- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Κέιμπριτζ: Αντιδράσεις από χορτοφάγους φοιτητές για πίνακα
Λόγω του θέματός του, που αναπαριστά τα νεκρά θηράματα ενός πλούσιου κυνηγιού
Χορτοφάγοι φοιτητές ζητούν να απομακρυνθεί ο πίνακας «Η αγορά των πτηνών» του ζωγράφου Φρανς Σνάιντερς από λέσχη του Κέιμπριτζ.
Ένας πίνακας του 17ου αιώνα του Φλαμανδού ζωγράφου Φρανς Σνάιντερς, ο οποίος κρέμεται σε ένα από τα εστιατόρια στις λέσχες του, έχει προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση στο φημισμένο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, στη Βρετανία, λόγω του θέματός του, που αναπαριστά τα νεκρά θηράματα ενός πλούσιου κυνηγιού.
Όπως φαίνεται το θέμα τής, κυριολεκτικά, «νεκρής φύσης», με τίτλο «Η αγορά των πτηνών», που αναπαριστά έναν πωλητή με έντονο κόκκινο ρούχο, πλαισιωμένο από ένα πλήθος χτυπημένα πτηνά, δεν αποτελεί πλέον ελκυστικό θέαμα, αλλά αντίθετα θεωρήθηκε «αποκρουστικό» από μία ομάδα φοιτητών που αξιώνουν την καθαίρεσή του από την αίθουσα.
«Πρόσωπα που δεν καταναλώνουν κρέας θεωρούν αρκούντως αποκρουστικό τον πίνακα και ζήτησαν να απομακρυνθεί», ανακοίνωσε η εκπρόσωπος του Fitzwilliam Museum, που έχει δανείσει τον πίνακα στο Κέιμπριτζ.
Αυτό το επεισόδιο ανακινεί για ακόμη μία φορά το ζήτημα της «πολιτικής ορθότητας» ακόμη και στην απόλαυση της τέχνης, αν και -όπως παρατηρεί η εφημερίδα El Publico- είναι η πρώτη φορά που τα επιχειρήματα αφορούν τη «χώνεψη». Η υπερευαισθησία ορισμένων ομάδων έχει φθάσει να θέτει ερωτήματα για το εάν θα πρέπει να εκτιμάται το θέμα κάποιων έργων για την καλλιτεχνική αξία του ή για την ηθικότητα της αναπαριστώμενης πράξης, καθώς κάποια από αυτά διαιωνίζουν την «ωμότητα κατά των ζώων».
Όπως τονίζει στην El Publico ο προασπιστής των δικαιωμάτων των ζώων Τόνιο Γκαρσία, «πίνακες σαν και αυτόν αποκαθαίρουν μία πρακτική που ήδη πολλοί άνθρωποι θεωρούν ανήθικη, η οποία είναι παρωχημένη και η κοινωνία δεν αποδέχεται». Για τον ίδιο, το ζήτημα έγκειται στο σημείο όπου εκτίθενται αυτά τα έργα: «Στα μουσεία μπορούμε να συναντήσουμε έργα που δείχνουν πως βασάνιζαν στον Μεσαίωνα ή εικόνες από τυφεκισμούς, όμως αυτά δεν μας σκανδαλίζουν γιατί είναι ο (κατάλληλος) χώρος για να μάθουμε και να ξαναζούμε την ιστορία».
Την αλλαγή στην αντίληψη και την ευαισθησία του κόσμου υπογραμμίζουν και άλλοι ειδικοί και πανεπιστημιακοί, τους οποίους συμβουλεύεται η ίδια εφημερίδα. Όλοι σημειώνουν πως σήμερα οι άνθρωποι κοιτάζουν τους παλιούς πίνακες κάνοντας αναγωγές στα τωρινά κοινωνικά δεδομένα, αποκόπτοντάς τα από την αισθητική αξία του πίνακα.
Όπως ενδεικτικά επισημαίνει η καθηγήτρια Αισθητικής στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης Μάρτα Ταφάλια, «είναι σημαντικό να θεωρήσουμε ως φυσιολογικό αυτόν τον διάλογο. Στην πραγματικότητα, αυτοί οι φοιτητές που δεν θέλουν στο εστιατόριο τον συγκεκριμένο πίνακα, δεν τον θέλουν επειδή παίρνουν το θέμα του πολύ στα σοβαρά. Γι
Πηγή: El Publico
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από που διέρρευσε η φωτογραφία
Οι πραγματικές απειλές βρίσκονται εκτός ευρωπαϊκού χώρου
Η Unicef προειδοποιεί ότι ο αριθμός των νοσηλειών παραμένει σοκαριστικά υψηλός μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός
Μια παράδοση όπου κανείς δεν εξηγεί τι έγινε, γιατί έγινε, και ποια ήταν η ευθύνη του
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος των ΗΠΑ προσβάλει μέλη του Τύπου
Στην εξοχική κατοικία του ποντίφικα, ο Ουκρανός πρόεδρος
Η Unesco αναγνωρίζει την ιταλική κουζίνα ως «άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας»
Χρηματοδότηση της Ουκρανίας και Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο στην ατζέντα
«Το νιώθω σαν φίλο» υποστηρίζουν
Απόφαση σταθμός Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου
Για «υβριδική επίθεση» κάνει λόγο η φον ντερ Λάιεν
«Οι γιατροί δεν μας λένε αν θα τα καταφέρει» λέει ο αδελφός της
Αναμένονται ισχυροί μετασεισμοί τις επόμενες μέρες
Τι απαντά η πλευρά Μπλερ στο δημοσίευμα
«Δεν θέλουμε η Ευρώπη να αλλάξει», τόνισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ
Οι ακτιβίστριες είχαν διαδηλώσει έξω από το θέατρο του ηθοποιού Αρί Αμπιτάν, ο οποίος είχε κατηγορηθεί για βιασμό
Η αστάθεια και οι εξωτερικές παρεμβάσεις παραμένουν σοβαρά - και άλυτα - προβλήματα
Το πλοίο φαίνεται πως ήταν κωπήλατο
Η υπόθεση αφορούσε τη Σάντι Πέγκι, νοσηλεύτρια στη Σκωτία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.