- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Έκθεση για τον φωτογράφο Αμπάς Κιαροστάμι στο Κέντρο Πομπιντού
Η έκθεση θα έχει τίτλο «Αμπάς Κιαροστάμι | Πού είναι ο φίλος μου ο Κιαροστάμι;»
Μεγάλη αναδρομική έκθεση στον Ιρανό σκηνοθέτη – και φίλο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Αμπάς Κιαροστάμι φιλοξενεί το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι.
Μία μεγάλη έκθεση αφιερωμένη στον Ιρανό σκηνοθέτη, Αμπάς Κιαροστάμι, θα φιλοξενήσει το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι.
Η έκθεση «Αμπάς Κιαροστάμι | Πού είναι ο φίλος μου ο Κιαροστάμι;», σχεδιασμένη σε συνεργασία με το mk2 και το Ίδρυμα Κιαροστάμι παρουσιάζει σε έκταση περισσότερων των 1.000 τετραγωνικών μέτρων γραφίστικες δουλειές του, σειρές φωτογραφιών και σεκάνς γνωστών και λιγότερο γνωστών ταινιών του.
Άρχισε να επιδίδεται στην τέχνη της φωτογραφίας την περίοδο της Ιρανικής Επανάστασης του 1979, καθώς η δημιουργία ταινιών ήταν σχεδόν αδύνατη. «Τα πρώτα χρόνια της επανάστασης επιβράδυναν τη δουλειά μας. Μια μέρα, μη έχοντας κάτι άλλο να κάνω, αγόρασα μια φτηνή Yashica και πήγα στο δάσος» είπε, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον δημοσιογράφο Michel Ciment. «Ήθελα να είμαι ένα με την κάμερα. Παράλληλα, ήθελα να μοιραστώ τις ευχάριστες στιγμές στις οποίες βρισκόμουν μάρτυρας. Γι' αυτό άρχισα να τραβάω φωτογραφίες: να απαθανατίσω αυτές τις στιγμές πάθους και πόνου».
Σταδιακά, αυτό το χόμπι κατέλαβε εξέχουσα θέση στην καλλιτεχνική καριέρα του. Από το 1989, άρχισε να εκθέτει τις φωτογραφίες του στην πατρίδα του και, από το 1995, στο εξωτερικό. Ήταν παρών στο πρώτο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1992, αλλά το 1997 επέστρεψε στην πόλη με έκθεση έγχρωμων φωτογραφιών του. Δύο χρόνια αργότερα ήρθε και πάλι για να παραλάβει τον Χρυσό Αλέξανδρο και ξανά το 2004 για έκθεση ασπρόμαυρων φωτογραφιών του.
Ο Κιαροστάμι φωτογράφιζε καθώς ερευνούσε για τοποθεσίες για γυρίσματα ταινιών του. Η σειρά «Δρόμοι του Κιαροστάμι» αποτελείται από φωτογραφίες που τραβούσε ενώ πήγαινε από μέρος σε μέρος, φωτογραφίες χώρων που αγαπούσε. Στη σειρά «Βροχή» – φωτογραφίες τραβηγμένες υπό καταρρακτώδη βροχή – βγαίνει εκτός Τεχεράνης: «Έφτιαξα το σακίδιό μου, μην ξεχνώντας την κινηματογραφική μηχανή μου και την ψηφιακή μου κάμερα». Από την ασφάλεια του αυτοκινήτου του, απαθανατίζει μέσα από τα ρυάκια νερού στο παρμπρίζ σιλουέτες ψηλών δέντρων, έναν κίτρινο τοίχο στην άκρη του δρόμου, θαμπωμένα φώτα σήμανσης. Στην ταινία μικρού μήκους που προέκυψε, ο Κιαροστάμι εναλλάσσεται μεταξύ σεκάνς και καρέ. Τα καρέ εκδόθηκαν αργότερα ως άλμπουμ με τίτλο «Pluie et vent (Βροχή κι αέρας)», έγχρωμες φωτογραφίες στις οποίες κυριαρχεί το γκρι και το μαύρο. Σε όλη την καριέρα του, ο Κιαροστάμι εξέδωσε πέντε άλμπουμ φωτογραφιών.
Αρχικά σπούδασε ζωγραφική. «Έχω ζωγραφίσει πολύ, αλλά ποτέ δεν υπήρξα ζωγράφος» παραδέχθηκε το 2010 στον κριτικό Stéphane Corréard. «Και μιας και φωτογραφίζω, πια δεν ζωγραφίζω καν. Νομίζω ότι μεγάλο μέρος της διάψευσης ελπίδων μου όσον αφορά τη ζωγραφική αντισταθμίζεται στη φωτογραφία».
Συχνά, μικρά ποιήματά του συνοδεύουν τις φωτογραφίες του. Σε ένα από αυτά, γράφει: «Φωτογράφισα ένα δέντρο. Κοκκίνησε, δεν χρειάζεται να με πιστέψετε».
Η έκθεση στο Centre Pompidou ολοκληρώνεται στις 26 Ιουλίου.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κομισιόν επέβαλε το πρώτο πρόστιμο βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιλέγουν τη δικαστική οδό
Οι οικογενειακές διακοπές που κατέληξαν σε τραγωδία
To ρεκόρ του νεότερου γκραν μετρ στην ιστορία εξακολουθεί να ανήκει στον Αμπιμάνιου Μίσρα, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο σε ηλικία 12 ετών
Εξειδικευμένος ιστότοπος για θέματα τέχνης απέδωσε το περιστατικό στην κακή κατάσταση των σωληνώσεων
Σε εκτενή του συνέντευξη στην εφημερίδα Sunday Times
Το απαξιωτικό σχόλιο που έκανε προ δεκαπέντε ετών ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Warner
Δεν ήταν η πρώτη φορά που το ζευγάρι απασχολεί τα social media
Τραυματίες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία - Δεν συνδέεται με τρομοκρατία το περιστατικό
Αναστάτωση στο βρετανικό αεροδρόμιο - Τι δηλώνει η Μητροπολιτική Αστυνομία
Ο επικίνδυνος ρωσικός γεωπολιτικός επεκτατισμός δεν περιορίζεται στην Ανατολική Ουκρανία
Δημοφιλές νυχτερινό κέντρο τυλίχθηκε στις φλόγες - Οι περισσότεροι εγκλωβίστηκαν στο υπόγειο
Το να αποδίδουμε τη ρωσική επεκτατικότητα στη συμπεριφορά του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και της Ουκρανίας δεν στοιχειοθετεί ισορροπημένο επιχείρημα.
Η συζήτηση άνοιξε επί Φραγκίσκου, έπειτα από σχετικό αίτημα μοναχικών κοινοτήτων το 2016
Η μητέρα της κατέθεσε στο δικαστήριο ότι η κόρη της δεν αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας
Πέρασε ξυστά από λεωφορείο και «πέταξε» πάνω από δύο άλλα αυτοκίνητα
Το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται στις χώρες με ανεξάντλητα κεφάλαια
Σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το έγγραφο ήρθε σαν παγωμένο ντους
Την άφησε στο βουνό στους –20°C: ο σύντροφος της ορειβάτισσας οδηγείται σε δίκη
Την ευθύνη για την πράξη ανέλαβε μέσω κοινωνικών δικτύων η οργάνωση Take Back Power
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.