- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Με... σανδάλια στο xρηματιστήριο: To success story της Birkenstock
Από τον τσαγκάρη στη Γερμανία, στα πόδια όλου του πλανήτη και τώρα στην Wall Street
Στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης οδεύει η Birkenstock. Η εταιρεία πίσω από τα γνωστά σανδάλια και τις οικολογικές παντόφλες έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλής στους hipsters.
Το όνομα Birkenstock συνδέεται κυρίως με τα γνωστά εργονομικά σανδάλια. Η μάρκα όμως έχει ξεπεράσει προ πολλού τη χίπικη αύρα βιολογικών και υγιεινών προϊόντων.
«Η Birkenstock είναι μια καλτ επωνυμία», λέει ο μάνατζερ του διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων της Acatis, Χέντρικ Λέμπερ. «Έχει γίνει μια πραγματικά καλτ μάρκα, ειδικά στις ΗΠΑ, ακόμα κι αν δεν μπορείς να τη συγκρίνεις με τη μόδα από το Μιλάνο ή το Παρίσι, για παράδειγμα».
Αυτό μπορεί στην πραγματικότητα να είναι το μυστικό της επιτυχίας της Birkenstock: επικεντρώνεται σταθερά στην υγεία και τη βιωσιμότητα, ενώ σε μεγάλο βαθμό αφήνει έξω τις κλασικές, μοδάτες πτυχές. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, σανδάλια Birkenstock έχουν εμφανιστεί σε πασαρέλες στο Παρίσι, στο Μιλάνο και αλλού.
Τώρα, η εταιρεία επιδιώκει την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα απαραίτητα έγγραφα έχουν ήδη κατατεθεί στην Εποπτική Αρχή SEC. Σύμφωνα με την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, η δημόσια εγγραφή (ΙΡΟ) αναμένεται γύρω στα μέσα Οκτωβρίου.
Μακρά ιστορία με κάποια μελανά σημεία
Οι ρίζες της εταιρείας χρονολογούνται από το 1774, όταν ο τσαγκάρης Γιόχαν Άνταμ Μπίρκενστοκ ίδρυσε μια μικρή εταιρεία στη Φρανκφούρτη, στις όχθες του ποταμού Μάιν.
Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία μετακόμισε στο Μπαντ Χόνεφ της Ρηνανίας. Η σημερινή επίσημη έδρα βρίσκεται στον ειδυλλιακό οικισμό Λιντς, στις όχθες του Ρήνου.
Τα πρώτα σανδάλια βγήκαν στην αγορά το 1963. Αρχικά οι καλύτεροι πελάτες ήταν οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας που διένυαν πολλά χιλιόμετρα στους διαδρόμους των κλινικών και των ιατρείων. Στη συνέχεια, υποστηρικτές του περιβαλλοντικού κινήματος και οι χίπις έκαναν βόλτες στον πολύχρωμο κόσμο τους με τα σανδάλια τους.
Μία δυσάρεστη πτυχή στην όλη ιστορία επιτυχίας ήταν το γεγονός ότι η οικογένεια πίσω από την εταιρεία δεν ήταν ιδιαίτερα γενναιόδωρη με τους υπαλλήλους της. Ο πατριάρχης της εταιρείας Καρλ Μπίρκενστοκ και οι τρεις γιοι του αντιστέκονταν για χρόνια στη συγκρότηση συνδικάτων εντός της εταιρείας.
Μέχρι το 2012 η Birkenstock πλήρωνε τις γυναίκες ένα ευρώ την ώρα λιγότερο από τους άνδρες συναδέλφους για την ίδια εργασία και τα ίδια προσόντα. Αυτή η αδικία τελικά αποκαταστάθηκε μόλις το 2013, μετά από απόφαση εργατικού δικαστηρίου.
Έκτοτε, ο Όλιβερ Ράιχερτ και ο Μάρκους Μένσμπεργκ διαχειρίζονται την εταιρεία ως εκπρόσωποι των δύο γιων Μπίρκενστοκ, Κρίστιαν και Άλεξ.
Πρακτικότητα και όχι αισθητική
Εκτός από σανδάλια, η Birkenstock πουλάει σήμερα παπούτσια, κάλτσες, ζώνες, τσάντες, φυσικά καλλυντικά και τελευταία ακόμη και ορθοπεδικά κρεβάτια.
Μέχρι σήμερα, είναι λιγότερο η αισθητική που διακρίνει τα προϊόντα της μάρκας. Σημασία έχουν κυρίως τα πρακτικά πλεονεκτήματά τους.
«Τα Birkenstock ανέκαθεν υποστήριζαν δύο πτυχές: τον πρακτικό σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα. Χωρίς να νοιάζονται για την ομορφιά. Και η λειτουργικότητα αυτών των προϊόντων θεωρείται πλέον αυθεντική», δηλώνει ο Φερνάντο Φαστόζο, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Πφόρτσχαϊμ.
Έτσι, τα Birkenstock εξελίχθηκαν από προϊόν των χίπις σε αγαπημένα υποδήματα των hipster και προκαλούν πλέον το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών στον τομέα των ειδών πολυτελείας πολυτελείας.
Ο ακρογωνιαίος λίθος Made in Germany
Πριν από δύο χρόνια ο γαλλικός οίκος LVMH, με μάρκες όπως Louis Vuitton και Christian Dior, απέκτησε μερίδιο στην εταιρεία μέσω της εταιρείας ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων L Catterton. Η εκτιμώμενη αξία της Birkenstock εκείνη την εποχή ήταν περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η αξία μιας πιθανής εισαγωγής στο χρηματιστήριο στο εγγύς μέλλον θα ανέρχεται σε τουλάχιστον οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ. Όμως θα σήμαινε αυτό το τέλος της οικογενειακής επιχείρησης; Μάλλον όχι, αν και ορισμένες ιδιοκτησιακές ρυθμίσεις είναι πιθανό να αλλάξουν.
Σε κάθε περίπτωση, σε κύκλους της εταιρείας λέγεται ότι η παραγωγή θα πρέπει να συνεχίσει να γίνεται εξ ολοκλήρου στη Γερμανία και όχι στην Ασία. Η ετικέτα Made in Germany αποτελεί και αυτή μέρος της ιστορίας επιτυχίας για την Birkenstock.
Με πληροφορίες από Deutsche Welle
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι αναφέρουν αξιωματούχοι της τρομοκρατικής οργάνωσης
Η μετάβαση παραμένει εύθραυστη, προειδοποιεί ο ΟΗΕ
Στα social media εμφανίστηκαν ειρωνικές μετονομασίες όπως «Cloud Supremacy» και «Cloud Nationalism»
Το νεογέννητο είναι υγιέστατο, ενώ παρακολουθείται αδιάλειπτα
«Το Netflix έχει ήδη αποκτήσει πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς», τόνισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ
H πρόσφατη ειρηνευτική συμφωνία του Τραμπ κρέμεται από μια κλωστή
«Είναι μια εποχή βιαιότητας, ατιμωρησίας και αδιαφορίας», δήλωσε εκπρόσωπος του Οργανισμού
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ εμφανίστηκε στη σκηνή τρεις φορές
Παραμένουν όμηροι άλλοι 165
Στα 3 δισ. δολάρια το κόστος ανοικοδόμησης
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Το χρονικό της άγριας δολοφονίας
Όσα είπε σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος των ΗΠΑ
Η Κομισιόν επέβαλε το πρώτο πρόστιμο βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιλέγουν τη δικαστική οδό
Οι οικογενειακές διακοπές που κατέληξαν σε τραγωδία
To ρεκόρ του νεότερου γκραν μετρ στην ιστορία εξακολουθεί να ανήκει στον Αμπιμάνιου Μίσρα, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο σε ηλικία 12 ετών
Εξειδικευμένος ιστότοπος για θέματα τέχνης απέδωσε το περιστατικό στην κακή κατάσταση των σωληνώσεων
Σε εκτενή του συνέντευξη στην εφημερίδα Sunday Times
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.