- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αντίστροφη μέτρηση για να μάθουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2025 τις βαθμολογίες που έλαβαν σε κάθε μάθημα
Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, έκανε σήμερα γνωστό το πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των Πανελληνίων 2025.
Όπως είπε η κ. Ζαχαράκη, οι βαθμολογίες των Πανελληνίων θα ανακοινωθούν τις τελευταίες ημές του Ιουνίου και συγκεκριμένα, την ερχόμενη Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025.
Πανελλήνιες 2025: Μετά τις βαθμολογίες, η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού
«Αμέσως μετά τα παιδιά θα περιμένουν αρχές Ιουλίου την ανακοίνωση για να μπορέσουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. Έχει γίνει μια σημαντική αλλαγή από τα χρόνια που όταν δώσαμε εμείς εξετάσεις, έχει πλέον τη δυνατότητα το παιδί αφού πάρει τους βαθμούς η μαθήτρια, ο μαθητής να συμπληρώσει το μηχανογραφικό. Παρατηρώ τα τελευταία χρόνια και το συζητούσα σήμερα και με τους ιθύνοντες των εξετάσεων, ότι τα παιδιά πλέον κάνουν πιο στοχευμένες επιλογές, ξέρουν καλύτερα πού θέλουν να πάνε, έχουν κάνει και οικογενειακά προφανώς συζητήσεις και για τη σχολή και για το μέρος, έτσι ώστε μετά να είναι και πιο εύκολη για τον οικογενειακό προγραμματισμό, το πού θα φοιτήσει το παιδί και αυτό θα συμβεί περίπου τις πρώτες μέρες του Ιουλίου, όταν δίνεται και η αντίστοιχη ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε να συμπληρώσουν τα παιδιά το μηχανογραφικό μέχρι περίπου τα μέσα Ιουλίου και τέλος Ιουλίου, τελευταίες μέρες του Ιουλίου βγαίνουν πλέον οι βάσεις και μαθαίνουν κάθε παιδί και με SMS έχει την δυνατότητα να ενημερωθεί για το πού επιτέλους μετά από μεγάλη προσπάθεια και πολλά έτη πετυχαίνει», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Οι σχόλες με ζήτηση
Η υπουργός ρωτήθηκε για τις σχολές με ζήτηση, σημειώνοντας ότι πολλά παιδιά στρέφονται προς την Πληροφορική, ή επιλέγουν να γίνουν μηχανικοί. «Και βέβαια πέραν και των σχολών που είναι οι παραδοσιακές και στα χρόνια μας στο κομμάτι της ιατρικής, πάντα περιζήτητο πάρα πολύ και το κομμάτι της νοσηλευτικής. Βλέπουμε δηλαδή σχολές οι οποίες αυτή τη στιγμή έχουν ζήτηση και νέα τμήματα τα οποία έχουν θα έλεγα καινοτόμο προσέγγιση. Και ένα πράγμα το οποίο παρατηρώ και τους μήνες αυτούς που είμαι στο Υπουργείο, τρεις μήνες είναι ότι βλέπω αιτήματα για τμήματα πηγαίνουν στην ανεξάρτητη αρχή, δεν εγκρίνει το υπουργείο τη λειτουργία τους, τα οποία έχουν να κάνουν με καινοτόμο προσέγγιση».
Ποιο είναι το μέλλον των Πανελληνίων 2025
Για το ποιο θα είναι το μέλλον των Πανελληνίων, για το αν ο θεσμός αλλάξει ή και καταργηθεί, η Σοφία Ζαχαράκη, σχολίασε: «Αυτό έχει μια πολύ μεγάλη συζήτηση, η οποία έχει ξεκινήσει και θα γίνει και σε επίπεδο θα έλεγα υπερκομματικό, χωρίς να λέω ότι ο καθένας δεν θα βάλει οπωσδήποτε και τις προτεραιότητες και πάντα έχουν να κάνουν και με το πώς μπορεί αυτό να δομηθεί καλύτερα, θα το συζητήσουμε και στη Βουλή όλα τα κόμματα. Πριν απ’ αυτό όμως, είναι μια μεγάλη εσωτερική συζήτηση για το πώς μπορεί να δομηθεί το Εθνικό Απολυτήριο. Μην ανησυχούν τα παιδιά τα οποία ετοιμάζονται αυτή τη χρονιά, είναι δευτέρα λυκείου. Κανονικά πηγαίνουμε με το θεσμό των εξετάσεων, να το ξέρουν γιατί ξέρω ότι ήδη έχουν ξεκινήσει και προετοιμάζονται. Είναι όμως κάτι το οποίο πρέπει το κράτος να κάνει συζήτηση ως μια δυνατότητα πλέον να μπορέσει, όπως και σε άλλα κράτη, να συγκεντρώνω το μέσο όρο σου από τα προηγούμενα έτη. Να δούμε ένα διαφορετικό τρόπο έτσι ώστε να μην εξαρτάται κάποια χρόνια από τώρα μόνο η επίδοση που μπορεί να έχεις τρεις ώρες σήμερα, μεθαύριο και σε τέσσερα μαθήματα και με το δικό σου μάθημα και η τελική επιλογή».
Για το Εθνικό Απολυτήριο, η Σοφία Ζαχαράκη είπε στην ΕΡΤ. «Πρέπει να εξαντληθεί και ο καλύτερος τρόπος αυτό να εφαρμοστεί και συνάμα να μην κάνουμε τη λογική, αν θέλετε των βεβιασμένης κινήσεων. Εμείς θα το συζητήσουμε, θα το εξαντλήσουμε και όταν είμαστε έτοιμοι, έτσι ώστε αυτό να μπορεί να εφαρμοστεί, θα το πούμε πολύ εγκαίρως στους γονείς και στα παιδιά, γιατί καταλαβαίνετε ότι είναι μια κουβέντα ουσίας και άπτεται αυτή τη στιγμή και της πολυετούς προσπάθειας των παιδιών. Ξεκινάμε τη συζήτηση, είχε ήδη και ο κύριος Πιερρακάκης και η κυρία Κεραμέως, αντίστοιχες και οι ομάδες εργασίας. Άρα έχουμε υλικό και εμείς βέβαια και μαζί με τον πρωθυπουργό, γιατί είναι ο ίδιος που θέλει να την κάνουμε αυτή τη συζήτηση, επιπρόσθετα, ο ίδιος ενδιαφέρεται προσωπικά για το θέμα. Θα ενημερώσουμε εγκαίρως και το ποσό αυτό προοδεύει η συζήτηση και το πού θα είναι ο χρονοπρογραμματισμός, αν αυτό μπορεί να εφαρμοστεί. Θέλουμε σίγουρα να συζητήσουμε το κομμάτι της εισόδου στο πανεπιστήμιο. Κάποια στιγμή, η οποία δεν θα είναι αποκλειστικά προνόμιο, δεν θα είναι προνόμιο μόνο των εξετάσεων. Καταλαβαίνω και τον προβληματισμό των γονέων και των παιδιών ότι προσπαθώ τόσα χρόνια, δίνω εξετάσεις τρεις ώρες είναι και το πρόσθετο άγχος και αυτή η αγωνία. Είναι καλό να το δούμε κάπου που έχει εφαρμοστεί και σωστά, αλλά και κάτι το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί στα ελλαδικά δεδομένα, γιατί αυτό είναι πάρα πολύ καίριο. Ήδη έχουν επιλεγεί και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, από τον κύριο Πιερρακάκη σχολεία, τα οποία είναι πρότυπα ή σχολεία άλλου τύπου, καλλιτεχνικά, τα οποία θα επιμορφωθούν και έχουν ήδη επιμορφωθεί.
» Πρέπει να σας πω ότι από τις πρώτες μέρες που ήμουν στο Υπουργείο άνθρωποι Σάββατο, Κυριακή, ήταν σε Ακαδημία επιμόρφωσης περί του θεσμού του ΙΒ. Είναι ένας δύσκολος θεσμός, γιατί ειδικά και για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τα παιδιά που έχουν συνηθίσει σε έναν τρόπο μάθησης, το ΙΒ έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Έχει συνθετική γνώση, έχει συνδυαστική σκέψη, έχει πολλαπλές πηγές. Έχουμε ήδη καλέσει εκπαιδευτικούς και κάνουν αιτήσεις αυτές τις μέρες και συνεχίζουν και μέχρι την άλλη εβδομάδα να έρθουν να δουλέψουν πρώτα απ’ όλα τον τρόπο που διδάσκεται το ΙΒ, έτσι ώστε τα παιδιά το 2026 να έχουν δυνατότητα επιλογής στην πρώτη Λυκείου να μπορέσουν να πάρουν το μάθημα. Είναι πολύ απαιτητικό, είναι καινούργιο και γι αυτό κάνουμε πολύ προσεκτικά βήματα και συστηματικά, έτσι ώστε πρώτα απ’ όλα να προετοιμαστούν οι εκπαιδευτικοί. Το υλικό ούτως ή άλλως το έχουμε και είναι από το υλικό το οποίο διδάσκεται και στα υπόλοιπα μαθήματα, τα οποία και τα σχολεία τα οποία παίρνουν ΙΒ είναι ιδιωτικά, έτσι ώστε να μπορούμε πλέον με πολύ υπεύθυνο τρόπο να σας πούμε το πού θα λειτουργήσει ποιος θα διδάξει και τι θα διδαχθεί. Δεν έχει νόημα να έχεις IΒ αν δεν μπορεί να έχει κάποιο δια ταύτα. Βλέπετε ότι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία θα λειτουργήσουν, ξέρεις ότι μπορείς να μπεις οπωσδήποτε, να έχεις δώσεις πανελλαδικές ή θα έχεις το IΒ σου αντίστοιχα. Εμείς θα δούμε ακριβώς τον τρόπο, πώς θα μπορούσε και αν θα μπορούσε με ποσοστό πραγματικά να μπει και στο κομμάτι του δημοσίου. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα να λειτουργήσει το ΙΒ, αν δεν έδινε στα παιδιά επιλογές. Και νομίζω ότι αυτό το οποίο είναι καίριο, είναι στα παιδιά να μπορούμε να δώσουμε επιλογές. Και χαίρομαι γιατί αυτή η κυβέρνηση από τη στιγμή που εξελέγη και δεν είναι κομματική συζήτηση, αλλά ο καθένας καταθέτει τη δική του αν θέλετε παρακαταθήκη, έχει αυξήσει τα πρότυπα, έχει αυξήσει τα πειραματικά, δίνει περισσότερες επιλογές πλέον και με τη βούλα του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τη δυνατότητα να λειτουργήσουν και τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων. Άρα ένα παιδί έχει τώρα περισσότερες επιλογές και αυτό χαιρόμαστε, ενισχύοντας συγχρόνως και το δημόσιο πανεπιστήμιο. Γιατί να ξέρετε ότι είναι συνεχής η ενίσχυση και του δημόσιου πανεπιστημίου και με νέες χρηματοδοτήσεις, έκτακτες χρηματοδοτήσεις και το προσωπικό που είναι τόσο καίριο».