Ελλαδα

Παραδίδεται Δευτέρα το Μετρό του Πειραιά - Το προφητικό τραγούδι του Βαγγέλη Γερμανού

Αιχμές Κώστα Καραμανλή για τους «μουσαμάδες του ΣΥΡΙΖΑ»

62224-137655.jpg
Newsroom
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το Μετρό στον Πειραιά φέρνει πιο κοντά τους ταξιδιώτες στο λιμάνι
Το Μετρό στον Πειραιά φέρνει πιο κοντά τους ταξιδιώτες στο λιμάνι © EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Το Μετρό στον Πειραιά και το τραγούδι «Κρουαζιέρα» του Βαγγέλη Γερμανού - Τη Δευτέρα τα εγκαίνια και η παράδοση στο επιβατικό κοινό.

Το Μετρό στον Πειραιά είναι πραγματικότητα. Τα εγκαίνια στους τρεις νέους σταθμούς του Πειραιά θα γίνουν τη Δευτέρα (10 Οκτωβρίου).

Η επέκταση της Γραμμής 3 καταλήγει πλέον στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, καθιστώντας πανεύκολη την άμεση, γρήγορη και άνετη μετακίνηση του επιβατικού κοινού -ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου χιλιάδες ταξιδιώτες πηγαίνουν διακοπές σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και Κρήτη.

Ένα σύγχρονο αναπτυξιακό έργο πνοής, το οποίο αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τον χάρτη των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, καθιστώντας τον Πειραιά κομβικό συγκοινωνιακό «σταυροδρόμι», καθώς το Μετρό συναντά Ηλεκτρικό, Τραμ και Προαστικό Σιδηρόδρομο.

Στις 10 Οκτωβρίου τα εγκαίνια των νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά | 4/10/22 | ΕΡΤ

Όταν ο Βαγγέλης Γερμανός κυκλοφόρησε την «Κρουαζιέρα» και αναφερόταν στο «Μετρό για Πειραιά»

Πολλά χρόνια πριν τελικά συμβεί αυτό, η ιδέα για Μετρό στον Πειραιά υπήρχε μόνο σε τραγούδι. Στον δίσκο «Ερωτικό Κούρδισμα», που κυκλοφόρησε το 1982 ο Βαγγέλης Γερμανός είχε υμνήσει τον έρωτα με το τραγούδι «Κρουαζιέρα».

«Το πλοίο θα σαλπάρει το βραδάκι, πάρε το μετρό για Πειραιά» τραγουδούσε (σ.σ. αναφερόμενος στον Ηλεκτρικό, καθώς δεν υπήρχε κάποιο άλλο μέσο σταθερής τροχιάς εκείνη την εποχή), προσθέτοντας: «Μέσα στο γλυκό καλοκαιράκι να πάμε κρουαζιέρα στα νησιά».

Ο δίσκος «Ερωτικό Κούρδισμα» κυκλοφόρησε έναν χρόνο μετά «Τα Μπαράκια», που είχαν σημειώσει μεγάλη επιτυχία.

Η «Κρουαζιέρα» αποτελεί μέχρι και σήμερα «ύμνο» για τα ερωτευμένα ζευγάρια και είναι ένα από τα τραγούδια που συνοδεύει τη μετακίνηση μέχρι το λιμάνι του Πειραιά για την καλοκαιρινή απόδραση -όσο σύντομη κι αν είναι αυτή ημερολογιακά. Έχει αγαπηθεί πολύ από τον κόσμο και έχει «ντύσει» μουσικά σημαντικές στιγμές ερωτευμένων που κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να δείξουν έμπρακτα ότι αγαπούν και νοιάζονται για το άλλο τους μισό.

Βαγγέλης Γερμανός - Κρουαζιέρα - Official Audio Release

Καραμανλής για Μετρό Πειραιά: «Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες»

Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για να δοθούν στην κυκλοφορία οι σταθμοί του Μετρό «Μανιάτικα», «Δημοτικό Θέατρο» και Πειραιάς», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δεν παρέλειψε να κάνει μια αιχμηρή αναφορά στον ΣΥΡΙΖΑ και στα όσα είχαν εκτυλιχθεί το 2019 στα «εγκαίνια με μουσαμάδες» στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

«Με το που θα πάμε και θα εγκαινιάσουμε το μετρό του Πειραιά, ακριβώς την ίδια στιγμή θα ανοίξει σε όλο το επιβατικό κοινό» ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών, ο οποίος τον Σεπτέμβριο του 2019 είχε δηλώσει στη Βουλή: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες αλλά Μετρό».

Και πρόσθεσε: «Ξέρετε, σύμφωνα με αρκετές μελέτες που έχουν γίνει Αθήνα σε σχέση με άλλες πόλεις της Ευρώπης, το πρόβλημα της κίνησης δεν είναι τόσο έντονο. Δηλαδή, αν συγκρίνουμε την Αθήνα με άλλες μεγαλουπόλεις, έχουμε ακόμα ένα πολύ μικρό περιθώριο, το οποίο όμως κλείνει επικίνδυνα. Και όλα αυτά τα έργα τα οποία συζητάμε, είτε είναι υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, είτε είναι επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, είτε είναι η επέκταση στη Ραφήνα, είναι τα λεγόμενα έργα Αττικής που είναι απαραίτητα να γίνουν το συντομότερο δυνατόν, διότι αλλιώς, ειδικά με το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που γίνεται στο Ελληνικό, η Αττική θα φρακάρει».

Το Μετρό Πειραιά σε τελική ευθεία για την παράδοση

Όσον αφορά τα έργα στους σταθμούς του Μετρό στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Κάνουμε έναν καλλωπισμό όλων των σταθμών, δηλαδή εκεί που υπάρχουν τα εργοτάξια. Διότι, ξέρετε, είναι απαράδεκτη η εικόνα και για τους κατοίκους του Κολωνακίου και για τους κατοίκους των Εξαρχείων και στην Ακαδημίας να στήνονται εργοτάξια. Και αυτά τα εργοτάξια θα μείνουν αρκετό καιρό μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και να βλέπουν λαμαρίνες. Εάν πάτε λοιπόν σήμερα στα Εξάρχεια και δείτε το καλλωπισμό που έχει γίνει γύρω από το εργοτάξιο, θα δείτε κάτι διαφορετικό. Αυτό γίνεται τώρα και στο και στο Κολωνάκι. Έχουμε συνεργαστεί με διάφορους φορείς, με τη Σχολή Καλών Τεχνών, έτσι ώστε να μην δίνεται η αίσθηση ότι υπάρχει ένα εργοτάξιο με λαμαρίνες. Από την άλλη όμως, δεν θέλω να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου, όταν γίνεται ένα πολύ σημαντικό και μεγάλο έργο υποδομής, υπάρχει μία αναστάτωση στην πόλη αυτήν τη στιγμή».

Όσον αφορά στις αντιδράσεις είπε ότι «δεν προέρχονται από τους κατοίκους. Προέρχονται από μία ομάδα των γνωστών αγνώστων, οι οποίοι εδώ και χρόνια θεωρούν ότι η πλατεία τους ανήκει και θεωρούν ότι κάθε φορά που πάει να γίνει το οτιδήποτε στην πλατεία πρέπει να ρίχνουμε μολότοφ και πέτρες».

«Επομένως πρέπει να κάνουμε δύο πράγματα, από τη μια να κάνουμε τα πολύ μεγάλα και σημαντικά έργα, τα οποία τα έχουμε ήδη δρομολογήσει: Η Λεωφόρος Κύμης, η επέκταση έχει ήδη δημοπρατηθεί, άρα είναι ένα έργο το οποίο δρομολογείται και πρέπει και να ενισχύσουμε τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως είναι το τραμ, όπως είναι το μετρό. Τη Δευτέρα, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, πάμε να κάνουμε το αυτονόητο σε αυτήν τη χώρα, δηλαδή να συνδέσουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο» ανέφερε επίσης.

«Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες (…) τα εγκαίνια των σταθμών μετρό στον Πειραιά θα γίνουν τη Δευτέρα. Με το που θα πάμε και θα εγκαινιάσουμε το μετρό του Πειραιά, ακριβώς την ίδια στιγμή θα ανοίξει σε όλο το επιβατικό κοινό να μας βλέπουν οι Πειραιώτες και όχι μόνο» κατέληξε ο Κώστας Καραμανλής.

Το Μετρό στον Πειραιά: Η Γραμμή 3 και η επέκτασή της σε αριθμούς

«Επόμενος σταθμός Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο» θα ακούγεται από τα μεγάφωνα των νέων σταθμών μετά τα εγκαίνια τη Δευτέρα (10/10) που σηματοδοτούν και επίσημα την ολοκλήρωση των έργων στη Γραμμή 3 του Μετρό. Ακολουθούν αριθμητικά δεδομένα από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για τη Γραμμή 3 που συνδέει τον Πειραιά με το Αεροδρόμιο

  • 7,6 χλμ. η σήραγγα στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς»
  • 6 οι νέοι σύγχρονοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) με 7 ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
  • 132.000 περισσότεροι επιβάτες ημερησίως προστίθενται στην επιβατική κίνηση με τους τρεις νέους σταθμούς
  • 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα στους δρόμους κάθε ημέρα
  • 120 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι ημερησίως
  • 50 λεπτά η διάρκεια μετακίνησης από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ