- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
DOC TV, όπως Documentary TV. Σε ελεύθερη μετάφραση, καταγράφοντας την καθημερινότητα με ψυχρή υποκειμενικότητα. Η Μελίτα Κάραλη και ο Nikko Patrelakis, εμπνευστές ενός διαδραστικού και πολύχρωμου ψηφιακού πρότζεκτ, μιλούν για τη σημασία της περιπέτειας, του ρίσκου και του μη συμβιβασμού στον γενναίο, καινούργιο κόσμο.
Ποιοι είστε και γιατί διαλέξατε το concept του DOC TV για να εκφραστείτε; Ποιος είναι ο στόχος σας; Πόσο κοντά είστε σε αυτό που θέλατε να κάνετε αρχικά;
Είμαστε μια δεκαμελής ομάδα από τον χώρο των media και των τεχνών. Δε διαλέξαμε εμείς το μέσο, τα υλικά μας το διάλεξαν. Αρχίσαμε να γυρίζουμε ντοκιμαντέρ και βίντεο, και αυτά μιλούσαν μια άλλη γλώσσα. Το motto μας είναι «documenting everyday life». Έχουμε ντοκιμενταρίστικη διάθεση καταγραφής της πραγματικότητας παρά ειδησεογραφική -είτε πάμε σε ένα γύρισμα στο Μπρονξ της Αθήνας είτε σε μια πορεία είτε σε έναν καλλιτέχνη... Σε αυτό μας βοηθάει και το γεγονός του ότι αποτελούμε κομμάτι μιας νέας κινηματογραφικής κοινότητας, της HDSLR τεχνολογίας. Η HD εικόνα μας χαρίζει αυτάρκεια και υψηλής ποιότητας εικόνα, μακριά από εύκολα DIY μονοπάτια. Μας βοηθάει να αποτυπώσουμε τις ανθρωπένιες ιστορίες και το υλικό που θέλουμε. Σκοπός μας είναι να στήσουμε μια ανοιχτή πλατφόρμα επικοινωνίας και ανταλλαγής. Να διατυπώσουμε μια νέα γλώσσα μέσα από έναν συνδυασμό μέσων. Βλέπε βίντεο, ντοκιμαντέρ, ρεπορτάζ, κείμενα, ραδιοφωνικά podcasts, τέχνες, νέες τεχνολογίες. Για εμάς, ένα θέμα για την Ακρόπολη έχει την ίδια αξία με ένα ντοκιμαντέρ για την τέχνη του δρόμου. Τα βίντεό μας αφορούν στην πολιτική ή στην τέχνη ή στην ηθική, παύλα αισθητική, με την ίδια ένταση. Δεν είμαστε εναλλακτικοί ή κάτι με ταμπέλα, το μοναδικό που θέλουμε να είμαστε είναι ανθρωπένιοι.
Ποιο είναι το σχέδιο επιβίωσης;
Καταρχήν το Specials-Doctv που παράλληλα κάνει παραγωγές για διαφήμιση, βίντεο, ίντερνετ και εικόνα. Αλλά γενικά μιλώντας, στην εποχή που ζούμε νομίζω ότι η επιβίωση όλων μας θα στηριχθεί στην αλληλοϋποστήριξη. Ανταλλαγή, μοίρασμα και επικοινωνία, δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Εμείς στο DOC TV είμαστε η απόλυτη ενσάρκωση της ανταλλακτικής κοινωνίας.
Η προσδοκία πως κομμάτι της διαφήμισης θα απορροφηθεί από το ίντερνετ;
Η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι μονόδρομος. Σύμφωνα με τις έρευνες διεθνών οίκων στην Ευρώπη, αναμένεται να ξεπεράσει σε έσοδα ακόμα και την τηλεοπτική διαφήμιση μέσα στην επόμενη πενταετία, και ήδη προηγείται πολλών μέσων. Επίσης η πρόβλεψη ήταν ότι έως το 2011 το μεγαλύτερο ποσοστό των νοικοκυριών στη Δύση θα είχε ασύρματη τηλεόραση με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Λόγω κρίσης καθυστέρησε, αλλά είναι θέμα χρόνου να συμβεί.
Είναι το DOC TV μια κανονική δουλειά για σας; Πόσες ώρες την ημέρα ασχολείστε με την ενημέρωση και τον εμπλουτισμό της ύλης; Έχετε γραφεία;
Το DOC TV δεν είναι μία, αλλά πολλές δουλειές μαζί. Έχουμε στούντιο-μονταζιέρες-στούντιο ήχου-γραφεία σύνταξης και καθημερινά γυρίζουμε, μοντάρουμε, γράφουμε, φωτογραφίζουμε, σπικάρουμε, ανεβάζουμε. Ο ένας ζητάει ένα banner, ο άλλος θέλει να κάνει coloring, εγώ θέλω χρόνο στη μονταζιέρα… Είναι μια σουρεαλιστική πραγματικότητα επί δύο.
Πόσο εύκολο είναι να καλλιεργηθεί ψυχολογία συντακτικής ομάδας σε ένα ψηφιακό μέσο;
Δυσκολότερο είναι να αγαπιέται καθημερινά η ομάδα μας στο studio -τα παρελκόμενα της συμβίωσης. Αλλά επειδή κάθε Docer έχει αρκετές γνώσεις, ώστε να συμπληρώνει τον διπλανό του και μπορεί να συμμετέχει σε πολλές φάσεις της δημιουργίας ύλης, υπάρχει αποσυμπίεση. Δεν προλαβαίνεις να βαρεθείς. Πάντως οι Docers που εργάζονται από μακριά έχουν γίνει ήδη φίλοι μέσω facebook με έναν αναπάντεχο τρόπο. Δίνουν ραντεβού στην άλλη άκρη της Ελλάδας, συναντιούνται για τσάι στο Λονδίνο… Νομίζω ότι όλοι κοιτάμε προς την ίδια κατεύθυνση. Ακούγεται λίγο γκομενικό και μάλλον είναι!
Θα σας ενδιέφερε να γίνετε εφαρμογή στο iPad;
Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε τη νέα μας εκδοχή για smart phones και ταμπλέτες.
Ποιο είναι το μέλλον της δημοσιογραφίας, κατά τη γνώμη σας;
Ακόμα δεν έχουμε καταλάβει ότι η «κακή δημοσιογραφία» ισούται με πράξη προδοσίας όσο και η κλοπή ή η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος. Η ανεξάρτητη σκέψη και η διασταυρωμένη πληροφορία πιστεύουμε ότι θα επιβραβευτούν σύντομα με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Θα φωνάξουμε όλοι: «Όχι άλλους παπαγάλους δελτίων Τύπου»!
Ποιος σχεδίασε το site σας;
Οι Poor Designers υπογράφουν το logo και το ντιζάιν. Οι Nitorsys έχτισαν το ψηφιακό «οικοδόμημα» με ό,τι πιο σύγχρονο και αυτές τις μέρες, μάλιστα, περνάμε από την beta εκδοχή μας στην τελική, που είναι γραμμένη αποκλειστικά σε HTML5. Τους φιλάμε τα χέρια. www.doctv.gr
Φωτογραφία: Χριστίνα Γεωργιάδου