- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η κακοκαιρία «διαλύει» το Ναυάγιο της Ζακύνθου
«Συναγερμός» για τη διάσωση του διάσημου τσιγαράδικου
Ναυάγιο Ζακύνθου: Υπέστη νέες ζημιές από την κακοκαιρία - Επί ποδός οι Αρχές για τη διάσωσή του - Η ιστορία του διάσημου τσιγαράδικου
Νέες φθορές στο κουφάρι του Ναυαγίου της Ζακύνθου προκάλεσε η πρόσφατη κακοκαιρία. Στις Αρχές έχει σημάνει συναγερμός προκειμένου να διασωθεί το τσιγαράδικο που αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο επί δεκαετίες και έχει χαρίσει διεθνή φήμη στην παραλία του νησιού.
Ζημιές στο Ναυάγιο της Ζακύνθου από το πέρασμα της κακοκαιρίας
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού δικτύου Ionian TV, ένας από τους πρώτους που αντίκρισαν και φωτογράφισαν το Ναυάγιο μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας στη Ζάκυνθο ήταν ο πρόεδρος της κοινοπραξίας Πόρτο Βρώμη-Μαριές, Διονύσης Γιατράς, ο οποίος δήλωσε ότι «είδα να λείπει ένα μεγάλο μέρος από το σκάφος, να έχει μικρύνει και άλλο η παραλία και η κατάσταση ήταν πολύ στενάχωρη».
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα imerazante, ο βουλευτής Ζακύνθου Διονύσης Ακτύπης και ο δήμαρχος του νησιού, Γιώργος Στασινόπουλος, βρέθηκαν την Τετάρτη στο υπουργείο Τουρισμού, όπου και συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Μύρωνα Φλουρή.
Με υπόμνημα που κατέθεσε ο κ. Στασινόπουλος προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, καθώς και τη γενική γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, Αθηνά-Μαρία Κόλλια, ζητά να εκδοθεί υπουργική απόφαση για άμεση παραχώρηση της ζώνης παραλίας και αιγιαλού της ευρύτερης περιοχής του Ναυαγίου στον δήμο.
«Συναγερμός» για τη διασωσή του Ναυαγίου της Ζακύνθου
Σε δηλώσεις του ο κ. Ακτύπης τόνισε ότι «το θέμα του Ναυαγίου ήδη είναι στα αρμόδια υπουργεία και στο υπουργείο Τουρισμού έγινε επαφή με τον γενικό γραμματέα κ. Φλουρή για συντονισμό των ενεργειών τα οποία θα πρέπει να γίνουν άμεσα για να περάσει η διαχείριση του Ναυαγίου και η αποκατάσταση των ζημιών στον Δήμο Ζακύνθου.
»Ήδη έχει γίνει επαφή με τη γενική Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, την κ. Κόλλια, και προγραμματισμένο ραντεβού με τον υπουργό Οικονομικών, κ. Χατζηδάκη, την ερχόμενη εβδομάδα, για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε όλο αυτό το σχέδιο που έχουμε για το Ναυάγιο.
»Αυτοί που άφησαν το Ναυάγιο επί 40 χρόνια χωρίς να κάνουν ενέργειες για να το συντηρήσουν, να το διασώσουν για να συνεχίσει να υπάρχει, σήμερα μας ασκούν κριτική, που ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια τις διαδικασίες για να μπορέσουμε να διασώσουμε το Ναυάγιο και οι ενέργειες που έχουμε κάνει είναι συγκεκριμένες και απτές».
Ακόμη, συμπλήρωσε ότι «2.730.000 ευρώ βγάλαμε από το υπουργείο Οικονομικών και δεν μπόρεσαν να απορροφηθούν γιατί κάποιοι δεν έκαναν αυτό που έπρεπε. Το υπουργείο Εσωτερικών στην προηγούμενη περιφερειακή αρχή της κ. Κράτσα έχει βγάλει 1 εκατ. ευρώ για να γίνουν έργα στην περιοχή και πρέπει να κατατεθούν όσο γίνεται πιο γρήγορα από τη νέα περιφερειακή αρχή τεχνικά δελτία για να προχωρήσουν τα συγκεκριμένα έργα. Βλέπουμε ότι η παρούσα κυβέρνηση και εγώ προσωπικά, ως βουλευτής, ασχολούμαστε πραγματικά με το Ναυάγιο, έχουμε βγάλει χρηματοδοτήσεις και είμαστε συνέχεια από πάνω».
«Πρέπει να γίνουν δυο διαφορετικά πράγματα. Το ένα έχει να κάνει με τη διαχείριση, δηλαδή, ανοικτό Ναυάγιο με μέτρα προστασίας και το άλλο με τη συντήρηση του καραβιού. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να προλάβουμε με διαδικασίες που προωθούμε, να επέμβουμε στο καράβι με συγκεκριμένες ενέργειες για να μην χτυπιέται το καράβι από το κύμα. Δεν μπορώ να πω περισσότερα, αλλά είμαστε πάνω από το πρόβλημα και κοιτάμε να σώσουμε ότι μπορεί να διασωθεί αυτή τη στιγμή», σημείωσε ακόμη ο βουλευτής της ΝΔ.
Όσον αφορά τον κίνδυνο «εξαφάνισης» του Ναυαγίου, ο κ. Ακτύπης τόνισε ότι ο ίδιος επί 4 χρόνια προσπαθεί να λύσει αυτό το σημαντικό ζήτημα. «Να μην ανησυχούν! Αν ανησυχούσαν, ας τα έκαναν 15 χρόνια νωρίτερα που είχαν τη διαχείριση. Η σιωπή τους νομίζω είναι η καλύτερη λύση για να κάνουμε τη δουλειά μας…», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης (10/01), συζητήθηκε το θέμα του Ναυαγίου, παρουσία του Διονύση Ακτύπη.
Ο κ. Στασινόπουλος ενημέρωσε για την πρόθεση του δήμου και το υπόμνημα που κατέθεσε, με το οποίο αιτείται να εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση, ενώ ο βουλευτής, από την πλευρά του, ανέλυσε τις ενέργειες που έχει κάνει η κυβέρνηση. Σημείωσε ότι ασκείται κριτική από την αντιπολίτευση άδικα, αφού μόνο η ΝΔ προσπάθησε -όπως είπε- να δώσει λύση και ανέφερε πως σε αυτήν τη φάση μόνο ο δήμος μπορεί να προχωρήσει το θέμα.
Η ιστορία του Ναυαγίου της Ζακύνθου
Το Ναυάγιο του τσιγαράδικου «Παναγιώτης» είναι ίσως η πιο πολυφωτογραφημένη σπιθαμή του νησιού - ίσως και του Ιονίου.
Ήταν το 1980, όταν το πλοίο εντοπίστηκε από περιπολικό σκάφος της Θαλάσσιας Οικονομικής Αστυνομίας και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε λαθραία τσιγάρα. Η αξία των περίπου 2.000 κιβωτίων τσιγάρων εκτιμήθηκε στα 30 εκατομμύρια δραχμές. Το πλήρωμα υποστήριξε πως, αφού επί τρεις μέρες το πλοίο λόγω των κακών καιρικών συνθηκών περιφερόταν μεταξύ Κεφαλλονιάς και Ζακύνθου, εξαιτίας μηχανικής βλάβης προσάραξαν στο ακρωτήρι Σχοινάρι. Για δύο μέρες παρέμειναν αποκλεισμένοι σε σπηλιά και μετά βρήκαν καταφύγιο στο χωριό Βολίμες. Μέχρι τότε, η ακτή ονομαζόταν Άη Γιώργης, ενώ πλέον είναι ευρέως γνωστή απλώς ως «Ναυάγιο».
Στην αρχή οι κάτοικοι είχαν θορυβηθεί εξαιτίας της περιβαλλοντολογικής καταστροφής που πίστευαν πως θα δημιουργούσε το συγκεκριμένο καράβι με το φορτίο του, και κατ' επέκταση και στον τουρισμό του νησιού. Πού να ήξεραν ότι λίγο αργότερο το «φημισμένο Ναυάγιο» θα αποτελούσε πόλο έλξης για τους τουρίστες και τους Έλληνες ταξιδιώτες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ποιους δρόμους εντοπίζονται δυσκολίες
Ένα έργο 2.000 ετών που μετέφερε νερό στην Αθήνα ξαναζωντανεύει λόγω της λειψυδρίας
Ισχυρή καταιγίδα πλήττει αυτή την ώρα την πόλη
«Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα διαδικασίες»
Πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα του Σαββάτου
«Δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις» σχολίασε ο καθηγητής
Αύριο θα φωτίσει τον ουρανό
Μετά από σφοδρή σύγκρουση δύο οχημάτων
Ανοιχτά τα εμπορικά αύριο Κυριακή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.