Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος παράστασης
Χώροι
Μονολογος

Είσαι η Μητέρα μου

Διάρκεια: 65'
2155-19906.jpg

Στο έργο “Είσαι η μητέρα μου” ο συγγραφέας-ηθοποιός Γιοόπ Άντμιραλ περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τις επισκέψεις του στο γηροκομείο, όπου βρίσκεται η μητέρα του με έντονα συμπτώματα γεροντικής άνοιας.

«Στάθηκα κάποτε πέντε λεπτά ακίνητος και αποσβολωμένος, αντικρίζοντας για πρώτη φορά μια αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ, στο Kunsthistorisches Museum στη Βιέννη. Θυμάμαι, μικρός ξεφύλλιζα με τις ώρες ένα οικογενειακό άλμπουμ ζωγραφικής με έργα, κυρίως πορτρέτα, Φλαμανδών ζωγράφων. Φαίνεται πως υπάρχει μια ιδιαίτερη κλίση για τα πορτρέτα σ’ αυτή την υγρή γωνιά του πλανήτη. Και πως υπάρχει μια δική μου προσωπική, υποκειμενική θα έλεγα, έλξη για τις προσωπογραφίες. Πολλά από τα ποιήματά μου είναι πορτρέτα. Ήταν μοιραίο λοιπόν να εμπλακώ στην περίπλοκη ερμηνεία αυτού του μονόλογου, του Ολλανδού ηθοποιού και συγγραφέα Γιόοπ Άντμιραλ.

Στο έργο “Είσαι η μητέρα μου” ο συγγραφέας-ηθοποιός περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τις επισκέψεις του στο γηροκομείο, όπου βρίσκεται η μητέρα του με έντονα συμπτώματα γεροντικής άνοιας. Κατά τη διάρκεια της παράστασης μεταμφιέζεται επί σκηνής, βγάζοντας τα δικά του και φορώντας τα ρούχα της μητέρας του. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα διαλογικό μονόλογο, αφού ο ερμηνευτής καλείται να μιλάει πότε σαν το γιο και πότε σαν τη μητέρα. Με κύριο στοιχείο το χιούμορ, που συχνά κάνει το κοινό να ξεσπάει σε αβίαστο γέλιο, ο ευφυής συγγραφέας καταφέρνει να ελαφρύνει το συγκινησιακό κλίμα του έργου. Ο ηθοποιός, που ερμηνεύει επί μία ώρα περίπου σε σχιζοφρενική κατάσταση και τους δύο ρόλους ταυτόχρονα, ακροβατεί διαρκώς πάνω σε τεντωμένο σκοινί».

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ασ. Κράλλη
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Χρ. Βαλαβανίδης.