- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ποιος φυλάει το Μετρό: Υπογράφουν μία σύμβαση ανά διήμερο
Στα 4.280.409 ευρώ ο λογαριασμός - Στα χαρτιά οι εξαγγελίες για αντικατάσταση των security με ειδικούς φρουρούς της ΕΛ.ΑΣ.
Πλήθος ερωτημάτων προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) έχει επιλέξει για πάνω από 1,5 χρόνο να φυλάσσονται οι εγκαταστάσεις σε Μετρό, Τραμ και Ηλεκτρικό.
Υιοθετώντας την πρακτική των βραχύβιων συμβάσεων με συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες security, η διοίκηση έχει υπογράψει 177 συμβάσεις συνολικού κόστους 4.280.409 ευρώ από τα τέλη Οκτωβρίου 2017 έως και τις αρχές Νοεμβρίου 2018. Πρακτικά, υπογράφει μία σύμβαση ανά 2.06 ημέρες, με τον μέσο όρο ανά σύμβαση να ανέρχεται σε 24.126 ευρώ, σύμφωνα με ρεπορτάζ στην εφημερίδα τα «Νέα».
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στη φύλαξη συρμών, αποβάθρων, κτιρίων και αμαξοστασίων είναι ότι στις 29 Οκτωβρίου αναρτήθηκαν στη Διαύγεια 8 αποφάσεις, συνολικού κόστους 97.650 ευρώ. Επιπλέον, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει διαθέσει επιπλέον 1,5 εκατ. ευρώ σε αντίστοιχες συμβάσεις μόνο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 (έως τις 23 Μαρτίου), όταν για προηγούμενες ετήσιες συμβάσεις το κόστος δεν ξεπερνούσε τα 750.000 ευρώ.
Ειδική έκθεση
Η κατάσταση αυτή προκάλεσε την παρέμβαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΣ) μέσα στο 2017.
Οι έλεγχοι ολοκληρώθηκαν στις 9 Οκτωβρίου 2018 και στην ειδική έκθεση γίνεται λόγος για «παραβιάσεις του εθνικού και του ενωσιακού δικαίου περί των δημοσίων συμβάσεων».
Η ΕΑΑΔΣ εκφράζει σοβαρές αντιρρήσεις για την πρακτική των αυτοτελών διαγωνιστικών διαδικασιών, ξεκαθαρίζοντας ότι η φύλαξη είναι ένα αντικείμενο που απαιτεί «ενιαία διαχείριση». Επομένως, θα ήταν καλύτερο να υπάρξει προκήρυξη ενιαίου διεθνούς διαγωνισμού -ενδεχομένως κατά τμήματα.
Όπως επισημαίνει στην έκθεσή της, η πρακτική αυτή «εμπίπτει ουσιαστικά στην έννοια της απαγορευμένης τεχνητής κατάτμησης του αντικειμένου, η οποία και προσκρούει τόσο σε συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις όσο και στις γενικές αρχές του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων».
Έρχονται οι ειδικοί φρουροί
Κι όλα αυτά ενώ το Υπουργείο Μεταφορών, διά στόματος Χρ. Σπίρτζη, είχε εξαγγείλει τον Μάρτιο του 2017 ότι 200 ειδικοί φρουροί της ΕΛ.ΑΣ. θα αναλάβουν τη φύλαξη κτιρίων, σταθμών, γραμμών και αμαξοστασίων του Μετρό, Ηλεκτρικού και Τραμ.
Απώτερος σκοπός ήταν η εξοικονόμηση 4 εκατ. ευρώ. Μόνο που η εξαγγελία αυτή παραμένει στα χαρτιά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διασώθηκαν δύο άνθρωποι
Έχουν γίνει ήδη δεκάδες προσαγωγές
Οι σταθμοί του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» έχουν κλείσει από τις 17:00
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living
Τι ακολουθεί μετά τον Byron
Λόγω των πλημμυρικών φαινομένων
Παράλληλα, στη Βοιωτία, ο κόμβος της Θήβας παραμένει κλειστός από χθες
Οι επιστήμονες προβλέπουν βροχοπτώσεις έως το απόγευμα - Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία
Δείτε τον χάρτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με τις υψηλότερες καταγραφές στη χώρα
Εντοπίστηκε να οδηγεί στο αντίθετο ρεύμα με επικαθήμενο
Tι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο
Τα Δεκεμβριανά που ακολούθησαν και το δικαστικό «θρίλερ» με Κορκονέα
Κλείνουν σταθμοί του Μετρό - Τι θα ισχύσει τις ώρες των εκδηλώσεων μνήμης
Η πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες
Τεράστιοι όγκοι νερού από την κακοκαιρία «Byron» έσπασαν τα αναχώματα
Τραυματίστηκε ένας αστυνομικός από ρίψη πέτρας και μεταφέρθηκε στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης
Πότε ξεκινά η επαναλειτουργία της βασικής γραμμής
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού το Σαββατοκύριακο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.