Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος παράστασης
Χώροι
Ελληνικο

Μέγας Ανατολικός

Στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Διάρκεια: 120'
68075-155169.jpg

Το μυθιστόρημα Ο Μέγας Ανατολικός, ένα από τα τολμηρότερα βιβλία της ελληνικής λογοτεχνίας, πραγματεύεται το παρθενικό ταξίδι του υπερωκεανίου «Μέγας Ανατολικός» από το λιμάνι του Λίβερπουλ μέχρι τη Νέα Υόρκη, το 1867. Έργο ζωής τού Ανδρέα Εμπειρίκου, γράφτηκε κατά τη διάρκεια του ελληνικού εμφυλίου πολέμου και του Ψυχρού πολέμου, και δεν εκδόθηκε παρά μόνο μετά από το θάνατο του ποιητή, ψυχαναλυτή και εισηγητή του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα.

Ο Μέγας Ανατολικός, που συγκρίνεται και αντιπαρατίθεται συχνά με τις 120 Μέρες των Σοδόμων του Μαρκήσιου ντε Σαντ, αποτελεί για τον συγγραφέα μια αφορμή «για να δημιουργήσει μία κινούμενη μονάδα-νησίδα όπου, χωρίς τους περιορισμούς της πιθανοφάνειας, θα συσσωρεύσει όλες τις παραλλαγές και τις εκφάνσεις της σαρκικής ομιλίας, από την ονείρωξη και τον αυνανισμό αρχινώντας, ως την επιδειξιομανία, τον ηδονοβλεπτισμό, τον λεσβιασμό, την παιδεραστία, την αιμομιξία, τον φετιχισμό, τον σαδισμό, τον μαζοχισμό, την κοπροφαγία και οτιδήποτε άλλο μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου αποβλέποντας στην ικανοποίηση του ερωτικού ενστίκτου.» (Οδυσσέας Ελύτης).

Μετά από την επιτυχία των πέντε πρώτων παρουσιάσεων (άνοιξη 2014), η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος του Ανδρέα Εμπειρίκου ανεβαίνει στο ΚΕΤ για έναν ολόκληρο κύκλο παραστάσεων.

«Ένα ζευγάρι αποφασίζει να ταξιδέψει με τον Μεγάλο Ανατολικό από το Λίβερπουλ έως τη Νέα Υόρκη. Συναντά τα πρόσωπα του μυθιστορήματος, που διερωτώνται, που ερωτώνται, που ερωτεύονται. Η επανάσταση, οι ενοχές, οι απαγορεύσεις. Όλα ηδονικά. Στη θάλασσα, όλα ξεκινούν από την αρχή. Δεν υπάρχουν κανόνες, θρησκείες, παρελθόν, μέλλον — μόνο η αχανής μπλε επιφάνεια... Και ο Μέγας Ανατολικός είναι ο τρόπος να την προσεγγίσεις. Να καταλάβεις το μέγεθός της. Στην ένωσή τους. Η θάλασσα και ο Μέγας Ανατολικός. Η γυναίκα και ο άνδρας. Ο Παν. Ο έρως…»

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου