Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος παράστασης
Συγχρονο

[Low Budget Festival] Ένας άνθρωπος υπό χρεωκοπία

22310-53949.jpg

Η χρεωκοπία ως κατάσταση, ως συνθήκη, ως κατάληξη, ως τρόπος ζωής, ως σταδιακή ηδονική κατάρρευση, ως δικαιολογία για αυτοκαταστροφή. Η χρεωκοπία με τους δικούς της κανόνες, οριοθετεί τον χώρο, προγραμματίζει τον χρόνο, διαιρεί, προσθέτει, αφαιρεί, δίνει κατευθύνσεις και αποδομεί το καθημερινό τοπίο ενός άντρα που έχει αρχίσει να αρχειοθετεί πλέον τις επαναλαμβανόμενες λειτουργίες της μέρας. Ο καφές, η μουσική, η συζήτηση με τη φίλη του δεν είναι μόνο φευγαλέες ανάγκες αλλά μηχανικές κινήσεις ενός μεγαλύτερου συνόλου. Ενός χορογραφημένου σχεδίου σε ευρύτερο αστικό επίπεδο. O εγκλωβισμένος σε ένα μικρό τετράγωνο ήρωας βάλλεται από τη συνεχόμενη αλλαγή του προσωπικού του χώρου, ενώ ο εντεταλμένος εκκαθαριστής καταμετρά την περιουσία του. Με θεατρικές τεχνικές όπως η πλατφόρμα προσπαθούμε να αφηγηθούμε ένα τεχνοκρατικό παραμύθι στη διάρκεια του οποίου ο ήρωας συρρικνώνεται για να καταλήξει στο μέγεθος μερικών χιλιοστών.

Στα πλαίσια του Low Budget Festival θα παιχτούν επίσης:

Ο συνένοχος θεατής. Του Φαμπρίς Μελκιό. Σκην. Έλλη Παπακωνσταντίνου. Παίζουν: Άγγ. Καλίνογλου, Αν. Κατσιναβάκη κ.ά. 28- 30/5, 21:00. Σύγχρονο

Μια εντελώς απρόσμενη συνάντηση... πάνω σε ένα κρεβάτι. Δυο άντρες και μια γυναίκα, ένα ερωτικό τρίγωνο, μια ιστορία πάθους, μια δημοσιογραφική διείσδυση στα άδυτα του ιδιωτικού βίου, μια προκλητική αφήγηση που υπόσχεται πολλές ανατροπές. Στο χειρουργικό τραπέζι του Φαμπρίς Μελκιό ανοίγεται η προοπτική της μεγαλύτερης ερωτικής ιστορίας, από την Μήδεια μέχρι τον Ίψεν. Τελικά παρά τις υποσχέσεις και με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού, το κοινό θα έρθει αντιμέτωπο με μια ανύπαρκτη, ασήμαντη, σημερινή ιστορία (αγάπης;). Στο χειρουργικό τραπέζι του Μελκιό ο σημερινός άνθρωπος στέκει ενοχικός απέναντι στην προοπτική του. Η παράσταση αποτελεί ένα παιχνίδι ανατροπής όλων των γνώριμων κλισέ του θεάτρου.

Μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος. Του Ρεμί Ντε Βος. Σκην. Γιώργος Καραμίχος Παίζουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Ορφέας Αυγουστίδης, Μαρλέν Σαΐτη. 31/5 & 1, 2/6, 21:00. Σύγχρονο

Μαντλέν - η μαμά.

Σιμόν - ο γιος.

Αν – ο παιδικός έρωτας του Σιμόν.

Ένα τρίγωνο με πολύ εύκαμπτες γωνίες.

Μια μαύρη κωμωδία που ξεκινά από την αποτέφρωση της γιαγιάς και καταλήγει σε ένα γάμο.

Ένα ατύχημα με την τεφροδόχο αποτελεί την αφορμή για ένα άγριο και διασκεδαστικό παιχνίδι συναισθηματικών εναλλαγών ανάμεσα στο πένθος και στον έρωτα.

Τρία πρόσωπα εκτός τόπου και χρόνου που καλούνται να επαναδιαπραγματευτούν τους φόβους και τις επιθυμίες τους και να έρθουν αντιμέτωπα με τα συμπλέγματα τού παρελθόντος και τα φαντάσματα τού μέλλοντος.

Όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο μεταφραστής τού έργου Δημήτρης Φίλιας, ο συγγραφέας Ρεμί Ντε Βος διαθέτει μια σύγχρονη ανατρεπτική γραφή που ανοίγει νέα θεατρικά μονοπάτια στην αυγή του 21ου αιώνα.

«Το έργο μιλάει για την αγάπη, τον θάνατο και τον χρόνο που περνάει (αναμφίβολα, δίχως άλλη επιλογή). Αναφέρεται στο ψέμα, στο μίσος, στην επιθυμία και την τρέλα. Και σε πολλά ακόμη θέματα (...)» - Remi de Vos

Το Μέχρι να μας χωρίσει ο Θάνατος αποτέλεσε νέα δημιουργία στο πλαίσιο καλλιτεχνικής διαμονής στο CDDB - Theatre de Lorient και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό τον Οκτώβριο του 2006, πριν ανέβει στο Παρίσι στο theatre du Rond-Point.

 

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βασίλης Μαυρογεωργίου
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Νίκος Ορφανός, Στέργιος Νένες, Δανάη Επιθυμιάδη