Visual Browsing
Από Μηχανής Θέατρο: Η σεζόν που έρχεται θέλει χειροκρότημα

Από Μηχανής Θέατρο: Η σεζόν που έρχεται θέλει χειροκρότημα

Νέα έργα, πετυχημένες επαναλήψεις, κλασσικά και σύγχρονα κείμενα της ελληνικής και της διεθνούς δραματουργίας
© Κλεοπάτρα Σάρλη, Γιώργος Καζαντζόπουλος
Το πρόγραμμα των θεατρικών παραστάσεων που θα δούμε στο Από Μηχανής Θέατρο τη θεατρική σεζόν 2019-2020.

Δύο χρόνια τώρα το Από Μηχανής Θέατρο έχει μπει στις ζωές μας, για να κάνει προσιτό τον πολιτισμό σε όλους μας. Φέτος επιστρέφει για να συνεχίσει με τον ίδιο στόχο, φέρνοντας στη σκηνή του νέες και παλαιότερες παραστάσεις και διατηρώντας το αντίτιμο των εισιτηρίων στα 8€ για το διάστημα από τις 20 έως τις 30 Σεπτεμβρίου.  

Το ρεπερτόριό του παραμένει πολυσυλλεκτικό. Θα παρουσιάσει νέα έργα, αλλά και πετυχημένες επαναλήψεις, που θα περιλαμβάνουν κλασσικά και σύγχρονα κείμενα της ελληνικής και της διεθνούς δραματουργίας. Ανάμεσά τους, συναντάμε θέατρο για μικρά παιδιά, stand up comedy και χοροθέατρο. Παράλληλα, στις 5 Οκτωβρίου θα κάνει την αρχή του για φέτος το «Θεατρικό Εργαστήρι με τη Ζωή και τη Νεφέλη» για παιδιά και εφήβους από 4 έως 16 ετών.  

Οι καλλιτεχνικοί διευθυντές Άννα Ελεφάντη και Δημήτρης Μυλωνάς σημειώνουν για τη νέα θεατρική σεζόν: «Δύο συναρπαστικά χρόνια έχουμε ήδη διανύσει στο Από Μηχανής Θέατρο και είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τη νέα θεατρική σεζόν 2019-2020, με ένα πλούσιο πολυφωνικό ρεπερτόριο που περιλαμβάνει 16 παραστάσεις: κλασσικά και σύγχρονα έργα της ελληνικής και διεθνούς δραματουργίας, έργα που παίζονται για πρώτη φορά, παράσταση για παιδιά, θεατρικό εργαστήρι για παιδιά κι εφήβους, stand-up comedy καθώς επίσης κι επαναλήψεις από την περσινή χρονιά που ξεχώρισαν.

Σε αυτά τα δύο χρόνια μπορούμε με χαρά να πούμε ότι το Από Μηχανής Θέατρο με τις 20 παραστάσεις που παρουσίασε έως σήμερα στην «Κάτω Σκηνή» και τις 21 στην «Πάνω Σκηνή», έχει πλέον δώσει το στίγμα του στο θεατρικό τοπίο της πόλης κι έχει αναγνωριστεί ως μια από τις πιο δραστήριες αθηναϊκές σκηνές πολιτισμού υψηλής αισθητικής η οποία ταυτόχρονα τολμά να περιοδεύσει τις παραγωγές της και στην περιφέρεια.

Σχετικα
Τι ετοιμάζει για φέτος το Θέατρο Φούρνος;
Τι ετοιμάζει για φέτος το Θέατρο Φούρνος;

Το θέατρο είναι μια έμψυχη διαδικασία εκ φύσεως ομαδική, μια διαρκής συνομιλία των καλλιτεχνών μεταξύ τους και των καλλιτεχνών με το κοινό. Οι εξαιρετικοί συνεργάτες που όλο αυτό το διάστημα μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους αλλά και η συγκινητική προσέλευση του θεατρόφιλου κοινού (πάνω από 90.000 θεατές για τη σεζόν 2018-2019) είναι για εμάς η μεγαλύτερη πιστοποίηση ότι το καλλιτεχνικό μας όραμα όχι μόνο γίνεται πραγματικότητα αλλά, το σπουδαιότερο, έχει βρει συνοδοιπόρους».

Αναλυτικά οι παραστάσεις της νέας θεατρικές σεζόν:

Ποιον Κοροϊδεύω;
Σωτήρης Μεντζέλος

Σχετικα
Δες παράσταση του Εθνικού με 10 ευρώ
Δες παράσταση του Εθνικού με 10 ευρώ

Το «Ποιον Κοροϊδεύω;» είναι το «One Man Show» του Σωτήρη Μεντζέλου που φλερτάρει επίμονα με το «Stand Up» και η εξέλιξη των παραστάσεων «My Story» και «My Story, vl2».

Ο Σωτήρης Μεντζέλος παρουσιάζει φέτος για τρίτη χρονιά, λόγω μεγάλης καλλιτεχνικής και φυσικά εισπρακτικής επιτυχίας, την τελική μορφή της πρώτης του solo παράστασης που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017 με άλλο τίτλο, με άλλα μυαλά και με άλλο ΑΦΜ.

Στο «Από Μηχανής» θέατρο από το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου και κάθε Σάββατο για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων,  ένα μικρόφωνο, το φλερτ, το «friendzone», ο Μπραντ Πιτ και ο Έντουαρντ Νόρτον, ο Φοίβος από το «Ρετιρέ», τα άστρα και τα ζώδια που φέρνουνε εμπόδια, ο Χολίδης, τρία χρόνια δραματικής σχολής, η συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, το «Κούπε Πε», το γκότζι μπέρι, οι διαφημίσεις των ραδιοφώνων, ένας γλάρος, η ράπερ γιαγιά και η Εμμανουέλλα -το σύμβολο του σεξ- δίνουν ραντεβού σε μια ιστορία πάθους, μυστηρίου, έρωτα, γάμου, σεξ, γέλιου, γέλιου στο σεξ, μυστηρίου στον έρωτα και άλλων πιθανών συνδυασμών.

Σημειώνεται ότι το «Από Μηχανής» Θέατρο μπορεί να μην έχει ξύλινη κατασκευή πάνω στην οποία ανεβασμένη θα δώσει τη λύση η Αθηνά η Παλλάδα, έχει όμως κλιματισμό, ποτά και wi-fi. Ό,τι χρειάζεται, δηλαδή, ο μοντέρνος ο άνθρωπος στην έξοδό του.

Υ.Γ.1 Η παράσταση ξεκινάει 00:00. Μήπως τελικά είναι ένα «Late Night Show»;
Υ.Γ.2 Ο κωδικός του wi-fi δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμος.
Υ.Γ.3 Επιτρέπεται η κατανάλωση ποτού κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Υ.Γ.4 «Απαγορεύεται να σ’ αγαπάω, απαγορεύεται να μ’ αγαπάς» – Αντύπας

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 28/09/2019
Σάββατο στις 00:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Θεσμοφοριάζουσες
Αριστοφάνης

Ο Πάνος Λουκαΐδης με μια ομάδα νεότερων ηθοποιών επιλέγει να σκηνοθετήσει τις Θεσμοφοριάζουσες σε μετάφραση Τάσου Ρούσσου, ένα από τα τρία «γυναικεία» έργα του Αριστοφάνη το οποίο έγραψε εκμεταλλευόμενος την «αντιπάθεια» του Ευριπίδη ως προς τις γυναίκες και το μοναδικό του έργο στο οποίο «πρωταγωνιστεί» ο Ευριπίδης. Ένα έργο που με όπλο το χιούμορ μιλά ανοιχτά για την θέση των γυναικών, το δικαίωμα τους στην ισότητα και την διεκδίκηση της προσωπικής τους ταυτότητας σε καιρούς ανδροκρατούμενης κοινωνίας.

Λίγα λόγια για το έργο
Οι γυναίκες τελώντας την μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, αποφασίζουν να τιμωρήσουν τον Ευριπίδη επειδή τις δυσφημίζει στα έργα του. Ο ίδιος ταραγμένος, προσπαθεί να αποτρέψει τον κίνδυνο αποστέλλοντας στην γιορτή τον Μνησίλοχο ντυμένο γυναικεία για να τον υπερασπιστεί. Αρχικά προσχηματικά επιτίθεται και εκείνος στον Ευριπίδη ωστόσο έπειτα προσπαθεί να τον υποστηρίξει λέγοντας πως είναι και οι ίδιες οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για πολλά περισσότερα από όσα τους προσάπτει ο τραγικός ποιητής. Αγανακτισμένες οι γυναίκες του Χορού, μαθαίνουν από τον Κλεισθένη πως κάποιος άνδρας με γυναικεία περιβολή κυκλοφορεί ανάμεσά τους. Ο Μνησίλοχος αποκαλύπτεται και κατηγορείται για παραβίαση τελετουργικών κανόνων ενώ παράλληλα ο Ευριπίδης στην προσπάθεια να σώσει τον υπερασπιστή του, εμφανίζεται στην γιορτή των Θεσμοφορίων και ζητά από τις γυναίκες να απελευθερώσουν τον Μνησίλοχο με την προϋπόθεση πως θα σταματήσει να τις κακολογεί.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 30/09/2019
Δευτέρα και Τρίτη στις 18:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Ερωτικόν
Έφη Τούμπα

Η επαγγελματική θεατρική συμπεριληπτική ομάδα ΘΕΑΜΑ παρουσιάζει για δέκα μόνο παραστάσεις (2 έως 13 Οκτωβρίου) στο Από Μηχανής θέατρο το μονόλογο της Έφης Τούμπα «Ερωτικόν» σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου.

Μια γυναίκα δεν φοβάται να μιλήσει για ό,τι δεν της επέτρεψαν. Προσκαλεί τους θεατές να γνωρίσουν τον δικό της μοναδικό κόσμο. Με όπλο τη φωνή της καταγγέλλει ότι τα θέλω της δεν διαφέρουν από τα θέλω κανενός ανθρώπου!

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 02/10/2019
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00

© Peny Delta

Λυσιστράτη
Αριστοφάνης

Εν μέσω του Πελοποννησιακού Πολέμου, η Λυσιστράτη πείθει τις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης να κάνουν αποχή από τα «συζυγικά τους καθήκοντα», ώστε να παύσει ο πόλεμος μεταξύ των δύο πόλεων. Την ίδια ώρα οι γυναίκες καταλαμβάνουν την Ακρόπολη, εκεί όπου βρίσκεται το δημόσιο ταμείο το οποίο χρηματοδοτεί τις πολεμικές επιχειρήσεις. Όλες οι προσπάθειες των ανδρών είτε να ανακαταλάβουν την Ακρόπολη είτε να πείσουν τις γυναίκες τους να γυρίσουν στις συζυγικές τους κλίνες, αποτυγχάνουν παταγωδώς. Έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις, η ειρήνη επιτυγχάνεται στο τέλος και επισφραγίζεται με μια μεγάλη διονυσιακή γιορτή.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 03/10/2019
Πέμπτη και Παρασκευή στις 18:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Το Φινιστρίνι
Βασίλης Ρίσβας
σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη

Στο Από Μηχανής Θέατρο θα συνεχιστεί για δεύτερη χρονιά από την Τρίτη 8 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, το «Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη με τον Αντίνοο Αλμπάνη.

Ένας από τους δημοφιλέστερους μονολόγους της περασμένης θεατρικής σεζόν, που αγαπήθηκε από το κοινό και τους κριτικούς για την αφοπλιστική του αλήθεια και έδωσε στον Αντίνοο Αλμπάνη τη δυνατότητα να ερμηνεύσει έναν από τους δυνατότερους ρόλους της καριέρας του.

Το «Φινιστρίνι» είναι μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Είναι το παράθυρο που κλείνουμε και σφραγίζουμε για να μην βλέπουμε και να μην ακούμε τι γίνεται έξω απ’ το «κελί» μας, γιατί αδυνατούμε να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες, την κατάθλιψη και την ανικανότητά μας να επικοινωνήσουμε με τους άλλους.

Έτσι διαλέγουμε να αποσυρθούμε στο μικρό προσωπικό μας σύμπαν και να κατηγορούμε για την ανεπάρκεια μας οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο εκτός απ’ τον πραγματικό υπεύθυνο, τον εαυτό μας.

Κι όταν επιτέλους έρχεται εκείνη η ευλογημένη στιγμή που αποφασίζουμε να ενεργοποιηθούμε, να ανοίξουμε το παράθυρο και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, συνειδητοποιούμε με πανικό ότι τίποτα εκεί έξω δεν είναι πια το ίδιο. Ο ήρωας του έργου εν τέλει κραυγάζει για βοήθεια. Το θέμα είναι, υπάρχει κάποιος να τον ακούσει; Κι αν τον ακούσει, θα βοηθήσει ή θα διπλοσφραγίσει και το δικό του παράθυρο;

Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει και να ξεπεράσει το μέλλον.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 08/10/2019
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Ζωή Χαρισμένη
Κώστας Τσίανος

Η παράσταση «Ζωή Χαρισάμενη», μετά από την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στο Θεσσαλικό θέατρο και τις ενθουσιώδεις κριτικές που απέσπασε, επαναλαμβάνεται στο «Από Μηχανής Θέατρο» για την θεατρική σεζόν 2019-2020, σε μία συμπαραγωγή της Loopa production και του Από Μηχανής Θεάτρου. Το βραβευμένο έργο του Κώστα Τσιάνου θα κάνει την πρεμιέρα του στις 7 Οκτωβρίου 2019 και θα συνεχίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, ενώ στη συνέχεια η παράσταση θα κάνει περιοδεία.

Λίγα λόγια  για το έργο
Η Ζωή, η ηρωίδα του έργου, πέρασε «Δια Πυρ(αι) ός και σιδήρου» από τη μέρα που την βρήκαν νεογέννητη σαν «πεταμένο σκατό» στο κατώφλι κάποιου χωριάτικου σπιτιού. Πότε από δω, πότε από κει κατέληξε, πάμφτωχη κι αγράμματη, παραδουλεύτρα σε οίκο ανοχής. Αστεφάνωτη και με παιδιά νόθα έζησε μια «Ζωή…χαρισάμενη» ανάμεσα σε πόρνες, σωματέμπορους, μαυραγορίτες, προδότες και μ΄όλα τ΄αποβράσματα της κοινωνίας. Γνώρισε τη δικτατορία του Μεταξά, τον πόλεμο, την κατοχή, τον εμφύλιο σπαραγμό και όλη τη ζοφερή μετεμφυλιακή περίοδο.

Σε μια Ελλάδα εξαθλιωμένη πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά, κατόρθωσε με το παντοδύναμο μητρικό της ένστικτο να μεγαλώσει και να αποκαταστήσει μόνη τα παιδιά της.  Έχοντας έμφυτο το αίσθημα της αυταπάρνησης, της γενναιοψυχίας και του αυτοσαρκασμού βγήκε νικήτρια στη ζωή και τελικά αναδεικνύεται πρόσωπο ιερό, σεβαστό, όπως τόσες και τόσες γυναίκες που βίωσαν κι αυτές μια «Ζωή… χαρισάμενη!».

Ενθουσιώδεις κριτικές απέσπασε και η ερμηνεία της Αγγελικής Λεμονή, καθώς  της απονεμήθηκε το 1ο Βραβείο Ερμηνείας γυναικείου ρόλου, για το ίδιο έργο. «Πρόκειται για μοναδικό φαινόμενο εκφραστικής υποκριτικής». «Καμιά άλλη ηθοποιός δεν θα μπορούσε να παίξει αυτόν τον γιγαντιαίο ρόλο, να σηκώσει στους ώμους της, ένα συγγραφικό άτλαντα, εκτός από την Αγγελική Λεμονή», ανέφερε ο Κώστας Γεωργουσόπουλος.

Ο Κώστας Τσιάνος, απέσπασε για το έργο αυτό, στην απονομή Θεατρικών Βραβείων της «Ακαδημίας Ελληνικών Βραβείων - Κορφιατικά Βραβεία - 2017», που δόθηκαν στο «Θέατρο Βέμπο», το 1ο Βραβείο καλύτερου Θεατρικού έργου της χρονιάς 2017 και επίσης τιμήθηκε, με το έπαθλο «Αλέξης Μινωτής», για όλη την Θεατρική του πορεία.

Εξαιρετικό το κείμενο που έγραψε ο Κώστας Τσιάνος κι έξοχος ο τρόπος που το ανέβασε. Η σκηνή που η ηρωϊδα του πηγαίνει το νυφικό της πέπλο αγκαλιά στο κρεβάτι είναι σπουδαία, επεσήμανε ο Βασίλης Μπουζιώτης.

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 07/10/2019
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

© Βασίλης Αγγλόπουλος

Ζιλ και η Νύχτα
Hugo Claus

Το έργο «Ζιλ και η νύχτα» του Hugo Claus, που απέσπασε το χειροκρότημα κοινού και κριτικών και χαρακτηρίστηκε ως «απόλυτος υποκριτικός άθλος», σε σκηνοθεσία – ερμηνεία: Νίκου Χατζηπαπά, επιστρέφει για 2η σεζόν κάθε Τετάρτη στις 18:00 και κάθε Πέμπτη στις 21:00 στο Από Μηχανής Θέατρο (Ακαδήμου 13, Αθήνα).

Ο Ούγκο Κλάους είναι σίγουρα ο σημαντικότερος Φλαμανδός συγγραφέας του αιώνα μας. Μυθιστοριογράφος και διηγηματογράφος είναι επίσης ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ζωγράφος. Μαζί με τον Κούντερα ήταν οι επικρατέστεροι υποψήφιοι για το Νόμπελ του 1997.

Τα θεατρικά του έργα, τα διακρίνει η πολυμορφία, όπως ολόκληρο το υπόλοιπο έργο του. Δεν έπαψε ποτέ να προκαλεί, να ασκεί κριτική στην Καθολική Εκκλησία και να κατακρίνει τον ψευδή λόγο της εξουσίας στην πατρίδα του. Ο ρεαλισμός, η ωμότητα, τα σατιρικά στοιχεία, οι αναπάντεχες καταστάσεις, η τρέλα, οι σεξουαλικές παρεκτροπές και μία βαθιά γνώση της ανθρώπινης πολυπλοκότητας, χαρακτηρίζουν το έργο του.

Το έργο «Ο Ζιλ και η Νύχτα» αναφέρεται στο φαινόμενο Ζιλ Ντε Ραι (1404-1440), Στρατάρχη της Γαλλίας και συντρόφου της Ζαν ντ' Αρκ. Η μοναδικότητα και κυρίως το μυστήριο της προσωπικότητάς του Ζιλ Ντε Ραι είναι φυσικό να ερεθίσουν την περιέργεια και να εξάψουν τη  φαντασία πάσης φύσεως καλλιτεχνών μεταξύ των οποίων και του Ούγκο Κλάους. Το τέρας που ονομάζεται Ζιλ ντε Ραι αντίθετα με τον Μαρκήσιο ντε Σαντ, που εύκολα θα υποστήριζε κανείς ότι ωχριά μπροστά του, είναι ένα πρόσωπο εντελώς άγνωστο στην Ελλάδα.

Πρόκειται για την απολογία του Ζιλ ντε Ραι στο εκκλησιαστικό δικαστήριο της Νάντης, που τον καταδίκασε σε θάνατο με αγχόνη και πυρά το 1440. Στην υπόθεση αυτή, το Καλό και το Κακό συνυπάρχουν μέχρι συγχύσεως. Η συγκλονιστική απολογία του Ζιλ Ντε Ραι, ενώπιον της Ιεράς Εξέτασης και η δημόσια εξομολόγηση του, αποτελεί ένα ανελέητο κατηγορώ, που τον οδηγεί στην έσχατη ταπείνωση και τον βίαιο εκμηδενισμό.

Τα πρακτικά αυτής της δίκης έχουν σωθεί στο ακέραιο όπως άλλωστε και τα αντίστοιχα της πολιτικής δίκης, που όμως έχουν μικρότερο ενδιαφέρον και μεταφέρθηκαν από τα λατινικά στα γαλλικά από τον Pierre Klossowski. Εκεί είναι συγκεντρωμένα μαζί με τις καταθέσεις των μαρτύρων, ένα αναλυτικό χρονολόγιο, μία μεγάλη εισαγωγή και σημειώσεις του Georges Bataille σε έναν τόμο που κυκλοφόρησε το 1965 με τη δική του εκδοτική επιμέλεια.

Στο κείμενο του Ούγκο Κλάους που γράφτηκε το 1989, εκτός ίσως από τις επαναλαμβανόμενες αναφορές στη Ζαν ντ’ Αρκ και τους εσωτερικούς μονολόγους, τα όσα εξωφρενικά λέγονται, δεν προέρχονται από την αχαλίνωτη φαντασία του συγγραφέα, χωρίς αυτό να μειώνει με οποιονδήποτε τρόπο τη λογοτεχνική αξία του κειμένου, αλλά είναι πιστή μεταφορά των πρακτικών της εκκλησιαστικής δίκης.

O Georges Bataille  γράφει στο κείμενό του με τίτλο «Το Ιερό Τέρας»: «Ο Ζιλ ντε Ραι οφείλει τη φήμη του στα εγκλήματα του. Υπήρξε όμως πράγματι όπως υποστηρίχθηκε από τους πιο ειδεχθείς εγκληματίες όλων των εποχών; Το έγκλημα είναι ίδιον αποκλειστικά και μόνο του ανθρώπινου είδους. Αποτελεί όμως, κυρίως την κρυμμένη του όψη, τη μυστική και ανεξιχνίαστη. Το έγκλημα κρύβεται και εκείνο που μας διαφεύγει είναι το πιο φρικτό (…)  Ο Ζιλ ντε Ραι είναι ένας τραγικός εγκληματίας. Η αρχή που διέπει την τραγωδία είναι το έγκλημα και ο εγκληματίας αυτός υπήρξε Ίσως περισσότερο από κάθε άλλον ένα πρόσωπο τραγωδίας (…) Είναι φυσικό το έγκλημα να προτιμά τη νύχτα. Χωρίς αυτήν δεν θα ήταν έγκλημα. Όμως όσο πιο σκοτεινή είναι η νύχτα τόσο η φρίκη της θέλει να βγει στο φως του ήλιου».

Ο Ζιλ ντε Ραι συγκαταλέγεται στους δέκα μεγαλύτερους κατά συρροή δολοφόνους όλων των εποχών. Ονειρεύτηκε ένα ταξίδι δίχως τέλος που θα τον έσωζε. Αρκέστηκε όμως στην πρόθεση. Ακόμα και τις τελευταίες  μέρες της ελευθερίας του συνέχιζε να αποκεφαλίζει παιδιά.

Ο Ζιλ Ντε Ραι οδηγήθηκε σε δίκη με κατηγορίες για ανθρωποκτονία, σοδομισμό, συμμετοχή σε αίρεση και άσκηση μαύρης μαγείας. Καταδικάστηκε σε θάνατο δι’ απαγχονισμού και κάψιμο στην πυρά. Στις 26 Οκτωβρίου του 1440, ο Ζιλ Ντε Ραι κρεμάστηκε. Το σώμα του διαμελίστηκε, κάηκε και η τέφρα δόθηκε σε συγγενικά πρόσωπα για να ταφεί.

Πεντακόσια χρόνια μετά την εκτέλεση του Ζιλ Ντε Ραι, ιστορικοί αποφάσισαν να ανοίξουν ξανά την υπόθεση, ώστε να επιβεβαιώσουν την ενοχή του, η οποία τον οδήγησε στο θάνατο.  Έπειτα από ενδελεχή έρευνα, ένας δικαστής έκρινε ότι ο Ραι ήταν αθώος για τις δολοφονίες, παρότι ομολόγησε. Όπως τόνισε, ο Ραι είχε γίνει πιθανότατα στόχος άλλων ευγενών, επειδή αρνήθηκε να παραχωρήσει την ιδιοκτησία του. Παρά την απόφαση του δικαστή το 2013, πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν στην ενοχή του.

Πάνω Σκηνή
Κατάλληλη άνω των 18
Πρεμιέρα: 09/10/2019
Τετάρτη στις 18:00  και Πέμπτη στις 21:00

© Κλεοπάτρα Σάρλη, Γιώργος Καζαντζόπουλος

Υπέροχό μου, διαζύγιο
Geraldine Aron

Θεατρικό Κουίζ: Ελάτε να βοηθήσουμε την Άντζελα!

Τί πιστεύεται ότι μπορεί να κάνει μία χαριτωμένη σαρανταπεντάρα, και συγκεκριμένα η Άντζελα Κέννεντι Λίπσκυ, όταν ο ‘‘αγαπημένος’’ της σύζυγος την εγκαταλείπει μετά από τριάντα πέντε χρόνια έγγαμης ζωής γεμάτης όρκους πίστης και αφοσίωσης;

1) Τρελαίνεται απ’ τη χαρά της;
2) Σκέφτεται να διεκδικήσει τον πενηνταπεντάρη σύζυγο της από την εικοσιτεσσάρων Μεξικανή ερωμένη του;
3) Αγοράζει βιτριόλι και ετοιμάζεται για επίθεση;
4) Παίρνει ό,τι χάπια βρεί μπροστά της;
5) Κοιμάται με τον πρώτο τυχόντα;
6) Πάει σε ψυχίατρο;
7) Ξυρίζει το κεφάλι της;
8) Αρχίζει τις πλαστικές;
9) Τρέχει στα sex shop;
10) Πάει ταξίδια σε εξωτικά νησιά;
11) Προσπαθεί να ξαναερωτευθεί;

Στο Από Μηχανής θέατρο, από 12 Οκτωβρίου 2019 και κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 18:00, η Φαίδρα Δρούκα  θα σας δίνει όλες τις απαντήσεις του κουίζ, ερμηνεύοντας την Άντζελα Κέννεντι Λίπσκυ στο έργο της Geraldine Aron «ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΟΥ, ΔΙΑΖΥΓΙΟ».

Η Ιρλανδή συγγραφέας, με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ζωντάνια, μάς παροτρύνει να ζήσουμε μαζί με την χωρισμένη Άντζελα, όλες τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις αποφάσεις, και τις καινούργιες εμπειρίες μιας γυναίκας που βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της,…στο αναπάντεχο διαζύγιο! Μιας γυναίκας έξυπνης μεν αλλά και παιδιάστικα αφελής -λόγω συζυγικών υποχωρήσεων- τρυφερής, δοτικής αλλά και συνάμα φοβισμένης, επίσης λόγω συζυγικών υποχωρήσεων, χαρούμενης και ταυτόχρονα θλιμμένης.

Μια από τις γυναίκες που συναντάμε κάθε μέρα.

Ίσως μια γυναίκα σαν όλες εμάς.

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 12/10/2019
Σάββατο, Κυριακή στις 18:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

The River
Jez Butterworth

Το θεατρικό έργο «The River» του Jez Butterworth, που έχει παρουσιαστεί με μεγάλη επιτυχία σε Λονδίνο και Broadway, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από 18 Οκτωβρίου 2019 στο  Από Μηχανής Θέατρο.

Μια αφέγγαρη νύχτα του Αυγούστου, όταν οι θαλασσινές πέστροφες επιστρέφουν στο ποτάμι, ένας άντρας πηγαίνει την καινούργια του αγαπημένη στο απομονωμένο εξοχικό της οικογένειάς του, το οποίο επισκέπτεται για ψάρεμα από τότε που ήταν παιδί. Μα αυτή δεν είναι η μόνη γυναίκα που έχει φέρει εδώ – και σίγουρα ούτε η τελευταία.

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 18/10/2019
Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00

© Νίκος Αργυρόπουλος

Προσωπική Συμφωνία
Ρόναλντ Χάργουντ

Στο Από Μηχανής Θέατρο θα παρουσιαστεί για δεύτερη χρόνια το βραβευμένο έργο «Προσωπική Συμφωνία» (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, από τις 30 Οκτωβρίου.

Σε μία σύμπραξη πρωταγωνιστών διαφορετικών γενεών, η παράσταση κατέκτησε κοινό και κριτικούς και έδωσε στον Νικήτα Τσακίρογλου μια από τις δυνατότερες ερμηνείες της καριέρας του, στον Χρήστο Βαλαβανίδη μία σπουδαία θεατρική στιγμή και στον Αλέξανδρο Μπουρδούμη έναν ρόλο σταθμό στη  σκηνική του διαδρομή.

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένκγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ, ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

Η «Προσωπική Συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου The dresser), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 30/10/2019
Τετάρτη στις 18.00, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 18.00

Περιοδεία: 23 και 24 Σεπτεμβρίου 2019 στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου – Παττίχειο Θέατρο Λεμεσού, 25 Σεπτεμβρίου έως 6 Οκτωβρίου 2019 στο Θέατρο Κολοσσαίον της Θεσσαλονίκης, 18 έως 20 Οκτωβρίου 2019στο Θέατρο Πάνθεον της Πάτρας

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Αξύριστα Πηγούνια
Γιάννης Τσίρος

Το βραβευμένο θεατρικό έργο «Αξύριστα Πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου («Άγριος Σπόρος», «Αόρατη ‘Ολγα», «Τα Μάτια Τέσσερα») το οποίο τιμήθηκε με το A΄ βραβείο νέου συγγραφέα το 2004, από το ΥΠΠΟ ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο τον Νοέμβριο του 2019 σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη.

Το σημαντικό αυτό θεατρικό κείμενο, 13 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα* και πάνω από 20 μετά την πρώτη του γραφή, αποδεικνύεται πιο σύγχρονο και πιο επίκαιρο από ποτέ. Η ανθρώπινη εκμετάλλευση, η κατάσταση των μεταναστών, η σεξιστική αντιμετώπιση της γυναίκας, η οικονομική ανισότητα και οι σχέσεις εξουσίας - τα ζητήματα που θίγει το έργο - έχουν μάλλον διογκωθεί στις μέρες μας, παρά αμβλυνθεί. Τα «Αξύριστα Πηγούνια» έρχονται μετά από δέκα και πλέον χρόνια που η χώρα μας ζει καθοριστικές εξελίξεις για να προβληματίσουν και να συγκινήσουν σαν να μιλούν για το εδώ και το τώρα.

Τα «Αξύριστα Πηγούνια» είναι ένα ρεαλιστικό, κοινωνικό δράμα με υπαρξιακές και ποιητικές προεκτάσεις. Μέσα από το χιούμορ και το έντονο σασπένς παρακολουθούμε χαρακτήρες «αληθινούς» και οικείους μας, με τις αδυναμίες, τις ενοχές, τη γοητεία, τη γελοιότητα, την τρυφερότητα καθώς και τη σκληρότητα τους. Τα μυστικά τους προοδευτικά αποκαλύπτονται και μαζί τους ξετυλίγεται κομμάτι κομμάτι το κουβάρι της ιστορίας μέχρι το καθηλωτικό φινάλε.

Πρόκειται για άντρες εγκλωβισμένους που ξεγυμνώνονται ψυχικά απέναντι στο αντικείμενο του πόθου τους, γίνονται θύτες μιας γυναίκας αλλά και θύματα της ίδιας τους της αντρικής φύσης. Ανίκανοι να διαχειριστούν το πάθος τους έρχονται σε επαφή με το κρυμμένο τρομακτικό τους πρόσωπο.

Ο σκηνοθέτης Γιώργος Παλούμπης ξανασυνεργάζεται με το συγγραφέα Γιάννη Τσίρο («Αόρατη Όλγα», Εθν. Θέατρο 2011) και με την εμπειρία του στο ανέβασμα σύγχρονων ρεαλιστικών ελληνικών έργων, επιχειρεί να δημιουργήσει τη συγκεκριμένη ιστορία επί σκηνής. Για τους ιδιαίτερα απαιτητικούς ρόλους, συνεργάζεται με τους ηθοποιούς Αντώνη Κρόμπα και Ηλία Βαλάση, καθώς και με τον Στέλιο Δημόπουλο και τη Μαρία Νεφέλη Δούκα.

Υπόθεση έργου
Τρεις άντρες, υπάλληλοι ενός νοσοκομείου, εργάζονται καθημερινά στην υπηρεσία τους στην υπόγεια πτέρυγα. Από τους πάνω ορόφους δέχονται και στη συνέχεια ταξινομούν, φροντίζουν και φυλάνε προσωρινά ανθρώπους που δεν κατάφεραν να επιζήσουν. Ακολουθούν μια ρουτίνα με τυπικές διαδικασίες. Απόψε όμως «έρχεται» μια γυναίκα να ταράξει τη νεκρή τους πραγματικότητα. Τα μυστικά, οι αποκαλύψεις και οι συγκρούσεις θα φέρουν στο φως τις αδυναμίες και τα ταπεινά τους ένστικτα. Ακολουθεί το έγκλημα, η εκδίκηση, η ενοχή και όταν φτάσει το πρωί δε θα είναι τίποτα ίδιο.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 02/11/2019
Τετάρτη, Κυριακή στις 21:30, Πέμπτη στις 21.00 και Σάββατο στις 18:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Νυφικό Κρεβάτι
Jan de Hartog

«...και αφού ευλόγησες τους πρωτόπλαστους
τους είπες... να αυξάνεστε και να πολλαπλασιάζεστε
και να γίνετε κυρίαρχοι στη γή...
Και τους παρουσίασες τους δύο αυτούς
ως ένα μέλος με αυτήν την ένωση.
Διότι γι αυτήν την ένωση θα εγκαταλείψει ο άνθρωπος τον πατέρα του
και την μητέρα του
και θα προσκολληθεί στην γυναίκα του...
και θα γίνουν οι δυό τους
ένα σώμα.
Και αυτούς, που ο Θεός συνέδεσε με τον δεσμό του γάμου
άνθρωπος δεν θα τους χωρίσει...»

Σας καλούμε με χαρά στην πιο σημαντική στιγμή
της ζωής μας

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 13/11/2019
Δευτέρα στις 18:00 και Τετάρτη στις 21:00

Ο Δρόμος Περνά από Μέσα
Ιάκωβος Καμπανέλλης

Σε ένα παρηκμασμένο νεοκλασικό αρχοντικό ζει μοναχός του ένας ξεπεσμένος μεγαλοαστός με μοναδική συντροφιά την πιστή του οικονόμο. Ξαφνικά εισβάλλει στο σπίτι ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας με τη γυναίκα του οι οποίοι σκοπό έχουν να προσεγγίσουν τον ιδιοκτήτη και να τον πείσουν να γίνει συμμέτοχος σε ένα σχέδιο οικονομικής εκμετάλλευσης του ακινήτου με «δόλωμα» τις σημαντικές αυθεντικές αντίκες που το διακοσμούν. Κι ενώ ο ιδιοκτήτης που έχει ανάγκη τα χρήματα, είναι έτοιμος να ενδώσει, η επίσκεψη εκ Λονδίνου του τεχνοκράτη δικηγόρου κι ανιψιού του ο οποίος διεκδικεί τη επικαρπία τους σπιτιού, έρχεται για να διαταράξει τα πράγματα. Ένας «Βυσσινόκηπος» με τα χρώματα και τα αρώματα του ελληνικού τοπίου. Τρεις άντρες, τρεις γενιές, τρεις καταγωγές. Ο ιδιοκτήτης του σπιτιού γαντζωμένος στα χαμένα «μεγαλεία» του παρελθόντος, αδρανής και κλειστός απέναντι σε αυτό που ξημερώνει. Ο δικηγόρος, συνειδητά απομακρυσμένος από τους οικογενειακούς δεσμούς, με «αέρα» ευρωπαϊκό, συνάμα όμως με μνήμες που τον συνδέουν με την αφετηρία του. Ο επιχειρηματίας, αριβίστας, αδίστακτος, τυχοδιώκτης που κοιτάει μόνο στο εφήμερο, στον στόχο χωρίς ενδοιασμούς. Ο παλιός κόσμος διασταυρώνεται και συγκρούεται με τον καινούριο. Το ανερχόμενο κοινωνικό στρώμα εμφανίζεται με θράσος να καταλάβει την περιοχή του επερχόμενου και μαζί να προτείνει τη δική του γλώσσα κι αισθητική, να εδραιώσει τη δική του τάξη πραγμάτων. Υπάρχει τελικά ένας τόπος συνάντησης και συνομιλίας;

Ο δρόμος περνά από μέσα (1990) από τον «πατέρα» του νεοελληνικού θεάτρου Ιάκωβου Καμπανέλλη, είναι ένα συγκλονιστικό έργο για την Ελλάδα που πεθαίνει και που έρχεται, για την τραγικότητα του αγεφύρωτου χάσματος, για την ανάγκη εύρεσης κοινών δεσμών.

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 15/01/2020
Τετάρτη , Κυριακή στις 18:00 και Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Μεταμόρφωση
Φραντς Κάφκα

Ο Φραντς Κάφκα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα που μας άφησε ο 20oς αιώνας. Κλεισμένος στον εαυτό του μελέτησε όλους τους πιθανούς εαυτούς, αποκομμένος από τον κόσμο κατανόησε τον κόσμο πιο βαθιά, κρυμμένος από τα μάτια των ανθρώπων κοίταξε όλους τους ανθρώπους στα μάτια.

Στην Μεταμόρφωση - ένας υπάλληλος μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επανάληψης του ίδιου σταθερού καθημερινού προγράμματος, ξαφνικά ένα πρωί, αδυνατεί να σηκωθεί από το κρεβάτι του και να επαναλάβει τις ίδιες παγιωμένες κινήσεις. Ο κόσμος γύρω του γίνεται εχθρικός και αυτός γίνεται εχθρός του κόσμου, ένα παράσιτο.

Ο Φραντς Κάφκα μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε αντιμέτωποι με το «ριζικό κακό», την επαναληπτική και αδιαμφισβήτητη κανονικότητα και τον τρόπο που αυτή αναπαράγει έναν κόσμο φρικτό, μια μηχανή καταστροφής. Μας καλεί να χτίσουμε ξανά τον κόσμο που καταρρέει μέσα μας. Για να ξεκινήσουμε όμως αυτό το έργο, πρέπει πρώτα να μεταμορφωθούμε.

Μια παράσταση του Ινστιτούτου Πειραματικών Τεχνών από τους συντελεστές των έργων «Νύχτα!» της R.Prichard- «Ψύχωση (4.48 Psychosis)» της Sarah Kane, «Πεθαίνω Σαν Χώρα» του Δ. Δημητριάδη και «Οι Δούλες» του Ζαν Ζενέ.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 01/02/2020
Σάββατο στις 00:00

Σλουθ
Anthony Shaffer

Σκηνοθετεί ο Σωτήρης Χατζάκης. Ο θίασος είναι υπό διαμόρφωση και θα ανακοινωθεί μόλις ολοκληρωθεί η διανομή.

Κάτω Σκηνή

Μάκμπεθ Λαίδη Μάκμπεθ
Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Η τραγωδία Μάκμπεθ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ για δύο, μέσα από δύο ηθοποιούς, έναν άντρα και μια γυναίκα. Ένα συμφωνημένο παιχνίδι άλλοτε ευχάριστο και διασκεδαστικό άλλοτε σκοτεινό κι επικίνδυνο στο οποίο όλοι οι ρόλοι ερμηνεύονται από Εκείνον κι Εκείνη για να καταργηθεί κάποια στιγμή η διαχωριστική γραμμή της προέλευσής τους και να αποκαλυφθεί επί σκηνής ένα γαϊτανάκι εναλλασσόμενων φύλων, ρόλων κι επιθυμιών. Ταυτότητα, συμπεριφορά, γένος απαλλαγμένα από όποια κοινωνική διαμόρφωση και επιταγή τίθενται υπό επαναδιαπραγμάτευση για να μείνουν τελικά δύο υπάρξεις που έχουν την ελευθερία να επιλέγουν ποιο ρόλο κάθε φορά θα ενδυθούν. Πού θα οδηγήσει αυτή η εμπειρία; Στην αυτογνωσία ή τον αλληλοσπαραγμό;

Ο Μάκμπεθ και η Λαίδη Μάκμπεθ εγκλωβισμένοι σε ένα κοινό πεπρωμένο βαμμένο με αίμα κι ενοχή, ενσαρκώνουν μια ένωση άνευ όρων και κανόνων κι έρχονται να καταθέσουν τη δική τους εμπειρία για τη γοητεία της εξουσίας και την αιώνια πάλη των δύο φύλων.

Πρεμιέρα: 21/04/2020
Δευτέρα, Τρίτη στις 21:00

Δωδέκατη Νύχτα
Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Το έργο
Η Βιόλα και ο δίδυμος αδελφός της Σεμπάστιαν χάνονται ύστερα από ναυάγιο στις ακτές μιας μυθικής χώρας, της Ιλλυρίας. Προκειμένου να αναζητήσει τον αδελφό της, η Βιόλα μεταμφιέζεται στον νεαρό Σεζάριο και τίθεται στην υπηρεσία του Δούκα Ορσίνο, άρχοντα του τόπου. Η Βιόλα ερωτεύεται τον Ορσίνο ο οποίος είναι ερωτευμένος με την Κόμισσα Ολίβια η οποία με τη σειρά της ερωτεύεται τον Σεζάριο.

Εν τω μεταξύ ο Σεμπάστιαν έχει διασωθεί από τον Αντόνιο, έναν γενναίο καπετάνιο, πολέμιο του Ορσίνο, που συνοδεύει, παρά τον κίνδυνο, τον Σεμπάστιαν στην Ιλλυρία παρασυρόμενος από τα τρυφερά αισθήματα που τρέφει για τον νεαρό. Η εμφάνιση του Σεμπάστιαν περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Η Ολίβια βλέποντας τον, θεωρεί πως είναι ο Σεζάριο και του ζητάει να τον παντρευτεί. Το ιερό μυστήριο τελείται κρυφά σε ένα παρεκκλήσι.

Τελικά Βιόλα και Σεμπάστιαν αποκαλύπτουν την ταυτότητα τους και το έργο κλείνει με την ανακοίνωση των γάμων του Ορσίνο και της Βιόλα που σηματοδοτούν και την αποκατάσταση της τάξης.

Η παράσταση
Για άλλη μια φορά ο Σαίξπηρ μας προσφέρει ένα απολαυστικό έργο που το παιχνίδι έχει την τιμητική του. Ένα παιχνίδι άλλοτε αφελές και αστείο άλλοτε σκοτεινό κι επικίνδυνο, σε κάθε περίπτωση όμως ένα παιχνίδι που ορίζει και ταυτόχρονα αναιρεί ή ακόμα καλύτερα ορίζει για να αναιρέσει τους ίδιους του τους κανόνες. Η μεταμφίεση, ίσως ο βασικότερος κανόνας, δεν έρχεται για να συγκαλύψει, αλλά απεναντίας για να αποκαλύψει τη βαθύτερη επιθυμία και τελικά να ανατρέψει το σημείο «προσέλευσης» των ηρώων, την αρχική τάξη. Άνδρες και γυναίκες αφήνονται στον έρωτα άνευ όρων επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά ότι απέναντι σε αυτήν τη δίνη, η παράδοση είναι ολοκληρωτική. Για να συμβεί όμως αυτό έχει προηγηθεί μεταξύ τους μια ανείπωτη συμφωνία: καθένας και καθεμιά τους έχει την ελευθερία επιλογής του φύλου του/της.

Τα πρόσωπα, σε μια διαλεκτική υπαρξιακή στέκονται για μια στιγμή έξω από τη φύση που τους έχει οριστεί και αναμετριούνται με εκείνη που αληθινά επιθυμούν. Τότε είναι η ώρα που θα ενδυθούν την επιθυμία τους και θα δράσουν καθ’ αυτήν. Αυτή η συμφωνία γίνεται το σημείο εκκίνησης μιας εμπειρίας καθ’ όλα ανατρεπτικής και οι εκφραστές της, απογυμνωμένοι από όποια νόρμα, βουτάνε στον ωκεανό της ύπαρξης χωρίς καμία αντίσταση για να βραχούν τελικά ως το μεδούλι. Κι αν στο τέλος όλοι και όλες επιστρέφουν στην αρχική τους θέση κι αποκαθίσταται η πρωτύτερη τάξη πραγμάτων, σίγουρα τίποτα δεν θα είναι πλέον το ίδιο.

Κάτω Σκηνή
Πρεμιέρα: 22/04/2020
Τετάρτη στις 18:00, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00 

Η Ιστορία της Αντιγόνης
Βασισμένη στην Αντιγόνη του Σοφοκλή

Η διασκευή - πρόταση, με τίτλο «Η Ιστορία της Αντιγόνης» είναι μια νέα δραματουργική προσέγγιση του μύθου, βασισμένη στο Σοφόκλειο κείμενο. Μεταφέρει στο κοινό την ιστορία αυτή σαν ένα συναξάρι ή ένα δημοτικό τραγούδι, αναδεικνύοντας τις αδρές γραμμές του έργου, αναζητώντας το ηρωικό ή αντί ηρωικό πρόσωπο της Αντιγόνης έτσι όπως σήμερα μπορούμε να το αντιληφθούμε. Μια σειρά αποσπασμάτων από κείμενα των Άλι Σμιθ,  Άνν Κάρσον και άλλων χρησιμοποιούνται για τη σύγχρονη αυτή προσέγγιση. Το κείμενο αποδίδεται από 4 ηθοποιούς οι οποίοι μοιράζονται τους ρόλους, τις ποικίλες μεταμορφώσεις, τα πεζά και λυρικά μέρη. Η ιστορία τοποθετείται στο σημερινό αστικό τοπίο της Αθήνας. Μια γυναικά κλοσάρ ακολουθούμενη από τρεις περιπλανώμενους μουσικούς αφηγούνται την ιστορία. Έχουν καταφύγει σ’ αυτό το σημείο της πόλης, τα προπύλαια, μετά από έναν καταστροφικό πόλεμο. Μαζί τους κουβαλούν απομεινάρια λάφυρα σε ένα κάρο, που τα χρησιμοποιούν για την αναπαράσταση της ιστορίας. Η παράσταση, μέσα από μια τέτοια συνθήκη αναγνωρίσιμη στις μέρες μας, θέλει να απευθυνθεί σε ευρύ και μη εξειδικευμένο κοινό και σε εφήβους. Με τον ίδιο συλλογισμό, τα χορικά θα έχουν τη μορφή λαϊκών τραγουδιών που θα μας κάνουν γνωστούς τους αρχαίους μύθους, δηλαδή τη μυθολογική βάση της ιστορίας.

Πάνω Σκηνή
Πρεμιέρα: 24/04/2020
Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00

© Πάτροκλος Σκαφίδας

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Τα Ελληνικά και τα Ετερόγλωσσα Αρχέτυπα ως Θεμέλιο της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά την Αναγέννηση
Τα Ελληνικά και τα Ετερόγλωσσα Αρχέτυπα ως Θεμέλιο της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά την Αναγέννηση
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
18.10.2019
Τα Ελληνικά και τα Ετερόγλωσσα Αρχέτυπα ως Θεμέλιο της Ανώτερης Εκπαίδευσης κατά την Αναγέννηση
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5