Πολιτικη & Οικονομια

Κεραμέως: Οι πειραματισμοί στην Παιδεία δεν έχουν τέλος

«Τόση αναμονή, λοιπόν, για να βρεθούμε αντιμέτωποι με τη μεγαλειώδη κυβίστηση της Κυβέρνησης»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
kerameos.jpg
© EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

«Ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ένα δήθεν νέο σχέδιο χωρίς καμία προωθητική πνοή και χωρίς τις μείζονες τομές που χρειάζεται σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας. Εάν, παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, το σχέδιο αυτό κατατεθεί στη Βουλή, είναι προφανές πως θα το καταψηφίσουμε».

Τα παραπάνω αναφέρει η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως σχετικά με τις ανακοινώσεις του Υπουργού Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση κάνοντας λόγο για «πειραματισμούς» στην Παιδεία που «δεν έχουν τέλος». 

Ολόκληρη η δήλωση:

«Έχει περάσει σχεδόν 1,5 χρόνος αντικρουόμενων δηλώσεων από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και στελέχη της Κυβέρνησης περί κατάργησης ή μη των πανελλαδικών εξετάσεων, και ακόμη οι πειραματισμοί στην παιδεία δεν έχουν τέλος από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Τόση αναμονή, λοιπόν, για να βρεθούμε αντιμέτωποι με τη μεγαλειώδη κυβίστηση της Κυβέρνησης, και από την ολική κατάργηση των πανελλαδικών να επιστρέψουμε στις 4 δέσμες, σε ένα παλιό δηλαδή σύστημα, “στολισμένο” αυτή τη φορά με την ιδεολογική πατίνα του ΣΥΡΙΖΑ. Ένα σχέδιο γεμάτο προβληματικά σημεία.

Ενδεικτικά:

Πρώτον, με τον διαχωρισμό σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης και σε σχολές “κατόπιν εξετάσεων”, στην ουσία αυτό που επιτυγχάνουν είναι η “κατηγοριοποίηση” των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον Καιάδα της πλήρους απαξίωσης.

Δεύτερον, η αδιαβλητότητα του συστήματος τίθεται εν αμφιβόλω. Το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων, καθώς, χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία ιδεολογικά αντιτίθεται ο ΣΥΡΙΖΑ, πώς θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από περιοχή σε περιοχή;

Τρίτον, προτείνεται ένα σύστημα που δεν εξασφαλίζει καμία αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, παρά τους δύο Εθνικούς Διαλόγους που πραγματοποιήθηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό, καθώς η Α’ και η Β’ Λυκείου θα εξακολουθήσουν να είναι προθάλαμοι για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Τέταρτον, τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφοδρά εκ νέου, αυτή τη φορά με την πλήρη κατάργηση της Λατινικής Γλώσσας και Γραμματείας. Ενώ διεθνώς η παρουσία της κλασικής παιδείας στα προγράμματα σπουδών αναβαθμίζεται, εμείς πάλι καινοτομούμε καταργώντας την.

Πέμπτον, το σχέδιο χαρακτηρίζεται από πολυδαίδαλη δομή, αφήνει πολλά σημεία αδιευκρίνιστα και γκρίζες ζώνες ερμηνείας. Και όλα αυτά θα φανούν αμέσως, με την πρώτη εφαρμογή, που ο Υπουργός φιλοδοξεί να γίνει από την φετινή κιόλας χρονιά, δηλαδή, αυτή που ξεκινά σε λιγότερο από μια εβδομάδα! Ας μας απαντήσουν, λοιπόν, με ποιο τρόπο "σε λίγες μέρες", όπως χαρακτηριστικά είπε ο Υπουργός, μετά την κατάθεση των μηχανογραφικών, τα οποία θα κληθούν να συμπληρώσουν οι μαθητές της Β' Λυκείου φέτος, θα γίνεται η αντιστοίχιση και κατόπιν θα δίνεται η σχετική κατεύθυνση προς τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης ή τις άλλες με εισαγωγή μέσω πανελλαδικών; Πώς θα γίνεται η καθοδήγηση, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός δυστυχώς δεν έχει την θέση που του αρμόζει;

Ακόμη μια φορά, παρακολουθήσαμε έναν αμήχανο και απροετοίμαστο Υπουργό Παιδείας -με περισσή αλαζονεία- να προσπαθεί να δικαιολογήσει εις μάτην το αλαλούμ στις κυβερνητικές εξαγγελίες και τον επί μακρόν εμπαιγμό σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για να καταλήξει στην ανακοίνωση ενός δήθεν νέου σχεδίου χωρίς καμία προωθητική πνοή και χωρίς τις μείζονες τομές που χρειάζεται σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας. Εάν, παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, το σχέδιο αυτό κατατεθεί στη Βουλή, είναι προφανές πως θα το καταψηφίσουμε».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ