Life in Athens

Επισκεφτήκαμε την Ελληνική Λέσχη Φίλων 2CV & CITROEN και μάθαμε γιατί να ερωτευτεί κανείς ένα «ασχημόπαπο»

Το γνωστό σε όλους Ντεσεβό έχει παθιασμένους φίλους.

357830-741365.jpg
Φιλίππα Δημητριάδη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
363208-751236.jpg
Θανάσης Καρατζάς

Συνήθως όταν παίρνω τον ηλεκτρικό από την Καλλιθέα με κατεύθυνση την Κηφισιά, χαζεύοντας έξω από το παράθυρο, πάντα κολλάω στη Λέσχη Φίλων 2CV & CITROEN, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Τεχνόπολης και ακολουθώ το πανέμορφο νεοκλασικό στο οποίο στεγάζεται με το βλέμμα μου, μέχρι αυτό να χαθεί από το οπτικό μου πεδίο. Ήθελα χρόνια να επισκεφτώ τη Λέσχη και να μάθω γιατί τα μέλη της αγαπούν τόσο αυτό το ασχημόμορφο αυτοκίνητο. Το 2CV διαθέτει άλλωστε το προσωνύμιο «ασχημόπαπο», που του αποδόθηκε εξαιτίας του σχήματός του, που με τις καμπύλες του παραπέμπει σε πάπια που κάθεται, με έμπνευση από το ύφος της σχολής Μπάουχαους.

Συνάντησα λοιπόν τον Πρόεδρο της Ελληνικής Λέσχης Φίλων 2CV & CITROEN, Δημήτρη Αμούργη, ο οποίος μας είπε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τη λειτουργία της, αλλά και για την ιστορία του αυτοκινήτου που αγαπήθηκε πολύ και είναι πιο σκληροτράχηλο από όσο μπορεί κάνεις να υποθέσει.

O Πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Φίλων 2CV & CITROEN, Δημήτρης Αμούργης.

Ο κύριος Αμούργης άνοιξε για εμάς τις πόρτες του μικρού νεοκλασικού της οδού Θεσσαλονίκης όπου στεγάζεται η Λέσχη από το 2000, ένα απόγευμα, λίγο πριν την καθιερωμένη συνέλευση των μελών. Στο κατώφλι, μας υποδέχεται ο Δίας, ένα γλυκό μαλτέζ που το όνομά του δε συνάδει σε καμία περίπτωση με την εμφάνισή του και αποτελεί μάλλον την μασκότ της Λέσχης. Ο χώρος είναι ιδιαίτερα προσεγμένος και όπως κάθε λέσχη που σέβεται τον εαυτό της, διαθέτει μπαρ, μπιλιάρδο και ποδοσφαιράκι. Φωτογραφίες από εκδρομές και συναντήσεις μελών κυριαρχούν στο χώρο, όπως και διακριτικά από αγώνες και διαδρομές.

«Η λέσχη μας ξεκίνησε από την αγάπη κάποιων φίλων για το 2CV και πρωτεργάτη τον Κώστα Τουρναβίτη που δημιούργησε στα μέσα του 1986 την λέσχη μας με αρχική έδρα τα νότια προάστια. Το Σεπτέμβρη του 1986 η Λέσχη βρήκε στέγη, νοικιάζοντας μια αίθουσα στο Πολύγωνο, στην οδό Διστομίτου 15. Μέχρι τότε, οι συναντήσεις των μελών και φίλων γίνονταν στο ουζερί του μέλους Κώστα Τσατσομαρίδη, στον Ταύρο. Σύντομα προστέθηκαν κι άλλοι φίλοι στην παρέα ο οποίοι μάλιστα έμαθαν για την ύπαρξη μιας λέσχης για τα 2CV & CITROEN από στόμα σε στόμα. Έτσι, χωρίς κινητά, internet, και άλλα σύγχρονα μέσα απέκτησε πολλούς φίλους και μάλιστα αρκετά γρήγορα. Είχα την ευτυχία, σχεδόν μόλις μισό χρόνο από την ίδρυση της, τον Φλεβάρη του 1987 να γίνω και εγώ μέλος της.

Τα μέλη της Λέσχης μαζί με τον Δία.

Από το 2000, η Λέσχη στεγάζεται εδώ στο Θησείο, σε αυτό το πολύ όμορφο νεοκλασικό κτήριο που ανακαινίσαμε με πολύ μεράκι και προσωπική δουλειά, και συνεχίζει να είναι το αγαπημένο μας σπίτι μέχρι σήμερα. Σήμερα η Λέσχη αριθμεί γύρω στα 100 μέλη και διοικείται από ένα 5μελές Διοικητικό Συμβούλιο, που εκλέγεται κάθε 2 χρόνια από τη Γενική Συνέλευση των μελών, που είναι το ανώτατο όργανό της. Μαζί εκλέγεται η 3μελής Ελεγκτική Επιτροπή», διηγείται ο κ. Αμούργης που βρίσκεται στην προεδρεία της Λέσχης εδώ και μία 4ετία, ξετυλίγοντας το κουβάρι της ιστορίας της. Μάλιστα είναι το παλαιότερο ενεργό μέλος της.

Πώς και γιατί κάποιος «ερωτεύεται» ένα 2CV;

Για την διαφορετικότητα του. Δεν είναι σίγουρα ένα απλό αυτοκίνητο, είναι χαρακτηριστικός ο σχεδιασμός του και η φιλοσοφία για την οποία δημιουργήθηκε, είναι τρόπος ζωής.

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την ιστορία του; 

Tο Citroën 2CV (γαλλικά: deux chevaux, «δύο ίπποι», υποδηλώνοντας τους 2 φορολογήσιμους ίππους), και γνωστό στην Ελλάδα ως Ντεσεβό ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën, από τις 7 Οκτωβρίου 1948 έως τις 27 Ιουλίου 1990. Κατά τη διάρκεια μιας παραγωγής που κράτησε 42 έτη, συνολικά 3.872.583 αυτοκίνητα σειράς 2CV κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής, συν 1.246.306 αντίτυπα της εκδοχής 2CV Fourgonnette (επαγγελματικό 2CV βαν / φορτηγάκι).

Jean Gaumy - Wedding in France 1976

Unknown 

Το αρχικό σχέδιο του Μπουλανζέ – αντιπρόεδρου της Michelin που είχε αγοράσει τη Citroen -, σύμφωνα με τις οδηγίες που έδωσε στους μηχανικούς και σχεδιαστές της εταιρείας, εν έτει 1935, ήταν μια χαμηλής τιμής ανθεκτική «ομπρέλα σε 4 τροχούς» που θα διέθετε: 4 θέσεις, διάταξη κινητήρα μπροστά / εμπρόσθια κίνηση, κυβισμό κινητήρα για δύο φορολογήσιμους ίππους, ,μέγιστη ταχύτητα 60 χιλιόμετρα την ώρα, 3-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων,αποσπώμενη υφασμάτινη ηλιοροφή (την οποία μετέπειτα ο Michelin ψήλωσε για να μπορεί να την οδηγεί με καπέλο) εύκολη συντήρηση, εύκολη οδήγηση, ακόμα και για αρχάριους, όπως επίσης και για τα δύο φύλα, κατανάλωση μικρότερη από 3 λίτρα βενζίνης για να διανύσει 100 χιλιόμετρα και χώρο αποσκευών για 50 κιλά. Το πρότζεκτ ονομάστηκε ΤΡV: Très Petite Voiture («Πολύ Μικρό Αυτοκίνητο»). Επίσης θα επέτρεπε σε δύο αγρότες να μεταφέρουν 100 κιλά αγροτικών προϊόντων ακόμα και μέσα από λασπώδεις και μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους αν ήταν απαραίτητο. Η Γαλλία, εκείνη την εποχή, είχε πολυάριθμο αγροτικό πληθυσμό, ο οποίος δεν είχε υιοθετήσει ακόμα το αυτοκίνητο, λόγω του κόστους. Επίσης μπορούσε να διασχίσει ένα οργωμένο χωράφι, κουβαλώντας ένα καλάθι με αυγά, χωρίς να τα σπάσει. Το ξέσπασμα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, ακύρωσε το πρότζεκτ 4 μόλις μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία του αυτοκινήτου, ονομασία του οποίου είχαν ήδη καταλήξει ότι θα είναι 2CV. Έτσι, κυκλοφόρησε επίσημα το 1948.

hdjghskj

Ποιες είναι οι λειτουργίες της Λέσχης σας;

Στη μακρόχρονη ιστορία της, η Λέσχη έχει να επιδείξει πλήθος εκδηλώσεων (εκδρομές και ταξίδια, αγώνες και παιχνίδια, τεχνικά σεμινάρια και γλέντια) και τη λειτουργία 5 τμημάτων Αγωνιστικό, Εκδρομικό, Τεχνικό, Περιπέτειας, Εκδηλώσεων.  Η πρώτη εκδήλωση ήταν μια χειμωνιάτικη εκδρομή, τα Χριστούγεννα του 1985 στο καταφύγιο Φλαμπούρι της Πάρνηθας, με μισό μέτρο χιόνι σε 1252 μ. υψόμετρο, με 4 2CV, 2 PONY και 1 VISA.

Πάτε ακόμα εκδρομές;

Από τις βασικές μας δραστηριότητες είναι οι εκδρομές ανά την Ελλάδα τουλάχιστον 3 φορές τον χρόνο, καθώς και ημερήσιες κοντά στην Αθήνα μία φορά τον μήνα. Επίσης ανά δύο χρόνια συμμετέχουμε στις παγκόσμιες συναντήσεις στο εξωτερικό , και φέτος θα πάμε στην 23η Παγκόσμια συνάντηση στην Πορτογαλία.

Από τις βασικές δραστηριότητες της Λέσχης είναι οι εκδρομές ανά την Ελλάδα τουλάχιστον 3 φορές τον χρόνο. / Φωτό: Αρχειακό Υλικό Λέσχης Φίλων 2CV & CITROEN

Έχετε να μοιραστείτε κάποια μοναδική ιστορία που να ξεχωρίζετε όλα αυτά τα χρόνια;

Είναι πάρα πολλές οι αναμνήσεις που έχουμε από την Λέσχη, και ειδικά όλα αυτά τα χρόνια που συμμετέχω στις Παγκόσμιες συναντήσεις από το 1989 ανελλιπώς, τις καθιστούν μοναδικές. Έχουμε επισκεφθεί με την Λέσχη όλες τις χώρες της Ευρώπης, οδηγώντας πολλά χιλιόμετρα. Μοναδική εμπειρία ήταν η οργάνωση της 13ης παγκόσμιας συνάντησης στην Ελλάδα στην Σκοτίνα Πιερίας που φιλοξενήσαμε 1300 αυτοκίνητα περίπου για έξι ημέρες.

 Η πρώτη εκδήλωση ήταν μια χειμωνιάτικη εκδρομή, τα Χριστούγεννα του 1985 στο καταφύγιο Φλαμπούρι της Πάρνηθας, με μισό μέτρο χιόνι σε 1252 μ. υψόμετρο, με 4 2CV, 2 PONY και 1 VISA. / Φωτό: Αρχειακό Υλικό Λέσχης Φίλων 2CV & CITROEN

Πόσο εύκολο είναι να συντηρηθεί ένα αυτοκίνητο που έχει σταματήσει να παράγεται εδώ και σχεδόν 30 χρόνια;

Υπάρχουν πολλοί φανατικοί λάτρεις του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμη αρκετά ανταλλακτικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε καινούργια και μεταχειρισμένα. Η λέσχη έχει συνεργασίες για την διάθεση ανταλλακτικών στα μέλη της σε προνομιούχες τιμές, καθώς και συνεργασία με την ασφαλιστική εταιρεία ALLIANZ για καλύτερες τιμές στη ασφάλιση των αυτοκινήτων.

Βοηθούν οι δρόμοι της Αθήνας την κυκλοφορία ενός τέτοιου αυτοκινήτου ή όχι; Πώς σας αντιμετωπίζουν οι άλλοι οδηγοί;  

Τα γνωστά προβλήματα των δρόμων που έχει η Ελλάδα επηρεάζει όλα τα αυτοκίνητα, τα δικά μας λιγότερο διότι είναι πολύ καλά σχεδιασμένα για οδήγηση σε χωμάτινο δρόμο και στις περισσότερες εκδρομές έχουμε την επιλογή να πηγαίνουμε και σε τέτοιες διαδρομές σε βουνά για να ευχαριστιόμαστε το αυτοκίνητο.

Jacques-Henri Lartigue

Επισκεφτείτε τον διαδικτυακό τόπο της Λέσχης: www.2cvclub.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ