Βιβλιο

32 βιβλία ξένης λογοτεχνίας για να διαβάσεις ή να χαρίσεις στις γιορτές

Η Athens Voice ξεφυλλίζει και προτείνει βιβλία

4754-202316.jpeg
Στέφανος Τσιτσόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 897
22’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
32 βιβλία ξένης λογοτεχνίας για να διαβάσεις ή να χαρίσεις στις γιορτές
© redcharlie / Unsplash

Βιβλία για τα Χριστούγεννα: 32 βιβλία ξένης λογοτεχνίας που ξεχωρίσαμε

S. A. Cosby, Δάκρυα ξυράφι, εκδόσεις Gutenberg
Ένα «συναρπαστικό μυθιστόρημα μυστηρίου με καταιγιστική δράση που θίγει πολλά ευαίσθητα ζητήματα» (Washington Independent Review of Books), από «μια από τις πιο στιβαρές, ξεχωριστές, καθηλωτικές φωνές της αμερικανικής αστυνομικής λογοτεχνίας» (The Washington Post). Ο Άικ ντρέπεται που ο γιος του Αϊζέια είναι ομοφυλόφιλος και έχει παντρευτεί άντρα – και μάλιστα λευκό. Ο Αιζέια ντρέπεται για τον πατέρα του, επειδή έχει περάσει καιρό στη φυλακή, καταδικασμένος για εγκλήματα. Όταν όμως ο Αϊζέια και ο σύζυγός του Ντέρεκ δολοφονούνται βίαια, ο Άικ κυριεύεται από ενοχές και πάθος για εκδίκηση. Συνεργάζεται με τον πατέρα του Ντέρεκ, πρώην κατάδικο επίσης, αλλά και ρατσιστή, και απευθύνονται σε γνωστούς τους από τον υπόκοσμο. Παρά τις προκαταλήψεις που τους χωρίζουν ο μαύρος και ο λευκός πατέρας είναι αποφασισμένοι να βρουν τους δολοφόνους και να τους τιμωρήσουν ανελέητα. Ο Σον Α. Κόσμπι γεννήθηκε το 1973 στη Βιρτζίνια και το Δάκρυα ξυράφι είναι το τρίτο του μυθιστόρημα και «Ένα από τα καλύτερα βιβλία του 2021» κατά τους Guardian, Library Journal, Washington Post και Time, καθώς και πολύ ψηλά στη λίστα με τα αγαπημένα βιβλία του Μπαράκ Ομπάμα.

Vlastimil Vondruska, Το μυστήριο του κλεμμένου θησαυρού, εκδόσεις Historical Quest
Στο β΄ μισό του 13ου αιώνα το βασίλειο της Τσεχίας ανήκει στα πιο ισχυρά της Ευρώπης. Οι στοές των ορυχείων της Κούτνα Χόρα ξεβράζουν αμύθητες ποσότητες ασημιού. Τα φοβερά τσέχικα στρατεύματα εξολοθρεύουν πολυάριθμους εχθρούς. Ο Τσέχος βασιλιάς διεκδικεί από τους Αψβούργους τον τίτλο του Ρωμαίου Καίσαρα. Όμως, στην πατρίδα, στο βασίλειο της Τσεχίας, ο Πρεμύσλ Β΄ Οτακάρ πολεμά με την εγχώρια αριστοκρατία που αντιστέκεται. Οι φεουδάρχες νοιάζονται μόνο να αρπάξουν για τον εαυτό τους όσο γίνεται περισσότερη γη κι εξουσία. Ο ηγεμόνας, για να ισχυροποιήσει τη δύναμή του, χτίζει νέες βασιλικές πόλεις και κάστρα και ένα από αυτά είναι και το Μπεζντέζ στη βόρεια Τσεχία. Υπεύθυνος για την κατασκευή και την επίβλεψη του κάστρου, καθώς και στρατιωτικός διοικητής, χρίζεται ο νεαρός βασιλικός προκουράτορας, ο Όλντριχ του Χλουμ. Στο τέταρτο βιβλίο της σειράς μεσαιωνικού μυστηρίου «Οι υποθέσεις του βασιλικού δικαστή Όλντριχ του Χλουμ», μία φαινομενικά συνηθισμένη επίσκεψη στο κάστρο Κράσοβ μετατρέπεται σ’ έναν τρομακτικό εφιάλτη. Ο Όλντριχ του Χλουμ προσπαθεί να βοηθήσει μία συγγενή του, η οποία του εκμυστηρεύεται την αρχαία κατάρα της οικογένειας του άρχοντα Χρόζνατα. Οι έρευνες θα οδηγήσουν τον Όλντριχ και τους γενναίους και ικανούς βοηθούς του, στα αραιοκατοικημένα δάση γύρω από τον ποταμό Μπερόουνκα. Οι ζωές τους κρέμονται από μία κλωστή. Εκτός από τον μαύρο ιππότη, κάτι μυστήριο τους απειλεί· άγνωστο και σκοτεινό…

 Edel Coffey, Οριακό σημείο, εκδόσεις Μίνωας
Μέχρι εκείνο το πρωινό η Σουζάνα τα έχει όλα: δύο όμορφες κόρες, μια αξιοζήλευτη καριέρα ως παιδίατρος, έναν επιτυχημένο σύζυγο. Τα μαλλιά της είναι πάντα γυαλιστερά, τα ρούχα της ακριβά, τα έχει πραγματικά όλα! Μέχρι εκείνη τη στιγμή… Επόμενη ψυχή: Την πιο ζεστή μέρα του καλοκαιριού η έξι μηνών Λουίζ ξεχασμένη στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου βρίσκει φριχτό θάνατο. Όλα καταρρέουν κι έτσι ο τέλειος κόσμος μιας γυναίκας που τα έχει όλα γκρεμίζεται από ένα μοιραίο λάθος. Ένα μυθιστόρημα για το burnout που μπορεί να προκαλέσουν οι προσδοκίες που καλείται να εκπληρώσει κάθε σύγχρονη μητέρα. Το ντεμπούτο μυθιστόρημα της Έντελ Κόφι, Οριακό σημείο, ήταν νούμερο 1 best seller στην Ιρλανδία και κέρδισε το βραβείο Crime Fiction Book of the Year στα An Post Irish Book Awards 2022.

Μάρκο Ντε Φράνκι, Η ετυμηγορία του Καραβάτζο, εκδόσεις Πατάκη
«Ένα δωδεκάχρονο παιδί που βρέθηκε να τρέχει γυμνό μέσα στη νύχτα σ’ έναν επαρχιακό δρόμο της Τοσκάνης. Ο Φόσκο Ανιέλλι υποστηρίζει ότι τον απήγαγαν αλλά κατάφερε να το σκάσει τρέχοντας στα χωράφια. Κανένας δεν τον πιστεύει ή ίσως κανένας δεν προσπάθησε να τον ακούσει πραγματικά.  Εκτός από εμένα. Και ξέρω ότι στην ιστορία αυτή κρύβεται κάτι τρομερό. Κάτι μεγαλύτερο από αυτόν και, ίσως, κι από μένα. Μα τι μπορεί να είναι; Μόνο όταν εξαφανίζεται άλλο ένα παιδί αρχίζω να διακρίνω μια χαραμάδα φωτός για να συνεχίσω την έρευνά μου. Ο Φόσκο και ο Αντρέα ζουν μακριά ο ένας από τον άλλο, δε γνωρίζονται, δε φαίνεται να τους συνδέει τίποτα. Εκτός από ένα ασύλληπτο πράγμα: είναι ολόιδιοι, θα μπορούσαν να είναι δίδυμοι. Ο Αντρέα όμως παραμένει χαμένος: εναπόκειται σ’ εμένα να τον βρω, να ξετρυπώσω αυτόν που σκότωσε τον πατέρα του και τον πήρε από τη μητέρα του. Εναπόκειται σ’ εμένα να του σώσω τη ζωή. Με λένε Βαλεντίνα Μέντιτσι, είμαι η νεότερη αστυνόμος της Κεντρικής Επιχειρησιακής Μονάδας και αυτή είναι η πρώτη μου πραγματική έρευνα. Και κινδυνεύει να είναι και η τελευταία της ζωής μου».

Ουίλιαμ Μπάροουζ, Δυτικές Χώρες, Εκδόσεις Τόπος
Οι Δυτικές Xώρες, το τελευταίο μυθιστόρημα που έγραψε ο Ουίλιαμ Μπάροουζ, διαθέτει ίσες δόσεις καυστικότητας και νοσταλγίας. Αυτό το εκρηκτικό κοκτέιλ αυτοβιογραφικών περιστατικών και αλλόκοτης αιγυπτιακής θεολογίας, που  αναμειγνύει πολεμικές ταινίες με πορνογραφία, αναφορές στον Κάφκα και στον Μέιλερ, έρχεται να επικυρώσει το γεγονός ότι o Μπάροουζ δίκαια θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Αμερικανούς συγγραφείς.

Sophie Hannah, Η άγια νύχτα του Ηρακλή Πουαρό, εκδόσεις Διόπτρα
Ο μεγαλύτερος ντετέκτιβ του κόσμου, ο Ηρακλής Πουαρό –ο θρυλικός πρωταγωνιστής των βιβλίων της Agatha Christie Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές, Έγκλημα στον Νείλο και Μυστήριο στη Βενετία–, βάζει τα μικρά φαιά κύτταρά του να δουλέψουν για να λύσουν ένα μπερδεμένο χριστουγεννιάτικο μυστήριο. Είναι 19 Δεκεμβρίου 1931. Ο Ηρακλής Πουαρό και ο επιθεωρητής Έντουαρντ Κάτσπουλ καλούνται να ερευνήσουν τη δολοφονία ενός άντρα στο προφανώς ασφαλές καταφύγιο μιας πτέρυγας νοσοκομείου στο Νόρφολκ. Η μητέρα του Κάτσπουλ, η επίμονη Σίνθια, ζητάει από τον Πουαρό να μείνει σε μια έπαυλη φίλων της πάνω στην ακτή, ώστε να είναι όλοι μαζί για την περίοδο των γιορτών, ενώ θα λύνει την υπόθεση. Ο ιδιοκτήτης της έπαυλης, Άρνολντ Λόριερ, πρόκειται σύντομα να εισαχθεί στο ίδιο νοσοκομείο, και η σύζυγός του είναι πεπεισμένη ότι θα είναι το επόμενο θύμα του δολοφόνου, αν και αρνείται να εξηγήσει τον λόγο. Ο Πουαρό έχει λιγότερο από μία εβδομάδα για να διαλευκάνει το έγκλημα και να αποτρέψει περισσότερους φόνους, αν θέλει να ξεφύγει από αυτό το εφιαλτικό σενάριο και να γυρίσει σπίτι εγκαίρως για τα Χριστούγεννα. Καταλήγει, όμως, κι αυτός στο νοσοκομείο, δηλητηριασμένος, και ο χρόνος πλέον μετράει αντίστροφα.

Stephen King, Ο Μαύρος Πύργος II, Το κάλεσμα των Τριών, εκδόσεις Κλειδάριθμος
Στο δεύτερο βιβλίο της μπεστ σέλερ σειράς, λίγες ώρες μετά τα καταιγιστικά γεγονότα στον Τελευταίο Πιστολέρο, ο Ρόλαντ συνεχίζει τη μοναχική του αναζήτηση προς τον Μαύρο Πύργο, που τον οδηγεί τώρα σε μια φαινομενικά αχανή παραλία κατά μήκος της Δυτικής Θάλασσας, έναν τόπο γεμάτο με απόκοσμα τέρατα που σημαίνουν βέβαιο θάνατο. Όμως υπάρχουν και άλλα μυστήρια σε αυτή την έρημη ακτή: τρεις απόκρυφες πόρτες στέκονται ελεύθερα στην άμμο, Ο Δεσμώτης, Η Κυρά των Σκιών και Ο Επιβολέας. Καθεμία είναι πύλη προς τη Νέα Υόρκη του δικού μας κόσμου, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, και συνάμα περιέχει κάθε λογής κινδύνους που θα μπορούσαν να σημάνουν το τέλος του ταξιδιού του Ρόλαντ. Ο κόσμος συνεχώς κινείται, προχωράει, ενώ ο Πύργος πλησιάζει όλο και περισσότερο και ο μέγας Κινγκ σολάρει ασταμάτητα.

Gillian McAllister, Λάθος μέρος, λάθος στιγμή, εκδόσεις Μεταίχμιο
Ένα whydunnit, διαφορετικό μυθιστόρημα, πολυεπίπεδο και θριλεροειδές! Πώς σταματάς έναν φόνο που έχει ήδη γίνει; «Τέλη Οκτώβρη. Περασμένα μεσάνυχτα. Ξαγρυπνάς περιμένοντας τον δεκαοκτάχρονο γιο σου. Έχει αργήσει. Εκεί που κοιτάζεις από το παράθυρο, να τος, και συνειδητοποιείς ότι δεν είναι μόνος: πλησιάζει έναν άντρα, κι είναι οπλισμένος. Δεν το πιστεύεις όταν τον βλέπεις να το κάνει: ο αστείος, χαρούμενος έφηβος γιος σου σκοτώνει έναν άγνωστο, μπροστά στα μάτια σου, στον δρόμο έξω από το σπίτι σου. Δεν ξέρεις ποιον. Δεν ξέρεις γιατί. Ξέρεις μονάχα ότι ο γιος σου τώρα κρατείται, το μέλλον του συντρίμμια. Εκείνη τη νύχτα αποκοιμιέσαι απελπισμένη. Ώσπου ξυπνάς… και είναι χθες. Κι έπειτα ξαναξυπνάς και είναι προχθές. Κάθε πρωί ξυπνάς μια μέρα πριν, άλλη μια μέρα πριν τον φόνο. Με άλλη μια ευκαιρία να τον σταματήσεις. Κάπου στο παρελθόν βρίσκεται μια απάντηση. Το έναυσμα αυτού του εγκλήματος – κι η μόνη σου επιλογή είναι να το βρεις».

 Α.G. Riddle, Χαμένος στο χρόνο, εκδόσεις Anubis
Καταιγιστική πλοκή και συνεχείς ανατροπές συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα επιστημονικής φαντασίας και αστυνομικού μυθιστορήματος, σε ένα θρίλερ που εκτυλίσσεται ταυτόχρονα στο παρελθόν και το παρόν και που φέρει την υπογραφή του κορυφαίου συγγραφέα Α.G. Riddle. Ο Δρ. Σαμ Άντερσον εφηύρε μια μηχανή που άλλαξε τον κόσμο για πάντα. Χάρη στην εφεύρεση του, οι στυγνοί εγκληματίες δεν καταδικάζονται πια σε φυλάκιση, αλλά εξορίζονται στο απώτατο παρελθόν, τότε που οι δεινόσαυροι κυριαρχούσαν στη Γη. Τώρα η ζωή του κινδυνεύει να καταστραφεί – και ίσως η ανακάλυψή του να ευθύνεται γι’ αυτό. Ο Σαμ και η κόρη του κατηγορούνται για τη δολοφονία της συντρόφου και συνεργάτιδας του Σαμ, Νόρα Τόμας. Ο Σαμ αποφασίζει να ομολογήσει το έγκλημα για να εξασφαλίσει την ελευθερία της κόρης του. Λίγο πριν εξοριστεί στην Ύστερη Τριαδική εποχή παίρνει όρκο να αποδείξει την αθωότητά του. Αυτό που δε γνωρίζει, όμως, είναι ότι το παρελθόν κρύβει ένα μυστικό που αποτελεί τη μοναδική του ελπίδα…

Caryl Ferey, Νορίλσκ, εκδόσεις Άγρα
Ο συγγραφέας αστυνομικών πολιτικών θρίλερ Καρύλ Φερέ, δεινός ταξιδευτής σε πολλά μέρη του πλανήτη, δέχεται μια πρόταση από δύο εκδότριές του: να ταξιδέψει και να «γράψει για μία από τις πιο τερατώδεις πόλεις του κόσμου, το Νορίλσκ στη μακρινή Σιβηρία, με το μεγαλύτερο ποσοστό μόλυνσης της ατμόσφαιρας, όπου η θερμοκρασία κυμαίνεται ανάμεσα στους 20 με 60 βαθμούς Κελσίου υπό το μηδέν. Το παλιό γκουλάγκ, που έστησε ο Στάλιν για την εξόρυξη νικελίου και σπάνιων ορυκτών, σήμερα συνεχίζει να λειτουργεί από τον Πούτιν και τους ολιγάρχες, ενώ τα σοβιετικά κτίρια καταρρέουν. Κανείς δεν μπορεί να το επισκεφτεί χωρίς άδεια από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας, τη διάδοχο της ΚαΓκεΜπέ. Προσδόκιμο ζωής των κατοίκων της οικτρό. Δυο μήνες το χρόνο απόλυτο σκοτάδι. Κρύο που το χειμώνα μπορεί να φτάσει και τους μείον 60 βαθμούς Κελσίου. Κανένα ζώο, κανένα δένδρο, τίποτα απολύτως. Ο συγγραφέας παραδόξως αποδέχεται την πρόταση και το βιβλίο είναι το χρονικό ενός ταξιδιού σε μια κόλαση όπου οι άνθρωποι που συναντάμε, μεταλλωρύχοι κυρίως, με τον τρόπο του Φερέ μας οδηγούν στο φως, χάρη στη δική τους τρέλα και στα δυνατά τους αισθήματα.

Charles Dickens, Τα έγγραφα του Πίκγουικ, εκδόσεις Gutenberg
Εκδοτικό φαινόμενο λόγω της πρωτοφανούς επιτυχίας του το 1836, όταν άρχισε να κυκλοφορεί σε συνέχειες, Τα έγγραφα Πίκγουικ έκαναν αμέσως διάσημο τον 24χρονο τότε συγγραφέα. Οι αναγνώστες μαγεύτηκαν από τους χαρακτήρες, τα ταξίδια και τις περιπέτειες των μελών της Λέσχης Πίκγουικ και κυρίως από τον ιδρυτή της κ. Πίκγουικ. Εμβληματική πλέον μορφή της αγγλικής λογοτεχνίας, ένας «Βρετανός Δον Κιχώτης» κατά πολλούς, ο ευφραδής κύριος Πίκγουικ, με το φαλακρό του κεφάλι, τα στρογγυλά του ματογυάλια, το φράκο του, το εφαρμοστό του παντελόνι και τα περικνήμιά του, στέλνεται από τη λέσχη σ’ ένα ταξίδι όπου οι περιπέτειες και οι απίστευτες συμπτώσεις, διαδέχονται η μία την άλλη. Το μυθιστόρημα έγινε εξαρχής αντικείμενο καθημερινών συζητήσεων, ανεκδότων, και στο πέρασμα των χρόνων, θεατρικό έργο, κινηματογραφική ταινία και τηλεοπτική σειρά, ενώ παραμένει πάντα βιβλίο αναφοράς γνωστών συγγραφέων και κριτικών. «Μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της ζωής μου είναι ότι έχω ήδη διαβάσει Τα έγγραφα Πίκγουικ και δεν μπορώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω και να έχω τη χαρά να το διαβάσω για πρώτη φορά», έλεγε ο Φερνάντο Πεσσόα.

Victoria Hislop, Το ειδώλιο, εκδόσεις Ψυχογιός
Όταν η Χέλενα κληρονομεί το διαμέρισμα των παππούδων της στην Αθήνα, κυριεύεται από τις αναμνήσεις των καλοκαιριών που είχε περάσει μαζί τους στα παιδικά της χρόνια κατά, την περίοδο της χούντας. Ο σκληρός και απόμακρος παππούς της ήταν στρατηγός στο δικτατορικό καθεστώς και, καθώς η Χέλενα ξεσκαρτάρει τα σκονισμένα δωμάτια, ανακαλύπτει πλήθος πολύτιμων αντικειμένων και αρχαιοτήτων. Πώς κατάφερε ο παππούς της να συγκεντρώσει έναν τέτοιο θησαυρό; Και ποιο ήταν το ανθρώπινο τίμημα; Η αποφασιστικότητά της να βρει τις απαντήσεις μετατρέπεται σε ενθουσιασμό όταν ο έρωτάς της για τον αινιγματικό Νικ την οδηγεί να εργαστεί εθελοντικά μαζί του σε μια ανασκαφή σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί. Άθελά της βρίσκεται μπλεγμένη σ’ ένα επικίνδυνο δίκτυο αρχαιοκαπηλίας και αντιμέτωπη με μια προδοσία που θα κλονίσει τον κόσμο της και όλα όσα πίστευε και ένιωθε. Θα μπορέσει να βρει το κουράγιο να συγχωρήσει και να προχωρήσει στη ζωή της;

Άννα Μαρία Ορτέζε, Η θάλασσα δεν βρέχει τη Νάπολη, εκδόσεις Καστανιώτη
Όταν εμφανίστηκε το συγκεκριμένο βιβλίο, πολλοί το κατέταξαν στο ρεύμα του «νεορεαλισμού». Ήταν όμως κάτι εντελώς διαφορετικό. Γεννημένο από τη συνάντηση της συγγραφέως με μια πόλη που ήταν και δεν ήταν δική της, μια πόλη η οποία είχε βγει κομματιασμένη από τον πόλεμο, το βιβλίο αποτελεί ακριβώς το χρονικό μιας αποξένωσης. Η τραυματισμένη, σπαραγμένη πόλη γίνεται μια οθόνη πάνω στην οποία η συγγραφέας προβάλλει ό,τι η ίδια προσδιορίζει ως δική της «νεύρωση», μια νεύρωση μεταφυσική, μια αδυναμία να αποδεχτεί το πραγματικό και τη ζοφερή του υπόσταση, την τύφλωση της ζωής, μια φρίκη για τον χρόνο που διαβρώνει και καταβροχθίζει το καθετί – και συνάμα η αναγνώριση της «σκοτεινής σαγήνης» της πόλης, του κόσμου. Όλο το βιβλίο, με μια «πυρετώδη και παραισθησιακή» γραφή, αλλά και με υπερβολική ακρίβεια, συνιστά μια κραυγή ενάντια σε εκείνη τη φρίκη, από την οποία το βλέμμα θα ήθελε να αποστραφεί, χωρίς ωστόσο να το κατορθώνει.

Osamu Dazai, Ο δύων ήλιος, εκδόσεις Διόπτρα
Στο πρόσωπο της Καζούκο, κόρης ενός χήρου αριστοκράτη, ο Dazai βρίσκει τη φωνή που θα αφηγηθεί την ιστορία του. Αφού εγκαταλείπει τον σύζυγό της και παίρνει διαζύγιο, η Καζούκο επιστρέφει στο Τόκιο για να ζήσει με τη μητέρα της, ωστόσο, επειδή ο πόλεμος τις άφησε εξαθλιωμένες, αναγκάζονται να πουλήσουν το σπίτι τους στο Τόκιο και να μετακομίσουν σε ένα απομακρυσμένο χωριό. Η Καζούκο πρέπει τώρα να φροντίσει την άρρωστη μητέρα της χωρίς τη βοήθεια υπηρετών. Ο Ναότζι, ο αδελφός της, επιστρέφει από τον πόλεμο εθισμένος στο όπιο. Μέσα από μια πορεία παρακμής η Καζούκο βρίσκει σε έναν απαγορευμένο έρωτα τη δύναμη για να παλέψει και να συνεχίσει να ζει, εγκαταλείποντας την ανατροφή της. Το μυθιστόρημα αναφέρεται στο περιβάλλον της μεταπολεμικής περιόδου στην Ιαπωνία, όταν η κοινωνία προσαρμόστηκε στην οδύνη της ήττας, η οποία προκάλεσε μια μαζική κοινωνική αλλαγή, καθώς αφηγείται την ιστορία της παρακμής μιας αριστοκρατικής οικογένειας και τη μετάβαση από μια φεουδαρχική Ιαπωνία σε μια βιομηχανική κοινωνία. Η αίσθηση της αποξένωσης στην αστική ζωή, η κρίση σκοπού, είναι ένας από τους βασικούς λόγους που ο Dazai διαβάζεται τόσο πολύ από τους νέους κάθε χώρας, με το βιβλίο να θεωρείται από πολλούς ως το αριστούργημά του.

 Ουίλιαμ Σ. Μπάροουζ, Ο τόπος των νεκρών δρόμων, εκδόσεις Τόπος
Σε τούτο το παράδοξο αφήγημα, το οποίο διαδραματίζεται στην αμερικανική Άγρια Δύση, συναντάμε ένα σύνολο περιβόητων χαρακτήρων: το Δακρυσμένο Πιστόλι, που βάζει τα κλάματα στη θέα των αντιπάλων του, τον Παπά, ο οποίος μόλις αρχίζει το πιστολίδι δίνει τελευταία μετάληψη στους εχθρούς του, και τον γνωστό και μη εξαιρετέο Κιμ Κάρσονς, έναν ομοφυλόφιλο πιστολά ο οποίος, με συμπαραστάτες μια σειρά από όμορφα αγόρια, βάζει σκοπό να θέσει υπό αμφισβήτηση την ηθική της αμερικανικής επαρχίας ενώ μάχεται για τη διαγαλαξιακή ελευθερία. Φαντασιώδης και αστείος, ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων του Μπάροουζ συνεχίζει την εξερεύνηση των δυνάμεων ελέγχου της κοινωνίας, διά του κράτους, της Εκκλησίας, των γυναικών, του γραπτού λόγου, των ναρκωτικών, με ένα ύφος μοναδικό και πρωτόγνωρο στη λογοτεχνία του εικοστού αιώνα.

Rachel Cusk, Δεύτερο σπίτι, εκδόσεις Gutenberg
Μια νεαρή παντρεμένη γυναίκα, αποφασισμένη να αλλάξει τα πάντα στη ζωή της, περιπλανιέται στο Παρίσι και εντυπωσιάζεται από την αύρα της «απόλυτης ελευθερίας» που αναδίδει ο πίνακας ενός άγνωστου ζωγράφου. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, καλεί τον διάσημο πλέον ζωγράφο να περάσει τις διακοπές του στο παραθαλάσσιο σπίτι όπου ζει με τον δεύτερο σύζυγό της. Στο σπίτι του κήπου μένει και η ενήλικη κόρη της με τον φίλο της. Ο ζωγράφος καταφτάνει μαζί με τη νεότατη, εντυπωσιακή και πολυτάλαντη σύντροφό του. Η φιλοξενία ωστόσο δεν θα εξελιχθεί όπως φανταζόταν η οικοδέσποινα. «Γιατί είναι τόσο οδυνηρές οι φαντασιώσεις μας; Γιατί υποφέρουμε τόσο πολύ από όσα εμείς οι ίδιοι επινοούμε;», αναρωτιέται η αφηγήτρια της ιστορίας. Μπορεί μια γυναίκα «να αφεθεί στην τύχη της και να προσδοκά ότι θα βγει αλώβητη από τη διαδικασία αυτή»;

Patricia Lockwood, Κανείς δε μιλάει γι' αυτό, εκδόσεις Ψυχογιός
Μια γυναίκα γνωστή για τις viral αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μιλώντας στους θαυμαστές της που τη λατρεύουν. Ολόκληρη η ύπαρξή της είναι κυριευμένη από το διαδίκτυο – ή αυτό που αποκαλεί «πύλη». Είμαστε στην κόλαση; αναρωτιούνται οι άνθρωποι της πύλης. Θα συνεχίσουμε όλοι να το κάνουμε αυτό μέχρι να πεθάνουμε; Ξαφνικά, δύο μηνύματα από τη μητέρα της διαρρηγνύουν αυτή την πραγματικότητα: «Κάτι πήγε στραβά» και «Πόσο σύντομα μπορείς να έρθεις;» Ασεβές και ειλικρινές, συγκλονιστικό και απολαυστικά βέβηλο, το βιβλίο είναι ταυτόχρονα μια ερωτική επιστολή προς το ατελείωτο σκρολάρισμα και ένας στοχασμός γύρω από την αγάπη, τη γλώσσα και την ανθρώπινη σύνδεση από μία από τις πιο πρωτότυπες φωνές της εποχής μας.

 Bernhard Schlink, Η εγγονή, εκδόσεις Κριτική
Καλοκαίρι του 1964. Μια φοιτήτρια από το ανατολικό τμήμα του Βερολίνου και ένας φοιτητής από το δυτικό ερωτεύονται. Εκείνος τη βοηθάει να αποδράσει από την Ανατολική Γερμανία και ζουν μαζί. Μόνο μετά τον θάνατο της Μπίργκιτ ο εβδομηντάχρονος πλέον Κάσπαρ ανακαλύπτει το μυστικό που η σύζυγός του έκρυβε μια ολόκληρη ζωή: πίσω στη χώρα της είχε αφήσει μια κόρη. Η αναζήτηση μετατρέπεται σ’ ένα ταξίδι στο παρελθόν, με τις πληγές και τις ουλές που προκάλεσαν η Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας, η επανένωση και η «προσαρμογή» της στη Δύση. Ο Κάσπαρ βρίσκει την κόρη παντρεμένη σε μια κοινότητα νεοναζί. Η δεκατετράχρονη κόρη της θα αναγνωρίσει στο πρόσωπό του τον παππού της κι εκείνος την εγγονή του. Αν και οι κόσμοι τους είναι πολύ διαφορετικοί, ο Κάσπαρ είναι αποφασισμένος να παλέψει για τη σχέση τους. Έχει όμως το δικαίωμα να επέμβει στη ζωή της εγγονής του και στο ακροδεξιό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει;

Maria Giuseppina Muzzarelli, Μητέρες στον Μεσαίωνα, εκδόσεις Historical Quest
Έξι υποδειγματικές ιστορίες γυναικών του Μεσαίωνα και η σχέση τους με τη μητρότητα: Η εμπειρία της Ντουόντα, της οποίας ο γιος Γουλιέλμος παραδόθηκε ως όμηρος στον Κάρολο τον Φαλακρό. Δύο αιώνες αργότερα η ιστορία της Ματθίλδης της Κανόσα, μιας γυναίκας πολύ ισχυρής που είδε την προσδοκία της να γίνει μητέρα να μην ευοδώνεται. Το παράδειγμα της Αικατερίνης της Σιένας, η οποία παρόλο που δεν έχει παιδιά συμπεριφέρεται και γράφει σαν Ιταλίδα «μεγάλη μητέρα» και η Κριστίν ντε Πιζάν, που στο λυκόφως του Μεσαίωνα προσπαθεί να συνδυάσει ταχυδακτυλουργικά τα παιδιά με την καριέρα. Η Μαργκερίτα Ντατίνι με τη σειρά της μεγαλώνει ένα κοριτσάκι το οποίο απέκτησε ο σύζυγός της από μια δούλα σαν να ήταν η ίδια της η κόρη, ενώ τέλος η Αλεσάντρα Ματσίνγκι Στρότσι, χήρα εξόριστου, λειτουργεί ως μητέρα και πατέρας για τα 5 παιδιά της. Σε κάθε σελίδα, ό,τι πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε για τις γυναίκες του παρελθόντος ανατρέπεται καθώς ανακαλύπτουμε φιγούρες μητέρων πέρα από τη ρητορική που τις υποβιβάζει σε στενό ρόλο, συναντάμε αυθεντικές μητέρες ακόμη και πέρα από την πραγματική βιολογική εμπειρία, παρατηρούμε γυναίκες σε δράση πέρα από την οικιακή σφαίρα, πρωταγωνίστριες πέρα από τα όρια που επέβαλλε στο φύλο τους η εποχή στην οποία έζησαν.

 Κατερζίνα Τούτσκοβα, Γκέρτα, εκδόσεις Αλεξάνδρεια
Μάιος του 1945. Οι συμμαχικές δυνάμεις απελευθερώνουν το Μπρνο, τη «συμπρωτεύουσα» της Τσεχίας. Για την Γκέρτα Σνιρχ, κόρη Τσέχας μητέρας και ναζιστή Γερμανού πατέρα, αυτό δεν είναι λύτρωση αλλά καταδίκη. Στιγματισμένη πια ως εχθρός του κράτους, απελαύνεται από την Τσεχοσλοβακία. Με το λίγων μηνών κοριτσάκι της και όσα ρούχα μπορεί να κουβαλήσει στην πλάτη, υποχρεώνεται να ακολουθήσει, μαζί με χιλιάδες άλλους Γερμανούς, μια «πορεία θανάτου» προς τα αυστριακά σύνορα. Διατρέχοντας δεκαετίες με μια αφήγηση που κόβει την ανάσα, το μυθιστόρημα της Κατερζίνα Τούτσκοβα φωτίζει ένα παραγνωρισμένο ιστορικό επεισόδιο αποκλεισμού και προκατάληψης, ένα δράμα συλλογικής ντροπής και προσωπικής ενοχής, μέσα από τα μάτια μιας γυναίκας που μεταμορφώνει με το κουράγιο της κάθε ζωή που αγγίζει. Ιδιαίτερα εκείνη της κόρης που αγάπησε και αγωνίστηκε να αναθρέψει στο ασφυκτικό περιβάλλον της διαιρεμένης μεταπολεμικής Ευρώπης και της αναπόφευκτης σύγκρουσης δύο γενιών.

Αρτούρο Πέρεθ-Ρεβέρτε, Ο Ιταλός, εκδόσεις Πατάκη
«Τίποτα δεν προδίδει, τόσο καιρό μετά, η γυναίκα που εδώ και δύο χρόνια ζει μόνη της δίπλα στη θάλασσα, με έναν σκύλο και μερικά βιβλία. Τίποτε άλλο, αποφασίζει, δεν μπορεί να είναι η παρόρμηση, ή η επιθυμία, να παραμείνει για πάντα στην αγκαλιά αυτού του άντρα. Το σίγουρο είναι ότι αυτή τη στιγμή, χωρίς καμία αμφιβολία, θα ήθελε να πεθάνει, αν πέθαινε εκείνος». Ο Ρεβέρτε αφηγείται μια συναρπαστική ιστορία βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, στο περιθώριο της Ιστορίας: Μεταξύ 1942 και 1943, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, Ιταλοί μάχιμοι δύτες βύθισαν ή προκάλεσαν ζημιές σε δεκατέσσερα συμμαχικά πλοία στο Γιβραλτάρ και στον κόλπο του Αλχεθίρας. Η εικοσιεπτάχρονη Ελένα Αρμπουές, ιδιοκτήτρια βιβλιοπωλείου στη μικρή πόλη Λα Λίνεα, βρίσκει ένα ξημέρωμα καθώς περπατάει στην παραλία έναν άνδρα αναίσθητο στην άμμο. Πρόκειται για έναν από αυτούς τους δύτες, τον Τεζέο Λομπάρντο. Σπεύδει να τον βοηθήσει, αγνοώντας ότι αυτή η αυθόρμητη απόφαση θα αλλάξει για πάντα τη ζωή της. Μια συγκλονιστική ιστορία για τον έρωτα, τη θάλασσα και τον πόλεμο.

Carol Shields, Πέτρινα ημερολόγια, εκδόσεις Gutenberg
 Ένα από τα πιο δημοφιλή και πολυβραβευμένα, μεταξύ άλλων με το Pulitzer 1995, μυθιστορήματα της εποχής μας, «ένα περίτεχνο, αστείο, καυστικό, καλογραμμένο, βιβλίο που ξαφνιάζει» κατά την Μάργκαρετ Άτγουντ. Γάμοι, χηρεία, παιδιά, έρωτας, καριέρα, φτώχεια, πλούτη: η ζωή της Ντέιζι είναι γεμάτη ανατροπές τις οποίες δέχεται αδιαμαρτύρητα. Προσπαθώντας να κατανοήσει βαθύτερα τον ρόλο της στα γεγονότα που τη σημάδεψαν, αποφασίζει να γράψει την αυτοβιογραφία της: από τις τραγικές συνθήκες κατά τη γέννησή της το 1905 μέχρι τα βαθιά γεράματά της το 1990. «Αρχίζοντας να γράφω, πίστευα πως έγραφα οικογενειακή σάγκα, ή μάλλον την ανατροπή της οικογενειακής σάγκα όπως την ξέρουμε», λέει η Κάρολ Σιλντς. «Πολύ σύντομα, ωστόσο, συνειδητοποίησα ότι το θέμα μου ήταν η αυτοβιογραφία, και μάλιστα το κεντρικό ερώτημα αν μπορούμε ή όχι να ξέρουμε την ιστορία της ζωής μας. Σε ποιο βαθμό την επινοούμε, τη φανταζόμαστε, την αναθεωρούμε ή την απαλείφουμε;». Ξεκινώντας από το ερώτημα αυτό αρχίζει να διηγείται τη ζωή μιας απλής γυναίκας και των ανθρώπων γύρω της και, καθώς η ηρωίδα της ζει 90 χρόνια, γράφουν οι New York Times, φτιάχνει «ένα πανόραμα της ζωής στον 20ό αιώνα και διερευνά τα πιο ευαίσθητα στρώματα της ανθρώπινης συνείδησης».

Pamela Kelley, Χριστούγεννα στο εστιατόριο, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Δεκέμβριος στο Ναντάκετ. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, και η μικρή πόλη αρχίζει να κινείται σε ρυθμούς προετοιμασίας. Φώτα, αρώματα, γεύσεις και χρώματα – όλα θυμίζουν τη χαρά και τη θαλπωρή των γιορτινών ημερών. Και, φυσικά, η παρέα του εστιατορίου, η Μάντι, η Έμα, ο σεφ Πολ, η τρομερή σερβιτόρα Τζίνα, αλλά και η Τζιλ με τον σύζυγό της Μπίλι, θα περάσουν μαζί τις γιορτές για πρώτη φορά. Και όλοι τους θέλουν να κάνουν κάτι πολύ ιδιαίτερο για το μοναδικό Μίμι’ς Πλέις. Οι ήρεμοι και βαρετοί χειμώνες για τους ήρωές μας στο μικρό νησί είναι μάλλον παρελθόν. Νέες εμπειρίες, ζωές που ξεκινούν με τόλμη από την αρχή, καινούργιοι έρωτες και φυσικά συνταγές γεμάτες αγάπη και νοστιμιά όχι μόνο για την κουζίνα αλλά και για τη ζωή.

Λέιλα Μότλι, Νυχτοπερπατήματα, εκδόσεις Ψυχογιός
Η Κιάρα κι ο αδερφός της ο Μάρκους τα βγάζουν με το ζόρι πέρα σε ένα συγκρότημα διαμερισμάτων στο ανατολικό Όκλαντ, που, παρά την ονομασία του, Regal-Hi, μόνο «βασιλικό» δεν είναι. Και οι δύο έχουν παρατήσει το σχολείο, με την οικογένειά τους να ’χει διαλυθεί από τον θάνατο και τη φυλακή. Ενώ όμως ο Μάρκους ονειρεύεται να γίνει σταρ της ραπ, η Κιάρα ψάχνει για δουλειά για να πληρώνει το νοίκι, που έχει υπερδιπλασιαστεί, και να προσφέρει φαγητό κι ασφάλεια σ’ ένα εννιάχρονο γειτονόπουλο εγκαταλελειμμένο από τη μητέρα του. Μια νύχτα, ό,τι αρχίζει σαν παρεξήγηση μ’ έναν ξένο, υπό την επήρεια του αλκοόλ, μετατρέπεται σε δουλειά που η Κιάρα ποτέ δε διανοήθηκε πως την ήθελε, αλλά τώρα τη χρειάζεται απελπισμένα: το νυχτερινό «πεζοδρόμιο». Κι ο κόσμος της καταρρέει κι άλλο, όταν το όνομά της βγαίνει στην επιφάνεια σε μια έρευνα, που αποκαλύπτει πως αυτή είναι ο βασικός μάρτυρας σ’ ένα τεράστιο σκάνδαλο μέσα στην αστυνομία του Όκλαντ.

Penelope Douglas, Διεφθαρμένος, εκδόσεις Διόπτρα
Αυτή είναι η Έρικα: «Μου έλεγαν ότι όσα βλέπουμε στα όνειρα είναι όσα η καρδιά επιθυμεί. Τι γίνεται όμως αν βλέπεις μόνο εφιάλτες; Το όνομά του είναι Μάικλ Κράιστ. Θυμάσαι στις ταινίες θρίλερ που κρύβεις τα μάτια σου για να μη βλέπεις, αλλά προσπαθείς να δεις και λίγο; Έτσι συμβαίνει με τον Μάικλ. Είναι όμορφος, δυνατός και απόλυτα τρομακτικός. Και σίγουρα μου δίνει τόση σημασία όση και στο πεζοδρόμιο που πατάει κάθε μέρα. Εγώ όμως τον παρατηρώ. Τον βλέπω. Τον ακούω. Τα πράγματα που η συμμορία του έκανε για χρόνια… Κάποια στιγμή σταματάς να τα ανέχεσαι». Αυτός είναι ο Μάικλ: «Το όνομά της είναι Έρικα Φέιν. Όταν πηγαίναμε σχολείο, ήταν το κορίτσι του αδελφού μου και τριγύριζε στο σπίτι μας. Όποτε έμπαινα στο δωμάτιο, κοίταζε κάτω. Αισθανόμουν τον φόβο της όποτε την πλησίαζα. Εξουσίαζα το μυαλό της κι αυτό ήταν αρκετό. Μέχρι που την πέτυχα μόνη της στο κολέγιο. Στην πόλη μου. Απροστάτευτη. Κοίτα να δεις… Μια απίστευτη σύμπτωση. Γιατί πριν από τρία χρόνια έστειλε τρεις φίλους μου στη φυλακή και μόλις βγήκαν. Περίμενα υπομονετικά για αυτή την ευκαιρία. Και τώρα όλοι οι εφιάλτες της θα βγουν αληθινοί».

Guadalupe Nettel, Η μοναχοκόρη, εκδόσεις Ίκαρος
Αλίνα, Λάουρα, Ντόρις. Τρεις σύγχρονες γυναίκες βιώνουν διαφορετικά τη μητρότητα. Το βιολογικό ένστικτο, οι οικογενειακές προσδοκίες, τα επαγγελματικά όνειρα και οι κοινωνικές επιταγές τις οδηγούν σε ετερόκλητες αποφάσεις. Σύλληψη, έκτρωση, στείρωση, αποβολή, γέννα: το γυναικείο σώμα γίνεται πεδίο αντικρουόμενων δυνάμεων ανάμεσα στην ελεύθερη επιλογή και την επιβεβλημένη απόφαση. Η Guadalupe Nettel, που έχει εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της σύγχρονης Λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας, καταγράφει τους αμέτρητους τρόπους να είσαι μητέρα, τις μάχες, τα δράματα, καθώς και τους τρόπους που μαθαίνουμε τελικά να αγαπάμε.

Yukio Mishima, Εξομολογήσεις μιας μάσκας, εκδόσεις Άγρα
Στην Ιαπωνία του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και στα μετέπειτα χρόνια, εν μέσω πρωτοφανών καταστροφών, ο Κοτσάν έρχεται αντιμέτωπος με τις ορμές του. Στην ασφάλεια του υπνοδωματίου του, ο πόθος ξυπνά μέσα του καθώς ξεφυλλίζει τις σελίδες ενός βιβλίου τέχνης. Η ομορφιά του γυμνού σώματος του αγίου Σεβαστιανού, όπως είναι δεμένο και δαγκωμένο από τα βέλη, τον κυριεύει. Στο δρόμο τον ελκύουν ναύτες και μικροκακοποιοί, στο σχολείο ένας συμμαθητής του με αυτοπεποίθηση και γοητεία που τον αιχμαλωτίζουν. Πώς να είσαι ομοφυλόφιλος σε μια συντηρητική κοινωνία; Από την παιδική του ηλικία ώς την ενηλικίωση, αυτός ο νεαρός αστός θα κατασκευάσει μια κοινωνική μάσκα που θα τη φοράει καθημερινά για τα μάτια του κόσμου. Προσπαθεί με κάθε κόστος να συμμορφωθεί σε αυτό που θεωρείται νόρμα της επιθυμίας. Αλλά η κοροϊδία της ετεροφυλοφιλίας δεν θα τον ξεγελάει για πάντα, και για να μην προδίδει πλέον το εσώτερο είναι του θα πρέπει να βρει τη δύναμη να κοιτάξει κατάματα την έλξη που τον τρώει και να μάθει, επιτέλους, να ζει αρμονικά με τον εαυτό του. Αληθινό και ακατέργαστο διαμάντι, το πρώτο, αυτοβιογραφικό, μυθιστόρημα του Μισίμα σηματοδοτεί τη γέννηση ενός μεγάλου συγγραφέα. Με ύφος φλογερό και με ειλικρίνεια μεγαλειώδη, αυτό το βασανισμένο αφήγημα θέτει ερωτήματα για την καταπίεση του πόθου, τον ίλιγγο της εφηβείας, την προσκόλληση στο θάνατο, για το τι είναι κανονικό και τι ανήθικο.

Joshua Cohen, Οι Νετανιάχου, εκδόσεις Gutenberg
Το βιβλίο που χάρισε στον Τζόσουα Κόεν το Βραβείο Pulitzer 2022, είναι μια ξεκαρδιστική ιστορία, «ένα μυθιστόρημα καθηλωτικό, απολαυστικό, συναρπαστικό, ένα μάθημα ιστορίας, επίσης, και ένας σοβαρός προβληματισμός σχετικά με την εβραϊκή ταυτότητα», όπως έγραψαν οι New York Times. Τέλη της δεκαετίας του 1950: Ο Ισραηλινός Μπεν-Σιων Νετανιάχου, ιστορικός με ειδίκευση στην ιστορία της Ιεράς Εξέτασης, δίνει διάλεξη σε αμερικανικό πανεπιστήμιο με σκοπό την πρόσληψή του. Στην επιτροπή αξιολόγησης υποχρεώνεται να συμμετάσχει και ο Αμερικανοεβραίος καθηγητής Ρούμπεν Μπλουμ. Η κατάσταση περιπλέκεται όταν ο Νετανιάχου καταφθάνει στο σπίτι του Μπλουμ μαζί με τη γυναίκα και τα τρία μικρά παιδιά του. Τις δύο οικογένειες χωρίζει πολιτισμικό και ιδεολογικό χάσμα το οποίο οδηγεί σε εξωφρενικές καταστάσεις. Οι απόψεις που διατυπώνει στην διάλεξή του ο Νετανιάχου κάθε άλλο παρά βοηθούν να εξομαλυνθούν οι σχέσεις. Το μυθιστόρημα βασισμένο σε αληθινά περιστατικά που εκμυστηρεύτηκε o Χάρολντ Μπλουμ, λίγο πριν από τον θάνατό του, στον συγγραφέα Τζόσουα Κόεν (γενν. 1980), αφορά την οικογένεια του πρωθυπουργού του Ισραήλ Μπένγιαμιν Νετανιάχου. Ο Κόεν αναμειγνύει πραγματικά πρόσωπα, όπως τον πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού του Ισραήλ, με φανταστικούς χαρακτήρες, όπως ο Ρούμπεν Μπλουμ, μια μυθιστορηματική εκδοχή του μεγαλύτερου κριτικού της αγγλόφωνης λογοτεχνίας, μέσα από μια «πανέξυπνη, ξεκαρδιστική ιστορία» (TLS) η οποία παράλληλα θέτει μεγάλα ζητήματα, όπως τον τρόπο που βλέπουμε την ιστορία, τον αντισημιτισμό και τον σιωνισμό.

Hannah Grace, Σπάσε τον πάγο, εκδόσεις Κλειδάριθμος
Όταν μια αθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ και ο αρχηγός μιας ομάδας χόκεϊ αναγκάζονται να μοιραστούν ένα παγοδρόμιο, η ατμόσφαιρα… ηλεκτρίζεται. Η Αναστάζια Άλεν δούλεψε όλη της τη ζωή για να μπει στην εθνική ομάδα πατινάζ των ΗΠΑ. Φαίνεται ότι όλα πάνε όπως τα έχει σχεδιάσει, όταν κερδίζει πλήρη υποτροφία για το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας και αποκτά μια θέση στη διαγωνιστική ομάδα καλλιτεχνικού πατινάζ. Τίποτα δεν θα σταθεί εμπόδιο στον δρόμο της, ούτε καν ο αρχηγός της ομάδας χόκεϊ, Νέιτ Χόκινς, που ως αρχηγός, επικεντρώνεται στο να κρατήσει την ομάδα του ετοιμοπόλεμη. Κάτι που αποδεικνύεται δύσκολο, όταν ένα μπέρδεμα αναγκάζει την ομάδα χόκεϊ να μοιραστεί την πίστα με την ομάδα καλλιτεχνικού πατινάζ – συμπεριλαμβανομένης της Αναστάζια, που ξεκάθαρα δεν τον συμπαθεί. Όμως όταν ο παρτενέρ της Αναστάζια στο πατινάζ αντιμετωπίζει πρόβλημα, η Αναστάζια ίσως χρειαστεί τον Νέιτ για να πετύχει τον στόχο της. Και αδύνατον να της αρέσει ένας παίκτης του χόκεϊ, σωστά ή λάθος;

Judithe Little, Οι αδελφές Chanel, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Δυο αδελφές που άλλαξαν τον κόσμο της μόδας για πάντα. Η Judithe Little συνθέτει με γνώση και δημιουργική πνοή τη ζωή της Αντουανέτ και της Γκαμπριέλ «Κοκό» Σανέλ, που ξέρουν ότι είναι πλασμένες για κάτι υψηλότερο. Εγκαταλειμμένες από την οικογένειά τους, μεγαλώνουν σε ένα μοναστήρι-ορφανοτροφείο, προορισμένες να παντρευτούν κάποιον μεροκαματιάρη ή χαμηλόμισθο δημόσιο υπάλληλο στη γαλλική επαρχία. Τις νύχτες, όμως, τα ρομαντικά μυθιστορήματα και τα γυναικεία περιοδικά κρατούν ζωντανό το όνειρό τους για μια καλύτερη ζωή. Με την ενηλικίωσή τους, οι δυο νεαρές γυναίκες ανοίγουν τα φτερά τους και πασχίζουν να αποδείξουν σε όλους πως είναι ικανές για σπουδαία πράγματα. Το ταξίδι τους τις φέρνει στα κομψά καφέ του Μουλέν, στις εκθαμβωτικές αίθουσες του Βισί, και από εκεί στο μικρό καπελάδικο της οδού Καμπόν στο Παρίσι, όπου αποτελεί την αφετηρία για την καταξίωση του οίκου μόδας Chanel στη Γαλλία και σε όλο τον κόσμο. Αλλά το ξέσπασμα του Α΄ ΠΠ αλλάζει τη ζωή των δυο αδελφών δραματικά. Οι δρόμοι τους χωρίζουν και ο έρωτας αρχίζει να υφαίνει τον ιστό του, παγιδεύοντάς τες. Ποτέ, όμως, δεν ξεχνούν τον στόχο τους: Να πετύχουν κάτι καλύτερο. 

Edith Wharton, Το σπίτι της ευθυμίας, εκδόσεις Μεταίχμιο
Το κλασικό αριστούργημα της Edith Wharton που εκδόθηκε το 1905 και σόκαρε την κοινωνία της Νέας Υόρκης, απεικονίζοντας με χειρουργική ακρίβεια τους ηθικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς περιορισμούς που επιβάλλονταν σε όποια γυναίκα τολμούσε να διεκδικήσει τα προνόμια που θα της εξασφάλιζε ένας γάμος χωρίς να αναλάβει τις υποχρεώσεις. Η Λίλι Μπαρτ είναι διατεθειμένη να κάνει τα πάντα για να βρει την ευτυχία, γοητευτική, έξυπνη και καλλιεργημένη ελίσσεται με αυτοπεποίθηση ανάμεσα στο πλήθος των θαυμαστών της, με στόχο να ξεφύγει από την επισφάλεια και να εξασφαλίσει μια θέση στην καλή κοινωνία. Παλεύοντας να ξεπεράσει τα εμπόδια που ορθώνονται συνεχώς μπροστά της, μπλέκεται ολοένα και περισσότερο στις ηθικές και ενίοτε αντιφατικές απαιτήσεις της νέας τάξης πραγμάτων. Σταδιακά, οι επιθυμίες της, όπως και τα ακριβά της γούστα, την εγκλωβίζουν σε ανυπέρβλητα πάθη, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα την υποκρισία και τη σκληρότητα της ελίτ της Νέας Υόρκης στο γύρισμα του αιώνα. Η Edith Wharton σατιρίζει μια κοινωνία που όσο ακμάζει οικονομικά τόσο καταρρέει ηθικά, και δημιουργεί το γλυκόπικρο πορτρέτο μιας ηρωίδας που θα μάθει με τον πιο σκληρό τρόπο ότι τελικά όλα έχουν ένα τίμημα.

Καμίλα Σόσα Βιγιάδα, Τα παλιοκόριτσα, εκδόσεις Opera
 Ως ιστορία καταπίεσης μιας έμφυλης επιλογής, Τα παλιοκόριτσα θα βρουν τη θέση τους σε κάθε κοινωνία που συνηθίζει να τιμωρεί τις τραβεστί και την οικογένειά τους. Τη Σόσα Βιγιάδα, όμως, δεν την ενδιαφέρει η ιδεολογική συμπάθεια ενός κοινωνικού περιβάλλοντος, αλλά η μαχητική υπεράσπιση ενός «άλλου κόσμου», περιθωριακού, που θέλει τον τραβεστισμό συνώνυμο της πορνείας, του λιθοβολισμού, της περιφρόνησης και του φτυσίματος. «Καθώς πλησίαζε, κατάλαβα ότι ήταν μεθυσμένος, αλλά εγώ δεν είχα πρόβλημα μ’ αυτό. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα μ’ αυτό: όχι μόνο είχα πάρει πολλούς αλκοολικούς πελάτες, αλλά κι είχα εξοικειωθεί στον αλκοολισμό χάρη στον πατέρα μου. Κάποιες από μας αρνούνταν να δουλέψουν με μεθυσμένους, δεν άντεχαν αυτή τη βία που βγάζει το αλκοόλ στους άνδρες. Χώρια που οι μεθυσμένοι δεν έχουν καλή στύση και τους παίρνει πολλή ώρα να τελειώσουν. Όμως ο Άνδρας με τη Μαύρη Ομπρέλα ήταν τόσο όμορφος, που δε μ’ ένοιαζε αν ήταν μεθυσμένος. Όταν έχεις κουραστεί να κάνεις έρωτα με την ασχήμια, το να πέσεις σ’ έναν πελάτη με φιλντισένιο χαμόγελο που σου λέει πόσο όμορφη είσαι μες στη βροχή και κάτω απ’ το μπαλκόνι σου, κι έχει την πρόνοια να μη μνημονεύσει τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, αυτό είναι λαχείο»

Ζοέλ Λοπινό, Το νετλέτι, εκδόσεις Μίνωας
Η συγγραφέας του best seller Η αγριλιά επιστρέφει με ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε αληθινή ιστορία, αποκαλύπτοντας άγνωστες πτυχές της ιστορίας της Κρήτης, προτού λησμονηθούν στο πέρασμα του χρόνου. 1810. Η Κρήτη περνά την πιο μαύρη περίοδο της ιστορίας της. Οι Τουρκοκρητικοί εξουσιάζουν το νησί, ενώ η Πύλη αδυνατεί πλέον να τους χαλιναγωγήσει. Κλέβουν και σκοτώνουν τους συνανθρώπους τους, βιάζουν ανενόχλητοι επιβάλλοντας τον δικό τους νόμο. Οι xριστιανοί υποφέρουν, ενώ οι εξεγέρσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Μονάχα η ελπίδα της λευτεριάς κρατά τον λαό όρθιο. Η δεκαεξάχρονη Κρυσταλλένια, κυνηγημένη από τον Tουρκοκρητικό Ιμπραήμ Πατρικάκη τον οποίο αρνήθηκε να παντρευτεί, φεύγει κρυφά από το χωριό της σε μια προσπάθεια να σωθεί η ίδια αλλά και η οικογένειά της. Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον; Πολλά χρόνια αργότερα, το 2021, η Ελληνοβελγίδα Ειρήνη, κουβαλώντας μέσα της την πολύτιμη γνώση της Ψυχογενεαλογίας, έρχεται στην Κρήτη για να βρει την αιτία μιας κατάρας που βαραίνει την οικογένειά της εδώ και πολλές γενιές. Ωστόσο, ένας τοίχος σιωπής ορθώνεται μπροστά της. Μπορούν να σπάσουν τα γρανάζια της μοίρας;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ