- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Περισσότερα από 15 παιδιά σκοτώνονται κάθε εβδομάδα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
11.000 παιδιά έχουν σκοτωθεί την τελευταία δεκαετία
Νεκρά παιδιά σε τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση - Τα στοιχεία από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας
Περισσότερα από 15 παιδιά και νέοι (ηλικίας 0-17 ετών) σκοτώνονται σε δρόμους στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά μέσο όρο κάθε εβδομάδα και πάνω από 11.000 έχουν σκοτωθεί την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).
Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν ότι ενώ η οδική ασφάλεια έχει βελτιωθεί την τελευταία δεκαετία για αυτήν την ηλικιακή ομάδα, η ασφάλεια των παιδιών και των νέων διαφέρει μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Το ποσοστό θνησιμότητας των ατόμων κάτω των 18 ετών με κύρια αιτία τα τροχαία δυστυχήματα, είναι επτά φορές υψηλότερο στη Βουλγαρία από ό,τι στη Νορβηγία.
Παρά τις βελτιώσεις στις υποδομές που έχουν γίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, 809 παιδιά και νέοι σκοτώθηκαν στο δρόμο μόνο το 2020. Το 50% περίπου των θυμάτων ήταν νέοι ηλικίας 15, 16 και 17 ετών. Οι περισσότεροι νέοι(42%) σκοτώνονται σε τροχαίες συγκρούσεις με αυτοκίνητο, ενώ το 1/3 των νέων (κυρίως αγοριών) χάνουν τη ζωή τους ως αναβάτες ή επιβάτες μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων και σκούτερ.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η κυκλοφοριακή αγωγή στην Ευρώπη, αν και είναι ευρέως διαδεδομένη στα παιδιά που μαθητεύουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εντούτοις αυτή υποχωρεί όταν το παιδί περνάει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτή η μετατόπιση συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που τα παιδιά αρχίζουν να κυκλοφορούν ανεξάρτητα, μακριά από τους γονείς τους και όταν αποκτούν πρόσβαση σε μηχανοκίνητα οχήματα ή και σε ποδήλατα. Τέλος, η ανάλυση των στοιχείων δείχνει επίσης ότι η παιδική και νεανική θνησιμότητα από τροχαία αγγίζει περισσότερο τα αγόρια.
Ο αντίκτυπος αυτών των θανάτων και των τραυματισμών είναι ανυπολόγιστος και σε περίπτωση που θα συμβεί αλλάζει ριζικά η ζωή των οικογενειών τους. Ωστόσο, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι χρήστες του δρόμου. Δεν έχουν εμπειρία κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είναι περισσότερο παρορμητικά, ενώ στις μικρότερες ηλικίες είναι λιγότερο ορατά στους άλλους χρήστες του δρόμου λόγω του μικρού τους αναστήματος, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ποσοστό των παρασύρσεων. Τα παιδιά, επίσης, συχνά αγνοούν τους κινδύνους και γίνονται αθώα θύματα. Από την άλλη οι γονείς θα πρέπει να δείχνουν την ανάλογη παιδεία κατά τη διάρκεια της οδήγησης, παίρνοντας όλα εκείνα τα μέτρα (παιδικά καθίσματα, ζώνες κ.α.) προκειμένου να αυξήσουν τα επίπεδα ασφαλείας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι περιφερειακές αρχές διεξάγουν έρευνες για να προσδιορίσουν τη σοβαρότητα του ιού
Η έγκαιρη προσέλευση δεν αποδείχθηκε αρετή αλλά παράπτωμα
Αυτός ο σεισμός συμβαίνει μία φορά κάθε εκατό χρόνια
Ο πράκτορας διέπραξε «τα πιο σοβαρά εγκλήματα που μπορεί να φανταστεί κανείς»
Σκληρές επικρίσεις του Αμερικανού προέδρου - Καλεί τον Ζελένσκι να παραχωρήσει εδάφη στη Ρωσία
Πώς θα επαληθεύουν την ηλικία των χρηστών και τα «παραθυράκια»
Από που διέρρευσε η φωτογραφία
Οι πραγματικές απειλές βρίσκονται εκτός ευρωπαϊκού χώρου
Η Unicef προειδοποιεί ότι ο αριθμός των νοσηλειών παραμένει σοκαριστικά υψηλός μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός
Μια παράδοση όπου κανείς δεν εξηγεί τι έγινε, γιατί έγινε, και ποια ήταν η ευθύνη του
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος των ΗΠΑ προσβάλει μέλη του Τύπου
Στην εξοχική κατοικία του ποντίφικα, ο Ουκρανός πρόεδρος
Η Unesco αναγνωρίζει την ιταλική κουζίνα ως «άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας»
Χρηματοδότηση της Ουκρανίας και Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο στην ατζέντα
«Το νιώθω σαν φίλο» υποστηρίζουν
Απόφαση σταθμός Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου
Για «υβριδική επίθεση» κάνει λόγο η φον ντερ Λάιεν
«Οι γιατροί δεν μας λένε αν θα τα καταφέρει» λέει ο αδελφός της
Αναμένονται ισχυροί μετασεισμοί τις επόμενες μέρες
Τι απαντά η πλευρά Μπλερ στο δημοσίευμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.