- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Οι ιδέες ανθίζουν όταν υπάρχουν τα κατάλληλα πρόσωπα να τις σκεφτούν, να τις αφηγηθούν, αλλά και να τις παρουσιάσουν. Ικανό ανθρώπινο δυναμικό, δυνατή στρατηγική επικοινωνία, επιτυχημένα συνέδρια και εκδηλώσεις είναι κάποια από τα βασικά συστατικά τα οποία συνθέτουν την επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης και όχι μόνο. Αυτές τις υπηρεσίες, και πολλές περισσότερες, προσφέρουν σε αναβαθμισμένη μορφή τρεις νέες ελληνικές startups, οι Workable,
The Milestone, και Eventora. Η Athens Voice μίλησε μαζί τους και στις παρουσιάζει.
Workable
Αξιολογώντας τον κατάλληλο υποψήφιο
Αθήνα, άνοιξη του 2012, τα σενάρια για την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη είναι στο τραπέζι, οι αγορές τρελαίνονται, το χρηματιστήριο πέφτει. Όσο η τύχη της Ελλάδας διακυβεύεται στις Βρυξέλλες, ο Νίκος Μωραϊτάκης με τον Σπύρο Μαγιάτη αφήνουν τις υψηλόβαθμες δουλειές τους στην εταιρεία Upstream και δημιουργούν το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς τη Workable. Βιώνοντας οι ίδιοι το πρόβλημα που υπήρχε στο θέμα των online προσλήψεων, έφτιαξαν μια εφαρμογή που διευκολύνει τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τις αιτήσεις εργασίες, αλλά και να αξιολογούν καλύτερα τους υποψηφίους τους. Το Workable επί της ουσίας είναι ένα HR software, κοινώς μια online cloud πλατφόρμα (βλ. google docs, google mail κτλ.) το οποίο απλοποιεί τη διαδικασία πρόσληψης. Πρόκειται για ένα φιλικό και εύκολο εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οποιοσδήποτε, δηλ. από ένα πρωτοκλασάτο HR στέλεχος μιας πολυεθνικής εταιρείας μέχρι και τον ιδιοκτήτη ενός μικρού φούρνου, «έχουμε έναν τέτοιο πελάτη στην Αμερική» λέει ο Γιάννης Χριστόπουλος Marketing Manager της εταιρείας. Η λειτουργία του Workable είναι απλή, ο χρήστης-εταιρεία μέσα σε πέντε λεπτά μπορεί να δημιουργήσει μία ή περισσότερες θέσεις εργασίας, να τις περιγράψει, να υποβάλλει ερωτήματα που θέλει να μάθει από τους υποψηφίους και αφού ολοκληρώσει αυτά τα βήματα, η αγγελία δημοσιεύεται σε διάφορα job boards με τα οποία συνεργάζεται η Workable. Όταν συμπληρωθούν οι αιτήσεις, ο χρήστης μπορεί να δει το πλήρες προφίλ των υποψηφίων, το οποίο μοιάζει με τα προφίλ που έχουμε στο fb, και να προγραμματίσει είτε συνέντευξη μαζί τους είτε να εμπλέξει στη διαδικασία της επιλογής και άλλους συνεργάτες. Μέχρι στιγμής η εφαρμογή χρησιμοποιείται από 900 μεγάλες και μικρές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, από ΗΠΑ μέχρι Ν. Ζηλανδία. Οι κυριότεροι πελάτες της Workable είναι τεχνολογικές startups, αλλά και διάφορες άλλες εταιρείες, όπως καταστήματα που πουλάνε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, οίκοι ευγηρίας κτλ. Μία από τις μεγαλύτερες διακρίσεις της εταιρείας ήρθε φέτος όταν το Facebook επέλεξε τη Workable ανάμεσα σε 70 ανταγωνιστικές αντίστοιχες εταιρείες που υπάρχουν στον κόσμο, να συμμετάσχει στο πρόγραμμα FbStart με σκοπό τη χορηγία βοήθειας προς νέες τεχνολογικές και Mobile startups. Η εταιρεία σήμερα απασχολεί 29 άτομα και έχει την έδρα της στην Αθήνα, ενώ γραφεία της υπάρχουν σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Πόρτλαντ, σύντομα και στη Βοστώνη. Η Workable πέρυσι έλαβε χρηματοδότηση ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων από τη Greylock IL, βασικό χρηματοδότη του γνωστού σε όλους μας LinkedIn. «Σκοπός μας είναι να φτιάξουμε ένα καλύτερο προϊόν. Θέλουμε να γίνουμε το συνώνυμο των προσλήψεων παγκοσμίως» επισημαίνει ο κ. Χριστόπουλος.
The Milestone
Όταν η επικοινωνία γίνεται γυναικεία υπόθεση
«Σωστή αφήγηση και συνέπεια στην αφήγηση, αυτό είναι το μυστικό μιας επιτυχημένης εταιρείας» υποστηρίζουν η Κατερίνα Χατζοπούλου, η Βίκυ Τσάμη και η Αντιγόνη Κοτανίδη, manager directors της Milestone. Όχι μία αλλά τρεις και μάλιστα γυναίκες είναι οι υπεύθυνοι της νέας εταιρείας επικοινωνίας Milestone. Η Κατερίνα, η Βίκυ και η Αντιγόνη, αψηφώντας την κρίση και τους προσωπικούς τους φόβους, αλλά και τις στατιστικές που θέλουν τις γυναίκες να αψιμαχούν αντί να επιχειρούν, αποφάσισαν σχεδόν πριν δυο μήνες να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Βασιζόμενες στη μακροχρόνια φιλία τους, αλλά και στη δεκάχρονη επιτυχημένη εργασιακή τους εμπειρία στο χώρο της στρατηγικής, της επικοινωνίας, των δημοσίων σχέσεων και των public affairs, δουλεύοντας δίπλα σε πολιτικούς, αναλαμβάνοντας θέσεις ευθύνης σε κυβερνητικούς/πολιτικούς φορείς, αλλά και στον ιδιωτικό τομέα σε Ελλάδα εξωτερικό, θεώρησαν ότι είχε έρθει πλέον η ώρα να αφηγηθούν τη δική τους ιστορία. «Ήταν αυτονόητο ότι θα το κάναμε, απλά το timing συνέπεσε ώστε να αφήσουμε τις δουλειές μας και να κάνουμε το δικό μας ξεκίνημα. Όταν έρχεται το πλήρωμα του χρόνου, αν το έχεις πάρει απόφαση, κοιτάς πάντα μπροστά» υπογραμμίζουν οι τρεις συνεργάτιδες και φίλες. Η Milestone είναι μία boutique εταιρεία στρατηγικής, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και public affairs, η οποία παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στο χώρο της πολιτικής, της δημόσιας διοίκησης και του ιδιωτικού τομέα. Στόχος της εταιρείας είναι να δουλεύει κοντά στον πελάτη και στις ανάγκες του, με τέτοιον τρόπο ώστε να αναδεικνύει σταθμούς-ορόσημα της ιστορίας του και να τον βοηθάει να τα επικοινωνήσει προς τα έξω. «Οι υπηρεσίες μας είναι εξατομικευμένες και ευέλικτες ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες των πελατών μας. Εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να χτίζουμε τη σχέση μας μαζί τους και όχι να προσφέρουμε τυποποιημένες υπηρεσίες κάνοντας αρπαχτές» συμπληρώνουν. Το να επιχειρούν τρεις γυναίκες μαζί δεν είναι λίγο ριψοκίνδυνο; «Ότι είναι, είναι, αλλά από την άλλη εμάς αυτό είναι και το ατού μας. Έχουμε δοκιμαστεί σε σκληρές συνθήκες εργασίας, ανάμεσά μας όμως υπάρχει σεβασμός. Η φιλία μας έχει δοκιμαστεί, αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας μας» απαντούν.
Eventora
Όταν η οργάνωση μιας εκδήλωσης γίνεται γρήγορα και εύκολα
Η οργάνωση μιας εκδήλωσης ή ενός συνεδρίου απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο, το Eventora όμως έχει έρθει για να λύσει τα χέρια των διοργανωτών. Πριν 3,5 χρόνια ο Νίκος Τσάμης με τους συνεργάτες του είχαν φτιάξει μια πλατφόρμα, η οποία πρόσφερε διάφορες υπηρεσίες λογισμικού σε εταιρείες που ασχολούνταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ανάμεσα στις υπηρεσίες αυτές ήταν και ένα λογισμικό για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, το οποίο από την πρώτη στιγμή κέρδισε το ενδιαφέρον των χρηστών. Η υπηρεσία αυτή σιγά-σιγά αυτονομήθηκε και έτσι δημιουργήθηκε το Eventora. Ο κ. Τσάμης, ως μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Αποφοίτων του Imperial College Business School, ανέλαβε πολλές φορές τη διοργάνωση των συναντήσεων του συλλόγου. Αντιλαμβανόμενος τις δυσκολίες που απαιτούσε μια τέτοια προετοιμασία, θέλησε να φτιάξει μία όσο το δυνατόν πιο εύκολη στη χρήση εφαρμογή. Πράγματι, λοιπόν, μέσα από πολύ απλά βήματα οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους event, να ορίσουν τόπο και χρόνο διεξαγωγής, να αποστείλουν προσκλήσεις, να το προωθήσουν στα κοινωνικά δίκτυα και να ελέγχουν τις εγγραφές των συμμετεχόντων. Η εγγραφή μπορεί να γίνει είτε μέσω της σελίδας του διοργανωτή, είτε μέσω του fb, είτε μέσω της εφαρμογής που υπάρχει για smartphones. Επίσης, αν η εγγραφή είναι επί πληρωμή, το Eventora σε συνεργασία με κάποιες τράπεζες αλλά και το paypal, κάνει πιο εύκολο το σύστημα πληρωμών, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία. Πέρα από αυτά, ο χρήστης λαμβάνει συνεχή ενημέρωση ακόμα και με γραφήματα για την πορεία των εγγραφών, γεγονός που μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα για να βελτιώσει την επόμενή του διοργάνωση. «Το Eventora δημιουργήθηκε με σκοπό να γίνει ένα διεθνές προϊόν» λέει ο κ. Τσάμης και πράγματι το έχει ήδη καταφέρει. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται σε πάνω από 25 χώρες, από το Σαν Φρανσίσκο μέχρι και τη Μελβούρνη. Μια πρόσφατη σημαντική διάκριση της εταιρείας ήταν η διοργάνωση ενός συνεδρίου υπό την αιγίδα του ερευνητικού οργανισμού CERN στη Γενεύη τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, στο οποίο συμμετείχαν 1.200 άτομα. Η συνέργια αυτή εντάσσεται μέσα στα πλαίσια της ευρύτερης συνεργασίας της εταιρείας με τα TED. «Είμαι ικανοποιημένος με αυτά που έχουμε πετύχει, αλλά πάντα πρέπει να κοιτάζουμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε στο μέλλον» καταλήγει ο κ. Τσάμης.