ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ (Ramona travel/H Γη της Καλοσύνης, Θέατρο Οδού Κυκλάδων/Φεστιβάλ Αθηνών)
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μίλησε στην A.V. «Η Ραμόνα είμαι. Μια γυναίκα από ένα χωριό του Διδυμοτείχου, με προφορά θρακιώτικη. Αυτή που απέβαλα για να δουλέψω ως ηθοποιός, τη φέρνω πάλι πίσω, τώρα. Εύκολα. Υπήρχαν οι μνήμες· ήρθαν πάλι και εγκαταστάθηκαν. (“Φτιρά να σι καρφώσου θέλου”). Βοήθησα και τους ηθοποιούς φράση-φράση να τη μιλήσουν – το στοίχημα το κερδίσαμε. Δεν υπάρχει τίποτα ψεύτικο». Διαβάστε όσα είπε για το ρόλο της εδώ [Η παράσταση έχει κατέβει]
Τρέιλερ
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ (Κατερίνα, Θησείον)
Ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει για το θέατρο και σκηνοθετεί «Το βιβλίο της Κατερίνας» του Αύγουστου Κορτώ.
«Ο γιος μου με βρήκε. Χαράματα Παρασκευής, πέντε μέρες πριν κλείσει τα εικοσιτέσσερα. Κατάλαβε πως είχα πεθάνει κι ας μην είχε αλλάξει τίποτα στον χώρο».Πρόκειται για την αληθινή ιστορία της διπολικής μητέρας του συγγραφέα. Η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αρχίζει να αφηγείται την καταραμένη ζωή της. Φάρμακα, χάπια, σύζυγος και γιος, αγάπη και μίσος, ομοφυλοφιλία, αυτοσαρκασμός, χιούμορ ανακατεμένο με πόνο, στοργή μέσα από στριγγλιές, και απόπειρες αυτοκτονίας αποτελούν τη χαοτική πραγματικότητα της ηρωίδας που παλεύει με τη διπολική διαταραχή και γραπώνεται από όποιον μπορεί, με αποτέλεσμα να παρασύρει μια ολόκληρη οικογένεια στη δίνη της αρρώστιας της.
Τρέιλερ:
ΕΛΕΝΗ ΟΥΖΟΥΝΙΔΟΥ (Σταματία, Το γένος Αργυροπούλου, Θέατρο του Ν. Κόσμου)
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Γεννημένη στην Αθήνα στα μέσα της δεκαετίας του ’30, κόρη ανώτερου δημοσίου υπαλλήλου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήδη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού. Ζει στην αυλή του σπιτιού της, αδυνατώντας να παρακολουθήσει τη ζωή που προχωράει δίπλα της...
Επιμένει πεισματικά να βλέπει τα πάντα μέσα από τα δικά της παραμορφωτικά γυαλιά, καταλήγοντας άλλοτε τραγική κι άλλοτε κωμική φιγούρα, μέσα στα γεγονότα που διαδραματίζονται δίπλα της και αφορούν άμεσα τόσο την ίδια, όσο και τους δικούς της ανθρώπους. Προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό, καταλήγει να έρθει σε ρήξη με το περιβάλλον της και να κάνει την αναδρομή της ζωής της, απομένοντας μόνη.
Τρέιλερ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΪΔΙΝΗ (Η Μεγάλη Χίμαιρα)
Ένα από τα πιο γνωστά και αγαπητά μυθιστορήματα των τελευταίων 60 χρόνων, η «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση, παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη από το θέατρο Πορεία σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών.
Σε αυτό το επικό ερωτικό μελόδραμα παρακολουθούμε την ιστορία μιας Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.
Ο Καραγάτσης σε αυτό το μυθιστόρημα, που κλείνει τη γνωστή τριλογία «Γιούγκερμαν - Λιάπκιν - Χίμαιρα», μελετάει ενδελεχώς τη δυνατότητα προσαρμογής των ξένων στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά και την αμφιθυμία των Ελλήνων απέναντι στη Δύση. Κρύβει καλά τον ακραίο και κατάμαυρο ρομαντισμό του κάτω από πέπλο κυνισμού ή και ωμότητας. Βαθιά απελπισμένος ο ίδιος, μετατρέπει τη Μαρίνα σε χίμαιρα, αρνούμενος την έννοια της αγάπης. Νομίζουμε ότι πετυχαίνουμε, ερωτευόμαστε, δημιουργούμε πνευματικά. Όλα εν τέλει καίγονται κάτω από το σκληρότατο Ελληνικό φως. Σαν μύγες μαγευόμαστε από το άγνωστο, για να γίνουμε παρανάλωμα σε μια στιγμή. Αυτή τη μοιραία στιγμή περιγράφει ο Καραγάτσης.
Τρέιλερ
ΜΑΡΙΑ ΚΙΤΣΟΥ (Αρμαντέιλ)
Μία παράξενη διαθήκη γραμμένη από το νεκροκρέβατο ενός ευγενούς το 1832, οδηγεί στην πιο συναρπαστική ιστορία μυστηρίου, και εμπλέκει 20 χρόνια αργότερα δύο νέους, κάτω από την κατάρα του κοινού ονόματός τους. Αρμαντέιλ. Η πλοκή ξεδιπλώνεται μέσα από μοιραίους έρωτες, ίντριγκες, δολοπλοκίες, εξαπατήσεις, και δολοφονίες. Στο κέντρο όλων, είναι η μυστηριώδης και όμορφη Λύντια Γκουίλτ, μία από τις πιο σκοτεινές και συναρπαστικές γυναίκες στην ιστορία της λογοτεχνίας.
Το Αρμαντέιλ του Wilkie Collins (Ουίλκι Κόλινς), γραμμένο το 1866, είναι ένα διαχρονικό αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ο βικτωριανός συγγραφέας, πατέρας του αγγλικού μυθιστορήματος μυστηρίου, σαράντα χρόνια πριν από την εμφάνιση της ψυχανάλυσης και την διατύπωση της θεωρίας του ασυνειδήτου από τον Σ. Φρόιντ, κινεί τους ήρωές του σα να είχαν δυο πλευρές, μία φανερή και μία κρυφή. Και είναι αυτή η κρυφή πλευρά κυρίως που τους οδηγεί στις πράξεις τους. [Η παράσταση έχει κατέβει]
Φτιάξε τη δική σου κατάταξη, ψήφισε εδώ