Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

«Μερικοί το προτιμούν μπλε» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

«Μερικοί το προτιμούν μπλε» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

«Δεν πιστεύω πως έχει υπάρξει επί γης τόσο εμπνευσμένος μελωδιστής από την εποχή του Τσαϊκόφσκι», έλεγε με ενθουσιασμό ο τριανταεπτάχρονος την εποχή εκείνη Λέοναρντ Μπερνστάιν για την Γαλάζια Ραψωδία του Τζωρτζ Γκέρσουιν. Ενθουσιασμός όχι μονόπλευρος αν σκεφτούμε ότι ο θρυλικός πιανίστας κι αρχιμουσικός, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους ερμηνευτές της. Την 1η Μαρτίου, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υποδέχεται τον διακεκριμένο πιανίστα Χάρη Δημαρά στο αριστούργημα του Αμερικανού συνθέτη που άλλαξε για πάντα τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την τζαζ μουσική. Ακόμη, η Ορχήστρα τιμά τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Εντουάρ Λαλό ερμηνεύοντας τη διάσημη Ισπανική Συμφωνία του. Σολίστ, η Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε, μια από τις πιο ταλαντούχες βιολονίστριες της γενιάς της. Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Κορνήλιος Μιχαηλίδης ηγείται επίσης της εξπρεσιονιστικά παθιασμένης Νύχτας Εξαΰλωσης του Άρνολντ Σαίνμπεργκ, αλλά και του μυστηριώδους Αναπάντητου ερωτήματος του πρωτοπόρου Τσάρλς Άιβς. Μια σύνθεση που δεν αναφέρεται παρά στο αιώνιο ερώτημα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΑΡΝΟΛΝΤ ΣΑΙΝΜΠΕΡΓΚ (1874-1951)
Νύχτα εξαΰλωσης, έργο 4

ΤΣΑΡΛΣ ΑΪΒΣ (1874–1954)
An unanswered question (Ένα αναπάντητο ερώτημα)

ΤΖΩΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ (1898-1937)
Γαλάζια Ραψωδία, για πιάνο και ορχήστρα

ΕΝΤΟΥΑΡ ΛΑΛΟ (1823–1892)
Ισπανική Συμφωνία για βιολί και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα, έργο 21

ΣΟΛΙΣΤ
Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε, βιολί
Χάρης Δημαράς, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Κορνήλιος Μιχαηλίδης

Ώρα: 19:30
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία από φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για τους κατόχους εισιτηρίων

Το σχόλιο της Δανάης Παπαματθαίου - Μάτσκε
Έχω τη μεγάλη χαρά και τιμή να συνεργάζομαι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο διασημότερο – μάλλον – έργο του Γάλλου συνθέτη Εντουάρ Λαλό υπό τη μουσική διεύθυνση του Κορνήλιου Μιχαηλίδη. Ανυπομονώ να συναντηθώ ξανά με το αθηναϊκό κοινό.

Το σχόλιο του Χάρη Δημαρά
Ελάχιστα έργα στην Ιστορία της Μουσικής μπορούν πραγματικά να καυχηθούν ότι κάποιο επιμέρους τους μελωδικό στοιχείο απολαμβάνει άμεση ακουστική αναγνωρισιμότητα τόσο από τους κοινούς ακροατές όσο και από τους ειδικούς.  Στην περίπτωση όμως του αριστουργήματος Γαλάζια Ραψωδία του Αμερικανού συνθέτη George Gershwin το σπάνιο αυτό κατόρθωμα επιτυγχάνεται με απίστευτη ευκολία επανειλημμένα: Από την εισαγωγική, «βρώμικη» (δηλαδή με εμφανείς τις επιρροές Jazz) φράση του κλαρινέτου, με το χορευτικό, πρώτο θέμα του έργου που ακολουθεί ή, και αργότερα, με την πανέμορφη και άκρως συναισθηματική μελωδία του αργού της μέρους.  Και γύρω από αυτές τις μεμονωμένες, αθάνατες πινελιές, στριφογυρίζουν συνέχεια και συνδυάζονται μεγαλοφυώς διάφορα άλλα μοτίβα που διαμορφώνουν τελικά ένα έργο μοναδικής αισιοδοξίας και θετικής ενέργειας.  Ένα έργο που έχει διαχρονικά εμπνεύσει και συνεπάρει εξίσου κοινό και κριτικούς από την πρώτη κιόλας στιγμή που έκανε την εμφάνισή του πριν από 100 ακριβώς χρόνια στη θρυλική Νέα Υόρκη της εποχής του μεσοπολέμου.