Κοσμος

Πώς η Google στέλνει έγκυες γυναίκες χαμηλού εισοδήματος σε κέντρα κατά των αμβλώσεων

Σκοπός των χρηματοδοτών είναι να αλλάξουν γνώμη

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Διαδήλωση για το δικαίωμα στην άμβλωση έξω από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ
Διαδήλωση για το δικαίωμα στην άμβλωση έξω από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ © EPA/SHAWN THEW

Google: Πώς στοχεύει με διαφημίσεις γυναίκες που θέλουν να κάνουν άμβλωση

Γυναίκες με χαμηλό εισόδημα σε ορισμένες πόλεις των ΗΠΑ έχουν περισσότερες πιθανότητες από τις πιο εύπορες να γίνουν στόχος διαφημίσεων της Google που προωθούν κέντρα και οργανώσεις που δρουν κατά των αμβλώσεων παρότι πρόθεση τους είναι να προχωρήσουν στην διαδικασία, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Guardian. 

Όπως διαπίστωσαν ερευνητές του Tech Transparency Project η Google κατευθύνει τις γυναίκες που αναζητούν υπηρεσίες άμβλωσης στα λεγόμενα κέντρα κρίσης - οργανώσεις που είναι γνωστό ότι παριστάνουν τις κλινικές αμβλώσεων σε μια προσπάθεια να τις αποτρέψουν να προβούν στην συγκεκριμένη πράξη. 

Οι ερευνητές δημιούργησαν δοκιμαστικούς λογαριασμούς σε τρεις πόλεις - την Ατλάντα, το Μαϊάμι και το Φοίνιξ της Αριζόνα - για γυναίκες τριών διαφορετικών εισοδηματικών ομάδων που πρότεινε η Google: μέσο ή χαμηλότερο ποσοστό εισοδήματος, μέτριο ποσοστό υψηλού εισοδήματος και υψηλό ποσοστό εισοδήματος. Στη συνέχεια εισήγαγαν όρους αναζήτησης όπως «κλινική έκτρωσης κοντά μου» και «θέλω έκτρωση».

Στο Φοίνιξ, το 56% των διαφημίσεων αναζήτησης που εμφανίστηκαν στους δοκιμαστικούς λογαριασμούς που αντιπροσώπευαν γυναίκες με χαμηλό ή μέτριο εισόδημα ήταν για κέντρα κρίσης, σε σύγκριση με το 41% εκείνων που εμφανίστηκαν στους δοκιμαστικούς λογαριασμούς με μέτριο υψηλό εισόδημα και το 7% στους λογαριασμούς με υψηλό εισόδημα. Στην Ατλάντα, το 42% των διαφημίσεων που εμφανίστηκαν στην ομάδα χαμηλού εισοδήματος ήταν για κέντρα κρίσης εγκυμοσύνης, σε σύγκριση με το 18% για γυναίκες μέτριου και υψηλού εισοδήματος και το 29% για γυναίκες υψηλού εισοδήματος. Στην Αριζόνα και τη Φλόριντα η άμβλωση απαγορεύεται μετά την 15η εβδομάδα της εγκυμοσύνης. Στη Τζόρτζια, απαγορεύεται μετά από έξι εβδομάδες, οπότε πολλές δεν γνωρίζουν ότι είναι έγκυες.

«Υποδεικνύοντας στις γυναίκες με χαμηλό εισόδημα [τα κέντρα εγκυμοσύνης κρίσης] συχνότερα από ό,τι στις γυναίκες με υψηλότερο εισόδημα σε πολιτείες με περιοριστικούς νόμους, η Google μπορεί να καθυστερήσει αυτές τις γυναίκες να βρουν μια πραγματική κλινική αμβλώσεων για να κάνουν νόμιμη και ασφαλή άμβλωση», λέει η Κέιτι Πολ διευθύντρια του Tech Transparency Project.

Πως προσεγγίζουν τις γυναίκες

Ενώ τα κέντρα αντιμετώπισης κρίσεων εγκυμοσύνης προσφέρουν στις έγκυες γυναίκες εφόδια όπως πάνες και τεστ εγκυμοσύνης, είναι επίσης γνωστό ότι χρησιμοποιούν διάφορες  τακτικές για να πείσουν τις γυναίκες που επιθυμούν άμβλωση να διατηρήσουν την εγκυμοσύνη τους. Αυτές περιλαμβάνουν το να παρουσιάζονται ως κλινικές αμβλώσεων στο διαδίκτυο, αν και δεν προσφέρουν φροντίδα αμβλώσεων, να αρνούνται τα τεστ εγκυμοσύνης σε γυναίκες που λένε ότι σκοπεύουν να κάνουν έκτρωση και να προωθούν ευρέως αμφισβητούμενες έρευνες σχετικά με τη φροντίδα των αμβλώσεων στους ασθενείς. Τα κέντρα κρίσης, τα οποία παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεξέλεγκτα παρά το γεγονός ότι προσφέρουν ιατρικές υπηρεσίες, είναι γνωστό ότι στοχεύουν σε γυναίκες με χαμηλό εισόδημα, ακριβώς επειδή δυσκολεύονται να ταξιδέψουν εκτός πολιτείας για περίθαλψη αμβλώσεων.

«Η Google έχει μεγάλο μερίδιο επιρροής, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να αναζητήσουν έγκυρες πληροφορίες. Και οι άνθρωποι τείνουν γενικά να θεωρούν τη μηχανή αναζήτησης της Google ως εξισωτή. Πιστεύουν ότι τα αποτελέσματα που παίρνουν εκείνοι είναι τα αποτελέσματα που θα πάρουν όλοι. Αλλά αυτό δεν ισχύει», λέει η Πολ.

Η Google έχει δεχθεί και στο παρελθόν κριτική για διαστρεβλωτικές διαφημίσεις, που αντιβαίνουν και στη δική τηςν πολιτική διαφημίσεων. Παρόλα αυτά συνεχίζει να δίνει χώρο σε διαφημίσεις που παρουσιάζουν κλινικές που φαίνεται να προσφέρουν τη δυνατότητα για άμβλωση αλλά στην πραγματικότητα είναι αντίθετες σε κάθε τερματισμό της εγκυμοσύνης. Σκοπός αυτών των διαφημίσεων είναι τελικά να αποτρέψουν τις γυναίκες από το να προχωρήσουν σε άμβλωση.

Πηγή: Guardian 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ