Ελλαδα

Η τραγωδία ανάμεσα σε άδειες και βάρδιες

Τα τελευταία κομμάτια στο παζλ των αποκαλύψεων

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δυστύχημα στα Τέμπη
© ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ MΟTIONTEAM/EUROKINISSI

Τέμπη - Σύγκρουση τρένων: Έρευνες για την τραγωδία - Στο «επίκεντρο» το χαρτί των βαρδιών - Τι υποστηρίζει ο σταθμάρχης της Λάρισας

Πολλά είναι τα ερωτηματικά που εξακολουθούν να αιωρούνται για τις αιτίες που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών. Οι έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις επικεντρώνονται στο πώς διαμορφώθηκαν οι βάρδιες το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, καθώς και το εάν τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

Να σημειωθεί πως μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη, που κρίθηκε προφυλακιστέος, καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το προσωπικό, ενώ έχει ζητηθεί κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική στον επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας.

«Κλειδί» στις έρευνες το χαρτί των βαρδιών

Κομβικό σημείο της υπόθεσης, όπως ήδη έχει αναφερθεί, είναι το πώς λειτουργεί το σταθμαρχείο της Λάρισας, ποιες είναι οι βάρδιες και πόσα άτομα τις στελεχώνουν.

Όπως αποκάλυψε το MEGA, οι βάρδιες στο σταθμαρχείο της Λάρισας έχουν ως εξής:

  • 06:00 έως 15:00 (9 ώρες)
  • 14:00 έως 23:00 (9 ώρες)
  • 22:00 έως 07:00 (9 ώρες)

«Είναι προφανές ότι η δική του ευθύνη, στο μέτρο που υπάρχει, καλύπτει ένα μικρό μόνο μέρος του όλου φάσματος εγκληματικών ελλείψεων, λαθών και παραλείψεων που συνδέονται με το τραγικό αυτό δυστύχημα» ανέφερε ο δικηγόρος του κατηγορούμενου σταθμάρχη Αριστοτέλης Χαραλαμπάκης.

Στο κάδρο των ερευνών φέρεται να μπαίνει ο σταθμάρχης η βάρδια του οποίου, το βράδυ που σημειώθηκε η τραγωδία, ξεκινούσε στις 2 το μεσημέρι και τελείωνε στις 11 το βράδυ. Για μία ώρα, από τις 10 μέχρι τις 11, θα έπρεπε να βρίσκεται στο πόστο του, μαζί με τον 59χρονο.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η ΕΡΤ, έφυγε περίπου μισή ώρα πριν από την λήξη της βάρδιας του, αφήνοντας μόνο του τον κατηγορούμενο. Στα χέρια της ανακρίτριας, βρίσκεται το σχετικό βαρδιόχαρτο, το οποίο παρέδωσε μάρτυρας «κλειδί» κατά τη χθεσινή του πολύωρη κατάθεση.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cqzkwj2hhgvt)

Πρόκειται για τον σταθμάρχη, που έφυγε στις 11 το βράδυ, όταν έληξε η βάρδια στα Παλαιοφάρσαλα και πήγε στη Λάρισα φτάνοντας περίπου μισή ώρα αργότερα, όταν είχε ήδη σημειωθεί το δυστύχημα, μένοντας μαζί με τον 59χρονο μέχρι και την προσαγωγή του από τους Αστυνομικούς, ενώ ο ίδιος συνέχισε να εργάζεται στο σταθμαρχείο μέχρι το πρωί.

Η αναρρωτική μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία

Την ίδια ώρα, ερευνώνται και τυχόν ευθύνες του επιθεωρητή του ΟΣΕ Λάρισας, ο οποίος έλαβε αναρρωτική άδεια, λίγες μόνο ώρες μετά την τραγωδία. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, εμφανίστηκε στα Εξωτερικά Ιατρεία της Νευροχειρουργικής του Νοσοκομείου Βόλου, με πόνο στη μέση, αναζητώντας τον διευθυντή της κλινικής, ο οποίος όμως δεν είχε ιατρείο και τον παρέπεμψε σε άλλον γιατρό που τελικά του υπέγραψε την αναρρωτική.

Με εντολή του υπουργού Υγείας ζητήθηκε κατεπείγουσα έρευνα για να εξετασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε η άδεια.

«Όταν μια αναρρωτική άδεια είναι πλησίον αυτού του συμβάντος είναι εύλογο να δημιουργεί μια υπόνοια που πρέπει να εξεταστεί κατά πόσο ευσταθεί. Και σε αυτό το κομμάτι είμαστε κάθετοι, θα αποδοθούν ευθύνες αν δεν συντρέχουν λόγοι για την αναρρωτική άδεια και όσοι την έχουν δώσει θα τεθούν σε άμεση αργία» τόνισε ο Θάνος Πλεύρης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.

Ο επιθεωρητής, βρίσκεται ήδη σε αργία ενώ φέρεται κατά την κατάθεση του ενώπιον των ανακριτικών αρχών την Παρασκευή, να υποστήριξε μεταξύ άλλων πως βάσει του φύλλου θα έπρεπε αυτή τη μία ώρα, πριν την φονική σύγκρουση των δύο τρένων, να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Την ίδια ώρα υποστηρίζει πως η απόφαση να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσης.

Τι υποστηρίζει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης

Σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του 59χρονου σταθμάρχη, τις οποίες επικαλείται η ΕΡΤ, ο ίδιος υποστηρίζει ότι τη μοιραία μέρα υπήρξαν επτά διαφορετικές προβληματικές καταστάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο – βλάβες που είχαν γίνει πριν τη φονική σύγκρουση. Ο φόρτος αυτός φέρεται να του δημιούργησε μεγάλο άγχος.

Επίσης, υποστηρίζει ότι έμεινε μόνος του από τις 10 ή 10:30 μέχρι τις 11 και θα επιμείνει στο πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής, δηλαδή στο πρωτόκολλο που συντάσσεται όταν παραδίδει ο προηγούμενος σταθμάρχης τη βάρδια του στον επόμενο. Πρόκειται για μια ώρα που συνυπάρχουν αυτός που φεύγει και αυτός που έρχεται ωστόσο ο σταθμάρχης υποστηρίζει ότι δεν έπρεπε να γίνει η παράδοση παραλαβή λόγω εκκρεμοτήτων, δηλαδή επειδή είχε καθυστερήσει η αμαξοστοιχία να φτάσει και επειδή υπήρχε μια εκκρεμότητα, δεν έπρεπε να παραδώσει τα καθήκοντά του ο απογευματινός σταθμάρχης σε εκείνον κι ότι έπρεπε να παραμείνει τουλάχιστον μέχρι τις 11 και στη συνέχεια να αποχωρήσει αφού λυθούν οι εκκρεμότητες.

Δυστύχημα στα Τέμπη
© SOOC

Επικαλείται κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, εάν το γύρισε ή όχι, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.

Πηγές από το περιβάλλον του αναφέρουν σε σχέση με τις συνθήκες τοποθέτησής του στη συγκεκριμένη θέση, ότι είχαν προκηρυχθεί θέσεις οι οποίες δεν καλύφθηκαν όλες. Ουσιαστικά ήταν θέσεις που ήταν να καλυφθούν από ανθρώπους, από την κινητικότητα. Όχι νέους σταθμάρχες, αλλά από ανθρώπους οι οποίοι ήταν στο παρελθόν -όπως ο ίδιος μέχρι το 2011- στον ΟΣΕ, μετακινήθηκαν μέσω μετάταξης σε άλλους φορείς -ο συγκεκριμένος στο Υπουργείο Παιδείας – και στη συνέχεια επέστρεψε το 2022 στον ΟΣΕ. Λέει λοιπόν ότι δεν υπήρχε όριο ηλικίας για τις συγκεκριμένες τοποθετήσεις που αφορούσαν σε άτομα τα οποία ήταν ούτως ή άλλως κατά το παρελθόν στον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στις βάρδιες του Μαρτίου για τους σταθμάρχες, ο κατηγορούμενος ήταν εφεδρικός σταθμάρχης ή βοηθός σταθμάρχη στο σταθμό του Παλαιοφαρσάλου, ο οποίος είναι ένας σταθμός λιγότερο κομβικός σε σχέση με αυτόν της Λάρισας. Επομένως τίθεται το ερώτημα πώς γίνεται να αφέθηκε μόνος του, να είναι ο βασικός δηλαδή σταθμάρχης την 28η Φεβρουαρίου, από τη στιγμή που εξακολουθούσε σε κάποιες από τις βάρδιες του Μαρτίου να είναι βοηθός σταθμάρχη και μάλιστα σε λιγότερο κεντρικούς σταθμούς.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ