- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Τουρκία: Η δραματική συνομιλία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου - Εξέπεμψε σήμα «PAN-PAN» πριν τη συντριβή
Τα 20 δραματικά λεπτά και οι επικοινωνίες του μοιραίου αεροσκάφους
Τουρκία: Η δραματική συνομιλία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου - Εξέπεμψε σήμα «PAN-PAN» πριν συντριβεί
Η τουρκική κυβέρνηση έδωσε σήμερα (24.12) στη δημοσιότητα τις επικοινωνίες, σχεδόν λεπτό προς λεπτό, μεταξύ του μοιραίου αεροσκάφους Falcon 50 και του πύργου ελέγχου κατά τη διάρκεια της περίπου 20λεπτης πτήσης πριν συντριβεί την Τρίτη στα περίχωρα της Άγκυρας στην Τουρκία.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν η ηγεσία του λιβυκού στρατού της Τρίπολης και μία Ελληνίδα αεροσυνοδός, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους συνολικά οκτώ άνθρωποι.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο πιλότος είχε ενημερώσει το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας της Άγκυρας για πρόβλημα στο αεροσκάφος, χωρίς όμως ο συναγερμός να φτάσει στο ανώτατο επίπεδο. Παρά την επικοινωνία και την έγκριση για επιστροφή, το σήμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ πριν την τελική προσέγγιση.
Ειδικότερα, ο Τούρκος Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπτουλκαντίρ Ουράλογλου έδωσε στη δημοσιότητα τις συνομιλίες και ανέφερε τα εξής:
«Χθες (Τρίτη) το βράδυ, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος τύπου Falcon 50, με αριθμό ουράς 9H-DFS, εγγεγραμμένο στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μάλτας, το οποίο απογειώθηκε στις 20:17 τοπική ώρα από το Αεροδρόμιο Εσενμπόγκα της Άγκυρας με προορισμό το Αεροδρόμιο Μιτίγκα της Τρίπολης στη Λιβύη, δυστυχώς υπέστη δυστύχημα/συντριβή. Πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες συνομιλίες μεταξύ του Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Εσενμπόγκα και του κυβερνήτη και συγκυβερνήτη:
Σχετικά με το περιστατικό ατυχήματος/συντριβής του αεροσκάφους με κωδικό κλήσης HMJ185 την 23.12.2025:
- Στις 20:17 τοπική ώρα (σ.σ 21:17 ώρα Ελλάδας), το αεροσκάφος HMJ185 απογειώθηκε από το Αεροδρόμιο Εσενμπόγκα σύμφωνα με τις τυπικές διαδικασίες. Μετά την απογείωση, ο Πύργος του Εσενμπογκά παρέδωσε τον έλεγχο στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης και στη συνέχεια στη Μονάδα Ελέγχου Περιοχής του Κέντρου μας, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
- Επιτράπηκε στο αεροσκάφος η σταδιακή άνοδος στα ύψη που ζητήθηκαν.
- Στις 20:25, δόθηκε άδεια για πλεύση στο ύψος των 34.000 ποδών.
- Στις 20:31, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος περίπου 32.000 ποδών, εξέπεμψε PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN (το επίπεδο κάτω από το σήμα MAYDAY), ανέφερε γενική ηλεκτρική βλάβη και ζήτησε διανυσμάτωση ραντάρ (πορεία πτήσης) για επιστροφή στην Άγκυρα.
- Στις 20:32, κατόπιν οδηγίας του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, δόθηκαν στο αεροσκάφος η πορεία και το επίπεδο καθόδου για την επιστροφή στο αεροδρόμιο Εσενμπόγκα.
- Στις 20:33, ο πιλότος ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700. Μετά την επιβεβαίωση του προβλήματος από τον ελεγκτή, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες υψομέτρου του αεροσκάφους δεν ήταν πλέον ορατές στο ραντάρ.
- Στις 20:34, λόγω παρεμβολών στις επικοινωνίες πιλότου-ελεγκτή, ο ελεγκτής επιβεβαίωσε το επίπεδο ήχου με τον πιλότο. Ταυτόχρονα, το αεροσκάφος παραδόθηκε στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης, αφού επιβεβαιώθηκε το ύψος του από τη Μονάδα Ελέγχου Περιοχής.
- Στις 20:35, το αεροσκάφος εξέπεμψε ξανά PAN-PAN, επικοινώνησε με τη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης για την επιστροφή και έλαβε οδηγίες για διανυσμάτωση και επίπεδα καθόδου.
- Στις 20:36, η ευκρίνεια της επικοινωνίας χάθηκε και η φωνή του πιλότου έγινε δυσδιάκριτη. Παράλληλα, σημειώθηκαν μερικές απώλειες των στοιχείων πτήσης στην οθόνη του ραντάρ.
- Στις 20:38, το αεροσκάφος χάθηκε εντελώς από την οθόνη του ραντάρ. Την ίδια ώρα, δεν υπήρξε απάντηση στις κλήσεις του ελεγκτή. Για περίπου 5 λεπτά έγιναν προσπάθειες επικοινωνίας μέσω διαφορετικών συχνοτήτων χωρίς αποτέλεσμα. Αμέσως ενημερώθηκαν οι αρμόδιες μονάδες για την έναρξη επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.<
Λόγω της αδυναμίας εντοπισμού του αεροσκάφους και έναντι της πιθανότητας αναγκαστικής προσγείωσης, οι απογειώσεις και προσγειώσεις στο αεροδρόμιο Εσενμπόγκα ανεστάλησαν προσωρινά για την ασφάλεια της αεροπλοΐας.
Το Κέντρο Αναφοράς Αεράμυνας της Πολεμικής Αεροπορίας επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος συνετρίβη κοντά στο χωριό Κεσικαβάκ στην περιοχή Χαϊμανά. Οι ομάδες του Κέντρου Διερεύνησης Ασφάλειας Μεταφορών κατευθύνθηκαν στο σημείο.
Κατά τις έρευνες στο σημείο της συντριβής, βρέθηκαν ο καταγραφέας φωνής πιλοτηρίου (CVR) και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης (FDR). Έχει ξεκινήσει η προκαταρκτική έκθεση και αποφασίστηκε η εξέταση των καταγραφέων σε μια ουδέτερη χώρα για τον προσδιορισμό των αιτιών της πτώσης.
Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των θυμάτων, καθώς και στο φίλο και αδελφό κράτος και λαό της Λιβύης».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Το CBS πρέπει να τον βάλει για ύπνο, ΤΩΡΑ», δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ
«Τίποτα δεν μας δεσμεύει, δεν αλλάζει η πολιτική μας», τόνισε ο τούρκος πρόεδρος
Τα 20 δραματικά λεπτά και οι επικοινωνίες του μοιραίου αεροσκάφους
Ψηφιακά επεξεργασμένες εκδοχές Ευρωπαίων πολιτικών συμμετέχουν στο σποτ
Η κυβέρνηση Μαδούρο κατηγορείται για χρηματοδότηση της «ναρκοτρομοκρατίας»
Για τον θάνατο της Μαρίας Παππά έχει ενημερωθεί ο επί χρόνια σύντροφός της
Νεκροί όλοι οι επιβαίνοντες
«Στόχος μας είναι να μειώσουμε την εξάρτηση από οποιονδήποτε», τόνισε ο Νετανιάχου
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από τις ελληνικές αρχές
Η κατασκευή έχει μήκος 9,7 μέτρα και είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο
Έκοψαν τις δηλώσεις του, νόμιζαν ότι είχε τελειώσει
Από την Ιταλία έως τη Γερμανία, τα Χριστούγεννα μετατρέπονται σε πεδίο πολιτισμικής σύγκρουσης και πολιτικής ταυτότητας
Πρόκειται για μια ιστορική παράδοση 15 χρόνων
Ο Τάιλορ Τσέις εντοπίστηκε να περιφέρεται άστεγος
Έχει συνταχθεί σχέδιο τριμερούς συμφωνίας για εγγυήσεις ασφαλείας μεταξύ Ουκρανίας, ΗΠΑ και Ευρώπης
Το μουσείο αυξάνει τα μέτρα ασφαλείας
Τρεις νεκροί, μεταξύ των οποίων δύο αστυνομικοί κατά τη διαδικασία σύλληψης υπόπτου
Άγνωστα τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου
Στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει το Μιλάνο με τη Νάπολη
Νέα έγγραφα από τον φάκελο Έπσταϊν αποκαλύπτουν ανταλλαγή emails με τη Γκισλέιν Μάξγουελ το 2001–2002
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.