Ελλαδα

Η ΕΡΓΟΣΕ θυμήθηκε την τηλεδιοίκηση μετά την τραγωδία - Τα έγγραφα που υπογράφηκαν δύο 24ωρα μετά τα Τέμπη

Ποια ποσά αποδεσμεύτηκαν σύμφωνα με τη Διαύγεια

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Τα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ στη Διαύγεια - Μια μέρα μετά την τραγωδία κινήθηκε η διαδικασία για τα έργα στην ασφάλεια και την τηλεδιοίκηση

Την ώρα που η έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη και τα αίτια που οδήγησαν στη σύγκρουση τρένων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, στο φως της δημοσιότητας έρχονται έγγραφα, τα οποία αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» και αφορούν την εκταμίευση κονδυλίων για έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως επισημαίνεται στα έγγραφα που ακολουθούν, πρόκειται για έργα που αφορούν κυρίως την τηλεδιοίκηση και την ηλεκτροδότηση στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος και σε τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.

Πιο συγκεκριμένα, στο έγγραφο της Διεύθυνσης έργων της ΕΡΓΟΣΕ προς τη διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, με ημερομηνία 2/3/2023 και θέμα «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-ΒΙΠΕ-Βόλος» (Α.Σ.736/2022) επισημαίνεται:

  1. Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού εγγράφου σας διαβιβάζουμε συνημμένα τον 5ο λογαριασμό του εν θέματι έργου, ως διορθώθηκε από την Υπηρεσία, ύψους 194.274,05€ χωρίς Φ.Π.Α.
  2. Η δαπάνη θα βαρύνει το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο έργο με ΣΑΕ 2018ΣΕ27110014 και κωδικό ΟΠΣ 5029467-Υποέργο 1.
  3. Το ως άνω ποσό υπόκειται σε κρατήσεις ύψους 9.713,70€, βάσει της παρ. 12 του άρθρου 152 του ν.4412/16.
  4. Από τη παραπάνω δαπάνη ύψους 194.274,05€ χωρίς Φ.Π.Α., να παρακρατηθεί το ποσόν: 10.685,07€ + 6.575,16€ = 17.260,23€ για απόσβεση προκαταβολής και δεδουλευμένους τόκους αυτής.
  5. Στην περίπτωση που η ανάδοχος προσκομίσει εγγυητικές επιστολές αντικατάστασης κρατήσεων (δεκάτων), οι οποίες θα προσκομιστούν απ’ ευθείας από την ανάδοχο σε εσάς, παρακαλούμε να μας δοθεί άμεσα αντίγραφο τους, ώστε να προβούμε στον προβλεπόμενο έλεγχο γνησιότητας, βάσει της εγκυκλίου Δ17γ/9/154/ΦΝ437/21.09.2010, πριν από την εξόφληση του λογαριασμού.
  6. Επιπλέον, σας γνωρίζουμε ότι τα λοιπά απαραίτητα δικαιολογητικά για την πληρωμή του λογαριασμού θα προσκομιστούν απ’ ευθείας από την ανάδοχο εταιρεία σε εσάς. Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην σταθμάρχης Βόλου είχε αναφέρει σε καταγγελία του ότι «η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε γιατί δεν υπήρχε προσωπικό».

Σε δεύτερο έγγραφο της Διεύθυνσης έργων της ΕΡΓΟΣΕ, με ημερομηνία 2/3/2023 και αποδέκτη τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, το οποίο κοινοποιείται τόσο στον πρόεδρο Δ.Σ. & διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΣΟΣΕ όσο και στον ανάδοχο με θέμα: «39ος Λογαριασμός του έργου: «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (Α.Σ. 717/14)» αναφέρεται:

  1. Σας διαβιβάζουμε συνημμένα τον 39ο Λογαριασμό ύψους # 313.618,21 € # (χωρίς ΦΠΑ) της εργολαβίας του θέματος.
  2. Η δαπάνη ποσού # 307.312,10 € # θα χρεωθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 στο έργο με ΣΑΕ 2016ΣΕ27110025 και κωδικό ΟΠΣ 5003288.1. Η δαπάνη ποσού # 6.306,11 € # θα χρεωθεί στους Εθνικούς Πόρους με ΣΑΕ 2016ΣΕ27110025- ME σύμφωνα με την παρακάτω ανάλυση:

1. Όσον αφορά την 5η ΠΠ, τα δικαιολογητικά καθώς και οι απαραίτητες εγγυητικές επιστολές αντικατάστασης κρατήσεων (δεκάτων), ποσού 16.233,44 € έχει γίνει κράτηση στην παρούσα πιστοποίηση και δεν θα προσκομισθούν.

2. Όσον αφορά το ΠΔΕ, για τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές αντικατάστασης κρατήσεων (δεκάτων), ποσού 331,90 € έχει γίνει κράτηση στην παρούσα πιστοποίηση και δεν θα προσκομισθούν.

Παράλληλα, υπάρχει και τρίτο έγγραφο, με ημερομηνία 3/3/2023, το οποίο αφορά στην απόφαση του ΔΣ, η οποία εγκρίνει προϋπολογισμό εκ ποσού 492.652,47 ευρώ (περιλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) για την «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ - ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ETCS L1 ΣΤΗΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΜΟΝΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΑΡΙΣΑ - ΒΟΛΟΣ ΜΕ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ Σ.Σ. ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ - ΒΙΠΕ - ΒΟΛΟΣ».

Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη 4 ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη (24/2/2023), ωστόσο δύο ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα υπήρξε ορθή επανάληψη ως προς το ποσό του προϋπολογισμού. Αναλυτικά:

Το Διοικητικό Συμβούλιο, αφού έλαβε υπ’ όψιν του την υπ’ αριθ. πρωτ. οικ.1713/23/15-02-2023 Εισήγηση του Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας, μετά από συζήτηση του ως άνω θέματος, με ομοφωνία των παρισταμένων μελών του, εκ των οποίων τρία μέλη παρίστανται εξ αποστάσεως με τηλεδιάσκεψη, αποφασίζει και εγκρίνει τον προϋπολογισμό εκ ποσού 492.652,47 ευρώ (περιλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) υπέρ ΔΕΔΔΗΕ/ Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ/ Περιοχή Βόλου, δαπάνη η οποία αφορά τμήμα των μετατοπίσεων δικτύων ενέργειας, ήτοι τις 29 από τις 38 συνολικά «εμπλοκές» για το τμήμα από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου, για τις ανάγκες του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ETCS L1 ΣΤΗΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΜΟΝΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΑΡΙΣΑ – ΒΟΛΟΣ ΜΕ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ Σ.Σ. ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ – ΒΙΠΕ – ΒΟΛΟΣ» (Α.Σ. 736/22), συμφώνως προς το άρθρο 49, παρ. 2 (περ. β) του ν.4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών».

Τα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ έρχονται στη δημοσιότητα την ώρα που οικογένειες κηδεύουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα που χάθηκαν στη φονική σύγκρουση τρένων στη Λάρισα.