- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
To World Class της Diageo αποκαλύπτει το μέλλον των Coctail
Το World Class της DIAGEO συνεργάζεται με τους κορυφαίους trendsetters, The Future Laboratory για να αποκαλύψει τις νέες τάσεις στον κλάδο των cocktail
Η έρευνα αποκαλύπτει την άνοδο του “sensploration” – του ταξιδιού μέσω της συναισθησίας, στην εμπειρία των cocktail
Το πρωτοποριακό trend του “sensploration” παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον Παγκόσμιο Τελικό του WORLD CLASS στη Νότιο Αφρική, το Σεπτέμβριο του 2015
Το WORLD CLASS της DIAGEO συνεργάστηκε με το The Future Laboratory, μία από τις κορυφαίες εταιρείες πρόβλεψης τάσεων και trendsetting διεθνώς, για να διαπιστώσει το μέλλον των cocktail και να αποκαλύψει τα τελευταία trends που θα ανεβάσουν την εμπειρία απόλαυσης του cocktail στο επόμενο επίπεδο.
Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας ήταν η εικονική πραγματικότητα και τα cocktail που βασίζονται στην προσωπικότητα και τις αισθητικές προτιμήσεις του πελάτη. Όμως, η τάση που ξεχωρίζει στο World Class Cocktail Future report είναι αυτή του “sensploration”. Σύμφωνα με το Future Laboratory, το sensploration εστιάζει σε όλες τις απόψεις της εμπειρίας απόλαυσης του cocktail, όχι μόνο στη γεύση του. Σε ένα κόσμο γεμάτο εμπειρίες αισθήσεων, οι bartenders χρησιμοποιούν το sensploration για να δημιουργήσουν cocktail πέρα από το συνηθισμένο, πιέζοντας τα γευστικά όρια στα άκρα και εξερευνούν όλες τις αισθήσεις.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι ο κλάδος του cocktail αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό, ενώ υπάρχει παράλληλα μία αυξανόμενη ανάγκη για νέες και εναλλακτικές επιλογές. Η Διεθνής Αγορά Ποτών αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 1.49% CAGR από άποψη όγκου πωλήσεων και κατά 3.16% από άποψη κερδών κατά την περίοδο 2013 – 2018, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ζήτησης των premium ποτών.
Ενώ τα cocktail ιστορικά κυριαρχούσαν στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, τώρα γνωρίζουν παγκόσμια άνθιση. Με την παγκοσμιοποίηση και την αύξηση των social media, η κουλτούρα του cocktail αναπτύσσεται και διαφοροποιείται καθώς μπαίνουν στο παιχνίδι νέες ήπειροι όπως η Αφρική, η Ασία, η Κεντρική και η Νότια Αμερική.
«Χρόνο με το χρόνο, η κουλτούρα του cocktail αναπτύσσεται και διαφοροποιείται καθώς περισσότερες χώρες την υιοθετούν. Η ανάπτυξη του World Class, από 18 συμμετέχουσες χώρες το 2009 σε 54 το 2015, αντανακλά τη κατάσταση στην αγορά του cocktail, με bartenders από διαφορετικά μέρη του κόσμου να παρουσιάζουν μοναδικές και trendsetting cocktail εμπειρίες», εξηγεί η Johanna Dalley, Global Director του World Class.
Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο απολαμβάνουν ένα συνδυασμό αισθήσεων με πιο δυναμικές, συναρπαστικές και μοναδικές εμπειρίες σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την έκθεση, το 70% των Millenials στις Η.Π.Α. δηλώνουν ότι ψάχνουν για εμπειρίες που διεγείρουν τις αισθήσεις τους και περισσότερο από το 50% δηλώνει πως νιώθει αποσυνδεδεμένο από τον πραγματικό κόσμο.
Η έκθεση αποκαλύπτει λοιπόν ότι οι φίλοι των cocktail ψάχνουν να ανακαλύψουν όλα τα στοιχεία του ποτού τους – από τη γεύση, μέχρι το άρωμα και την υφή του – ώστε να απολαύσουν το ποτό τους στο μέγιστο. Όπως δήλωσε ο Wes Pickering, Γενικός Διευθυντής του δημιουργικού γραφείου ποτών, Inkorporate: «Οι άνθρωποι που μοιράζεσαι μαζί τους την εμπειρία, ο τρόπος φιλοξενίας, το πώς αισθάνεσαι, η μουσική και το περιβάλλον, αποτελούν στοιχεία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας απόλαυσης cocktail.»
Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν επίσης ότι διεγείροντας όλες τις αισθήσεις δημιουργείται μία πιο ισχυρή συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές. Μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ανακάλυψε ότι ακόμα και ο τύπος του δοχείου στο οποίο σερβίρεται ένα ποτό μπορεί να επηρεάσει τις προσδοκίες του καταναλωτή για τη γεύση του. Η έρευνα, αποκάλυψε επίσης πως, αλλάζοντας τον περιβάλλοντα χώρο όταν κάποιος καταναλώνει ένα ποτό μπορεί να ενισχύσει τη γεύση και την απόλαυση κάποιων spirits, όπως το whisky, μέχρι και 20% περισσότερο.
Όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες, η έκθεση αναφέρεται στην ευκαιρία που μας προσφέρουν οι τεχνολογίες του virtual reality και του augmented reality, όταν θέλουμε να προκαλέσουμε τις αισθήσεις ακόμη περισσότερο ανεβάζοντας σημαντικά την εμπειρία απόλαυσης cocktail. Η αγορά του virtual reality αναμένεται να σημειώσει τεράστια αύξηση από τα 90 εκατομμύρια δολάρια το 2014 στα 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018. Επιπλέον, η έρευνα παρουσιάζει ότι το 56% των πωλήσεων στην αγορά των πολυτελών ειδών αποτελούνται από εμπειρικές πωλήσεις και οι φίλοι των cocktail θα ξοδέψουν ακόμη περισσότερο χρόνο σε επαυξημένες και χωρίς όρια εμπειρίες cocktail.
Οι bartenders, τα bar και τα εστιατόρια συμμετέχουν στο ανερχόμενο trend του sensploration, εξερευνώντας νέους και καινοτόμους τρόπους δημιουργίας και κατανάλωσης cocktail, με «ταξίδια cocktail» γεμάτα με εκπλήξεις και ανατροπές και πολύπλοκα αισθητηριακά στοιχεία. Αυτό προέκυψε από το γεγονός ότι οι καταναλωτές αφήνουν πίσω τις προκαταλήψεις τους και ανακαλύπτουν νέα προϊόντα μέσα από αισθητηριακές και συναισθηματικές επιλογές. Για παράδειγμα, το ξενοδοχείο Ritz Carlton στο Βερολίνο, έχει έναν οπτικοποιημένο, αισθητηριακό κατάλογο όπου οι θαμώνες μπορούν να επιλέξουν τη γεύση που ταιριάζει στην προσωπικότητά τους. Άλλο ένα παράδειγμα είναι το Lounge Bohemia bar στο Λονδίνο, όπου τα συστατικά του cocktail αποκαλύπτονται ύστερα από την κατανάλωσή του.
Στο φετινό παγκόσμιο τελικό του διαγωνισμού WORLD CLASS Bartender of the Year που πραγματοποιήθηκε στο Κέιπ Τάουν το Σεπτέμβριο του 2015, οι 54 φιναλίστ – από περισσότερες από 50 χώρες – παρουσίασαν τον τρόπο με τον οποίο το sensploration θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα trends για τους καταναλωτές των cocktail. Ο φιναλίστ του διαγωνισμού από την Αυστραλία, Jack Sotti, δημιούργησε το “The Stealth Bomber” – ένα cocktail δημιουργημένο με Bulleit Rye Whisky, χτυπημένο και σουρωμένο σε ένα ποτήρι κρασιού χωρίς βάση, το οποίο αιωρείται μέσω της τεχνολογίας της μαγνητικής αιώρησης. Με το αιωρούμενο cocktail του, ο Jack Sotti παρουσίασε έναν επαναστατικό τρόπο σερβιρίσματος ενός cocktail, κόντρα στα καθιερωμένα.