Η τροχαία προτιμά να κάνει σποτ παρά να κάνει τη δουλειά της
H δουλειά της αστυνομίας είναι κουραστική και μπορεί να κάνει την υπηρεσία δυσάρεστη, ενώ τα σποτάκια είναι εύκολα
Το σχόλιο του Μάνου Βουλαρίνου για τα νέα σποτ της Τροχαίας και για το αν μπορούν να αλλάξουν την οδηγική συμπεριφορά πολλών οδηγών
Δεν ξέρω αν είχατε την τύχη να δείτε κάποιο από τα σποτάκια της τροχαίας για τη χρήση του κράνους. Αν όχι, εδώ θα δείτε το ένα από τα δύο (το άλλο είναι της ίδιας λογικής, αλλά με πρωταγωνιστή άντρα):
Ωραίο το make up, αλλά πιο ωραίο το κεφάλι σου!
— Ελληνική Αστυνομία (@hellenicpolice) May 8, 2024
Μη βάζεις τη ζωή σου σε κίνδυνο. Φόρα το κράνος σου! 🛵
Ανησυχητικά υψηλές οι παραβάσεις για μη χρήση κράνους. Μόνο από την αρχή του έτους έχουμε βεβαιώσει 23.102 παραβάσεις.#ΑσφαλήςΟδήγηση #ΧρήσηΚράνους #Προστασία #Αγκωνόμυαλος pic.twitter.com/i9PrVuF1Td
Βρίσκω το μήνυμα «Φόρα το κράνος σου εκεί που έχεις το μυαλό σου» κάπως ασαφές αφού είναι γνωστό ότι α) δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι το μυαλό στο κεφάλι τους και β) οι άνθρωποι που δεν φορούν κράνος σε δίκυκλο δεν έχουν καθόλου μυαλό. Αλλά αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι από το συγκεκριμένο σποτ (όπως και από όλα τα αντίστοιχα) δεν πρόκειται να αλλάξει απολύτως τίποτα. Ούτε ένας από τους ανόητους που δεν φορούν κράνους δεν πρόκειται να φορέσει επειδή θα δει ένα σποτάκι.
Δεν θέλω να πω ότι το να κάνει κανείς τέτοια σποτ είναι εντελώς άχρηστο – κάθε άλλο. Γενικώς η κατασκευή ενός σποτ σημαίνει λεφτά για τους συντελεστές, σημαίνει λεφτά για τα μέσα τα οποία θα το προβάλουν (αν η προβολή δεν περιοριστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και κυρίως, ένα σποτ δείχνει ότι η υπηρεσία που το υπογράφει φαίνεται να δουλεύει κιόλας.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το σποτ εμφανίζει την τροχαία (και κατ’ επέκταση την Ελληνική Αστυνομία) ως μια υπηρεσία που νοιάζεται για την ασφάλεια των πολιτών και την επιβολή του νόμου, ενώ στην πραγματικότητα δεν δίνουν δεκάρα. Γιατί αν έδιναν δεκάρα θα έκαναν το μόνο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά των ανόητων που οδηγούν χωρίς κράνος ή χωρίς ζώνη ασφαλείας: θα επέβαλαν τον νόμο. Δηλαδή θα έκαναν τη δουλειά τους.
Γιατί οι «αγκωνόμυαλοι» είναι «αγκωνόμυαλοι» επειδή ξέρουν ότι η πιθανότητα να υποστούν τις συνέπειες της ανοησίας τους είναι ελάχιστη. Και κανένα σποτ δεν πρόκειται να τους κάνει να αλλάξουν συμπεριφορά όσο η πραγματικότητά τους είναι το «κάνω ό,τι γουστάρω ατιμώρητος». Αντιθέτως αν ξέρουν ότι κάθε μετακίνηση χωρίς τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας είναι πολύ πιθανό να σημαίνει και ένα δυσβάσταχτο πρόστιμο, θα συμμορφωθούν.
Αλλά, όπως είπα, αυτό προϋποθέτει τροχαία και Ελληνική Αστυνομία που θα θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους και κυβέρνηση που θα θέλει το ίδιο. Μόνο που η δουλειά της αστυνομίας είναι κουραστική και μπορεί να κάνει την υπηρεσία δυσάρεστη, ενώ τα σποτάκια είναι εύκολα, ευχάριστα και μπορεί να πείσουν κανέναν αφελή για το ενδιαφέρον των σωμάτων ασφαλείας. Με λίγα λόγια, γιατί να δουλέψεις όταν μπορείς να το αποφύγεις; Και αν ταυτοχρόνως καταφέρεις να βοηθήσεις να κινηθεί χρήμα, ακόμα καλύτερα. Αν όχι, και πάλι θα έχεις προσποιηθεί ενδιαφέρον. Και μπράβο σου.
ΥΓ –Eννοείται ότι υπάρχουν καμπάνιες ενημέρωσης που πρέπει να γίνονται. Για ζητήματα που η ενημέρωση είναι ελλιπής, για έκτακτες καταστάσεις κ.λπ. Η καμπάνιες όμως της τροχαίας είναι κοροϊδίες, αφού η μόνη καμπάνια τους που θα είχε αποτέλεσμα είναι αυτή που αρνούνται πεισματικά… Να κάνουν τη δουλειά τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δύο σεισμοί μέσα σε δύο ώρες σημειώθηκαν στην Αγία Παρασκευή
Το εστιακό του βάθος ήταν 5χλμ
Το κάλεσμα σε οικογένειες και η εκστρατεία αναζωογόνησης
Τα οποία κατά πάσα πιθανότητα σχετίζονται με το άγαλμα του Ερμή
Ο γιος του πρώην πρωθυπουργού της Βρετανίας υπέστη κάταγμα στο στήθος
Ο επίσημος λογαριασμός είχε προχωρήσει την Κυριακή στη δημοσίευση πως η ηθοποιός έφυγε από τη ζωή
Βρισκόταν ανάμεσα σε 18 πόλεις που είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα
Ο κριτικός θεάτρου, μεταφραστής και συγγραφέας πέθανε σε ηλικία 87 ετών
Χορηγείται σε ασθενείς με σχιζοφρένεια έπειτα από ιατρική συνταγή
Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να προστατευτούν τα παιδιά από τις ορέξεις κάθε εκπαιδευτικού
Ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Ένας άνδρας τρέχει με το «βρέφος» και οι νοσηλεύτριες ενεργοποιούν τον ροζ κωδικό
«Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. έχει την εντολή να "τρέξει" τον σχεδιασμό του έργου», είπε ο κ. Ταχιάος
Ο τρόπος δράσης και εκπλήρωσης των αιτημάτων
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Κατηγορούνται ότι ενέκριναν, με το αζημίωτο, παράνομες ενέργειες και κατασκευές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.