Κοσμος

Διώρυγα του Σουέζ: 6η ημέρα επιχειρήσεων-Ελπίδες στην πλημμυρίδα

Το Ever Given μετακινήθηκε κατά 30 μοίρες

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το πλοίο Ever Given έχει προσαράξει στη διώρυγα του Σουέζ
Το πλοίο Ever Given έχει προσαράξει στη διώρυγα του Σουέζ © EPA / MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT

Διώρυγα του Σουέζ: Συνεχίζονται οι επιχειρήσεις αποκόλλησης του πλοίου Ever Given - Ελπίδες στην αποψινή πλημμυρίδα.

Για έκτη μέρα παραμένει «σφηνωμένο» στη διώρυγα του Σουέζ το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Ever Given, κλείνοντας μία από τις πιο σημαντικές θαλάσσιες οδούς στον κόσμο και αναγκάζοντας πολλά πλοία να αλλάξουν ρότα ή να αναμένουν στην ...ουρά, προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους.

Σήμερα θα γίνει ακόμη μία επιχείρηση αποκόλλησης, με την πλημμυρίδα που αναμένεται το βράδυ να εκτιμάται ότι θα μπορούσε να διευκολύνει το εγχείρημα των αρχών, έτσι ώστε το πλοίο να μπορέσει να αποκολληθεί και να «ξεφράξει» τη δίοδο. 

Σε τηλεφωνική του συνέντευξη με αιγυπτιακό τηλεοπτικό σταθμό χθες βράδυ, ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπι, πρόεδρος της αιγυπτιακής αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), δήλωσε ότι το σκάφος μετακινήθηκε «κατά 30 μοίρες προς τα δεξιά και τα αριστερά» για πρώτη φορά. «Αυτό είναι καλή ένδειξη», σύμφωνα με τον ίδιο. 

 

 

Το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος 400 μέτρων έχει προσαράξει από την Τρίτη στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, κοντά στην πόλη του Σουέζ, παρεμποδίζοντας την κίνηση στον κανάλι, που συγκεντρώνει πάνω από το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Πάνω από 300 σκάφη έχουν συγκεντρωθεί στις δύο άκρες του καναλιού, που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο. 

Όπως είναι λογικό, κάθε ημέρα που περνά και βρίσκει αποκλεισμένη τη διώρυγα του Σουέζ, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις και κόστος για τους παράγοντες του κλάδου, ενώ γίνονται αισθητές οι πρώτες απτές επιπτώσεις. Η Συρία είπε χθες ότι ξεκίνησε να επιβάλει δελτίο στη διανομή καυσίμων, λόγω καθυστέρησης στην παράδοση ενός φορτίου πετρελαίου.

Διώρυγα του Σουέζ: Η Αίγυπτος χάνει 12 έως 14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού

Οι αρχές της Διώρυγας έκαναν γνωστό ότι η Αίγυπτος χάνει από 12 έως 14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd's List εκτιμά ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισεκ. ευρώ.

Οι ιστοσελίδες Vesselfinder ή η Marine Traffic, δείχνουν δεκάδες πλοία που περίμεναν στον Κόλπο του Σουέζ, στην περιοχή αναμονής στο μέσο του καναλιού, ή στην είσοδό του στη Μεσόγειο κοντά στο Πορτ-Σαΐντ. Εκτός των ρυμουλκών, χρησιμοποιούνται βυθοκόροι για να απομακρυνθεί η άμμος στην οποία έχει κολλήσει το σκάφος.

Σχετικά με τα  αίτια του περιστατικού, έγινε λόγος σε συνέντευξη Τύπου για πιθανό «ανθρώπινο λάθος». Οι καιρικές συνθήκες που αναφέρθηκαν αρχικά δεν είναι η μοναδική αιτία για την προσάραξη του πλοίου.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ