- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μετρό Θεσσαλονίκης και η επόμενη μέρα
Παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα οφέλη του μεγάλου έργου για την πόλη και οι αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινότητα των πολιτών.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό τεχνικό και ταυτόχρονα αρχαιολογικό έργο. Οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας επέχουν θέση αυτόνομων αρχαιολογικών Μουσείων, που μάλιστα ενσωματώνονται στην οπτική καθημερινότητα των πολιτών. Παρά τις αδιανόητες καθυστερήσεις μέσα στο χρόνο σήμερα είναι γεγονός. Ένα γεγονός που φέρνει έναν νέο αέρα πολιτισμού της καθημερινότητας στην πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ως υπερσύγχρονο έργο υποδομής παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης. Ενισχύει το προφίλ, την αστική υπόσταση και την αυτόνομη λάμψη της Θεσσαλονίκης, ως σύγχρονης μεγαλούπολης. Η χρονική αυτή καμπή αναζωογονεί την αυτοπεποίθηση της πόλης, ενεργοποιεί την ατζέντα της, και επιφυλάσσει ωφέλειες στην οικονομία και στον τουρισμό.
Επομένως η συγκυρία είναι κατάλληλη για να επανασυνθέσει η Θεσσαλονίκη το λεγόμενο όραμα μιας βιώσιμης, πράσινης και συνεκτικής πόλης του μέλλοντος.
Ως προς το κυκλοφοριακό η συμβολή του έργου δεν θα είναι θαυματουργή. Εξάλλου μιλούμε ακόμη για μια και τη μόνη γραμμή κορμού, χωρίς την ανατολική επέκταση και ακόμη περισσότερο χωρίς την δυτική επέκταση που βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά. Κυρίως θα ωφεληθούν οι 50.000 περίπου νέοι επιβάτες που σήμερα χρησιμοποιούν το ΙΧ αυτοκίνητο, αλλά η συμφόρηση που προκαλούν τα υπόλοιπα και υπεράριθμα αυτοκίνητα της πόλης. Το Μετρό όπως και στην Αθήνα δεν λύνει το κυκλοφοριακό από μόνο του. Ωστόσο θα συμβάλλει στην καλύτερη χρήση και των λεωφορειακών γραμμών που ανδιαρθρώνονται γύρω από τη βασική γραμμή του. Θα διαμορφώσει μία θετικότερη συλλογική συνείδηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και θα ευαισθητοποιήσει οικολογικά τους χιλιάδες νέους της πόλης.
Η μεγιστοποίηση της ωφέλειας του Μετρό, είναι πάντα περιβαλλοντική, και όχι μαθηματικά κυκλοφοριακή. Έτσι συμβαίνει στον σύγχρονο κόσμο. Αν δηλαδή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του είχαμε ενεργοποιήσει μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου, με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης ή αν η έναρξη λειτουργίας του Μετρό συνοδεύονταν με την λειτουργία ενός δικτύου ποδηλατόδρομου σε ολόκληρη την πόλη.
Σε κάθε περίπτωση βρισκόμαστε στην αρχή μίας νέας περιόδου. Και μόνο η ύπαρξη και λειτουργία του Μετρό, μπορεί να αποτελέσει τη θρυαλλίδα ενός βιώσιμου αναπτυξιακού βηματισμού της πόλης προς το 2030.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το συγκεκριμένο τμήμα είχε διακοπεί από τις 11 το πρωί
Ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος
Νέος νόμος φέρνει ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων - Στόχος η πρόληψη τροχαίων
Αναλυτικά οι διακοπές κυκλοφορίας σε βασικές οδούς της πρωτεύουσας την Κυριακή το πρωί
Η πρόγνωση για την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από το meteo και την ΕΜΥ
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διασώθηκαν δύο άνθρωποι
Έχουν γίνει ήδη δεκάδες προσαγωγές
Οι σταθμοί του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» έχουν κλείσει από τις 17:00
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living
Τι ακολουθεί μετά τον Byron
Λόγω των πλημμυρικών φαινομένων
Παράλληλα, στη Βοιωτία, ο κόμβος της Θήβας παραμένει κλειστός από χθες
Οι επιστήμονες προβλέπουν βροχοπτώσεις έως το απόγευμα - Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία
Δείτε τον χάρτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με τις υψηλότερες καταγραφές στη χώρα
Εντοπίστηκε να οδηγεί στο αντίθετο ρεύμα με επικαθήμενο
Tι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο
Τα Δεκεμβριανά που ακολούθησαν και το δικαστικό «θρίλερ» με Κορκονέα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.