Smart Life

Βασιλίνα Φλωρίδη: Η επιχειρηματίας που είναι στο τιμόνι της επιχείρησης των Κρεαταγορών Farmily

Μία γυναίκα σε ανδροκρατούμενο επάγγελμα πηγαίνει κόντρα σε στερεότυπα και κοινωνικές νόρμες

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 862
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Βασιλίνα Φλωρίδη, ιδιοκτήτρια κρεοπωλείων Farmily
© ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΓΑΔΟΥΡΗΣ

Συνέντευξη με τη Βασιλίνα Φλωρίδη, τη γυναίκα επιχειρηματία στο τιμόνι των κρεοπωλείων Farmily στο Χαλάνδρι, στη Νίκαια και στα Πετράλωνα, του Ομίλου ΦΛΩΡΙΔΗΣ Κρεάτων

Είναι το μέρος που θα αναζητήσουν οι λάτρεις του καλού κρέατος. Πρόκειται για το κρεοπωλείο Farmily στο Χαλάνδρι, στη Νίκαια και στα Πετράλωνα, του Ομίλου ΦΛΩΡΙΔΗΣ Κρεάτων, μίας από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα στο εμπόριο κρέατος. Μία επιχείρηση που διακρίνεται για την ποιότητα των κρεατικών της, τις σωστές κοπές, τη γνώση του αντικειμένου, τον σύγχρονο εξοπλισμό και την άψογη καθαριότητα του κρεοπωλείου της. Στο τιμόνι των κρεαταγωρών Farmily βρίσκεται η κα Βασιλίνα Φλωρίδη, μαζί με τα αδέρφια της Άννα και Κωνσταντίνο Φλωρίδη, που κατάγονται από μια οικογένεια με παράδοση και χρόνια εμπειρίας στην εμπορία κρεάτων. Με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, συναντήσαμε την κα Φλωρίδη, η οποία μας μετέφερε την εμπειρία μιας γυναίκας που πρωταγωνιστεί σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα πηγαίνοντας κόντρα σε στερεότυπα και νόρμες.

Πώς είναι για εσάς να είστε στο τιμόνι μιας πολύ επιτυχημένης επιχείρησης εμπορίας κρεάτων;

Η οικογένειά μας, ΦΛΩΡΙΔΗΣ κρέατα, δραστηριοποιείται από το 1980 στο εμπόριο και την επεξεργασία κρεάτων. Η μονάδα μας πρόκειται να εκσυγχρονιστεί πλήρως, και η επένδυση που εκτιμάμε ξεπερνάει τα 15 εκατ. ευρώ, με στόχο να μετατρέψουμε την εταιρία σε μία από τις μεγαλύτερες και σύγχρονες μονάδες βιομηχανικής παραγωγής κρέατος. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, επισκεπτόμουν τις εγκαταστάσεις μας και παρακολουθούσα στενά τις διαδικασίες εργασιών δίπλα στον πατέρα μου, Γιάννη Φλωρίδη. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρότερη μου είχε κάνει εντύπωση το γεγονός ότι οι άνθρωποί μας ήταν κυρίως άντρες. Είχα φοβηθεί στην αρχή. Ειδικά όταν έπρεπε να αναλάβω 4 καταστήματα, να μιλάω καθημερινά με προμηθευτές, να κλείνω τιμές και να παρακολουθώ το εμπόρευμα. Είχε περάσει από το μυαλό μου, δεν σου κρύβω, αν, το ότι είμαι γυναίκα, θα επηρέαζε την κρίση των συνεργατών. Πέρασα από όλα τα πόστα. Από το ταμείο μέχρι την αποθήκη, ακόμη και να μάθω πώς να κόβω σωστά το κρέας και να το μαγειρεύω στη σωστή θερμοκρασία. Από μικρή είχα συνειδητοποιήσει πως για να γίνω καλή εργοδότρια, έπρεπε να περάσω από όλα τα σημεία εργασίας.

Συναντήσατε δυσκολίες στην επαγγελματική σας πορεία εξαιτίας του φύλου σας;

Δεν έχω συναντήσει μέχρι στιγμής δυσκολίες στην επαγγελματική μου πορεία λόγω του φύλου μου. Έχω παρατηρήσει όμως μερικές διστακτικές συμπεριφορές πριν με γνωρίσουν συνεργάτες. Για παράδειγμα, θυμάμαι μία περίοδο που χρειαζόταν να κάνω απανωτές συναντήσεις με πελάτες μας - επιχειρήσεις και άκουγα συνεχώς τον συνάδελφό μου τηλεφωνικά να τους ενημερώνει λέγοντας «Θα έρθει ο υπεύθυνος στα γραφεία σας τάδε ώρα». Ρώτησα τότε τον συνεργάτη μου για ποιο λόγο με αποκαλεί «ο υπεύθυνος» και δεν αναφέρεται στο όνομά μου. Θυμάμαι δεν είχε συγκεκριμένη απάντηση. Δεν του είχε περάσει από το μυαλό. Και ούτε τον κατηγορώ. Η κοινωνία πολλές φορές μας έχει προετοιμάσει από πολύ μικρή ηλικία σε αυτά τα στερεότυπα. «Ο πυροσβέστης», «ο ταξιτζής», «ο υπεύθυνος», «ο γιατρός», «ο δικηγόρος». Επειδή εκ φύσεως είμαι δυναμική, δεν άφησα ποτέ αυτά τα στερεότυπα να με επηρεάσουν.

Πώς συνέβαλαν οι σπουδές σας στον ρόλο σας στην επιχείρηση;

Σπούδασα στη Μεγάλη Βρετανία, και το μεταπτυχιακό μου το έκανα πάνω στο Management στο Cass Business School. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στο εξωτερικό επέστρεψα με σκοπό να εφαρμόσω όσα έμαθα. Ο χώρος των κρεάτων στην Ελλάδα δουλεύει με τον ίδιο τρόπο τα τελευταία 50 χρόνια. Δεν υπάρχει πουθενά η τεχνολογία που είδα. Καταστήματα κρεάτων αρκούνται στο να ενταχθεί η επιχείρησή τους σε ένα application χωρίς να έχουν αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο να χτίσουν τη δική τους εικόνα και μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Παρακολουθώντας τεράστιες εταιρίες κρεάτων στο Λονδίνο να έχουν εξοικειωθεί με την τεχνολογία και να εφαρμόζουν πρακτικές εσωτερικά με ενέπνευσαν στο να φέρω μοντέρνες ιδέες στο τραπέζι. Στα Farmily, οι εργαζόμενοί μας παρακολουθούν συγκεκριμένη εκπαίδευση και το management style δεν έχει να κάνει με το να αφιερώνουμε αμέτρητες ώρες επιβλέποντας τις εργασίες των εργαζομένων, αλλά να τους κατευθύνουμε πρακτικά. Εμπιστευόμαστε την ομάδα μας και αυτό αυτόματα συνεπάγεται με την άρση του παραδοσιακού διοικητικού στιλ βάσει κανόνων.

Η επιχείρησή σας ονομάζεται Farmily. Τι σημασία έχει για εσάς η οικογένεια; Πώς είναι να συνεργάζεστε με τα αδέρφια σας;

Η επιχείρησή συνδυάζει τη «φάρμα» των προσεγμένων υλικών και την οικογένεια. Με τον όρο οικογένεια εννοούμαι όλους ανεξαιρέτως όσους εργάζονται στην επιχείρησή μας. Το να εργάζομαι δίπλα στα αδέρφια μου με κάνει να νιώθω ασφάλεια και να αντλώ τη δύναμη που χρειάζομαι. Η επαγγελματική σχέση που έχουμε δεν έχει καμία διαφορά με οποιονδήποτε συνεργάτη. Ίσα ίσα είμαστε ακόμη πιο αυστηροί όταν πρόκειται να αξιολογήσουμε μία ενέργεια και είμαστε πάντα ανοιχτοί να συζητάμε εναλλακτικές. Δεν μπορώ να πω ότι είναι δύσκολη η συνεργασία. Ίσως γιατί μεγαλώσαμε με τις ίδιες αξίες και θέλουμε αυτές να εφαρμόζονται στην επιχείρησή μας.

Πιστεύετε στην αξία της γυναικείας επιχειρηματικότητας;

Ναι, πιστεύω στην αξία της γυναικείας επιχειρηματικότητας η οποία ομολογώ χρειάζεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο. Έχουν υπάρξει διάφορες έρευνες σχετικά με τα χαρακτηριστικά των γυναικών επιχειρηματιών. Οι έρευνες έδειξαν πως οι γυναίκες επιχειρηματίες διακρίνονται για το όραμα, το μεγαλύτερο ομαδικό πνεύμα, τον καλύτερο συνδυασμό διαίσθησης και λογικής, την περισσότερη σκέψη για τους αναγκαίους πόρους. Επίσης διαφαίνεται ότι είναι πιο συντηρητικές στη μόχλευση, αναλαμβάνουν μικρότερους κινδύνους ενώ έρχονται αντιμέτωπες με έναν μεγαλύτερο σε σχέση με τους άντρες φόβο για την αποτυχία. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα παρατηρείται πως οι γυναίκες αντιμετωπίζουν πολλές προκαταλήψεις στους χώρους εργασίας τους οι οποίες, παρότι έχουν επισημανθεί πολλά χρόνια πριν,  εξακολουθούν και υφίστανται. Υπάρχουν τα στερεότυπα ότι οι γυναίκες πρέπει να φροντίζουν το σπίτι και τα παιδιά και οι άντρες να βγάζουν τα χρήματα. Επομένως, παρά την πρόοδο που διακρίνεται ως προς τη γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι σαφές ότι πρέπει να υπάρξουν πιο δραστικές πολιτικές, ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση της χρηματοδότησης των γυναικών επιχειρηματιών. 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ