Η αλματώδης αύξηση των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε βάρος των επώνυμων προϊόντων, υποχρεώνει τις βιομηχανίες σε αλλαγή στρατηγικής, προκειμένου να διατηρήσουν τη δεσπόζουσα θέση τους στην αγορά τροφίμων και λοιπών καταναλωτικών αγαθών πρώτης ανάγκης.
Παρότι η χώρα μας υπολείπεται σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη σε ποσοστά προτίμησης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ, (έχουμε το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό μετά την Ιταλία και λιγότερο από το μισό συγκριτικά με τη Γερμανία), η αγορά των αγαθών αυτών ενσωματώνεται σταδιακά στην κουλτούρα του Έλληνα και το μερίδιό τους φτάνει πλέον το 20%, με αυξητικές τάσεις.
Όλα αυτά μάλιστα, ενώ η μείωση της αγοραστικής ζήτησης ρίχνει κατά 5% τις συνολικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, γεγονός που ουδόλως επηρέασε την πορεία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια, τα οποία αύξησαν τα κέρδη τους, από τα 642 στα 676 εκατομμύρια ευρώ.
Δύο τα ζητούμενα των πολυεθνικών λοιπόν, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες: κατά πρώτον, να ανακόψουν τον ρυθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, κατά δεύτερον να εμφανίσουν ανταγωνιστικές τιμές σε μόνιμη βάση, προκειμένου να εξωραΐσουν το προφίλ τους απέναντι στους καταναλωτές, δεδομένου ότι δέχονται έντονη κριτική για την ευθύνη τους στην ακλόνητη ακρίβεια των τιμών.
Βάσει αυτών των δεδομένων, οι εταιρίες προχωρούν στο λανσάρισμα μιας ευρείας γκάμας νέων προϊόντων, οι κατηγορίες των οποίων εκτείνονται από τρόφιμα, όπως μαργαρίνη, χυμό ντομάτας, μαγιονέζα και ελαιόλαδο, έως απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, Ευάγγελος Καλούσης, «δραστικές μειώσεις τιμών θα προκύψουν μόνο από καινούργια προϊόντα, τα οποία θα έχουν σχεδιαστεί εξαρχής να παράγονται φτηνότερα».
Εκμηδενίζοντας τη διαφημιστική δαπάνη, ελαχιστοποιώντας το κόστος συσκευασίας, και στηριζόμενες σε φτηνότερα, ελληνικά εργατικά χέρια, οι πολυεθνικές αποπειρώνται να εξισορροπήσουν με αυτά τα, τρόπον τινά, γενόσημα υποπαράγωγα των κλασικών τους προϊόντων, την ψαλίδα που μοιάζει να ανοίγει προς όφελος των αγαθών ιδιωτικής ετικέτας. H συνέχεια στο καλάθι της νοικοκυράς.
ΔΚ