Ελλαδα

Τέμπη: Ο εφέτης ανακριτής στέλνει τις κλήσεις για απολογία στους τρεις κατηγορούμενους

Αναμένεται να απολογηθούν εκ νέου

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη με 57 νεκρούς: Κλήση σε απολογία τριών κατηγορουμένων από τον εφέτη ανακριτή

Τις κλήσεις για απολογία στους τρεις μέχρι τώρα κατηγορούμενους, δηλαδή τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή, στέλνει σήμερα ο εφέτης ανακριτής Λάρισας, συνεχίζοντας τις έρευνες για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Οι κατηγορούμενοι αναμένεται να περάσουν την πόρτα του ανακριτή πιθανότατα σήμερα ή αύριο, ώστε να απολογηθούν εκ νέου, καθώς οι δικαστικές αρχές φαίνεται πως επιχειρούν να συλλέξουν νέα στοιχεία για την υπόθεση και να αναζητηθούν όλες οι ευθύνες.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόκειται για κίνηση που αφορά τις νέες αρμοδιότητες του νέου ανακριτή, ο οποίος έχει αναλάβει την υπόθεση του δυστυχήματος, ενώ παράλληλα συνεχίζει τις έρευνες σε όλα τα επίπεδα για την αναζήτηση όσων προσώπων εμπλέκονται στο δυστύχημα. Στο γραφείο του ανακριτή υπάρχει από χθες η ογκωδέστατη δικογραφία την οποία και μελετά, διαπιστώνοντας ότι πρόκειται για μία υπόθεση πολύπλοκη και με πολλούς παραμέτρους, τόσο για αίτια του δυστυχήματος όσο και την εμπλοκή προσώπων.

Σύμφωνα με πληροφορίες και με βάση την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να απολογηθεί και πάλι ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης που κρατείται στις φυλακές της Λάρισας, ενώ είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο στο επόμενο διάστημα να υπάρξουν και άλλες διώξεις σε άλλα πρόσωπα.

Έρευνα και για το εάν ο σταθμάρχης ήταν στο πόστο του όταν έφυγε το τρένο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη, οι οποίες θα εστιάσουν και στο εάν ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν στο πόστο του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία Intercity 62.

Σύμφωνα με το Mega, το τρένο έφυγε στις 23:06 και εάν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει. Επίσης, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου-υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι, αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα. Παράλληλα, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρισκόταν στο σταθμαρχείο, μέσω μιας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί. Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει η άρση τηλεφωνικού απορρήτου.

Σύμφωνα επίσης με το Mega, η δικλίδα των ψυχομετρικών τεστ που υπάρχει για τους σταθμάρχες του μετρό δεν υπάρχει στον ΟΣΕ, σε αντίθεση με τους μηχανοδηγούς. Σε επιστολή της στις 19/08/2021, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει: «Με την παρούσα σας γνωστοποιούμε ότι εγκρίθηκε η παροχή υπηρεσιών ψυχομετρικού ελέγχου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ειδικότητας οδηγού συρμών και σταθμαρχών, από την εταιρεία σας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προσφορά σας. Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ, πλέον ΦΠΑ». Κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει για τους σταθμάρχες των τρένων.

Επιπλέον, στον ΟΣΕ παλαιότερα για να γίνει κάποιος σταθμάρχης έπρεπε να περάσει από διάφορες τάξεις. Η έκτη τάξη ήταν και η τελευταία και απαιτούμενη προκειμένου να γίνει κάποιος κεντρικός σταθμάρχης, ενώ η διάρκεια της κάθε τάξης ήταν δύο χρόνια, μετά από τα οποία ακολουθούσε αξιολόγηση από τους προϊσταμένους. Μετά την αποψίλωση των υπηρεσιών των σταθμαρχών στον Οργανισμό, αυτές καταργήθηκαν και υπάρχει μόνο ο α’ και ο β’ σταθμάρχης, οι οποίοι τοποθετούνται στις θέσεις του μετά από λίγες μέρες εκπαίδευσης.

Επιπροσθέτως, στον φαύλο κύκλο της μη εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης, εισέρχεται και το θέμα των σταθμαρχών, καθώς οι υπεύθυνοι της εγκατάστασης του συστήματος ζητούσαν από τον ΟΣΕ να μονοδρομηθούν μερικά τμήματα για να γίνουν έργα. Σε αυτά τα τμήματα έπρεπε να υπάρχουν σταθμάρχες προκειμένη να γίνουν οι μονοδρομήσεις, ωστόσο λόγω έλλειψης χρημάτων, ο ΟΣΕ δεν τοποθέτησε κανέναν, με αποτέλεσμα να μη γίνουν τα έργα.