- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η έκθεση Eye of the Collector «παγώνει» λόγω του αυξανόμενου κόστους και της δύσκολης δυναμικής της αγοράς
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έμποροι και οι συλλέκτες που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο
Η έκθεση Eye of the Collector «παγώνει» λόγω του αυξανόμενου κόστους και της δύσκολης δυναμικής της αγοράς - Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έμποροι και οι συλλέκτες που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο
Η Eye of the Collector, μια boutique art fair που επρόκειτο να πραγματοποιήσει την πέμπτη έκδοσή της στο Λονδίνο τον Σεπτέμβριο, έχει «τεθεί σε παύση» λόγω των «μεταβαλλόμενων δημογραφικών στοιχείων των συλλεκτών, της δυναμικής της αγοράς και της αύξησης του κόστους», λέει η ιδρύτρια της Nazy Vassegh.
«Υπάρχει μια νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων, το οικονομικό τοπίο αλλάζει μαζικά παγκοσμίως και αυτό μας επηρεάζει όλους», λέει, προσθέτοντας ότι η αύξηση του κόστους έχει γίνει απαγορευτική. «Τα πάντα έχουν αυξηθεί: το κόστος των εκδηλώσεων, η ασφάλιση, η ναυτιλία, το κόστος του προσωπικού».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Vassegh, η οποία είναι επίσης έμπειρη σύμβουλος τέχνης και ήταν στο παρελθόν διευθύνουσα σύμβουλος της έκθεσης τέχνης Masterpiece του Λονδίνου, λέει ότι ελπίζει να επιστρέψει στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά πιστεύει ότι οι επόμενοι μήνες «θα είναι πραγματικά κρίσιμοι». Σημειώνει ότι «το Λονδίνο έχει πάντα αποδείξει την ανθεκτικότητά του ως μεγάλη πόλη», αλλά η επιχειρηματική δραστηριότητα στην πόλη, ιδίως για τις γκαλερί του εξωτερικού, «έχει γίνει σημαντικά πιο περίπλοκη και πιο ακριβή τα τελευταία χρόνια, και αυτό συμπίπτει με την επιλογή πολλών συλλεκτών να περάσουν το χρόνο τους αλλού». Οι επιπτώσεις του Brexit και η κατάργηση του φορολογικού καθεστώτος «non-dom» έχουν απειλήσει να συντρίψουν τη βρετανική αγορά τέχνης, σύμφωνα με τους εμπορικούς φορείς.
Το Eye of the Collector ξεκίνησε το 2020 ως «εναλλακτική λύση για τις εκθέσεις τέχνης νέας γενιάς», αλλά αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει την πρώτη του έκδοση στο διαδίκτυο λόγω της πανδημίας του Covid-19. Ήταν ένα από τα πρώτα γεγονότα του κόσμου της τέχνης που φιλοξενήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν οι περιορισμοί στις συγκεντρώσεις έπαψαν να ισχύουν τον Σεπτέμβριο του 2021.
Για τρεις επιτυχημένες εκδόσεις η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο Two Temple Place, ένα γοτθικό αναγεννησιακό αρχοντικό στον Τάμεση- πέρυσι μεταφέρθηκε στο διατηρητέο παρεκκλήσι Garrison Chapel του Βαθμού ΙΙ στους στρατώνες του Τσέλσι. Και στις δύο τοποθεσίες, το Eye of the Collector προσπάθησε να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία για τους συλλέκτες, καταργώντας τα περίπτερα και τους διαδρόμους των παραδοσιακών εκθέσεων τέχνης και προσκαλώντας τους εμπόρους να εκθέσουν την τέχνη και το ντιζάιν σαν σε οικιακό περιβάλλον. «Ποτέ δεν αποκαλέσαμε τους εαυτούς μας πανηγύρι, λειτουργούμε με ένα πολύ διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο», επισημαίνει η Vassegh.
Ο αριθμός των συμμετεχόντων εμπόρων ήταν επίσης σχετικά μικρός, κυμαινόμενος μεταξύ 18 και 25 τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πέρυσι, δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στη διεθνή τέχνη, με γκαλερί από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία να συμμετέχουν για πρώτη φορά. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες οι έμποροι σε όλο τον κόσμο έχουν εκφράσει όλο και πιο έντονα την άποψή τους για την κερδοφορία της διοργάνωσης εκθέσεων τέχνης γενικά. Η Vassegh λέει ότι οι αμοιβές των εκθετών της «αυξάνονται περίπου ανάλογα με τον πληθωρισμό κάθε χρόνο».
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων από γκαλερί για την εκδήλωση του Σεπτεμβρίου έληγε τον επόμενο μήνα και «αρκετοί» είχαν ήδη υπογράψει, λέει η Vassegh. «Παρόλο που μέχρι σήμερα έχουμε υποστεί ορισμένα έξοδα και οι όροι μας ορίζουν ότι η προκαταβολή [για τον χώρο] δεν επιστρέφεται, θα επιστρέψουμε όλα τα χρήματα που μας έχουν καταβάλει οι εκθέτες μας», προσθέτει.
Η εταιρική χορηγία ήταν μια άλλη πρόκληση για τα έσοδα. Παρά το γεγονός ότι οι αριθμοί των επισκεπτών αυξάνονται σταθερά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πηγαίνοντας από 2.000 το 2021 σε 4.250 πέρυσι, η Vassegh λέει ότι οι χορηγοί συχνά αναζητούν μεγαλύτερους αριθμούς - μια ανωμαλία για μια εκδήλωση όπως η δική της. «Δεν προωθούμε ενεργά την πώληση εισιτηρίων για να περάσουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι από τις πόρτες μας, επειδή έχουμε λάβει χώρα σε σημαντικά αρχιτεκτονικά κτίρια στα οποία έπρεπε να σεβαστούμε και να ελέγξουμε τους αριθμούς», λέει. «Όταν ήμουν στο Masterpiece, πάντα αυξάναμε τον αριθμό των επισκεπτών μας. Αυτός ήταν ένας στόχος που είχαμε, και αυτό άρεσε στον τότε κύριο χορηγό μας».
Είμαι βέβαιος ότι το Λονδίνο θα αντεπιτεθεί, γι' αυτό και το βλέπω ως μια παύση για να επανεκτιμήσουμε και να ξανασκεφτούμε
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ακόμη και με 40.000 επισκέπτες, το Masterpiece αναγκάστηκε να κλείσει το 2023 μαζί με την καλοκαιρινή Olympia Art & Antiques Fair λόγω των επιπτώσεων του Brexit και του αυξανόμενου κόστους. Είναι μία από τις πολλές απώλειες υψηλού προφίλ στην παγκόσμια σκηνή των εκθέσεων τέχνης τα τελευταία δύο χρόνια. Μια έκδοση της Photofairs στο Χονγκ Κονγκ, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί αυτόν τον μήνα, ακυρώθηκε από τους διοργανωτές της Creo, επικαλούμενοι «υλικοτεχνικούς περιορισμούς». Αλλού, η India Art Fair στο Νέο Δελχί ανακάλεσε τα σχέδιά της να ανοίξει στη Βομβάη το επόμενο έτος, λόγω του ότι μια άλλη υπάρχουσα έκθεση στην πόλη, η Art Mumbai, έχει την αφοσίωση των δυνητικών εκθετών. Ταυτόχρονα, νέες, συχνά πιο τοπικά εστιασμένες εκθέσεις ξεκινούν σε πόλεις σε όλο τον κόσμο, όπως στο Χιούστον, το Παρίσι και το Λος Άντζελες.
Η Vassegh σημειώνει ότι το Eye of the Collector ήταν από τους πρώτους που προσέφεραν μια πιο μπουτίκ εμπειρία - «φέραμε κάτι νέο στην αγορά», λέει. Και οι πωλήσεις δεν ήταν επίσης ασήμαντες. Ο πιο ακριβός πίνακας που πωλήθηκε στην έκθεση απέφερε 325.000 λίρες και το πιο ακριβό κομμάτι σχεδίου έφτασε τις 128.000 λίρες, ενώ περισσότερα από 130 έργα κατασκευάστηκαν ειδικά για την εκδήλωση και παρουσιάστηκαν στην έκθεση. «Για τις δύο τελευταίες εκδόσεις, καταφέραμε να έχουμε ίση αναλογία ανδρών και γυναικών καλλιτεχνών, οπότε προσπαθούμε πάντα να σκεφτόμαστε τι είναι σχετικό», προσθέτει η Vassegh.
«Αν μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση, θα ήθελα να κοιτάξω διεθνώς, αλλά αυτό θα ήταν εκτός από το Λονδίνο», λέει. «Είμαι σίγουρη ότι το Λονδίνο θα αντεπιτεθεί, γι' αυτό και το βλέπω ως μια παύση για να επανεκτιμήσουμε και να ξανασκεφτούμε».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια από τις κυρίαρχες μορφές της μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής του τέλους του 20ού αιώνα
Αίσθηση έχει προκαλέσει η δικαστική απόφαση στην Ιταλία
Κατά τη διάρκεια της κλήρωσης του Μουντιάλ του 2026
Τι ερευνά το Υπουργείο Γεωργίας της χώρας
Η πρωταγωνίστρια του Country Ever After πέθανε σε ηλικία 45 ετών από καρκίνο του παχέος εντέρου
Στα όριά του το βρετανικό σύστημα υγείας
Ποιες δυνάμεις αντιδρούν και τι φοβούνται ρυθμιστές, παραγωγοί και ανταγωνιστές
Σκληρή επίθεση κατά της ΕΕ και της μεταναστευτικής πολιτικής
Το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αποκάλυψε ο γιος του Αλεσάντρο Κοστακούρτα
Τέθηκε υπό παρακολούθηση για μέρες, μέχρι το πανάκριβο κόσμημα να… επιστρέψει χωρίς ιατρική επέμβαση
Περιορίζονται δραστικά οι πτήσεις εξωτερικού προς το Καράκας
Συνεδριάζει σήμερα δικαστήριο του Παρισίου για την αναστολή λειτουργίας του
Η ιστορία της Emma άνοιξε συζήτηση για τις οργανωμένες κλοπές κινητών στο Λονδίνο και τον ρόλο των social media στην ταυτοποίηση δραστών
Οι ιστορικές αλήθειες και η διατήρηση ενός εθνικού μυθιστορήματος
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.