Visual Browsing
Athens 102.5 Voice

Ήταν οι «Άγγελοι του Τσάρλι» το «Sex and the City» των 70s;

Με αφορμή τη Λέξη του 2017, θυμόμαστε την πρώτη φεμινιστική σειρά ever

Με τη λέξη «φεμινισμός» να φιγουράρει ως Λέξη του 2017 για το λεξικό Merriam-Webster, θυμηθήκαμε την πρώτη φεμινιστική τηλεοπτική σειρά που είδε η Ελλάδα, ενδεχομένως και ο κόσμος όλος. «Άγγελοι του Τσάρλι»! Θα μπορούσες να το πεις και «το Sex and the City των 70s». Τα τρία κορίτσια του Γραφείου Ερευνών Τάουνσεντ επηρέασαν τη διαπλανητική κουλτούρα όσο η Κάρι και οι φίλες της, και ως προς τη γυναικεία χειραφέτηση, και ως προς τη μόδα. Η Τζιλ, η Κέιτ και η Σαμπρίνα, μπορεί να έδερναν ανελέητα, αλλά, κατά τα άλλα, ήταν γυναίκες γυναίκες. Λάνσαραν χτενίσματα, όπως το φυλλαριστό μαλλί της Τζιλ (το περιοδικό «Μανίνα» έδινε οδηγίες και σκίτσα για να κουρευτείς μόνη σου), μας έβαλαν να φορέσουμε ψηλοκάβαλα παντελόνια αλλά και σέξι outfits, ενώ την ίδια στιγμή πέρασε από το μυαλό μας, όταν μεγαλώσουμε, να μη γίνουμε «δασκαλίτσες», αλλά αστυνομικίνες. Γυναικείος δυναμισμός, γυναικείες φιλίες, φεμινισμός, αλλά και την ίδια στιγμή πατριαρχία, με τον Τσάρλι (Μπιγκ;) να είναι πανταχού απών αλλά τα πάντα πληρών. 

Ας μην μπούμε στην κουβέντα της αντιστοίχισης με τα κορίτσια του «Sex and the City», γιατί δεν θα βγάλουμε άκρη. Άλλοι καιροί, άλλα ήθη, και πού να εντοπίσεις στα seventies μια Σαμάνθα να ψάχνει την ηδονή και μόνο την ηδονή. Άσε που είμαστε μείον μία κοπέλα.

«Οι Άγγελοι του Τσάρλι» περιληπτικά για όσους, νέους, δεν έχουν ιδέα για τι μιλάμε. Τρία κορίτσια σαν τα κρύα τα νερά έλυναν εγκληματικές υποθέσεις. Γυρίστηκαν πέντε κύκλοι, αλλά μάλλον μόνοι οι πρώτοι είχαν ενδιαφέρον. (Όταν έφυγε η Φάρα Φόσετ, ξενερώσαμε). Στο σύνολο 110 επεισόδια. Είναι ένα από τα 10 σίριαλ που είδαν περισσότερο οι Αμερικανοί. Στα τέλη των 70s, στις αυλές των ελληνικών δημοτικών σχολείων, στα διαλείμματα, κορίτσια κι αγόρια έπαιζαν «Άγγελους του Τσάρλι». Όπως στα μέσα των 00s, είχαμε όλες από ένα Sex and the City παρατσούκλι. (σταμάτα, μωρή Σαμάνθα!)

Σχετικα
Αυτοί είναι οι υποψήφιοι για τα βραβεία Emmy του 2018 (εικόνες, video)
Αυτοί είναι οι υποψήφιοι για τα βραβεία Emmy του 2018 (εικόνες, video)

«Οι Άγγελοι του Τσάρλι» αναλυτικά
01. Παραγωγός της σειράς ήταν ο Άαρον Σπέλινγκ, πατέρας της Ντόνα από τα «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς». Πρότεινε τη σειρά στο ABC, αλλά βρήκε τοίχο και γνώρισε την απόρριψη. Οι υπεύθυνοι του καναλιού θεώρησαν φρικτή την ιδέα μιας σειράς δράσης, στην οποία πρωταγωνιστούν γυναίκες. Ευτυχώς για την ανθρωπότητα, ο Σπέλινγκ διέθετε 25.000 δολάρια για να γυρίσει τον πιλότο. 

02. Κι ενώ η διορατικότητα και οξυδέρκεια του Σπέλινγκ έμοιαζαν αναμφισβήτητες, κάποτε φάνηκε ότι δεν είχε συνειδητοποιήσει τους λόγους για τους οποίους η σειρά του έσκιζε. Έτσι πήρε την απόφαση να γυρίσει ένα spin-off των Αγγέλων με άντρες. Ο πιλότος που προβλήθηκε ενώπιον κοινού δεν ενθουσίασε κι έτσι το εγχείρημα δεν πραγματοποιήθηκε. 

03. Αρχικά είχε προταθεί ως τίτλος της σειράς «Οι γάτες της γειτονιάς», αλλά απορρίφθηκε μέσα στο ισχυρό φεμινιστικό πνεύμα των 70s. Στη συνέχεια τιτλοφορήθηκε «Οι Άγγελοι του Χάρι», για να αλλάξει στο τελικό «Άγγελοι του Τσάρλι», ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις με ένα άλλο σίριαλ με ντετέκτιβ, το «Harry-O».

04. Ο Τσάρλι, αχ ο Τσάρλι! Το μυστήριο αφεντικό των κοριτσιών, με την αισθαντική φωνή, δεν εμφανίστηκε ποτέ επί της οθόνης, αν και επανειλημμένα το κανάλι του ζητούσε κάποια στιγμή να συμπαίξει με τα κορίτσια. Οι συζητήσεις για το πότε θα συμβεί το μεγάλο γεγονός έμειναν άκαρπες. Λέγεται ότι οι λόγοι ήταν μάλλον οικονομικοί, δηλαδή οι απαιτήσεις του Φορσάιθ. Επίσης, ο Τσάρλι δεν πήγε ποτέ σε γύρισμα. Έγραφε τις ατάκες του μόνος του και μετά οι τεχνικοί τις συγχρόνιζαν με τις ατάκες των Αγγέλων και του Μπόσλι.

05. Ο Τζον Φορσάιθ, ως Τσάρλι, ήταν η δεύτερη επιλογή του Σπέλινγκ. Πρωτοπροτάθηκε ο Γκιγκ Γιανγκ, αλλά όταν εμφανίστηκε για το δοκιμαστικό, ήταν μεθυσμένος. Απολύθηκε πριν καν προσληφθεί, και κλήθηκε επειγόντως ο Φορσάιθ, γνωστός ήδη από τη «Δυναστεία».

06. «Οι Άγγελοι» ήταν η αιτία να δημιουργηθεί ο όρος «Jiggle TV». Τον εισήγαγε το μεγάλο κεφάλι του NBC, Πολ Κλάιν, ο οποίος χαρακτήριζε τα προγράμματα του ABC «πορνογραφικά». Με τον όρο Jiggle ονόμαζε την τάση διαφόρων σελέμπριτι γυναικών που πρωταγωνιστούσαν σε σειρές του αντίπαλου καναλιού, να φορούν ελάχιστα ρούχα, μπικίνι ή να κυκλοφορούν με εσώρουχα και μπουρνούζια, δείχνοντας σάρκα, και καλά γιανα «εξυπηρετήσουν» τους σκοπούς του σεναρίου.

07. Από το πρώτο έως το τελευταίο επεισόδιο άντεξε μόνο ένας Άγγελος, οι άλλοι έφυγαν νωρίς. Και το όνομα της ασάλευτης, Ζάκλιν Σμιθ, aka Κέλι Γκάρετ.

08. Στο συμβόλαιο της Φάρα Φόσετ υπήρχε ένας κάπως περίεργος όρος. Το γύρισμα, ο κόσμος να χαλούσε, θα έπρεπε να τελειώνει νωρίς, ώστε η πρωταγωνίστρια να βρίσκεται στο σπίτι της στις 7 το απόγευμα. Ο λόγος; Έπρεπε να μαγειρέψει για να φάει ο σύζυγός της, ο μεγάλος και τρανός Λι Μέιτζορς. Μεγάλος έρωτας! 

09. Οι κόντρες μεταξύ κοριτσιών είναι σχεδόν αναμενόμενες. Όταν αποχώρησε η Φάρα Φόσετ και την αντικατέστησε η Τσέριλ Λαντ (ως Κρις Μονρό), τα νούμερα τηλεθέασης κάπως υποχώρησαν, και η Κέιτ Τζάκσον θεώρησε υπεύθυνη την αντικαταστάτρια. Λέγεται ότι έκτοτε οι δυο τους δεν μιλιόντουσαν.

10. Όχι, δεν πληρωνόντουσαν όλες το ίδιο. Η Φόσετ και η Σμιθ έπαιρναν 5.000 δολάρια το επεισόδιο, ενώ η Κέιτ Τζάκσον ως πιο πάλιουρας έπαιρνε 10.000 δολάρια. Προς το τέλος των κύκλων, η ακούνητη Ζάκλιν Σμιθ πήρε αύξηση της τάξης των 40.000 δολαρίων το επεισόδιο.

11. Η Κέιτ – Σαμπρίνα- Τζάκσον ήταν δύο φορές υποψήφια για βραβείο Emmy, αλλά δεν κέρδισε κανένα.

12. Η Φάρα –Τζιλ Μονρό- Φόσετ εγκατέλειψε το σετ μετά το τέλος του πρώτου κύκλου, αλλά εμφανίστηκε ως guest σε 6 επεισόδια.

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5