Κοσμος

Καμπανάκι από τη διευθύντρια του Λούβρου: Έργα τέχνης κινδυνεύουν

Ο συνωστισμός και τα προβλήματα διαρροών κεντρικά ζητήματα που ζητούν επίλυση

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ουρές επισκεπτών έξω από το Μουσείο του Λούβρου
Καμπανάκι από τη διευθύντρια του Λούβρου: Έργα τέχνης κινδυνεύουν © EPA / TERESA SUAREZ

Καμπανάκι από τη διευθύντρια του Λούβρου: Έργα τέχνης κινδυνεύουν - Ο συνωστισμός και τα προβλήματα διαρροών κεντρικά ζητήματα που ζητούν επίλυση

Η εφημερίδα Le Parisien φέρνει στο φως το εμπιστευτικό σημείωμα με το οποίο η Λοράνς ντε Καρ, επικεφαλής του Μουσείου του Λούβρου, προειδοποιεί τη γαλλική κυβέρνηση για την κατάσταση που επικρατεί. Σε αυτό, κάνει λόγο για διαρροές, ζημιές και συνωστισμό, που θέτουν σε κίνδυνο τα έργα τέχνης που εκτίθενται στους χώρους του Μουσείου.

Η Λοράνς ντε Καρ χτυπά το καμπανάκι και μοιράζεται τις ανησυχίες της με την υπουργό Πολιτισμού, Ρασιντά Ντατί. Το εμπιστευτικό σημείωμα έχει αποσταλεί ήδη από τις αρχές του 2025. Μάλιστα, η Ντε Καρ προειδοποιεί για τον «πολλαπλασιασμό των ζημιών στους χώρους του μουσείου του Λούβρου, ορισμένοι από τους οποίους βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Ορισμένοι χώροι δεν είναι πλέον στεγανοί, ενώ άλλοι παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη διατήρηση των έργων τέχνης». 

Μουσείου Λούβρου: Συνωστισμός και διπλάσιοι επισκέπτες από το προβλεπόμενο

Συνολικά, 8,7 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν πέρυσι τις αίθουσες του Μουσείου του Λούβρου, αριθμός περίπου διπλάσιος από αυτόν για τον οποίο είχε σχεδιαστεί. Η Λοράνς Ντε Καρ εξέφρασε την ανησυχία της για την ποιότητα της εμπειρίας του επισκέπτη. Η δημοτικότητα του Λούβρου προκαλεί «φυσική καταπόνηση» στο ιστορικό κτίριο, ενώ οι επισκέπτες δεν έχουν χώρους «για να κάνουν ένα διάλειμμα», έγραψε χαρακτηριστικά. «Οι επιλογές φαγητού και οι χώροι υγιεινής είναι ανεπαρκείς σε όγκο, υπολείπονται κατά πολύ των διεθνών προτύπων. Η σήμανση χρειάζεται επίσης πλήρη επανασχεδιασμό», συνέχισε στο υπόμνημα.

Περίπου το 70% των επισκεπτών του Λούβρου πέρυσι ήταν ξένοι. Οι τουρίστες διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για τις «ουρές» μπροστά από τη Μόνα Λίζα, η οποία είναι το πιο δημοφιλές αξιοθέατο του μουσείου και εκτίθεται στη μεγαλύτερη αίθουσά του. Στο υπόμνημα τονίζεται η ανάγκη να «επανεκτιμηθεί» ο τρόπος με τον οποίο το αριστούργημα παρουσιάζεται στο κοινό, με την Ντε Καρ να δηλώνει πέρυσι ότι χρειάζεται τη δική του ειδική αίθουσα.

Το μουσείο έφτασε σε σημείο κορεσμού

Από το 2021 που ανέλαβε επικεφαλής του ιδρύματος, η Ντε Καρ έχει μιλήσει δημόσια για το μουσείο που έφτασε σε «σημείο κορεσμού». Ένα από τα πρώτα σημαντικά μέτρα της ήταν να επιβάλει ανώτατο όριο επισκεπτών 30.000 την ημέρα και να επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας. 

Η Ντε Καρ αναγνωρίζει ότι η αποκατάσταση των ζημιών και ο επανασχεδιασμός με τη δημιουργία νέων αιθουσών θα είναι δαπανηρός, αλλά είναι επιβεβλημένος. 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.