Επιβάτες περιμένουν την άφιξη του μετρό στον σταθμό Μανιάτικα.
Επιβάτες περιμένουν την άφιξη του μετρό στον σταθμό Μανιάτικα. © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ελλαδα

Μετρό Πειραιά: Περιηγηθήκαμε στους τρεις νέους σταθμούς

«Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» παραδόθηκαν στο κοινό

efterpi-mouzakiti.jpg
Ευτέρπη Μουζακίτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Ο μέχρι πρότινος τερματικός σταθμός της μπλε γραμμής έχει αλλάξει από το μεσημέρι της Δευτέρας 10 Οκτωβρίου. Η «Νίκαια» παραχώρησε τη θέση της στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» και αυτό είναι εμφανές παντού: στις έξυπνες πινακίδες που γράφουν σε πόση ώρα πρόκειται να αφιχθεί ο συρμός του μετρό με κατεύθυνση προς «Δημοτικό Θέατρο», στις πινακίδες και στους χάρτες.

Δευτέρα απόγευμα και βρίσκομαι στην μπλε γραμμή που συνδέει πλέον το Αεροδρόμιο με τα Μανιάτικα, το λιμάνι του Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ήδη από την πρώτη μέρα που παραδόθηκαν οι σταθμοί στο επιβατικό κοινό, αντικρίζω πολλούς επιβάτες που παραμένουν στο μετρό μετά την Νίκαια και συνεχίζουν τη διαδρομή, είτε γιατί τους εξυπηρετεί για να κατευθυνθούν στην περιοχή τους είτε γιατί θέλουν να δουν και να περιηγηθούν στους νέους σταθμούς.

Επόμενος σταθμός Μανιάτικα, next station Maniatika

Ο σταθμός Μανιάτικα, στην ομώνυμη περιοχή, βρίσκεται επί των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη, όπου πέρα από το κλασσικό γκρι, κυριαρχεί το κίτρινο χρώμα στις αποβάθρες, μια εντυπωσιακή και σύγχρονη επιλογή, η οποία έχει γίνει ήδη viral θέμα συζήτησης, για ευνόητους λόγους.

Οι κάτοικοι εκφράζουν την ικανοποίηση τους για τον σταθμό που έχει φτάσει στην περιοχή τους, καθώς πολλοί περπατούσαν για να πάρουν το μετρό από Νίκαια, χρησιμοποιούσαν λεωφορείο, που σε ώρες αιχμής ήταν πιο χρονοβόρο ή αυτοκίνητο, κάτι που δεν τους συνέφερε οικονομικά λόγω της τιμής της βενζίνης σε  σχέση με το εισιτήριο του μετρό που είναι 1,20.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η αύξηση των επιβατών στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται σε 132.000 πολίτες την μέρα, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά 23.000 όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

«Πάρε το μετρό για Πειραιά»

Ο σταθμός Πειραιάς δεν θα μπορούσε παρά να «τιμήσει» την κόκκινη ιστορία της πόλης, για αυτό και κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα στις αποβάθρες. Ξεχωριστός και ιδιαίτερος, ο σταθμός φτάνει στο λιμάνι του και διευκολύνει την πρόσβαση των Αθηναίων και των επισκεπτών της πόλης από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Υπολογίζεται ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά.

Πλέον, ο σταθμός αποτελεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, μιας και συνενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (1 και 3), το Λιμάνι, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Τερματικός σταθμός: Δημοτικό Θέατρο

Πρόκειται για έναν από τους πιο εντυπωσιακούς σταθμούς του Μετρό σε ολόκληρη την Αττική. Την τιμητική του έχει το νερό και κάθε χώρος σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε καράβι. Το μπλε του χρώμα που βρίσκεται διάχυτο σε όλους τους χώρους, οι ιστορίες για το αθέατο νερό, το τεράστιο H2O ζωγραφισμένο στους διαδρόμους και η λέξη «νερό» που είναι γραμμένη σε διαφορετικές γλώσσες δίπλα από τις κυλιόμενες σκάλες, προσέλκυσε την προσοχή των επιβατών που έμπαιναν και έβγαιναν στον σταθμό παρατηρώντας γύρω τους εντυπωσιασμένοι. Το υδραγωγείο, που βρέθηκε σε βάθος περίπου 7,5 μέτρων από τη σημερινή επιφάνεια του δρόμου και η μουσειακή έκθεση που μπορεί να δει κάνεις από το γυάλινο πάτωμα, κέρδισαν το ενδιαφέρον του κόσμου.

Εκτός από τον σταθμό Δημοτικό Θέατρο, στους πολίτες παραδόθηκε και η μόνιμη έκθεση που θα φιλοξενείται και αναδεικνύει το σύστημα ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά.  Κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, της μεγαλύτερης που έγινε ποτέ στην πόλη του Πειραιά, αποκαλύφθηκαν 150 κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα. Κεντρική ιδέα της έκθεσης αφορά την σύνδεση της διαχείρισης του νερού με την ιστορική και κοινωνική εξέλιξη της πόλης, μέσω των αθέατων υδάτινων διαδρομών που αφηγούνται τις ιστορίες της.

Σταθμός «Μανιάτικα».
Σταθμός «Μανιάτικα». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Σταθμός «Μανιάτικα».
Σταθμός «Μανιάτικα». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Σταθμός «Μανιάτικα».
Σταθμός «Μανιάτικα». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Σταθμός «Μανιάτικα».
© Ευτέρπη Μουζακίτη
 Σταθμός «Μανιάτικα».
Σταθμός «Μανιάτικα». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Σταθμός «Μανιάτικα».
Ο Σταθμός «Μανιάτικα». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ο σταθμός «Πειραιάς».
Ο σταθμός «Πειραιάς». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ο σταθμός «Πειραιάς».
Ο σταθμός «Πειραιάς». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ο σταθμός «Πειραιάς».
Ο σταθμός «Πειραιάς». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ο σταθμός «Πειραιάς».
Ο σταθμός «Πειραιάς». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ο σταθμός «Πειραιάς».
Ο σταθμός «Πειραιάς». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ο χάρτης στην οροφή του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο»
Ο χάρτης στην οροφή του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Το υδραγωγείο, που βρέθηκε σε βάθος περίπου 7,5 μέτρων από τη σημερινή επιφάνεια του δρόμου.
Το υδραγωγείο, που βρέθηκε σε βάθος περίπου 7,5 μέτρων από τη σημερινή επιφάνεια του δρόμου. © Ευτέρπη Μουζακίτη
Άποψη της μόνιμης έκθεσης αρχαιοτήτων που υπάρχει στον σταθμό.
Άποψη της μόνιμης έκθεσης αρχαιοτήτων που υπάρχει στον σταθμό. © Ευτέρπη Μουζακίτη
Ευρήματα που εκτίθενται στην μουσειακή έκθεση του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο».
Ευρήματα που εκτίθενται στην μουσειακή έκθεση του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο».
Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο».
Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο». © Ευτέρπη Μουζακίτη
Εξωτερική άποψη του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο».
Εξωτερική άποψη του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο». © Ευτέρπη Μουζακίτη

Δειτε περισσοτερα