Πολιτικη & Οικονομια

Χριστίνα Τετράδη: «Η Ζάκυνθος θέλει αλλαγή»

Η ασφάλεια και η προστασία του πολίτη είναι υψηλή προτεραιότητα στο πρόγραμμα διακυβέρνησης της ΝΔ

4168-35217.jpg
Λένα Χουρμούζη
ΤΕΥΧΟΣ 709
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Χριστίνα Τετράδη

Η Χριστίνα Τετράδη στην ATHENS VOICE για την υποψηφιότητά της με τη Νέα Δημοκρατία στη Ζάκυνθο.

Γυναίκα επιχειρηματίας, ξενοδόχος, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος ομίλου τουριστικών επιχειρήσεων, αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων της Ζακύνθου. Η Χριστίνα Τετράδη έχει το πλεονέκτημα να είναι μια rookie στους ανδροκρατούμενους πολιτικούς διαδρόμους του ελληνικού κοινοβουλίου που δεν έχει πάρει «φύλλο πορείας» από το καφενείο της Βουλής, αλλά από την ίδια την αγορά. Κατάγεται από τη Ζάκυνθο, εργάζεται στη Ζάκυνθο και γνωρίζει τη Ζάκυνθο, στην οποία και κατεβαίνει για πρώτη φορά υποψήφια με τη Νέα Δημοκρατία. 

Τι μπορεί να κάνει τη Ζάκυνθο καλύτερη, να «γιατρέψει» τις παθογένειές της;
Η Ζάκυνθος, μαζί με όλη την Ελλάδα, θέλει αλλαγή. Δεν μπορεί ένα νησί που είναι παγκόσμιος τουριστικός προορισμός να μην έχει καταφέρει να λύσει ακόμη στοιχειώδεις ανάγκες της καθημερινότητάς του. Να μην έχει υποδομές. Να μην υπάρχει αίσθημα ασφάλειας. Αυτό σημαίνει πως η εκπροσώπηση του  νησιού που δοκιμάστηκε, απέτυχε. Το μεγάλο ζητούμενο είναι λοιπόν να ξημερώσει μια καινούργια μέρα. Με ενότητα, πάνω από τα μικρά που χωρίζουν. Με συνεργασία του νέου βουλευτή, που ελπίζω να έχω αυτή την εντολή από τους συμπολίτες μου, με τη νέα Περιφερειάρχη και το νέο Δήμαρχο. Με εξωστρέφεια, για να αναδείξουμε ένα πρόσωπο ποιότητας, αριστείας, καινοτομίας σε όλο φάσμα της καθημερινότητας και της οικονομίας της Ζακύνθου. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η μεγάλη ευκαιρία και για την Ελλάδα και για τη Ζάκυνθο, να επουλώσουμε τις πληγές της κρίσης και να βγούμε με νέα δύναμη μπροστά! 

Ο τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη. Είστε ικανοποιημένη με το πώς και πόσο αυτή η δύναμη κινεί το νησί;
Θα σας δώσω ένα πολύ απλό παράδειγμα. Είχα πολύ πρόσφατα τη χαρά και την τιμή να οργανώσω την επίσκεψη του νέου ευρωβουλευτή μας, Στέλιου Κυμπουρόπουλου, στη Ζάκυνθο. Κοινή πρόθεση να αναδείξουμε τις δυνατότητες της Ζακύνθου για την προσέλκυση του «προσβάσιμου τουρισμού» μίας από τις ειδικές - θεματικές μορφές που μπορεί να αξιοποιήσει δυναμικά  το νησί μας. Ο προσβάσιμος τουρισμός απευθύνεται σε μία αγορά των 100.000.000 ατόμων και δεν μπορούμε να τον αγνοούμε γιατί εμπλουτίζοντας θεματικά  το τουριστικό προϊόν μας μπορούμε να καταπολεμήσουμε την εποχικότητα, να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας, να δουλέψουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε σχετιζόμενους, άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, κλάδους. Υπάρχει, λοιπόν, χώρος. Υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ο πολιτισμός, η καλλιτεχνική δημιουργία, η πνευματική παράδοση που θα μπορούσαν να ενδυναμώσουν επίσης την ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος μας και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε αποφασιστικά. 

Είναι η Ζάκυνθος η εικόνα του Λαγανά ή του Ναυαγίου;
Στον Λαγανά χρειαζόμαστε ασφάλεια για κατοίκους και επισκέπτες. Όσο για το Ναυάγιο θα πρέπει η βιώσιμη διαχείρισή του να επιλυθεί ως εθνικό θέμα, καθώς είναι μεταξύ των πιο αναγνωρίσιμων «τοπόσημων» που ταξιδεύουν τη χώρα μας σε όλο τον κόσμο. 
Από κει και πέρα, το μέλλον ενός βιώσιμου τουριστικού προορισμού δεν είναι μπορεί να είναι θέμα τύχης ή συγκυρίας. Χρειαζόμαστε στρατηγική στόχευση που δεν έχουμε ακόμη. Αυτό  σημαίνει πως πρέπει με συνεργασία να σχεδιάσουμε πώς θέλουμε να εξελιχθεί η Ζάκυνθος τουριστικά, τι επισκέπτες θέλουμε να έχουμε, και τι προϊόντα και υπηρεσίες θα τους προσφέρουμε. Και αυτά πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς τάσεις, τις εξελίξεις στη γεωγραφική περιοχή μας της Ανατολικής Μεσογείου, και το τι κάνει ο ανταγωνισμός μας. 

Έχουμε μείνει πίσω και σαν χώρα, αλλά και σαν Ζάκυνθος στο θέμα αυτό. Μιλάμε για τουριστική προβολή και μάρκετινγκ, αλλά έχουμε ξεχάσει να σχεδιάσουμε και να προετοιμάσουμε τις μορφές της τουριστικής δραστηριότητας που θέλουμε, που μπορούμε και που οι διεθνείς τάσεις συνιστούν να αναπτύξουμε. 

Θα πω πάλι ένα παράδειγμα. Πολύ σωστά το Επιμελητήριο Ζακύνθου έκανε  μία μελέτη για τα πεζοπορικά μονοπάτια.  Από μόνο του αυτό δεν φτάνει. Πρέπει να πιστοποιηθούν, να ενταχθούν στις πεζοπορικές οργανώσεις της Ευρώπης και άλλων περιοχών, για να γνωστοποιηθούν στους ενδιαφερόμενους που είναι αρκετές δεκάδες εκατομμύρια, για να έρθουν να πεζοπορήσουν στην Ζάκυνθο, και μάλιστα όχι στην περίοδο της τουριστικής αιχμής.

Επίσης έχουμε μια μικρή δραστηριότητα στον καταδυτικό τουρισμό, αλλά κι εδώ πρέπει να οριοθετήσουμε καταδυτικές περιοχές και να τις αναδείξουμε. Μόνο η Ευρώπη έχει σχεδόν 5.000.000 αυτοδύτες στους οποίος μπορούμε να προβάλλουμε τον ενδιαφέροντα υποθαλάσσιο κόσμο της Ζακύνθου.

Συνεργασία, ορθός σχεδιασμός και αποφασιστικότητα στην υλοποίηση είναι το τρίπτυχο που μπορεί πραγματικά να μας πάει στην επόμενη μέρα για τον τουρισμό της Ζακύνθου. Για  ένα φιλόξενο, πολυθεματικό προορισμό που θα συνδέει την καθημερινότητα, την ιστορία, τον πολιτισμό, τις φυσικές ομορφιές, τις υποδομές, τα τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα με την τουριστική εμπειρία του επισκέπτη. 

Πυρασφάλεια, ναυτιλιακή σύνδεση, δημόσια υγεία και ΦΠΑ. Γι’ αυτά συζητάτε στο νησί;
Είναι μεταξύ των πολλών αγωνιών και των πολλών προβλημάτων που ταλανίζουν το νησί μας. Η ασφάλεια και η προστασία του πολίτη είναι υψηλή προτεραιότητα στο πρόγραμμα διακυβέρνησης της ΝΔ και όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω στο πλαίσιο των συναντήσεών μου με τους αρμόδιους φορείς, η ενίσχυση του δυναμικού των  υπηρεσιών τους είναι στόχος που πρέπει να πετύχουμε... χθες! Το ίδιο συμβαίνει και με τις δομές υγείας που πρέπει να αναβαθμιστούν, με επίκεντρο το νοσοκομείο Ζακύνθου.  

Τώρα σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα, θα σας έλεγα ότι συνολικά πρέπει να δούμε το θέμα της νησιωτικότητας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Μάλιστα είναι πρόθεσή μου, με το καλό και εφόσον με στηρίξουν οι συμπολίτες μου  στην προσπάθεια αυτή, να εισηγηθώ να αναβαθμιστεί η υπάρχουσα υποεπιτροπή στη Βουλή σε Ειδική Επιτροπή για την Ελληνική Νησιωτικότητα, όπου θα εξετάζονται εξειδικευμένα τα θέματα των νησιών, όπως η προσβασιμότητα και οι συγκοινωνίες για τη σύνδεση των νησιών με την ενδοχώρα, η αναβάθμιση του αεροδρομίου για να εξυπηρετεί περισσότερες πτήσεις και πλήθος ζητημάτων που δεν επαρκεί ο χώρος για να καταγραφούν.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ΦΠΑ οι δεσμεύσεις της ΝΔ είναι σαφείς. Μειώνουμε τον ΦΠΑ, με καθιέρωση τελικά δύο βασικών συντελεστών 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα. Και διατηρούμε βέβαια τον υπερμειωμένο συντελεστή του 6% ως έχει.

Πώς θα μείνετε κοντά στο νησί εάν η κάλπη σας φέρει στην Αθήνα;
Θα σας έλεγα πως είμαι «εκπαιδευμένη», αφού και σήμερα μοιράζομαι ανάμεσα στις υποχρεώσεις της Αθήνας και στη Ζάκυνθο. Με το σωστό προγραμματισμό, όλα γίνονται. Το σημαντικό είναι να πονάς τον τόπο σου και να μην εφησυχάζεις ποτέ και για τίποτα. Η ανάπτυξη θέλει σχέδιο, θέλει «τρέξιμο», θέλει να ανοίγεις «κλειστές πόρτες» και να ξεκλειδώνεις πόρους και ευκαιρίες. Έχω πλήρη συναίσθηση αυτής της μεγάλης ευθύνης και δεν θα είχα μπει καν σε αυτή τη διαδικασία, αν δεν ήμουν σίγουρη ότι μπορώ να δώσω για τη Ζάκυνθο τον καλύτερο εαυτό μου. Έτσι είμαι σαν άνθρωπος. Βάζω πάντα ψηλά τον πήχη της επιτυχίας. 

Διαφέρει ο εκλογικός αγώνας για μία υποψήφιο που διεκδικεί μια μονοεδρική έδρα;
Οι μονοεδρικές περιφέρειες έχουν ένα ειδικό βάρος στη διαμόρφωση των κοινοβουλευτικών συσχετισμών  και το ζητούμενο στη Ζάκυνθο είναι η αλλαγή. Δίνω αυτόν τον αγώνα με  έντιμο και καθαρό τρόπο, με ευθύτητα και ειλικρίνεια, βάζοντας τη σχέση εμπιστοσύνης με τους συμπολίτες μου πάνω από όλα. Γι ‘αυτό και πιστεύω πως στις 7 Ιουλίου η Ζάκυνθος θα είναι μπλε!

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφτηκε δομές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών
Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφτηκε δομές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

«Βλέποντας τη σπουδαία δουλειά που γίνεται σε αυτές δομές, θα έλεγα ότι αυτή η επίσκεψη ήταν για μένα ένα δώρο Χριστουγέννων» τόνισε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.