Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος παράστασης
Χώροι
Μουσικοθεατρικο

Απατεώνες και τζέντλεμεν

Μία απολαυστική κωμωδία με πολλές ανατροπές

21190-51694.jpg

Ο ήρεμος και κωμικός Λόρενς Τζέιμσον (Γιάννης Μπέζος) αναστατώνεται, όταν μπαίνει εμπόδιο στα σχέδιά του ο άγαρμπος αλλά αποτελεσματικός Φρέντι Μπένσον (Πέτρος Φιλιππίδης). Το στοίχημά τους; Όποιος χάσει θα πρέπει να αποχωρήσει από την πόλη. Χιούμορ, δράση, συγκίνηση, γέλιο, τρυφερότητα, πολλές ανατροπές και μια μεγάλη παραγωγή που θα συζητηθεί, συνθέτουν ένα εξαιρετικό θέαμα που θα απολαύσει άνοιξη το ελληνικό κοινό για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η παράσταση βασίζεται στη μεγάλη κινηματογραφική  επιτυχία του 1988 «Dirty Rotten Scoundrels», που απόλαυσαν εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο, με τους Στιβ Μάρτιν και Μάικλ Κέιν στους ρόλους των δύο υπέροχων κομπιναδόρων, ενώ στη συνέχεια έγινε μιούζικαλ με επίσης τεράστια εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. 

Στην πρόβα της παράστασης 

Ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης σκηνοθετούν και πρωταγωνιστούν στη μουσική κωμωδία «Απατεώνες και τζέντλεμεν». Η A.V. είδε πρόβα. 

Απαραίτητο να κάνω την υπέρβαση. Να φανταστώ την αίθουσα στη Δροσοπούλου, όπου γίνονται οι πρόβες, σαν Γαλλική Ριβιέρα. Την πλαζ, το καζίνο, τις βίλες, τα cafés, τα ξενοδοχεία, τα αυτοκίνητα, το αεροπλάνο…, όπως θα είναι στη σκηνή του Παλλάς (σκηνικά: Μανώλης Παντελιδάκης). Τις καρέκλες και τα τραπέζια, τοποθετημένα στη μέση της αίθουσας, πρέπει να τις δω ως μέρος του wagon-restaurant, όπου θα γίνει η γνωριμία των δύο ηρώων. Λώρενς (Γ.Μπ.):«Αν δεν έχεις πού να μείνεις μπορώ να σε φιλοξενήσω, έχω μια αδελφή, θα χαιρόμουν πολύ να τη γνώριζες, όλοι λένε πως είναι το ωραιότερο κορίτσι της πόλης». Φρέντυ (Π.Φ.): «Σοβαρά; Πώς είναι;». Λώρενς: «Μου μοιάζει λίγο, εκτός απ’ το μουστάκι». Φρέντυ: «Μα δεν έχεις μουστάκι». Λώρενς: «Εγώ δεν έχω…». Ο Π.Φ. γελάει νευρικά, ο Γ.Μπ. προχωράει το κείμενο. Δεν θα μεταφέρω το χιλιοειπωμένο «περνάνε καλά στις πρόβες κι αυτό θα φανεί στη σκηνή», θα πω όμως πως αδίκως προκάλεσε βιτριολική μουρμούρα η ανακοίνωση της συν-σκηνοθεσίας. Εδώ ταιριάζει το κλισέ: κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι. Τις λεπτομέρειες τις συζητούν οι δυο τους ψιθυριστά, χωρίς διαφωνίες, και όχι γιατί είμαι εγώ μπροστά. Το λέω γιατί ο Π.Φ., αν και σε κέφια, δεν διστάζει να επισημάνει μεγαλοφώνως σε συνεργάτη του: «Πάρ’τον τηλέφωνο και πες του να είναι έτοιμος αύριο, γιατί διαφορετικά θα μου γυρίσει το μάτι. Θα καταλάβει». Κοιτάζω τα άλλα 13 μέλη του θιάσου, που δεν βγάζουν μιλιά. Έτυχε να το καταλάβουν σε άλλη πρόβα; Όμως, μπορεί να γίνει και διαφορετικά; Το έργο έχει απαιτήσεις υπεραπαραγωγής: πρόζα, χορός, τραγούδι, γρήγορη αλλαγή σκηνών-σκηνικών. Άρα, κανένα περιθώριο για λάθος – στις 30/3 είναι και η πρεμιέρα αυτού του έργου των Jeffrey Lane & David Yazbek, που έγινε γνωστό με την κινηματογραφική μεταφορά του. Οι ήρωές του με θαυμαστή δεξιοτεχνία θα εξαπατήσουν πλούσιες κυρίες για να τους αποσπάσουν χρήματα, μέχρι να πέσουν με τη σειρά τους κι αυτοί θύματα, της… Κατερίνας Παπουτσάκη. Μαζί της θα προβάρουν ξανά και ξανά τα μουσικά κομμάτια, ενώ τελειοποιούν το χορευτικό μέρος με την καθοδήγηση των Ελπίδας Νίνου - Θανάση Γιαννακόπουλου. Έκπληξη: η Κ.Π. τραγουδάει εξαιρετικά, χωρίς οικονομία δυνάμεων. «Αξίζουμε το παλαμάκι/ ψεύτες, κλέφτες, λαμόγια σαν εμάς!» τραγουδάνε, κρατημένοι αλά μπρατσέτα, οι τρεις τους. Αυτοί, δικαίως να το κερδίσουν. Οι αντίστοιχοι που μας λένε πως αξίζουν την ψήφο μας είναι το πρόβλημα.

 

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Π. Φιλιππίδης & Γ. Μπέζος
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Γ. Μπέζος, Π. Φιλιππίδης, Κ. Παπουτσάκη κ.ά.