Γιατί o Julien αποφάσισε να εκπαιδευτεί ως πιλότος στην Ελλάδα;
Έκανε το επάγγελμα των ονείρων του πραγματικότητα με την βοήθεια των πιο ειδικών
Global Aviation SA: Η κορυφαία ακαδημία επαγγελματικής εκπαίδευσης χειριστών αεροπλάνων και η ιστορία του Γάλλου εκπαιδευτή Julien Puech
Όλα τα παιδιά όταν είναι μικρά λένε συχνά την φράση «όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω…». Η δουλειά των ονείρων μας όμως μπορεί να αλλάξει, καθώς μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε. Ανάμεσα στο Top 10 των επαγγελμάτων που ονειρεύονται τα παιδιά βρίσκεται σίγουρα ο πιλότος. Οι λόγοι που μας απομάκρυναν από το όνειρο μας μπορεί να ήταν πολλοί και ίσως καμιά φορά ότι έγινε να έγινε για καλό. Τι γίνεται όμως με αυτούς που επέμειναν σε εκείνη την παιδική τους σκέψη; «Το να γίνω πιλότος ήταν πάντα ένα όνειρο για μένα. Ίσως αυτό να προέρχεται από το οικογενειακό μου υπόβαθρο καθώς και οι δύο γονείς μου ασχολούνται με την αεροπορία. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, ήταν πάντα απόφασή μου να ακολουθήσω μια καριέρα πιλότου. Πάντα ήθελα μια δουλειά όπου κάθε μέρα θα ήταν μοναδική, όπου θα μπορούσα να έχω ευθύνες και να ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο. Επομένως, το να γίνω πιλότος δεν ήταν μόνο το όνειρό μου, αλλά ταιριάζει ακριβώς με όλα όσα θα μπορούσα να ευχηθώ στη ζωή μου» αναφέρει ο 22χρονος Julien Puech από την Γαλλία, που είναι εκπαιδευτής πτήσεων στην Global Aviation SA, την Κορυφαία Ακαδημία Πιλότων στην Ελλάδα.
Βέβαια, στην Ελλάδα είναι σύνηθες φαινόμενο πολλά νέα παιδιά να μετακινούνται για εγκατάσταση στο εξωτερικό, ώστε να βρουν την σχολή που επιθυμούν και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους εκεί. Η Global Aviation, η παλαιότερη ακαδημία επαγγελματικής εκπαίδευσης χειριστών αεροπλάνων στην Ελλάδα, πιστοποιημένη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, κάνει την διαφορά σε σχέση με τα συνηθισμένα. Η επιτυχία της ακαδημίας έχει οδηγήσει νέους ανθρώπους του εξωτερικού, όπως τον Julien, να έρθουν στην Ελλάδα και να εκπαιδευτούν ως πιλότοι, την ώρα που σε πολλούς άλλους τομείς συμβαίνει το αντίθετο.
Η ιστορία του Julien Puech
Ο Julien Puech σε ηλικία 15 ετών μετακόμισε στη Μάλτα για να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Στα 18 του, ήρθε η ώρα να αποφασίσει σε ποια σχολή πτητικής εκπαίδευσης θα φοιτήσει. Έκανε έρευνα για το τι είναι σημαντικό να διαθέτει μια σχολή πιλότων και έθεσε τις προτεραιότητες του: ασφάλεια, επαγγελματισμός, κόστος και τοποθεσία. Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που διαθέτει τον ιδανικό καιρό για πτήσεις πάνω από 300 ημέρες το χρόνο. «Αποφάσισα να κλείσω ένα ραντεβού με την Global Aviation. Ο επαγγελματισμός, οι έμπειροι εκπαιδευτές, που ήταν πρώην στελέχη μεγάλων αεροπορικών εταιριών, πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και άλλοι επαγγελματίες από τον χώρο της αεροπορίας, καθώς και το οικογενειακό πνεύμα της Global Aviation έκαναν την επιλογή μου εύκολη» λέει χαρακτηριστικά.
Λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων για το πτυχίο του, η Aegean Airlines ανακοίνωσε την συνεργασία της με την Global Aviation, για το πρόγραμμα υποτροφιών εκπαίδευσης πιλότων, που του απέδειξε ότι η Global είναι μια από τις πιο αξιόπιστες ακαδημίες πιλότων στην Ελλάδα και γιατί όχι στην Ευρώπη.
Στην αρχή της πτητικής εκπαίδευσης ο Julien πετούσε τα μονοκινητήρια αεροσκάφη Piper Warrior και αργότερα παρακολουθούσε το μάθημα που ονομάζεται APS MCC (multi-crew-cooperation), το οποίο γεφυρώνει τη μετάβαση ενός μαθητή από την διαχείριση απλού μονοκινητήριου αεροσκάφους σε ένα σύγχρονο και μεγαλύτερο, αλλά και τη συνεργασία με πολλαπλά πληρώματα. Στην Global Aviation, είχε την ευκαιρία να ολοκληρώσει αυτό το μάθημα σε έναν εξομοιωτή τύπου A320 Airbus. Στο τελευταίο μάθημα, σε συνεργασία με τον «συγκυβερνήτη» του στο MCC σχεδίασαν μια πτήση από την Αθήνα στο Παρίσι, και αντιμετώπισαν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για να προσγειώσουν με ασφάλεια ένα Airbus A320 στο Παρίσι. «Όταν τελείωσε η συνεδρία, βγήκα έξω στον διάδρομο κοίταξα το Piper Warrior που μόλις προσγειώθηκε και είπα στον εαυτό μου, πριν από ένα χρόνο, δεν μπορούσα να πετάξω ούτε μονοκινητήριο αεροσκάφος και τώρα κοίταξε τι κατάφερες. Νομίζω ότι αυτή ήταν μια από τις πιο ευχάριστες και αξέχαστες μέρες που πέρασα κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης μου» διηγείται ο 22χρονος.
Μετά την εκπαίδευση του, ο Julien αποφάσισε να μείνει στην Ελλάδα και να γίνει εκπαιδευτής αντί να ακολουθήσει καριέρα πιλότου σε μια μεγάλη αεροπορική εταιρεία. «Πάντα μου άρεσε να διδάσκω και να μεταδίδω γνώση και ήξερα ότι μια μέρα θα ήθελα να γίνω εκπαιδευτής». Όταν ο Julien αποφοίτησε, ο Covid-19 έπληττε ολόκληρο τον κόσμο και η αεροπορική βιομηχανία ήταν σε μια παύση. Ήταν η τέλεια στιγμή για να γίνει εκπαιδευτής. Έκανε μερικές δοκιμές για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Flight Instructor της Global Aviation και μια έντονη εκπαίδευση με έναν εκπαιδευτή από τον χώρο της Πολεμικής Αεροπορίας που τον έβγαλε από το comfort zone, συνειδητοποιώντας ότι ήταν έτοιμος για αυτό το μεγάλο βήμα. Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων της ακαδημίας Global Aviation, ο Julien είχε φτάσει τα υψηλά πρότυπα της σχολής και γι’ αυτό του προσέφεραν δουλειά ως Flight Instructor στην Global Aviation. Ο ίδιος περιγράφει την εμπειρία του ως εξής: «Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που εργάζομαι ως εκπαιδευτής πτήσεων και δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο χαρούμενος για όσα έχω καταφέρει και για την ικανοποίηση που μου δίνει αυτή η δουλειά».
Τα πλεονεκτήματα της κορυφαίας ακαδημίας επαγγελματικής εκπαίδευσης χειριστών αεροπλάνων Global Aviation
Αν ακόμη δεν έχετε καταλάβει γιατί ο Julien επέλεξε την Global Aviation, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η εκπαίδευση είναι γρήγορη, οικονομική και συγχρόνως υψηλής ποιότητας. Ανώτερος στόλος αεροσκαφών με συνεχή διαθεσιμότητα και προσομοιωτών πτήσης, εσωτερικό κέντρο συντήρησης εγκεκριμένο από την EASA και την Piper είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα που μπορεί να απολαύσει ένας εκπαιδευόμενος. Ακόμη, η ακαδημία έχει συνεργασίες με κτηματομεσιτικά γραφεία και ξενοδοχεία που της επιτρέπουν να προσφέρει προσαρμοσμένα all-inclusive πακέτα στέγασης κορυφαίας ποιότητας τόσο για τους ντόπιους, όσο τους ξένους φοιτητές. Μάλιστα, οι ντόπιοι και οι ξένοι σπουδαστές στην Global Aviation ενθαρρύνονται να συνεργάζονται μεταξύ τους, να ανταλλάσσουν τα πολιτισμικά τους στοιχεία και όλοι μαζί να ταξιδέυουν σε διάφορες χώρες και να αποκτούν νέες εμπειρίες.
Η πρώτη πτήση του Julien ήταν πίσω στα τέλη του 2019. Είχε πετάξει πάνω από μια χερσόνησο που λέγεται «Μέθανα» για να κάνει κάποιες ασκήσεις. Μετά από 12 ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων, έκανε την πρώτη του σόλο πτήση. «Αυτό δείχνει ότι όλα είναι δυνατά, με αφοσίωση και σωστή εκπαίδευση. Αντίστοιχα, οι νέοι μαθητές, όταν με βλέπουν να προσγειώνω το αεροπλάνο στην πρώτη τους πτήση, με ρωτάνε “Πώς το κάνεις αυτό;" και πάντα απαντώ “Μην ανησυχείς, σε 12 μαθήματα, θα το κάνεις μόνος!!"»
Σήμερα ο Julien Puech διαθέτει σχεδόν 1000 ώρες ως συνολικό χρόνο πτήσεων. Μπορεί να μην πιλοτάρει επιβατηγά αεροσκάφοι, άλλα σίγουρα θα έχεις βρεθεί σε ένα αεροσκάφος με κάποιον άλλον πιλότο, που εκπαιδεύτηκε κατάλληλα από την ακαδημία της Global Aviation. Λογικά δεν το γνωρίζεις γιατί όλα πήγαν καλά. Άλλωστε, ο βασικός κανόνας της Global Aviation είναι: «Ασφάλεια πάνω από όλα». Μήπως, λοιπόν, με αυτές τις συνθήκες δεν είναι αργά να σκεφτείς ξανά το παιδικό σου όνειρο να γίνεις και εσύ πιλότος; Γίνε και εσύ σαν τον Julien.