Βιβλιο

H Άννα Πατάκη εξηγεί τη στρατηγική των εκδόσεων Πατάκη

Υπάρχει ιδανική στρατηγική για περιόδους σαν κι αυτή που διανύουμε;

4835-79724.jpg
Αγγελική Μπιρμπίλη
ΤΕΥΧΟΣ 757
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
H Άννα Πατάκη των εκδόσεων Πατάκη
© Γιάννης Κουρούδης

H Άννα Πατάκη των εκδόσεων Πατάκη μιλάει στην Athens Voice για την εκδοτική πολιτική και το μέλλον της ποίησης.

Υπάρχει ιδανική στρατηγική για περιόδους σαν και αυτή; Εσείς πώς προσαρμόσατε την εκδοτική πολιτική σας;
Κάθε φορά που αναγκαζόμαστε, λόγω εκτάκτων συνθηκών, δυσκολιών, κρίσεων, να αναθεωρήσουμε άρδην διαδικασίες και προγράμματα, το πρώτο που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να επικεντρώσουμε σε αυτό που υπό οποιεσδήποτε συνθήκες πιστεύουμε πως πρέπει και μπορεί να διαβαστεί. Κάνοντας τον απολογισμό των προσαρμογών και αλλαγών που έχουμε κάνει σε περιόδους μεγάλων δυσκολιών, έχω παρατηρήσει πως πολύ συχνά όλοι μας, όταν κληθούμε να πάρουμε μια απόφαση που είναι «ζωής ή θανάτου», κάνουμε επιλογές πολύ πιο ουσιαστικές, πολύ πιο κοντά σε αυτό που πραγματικά ψάχνουμε. Αυτό που ζούμε τώρα είναι ένα κράμα κρίσης και ευκαιρίας. Κρίσης γιατί η οικονομική ανασφάλεια που γεννά η πανδημία φοβόμαστε πως δεν έχει δείξει ακόμη το πιο σκληρό της πρόσωπο, και ευκαιρίας για το βιβλίο, γιατί αληθινά, εδώ όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο, οι άνθρωποι, πολλοί άνθρωποι, αναζήτησαν και βρήκαν στα βιβλία μια συνομιλία για το νόημα, τη χαρά, την ουσία της ζωής. Κι αυτό δεν είναι θεωρητικό.
 
Η ποίηση είναι χαμένη υπόθεση; 
Γιατί να είναι χαμένη υπόθεση η ποίηση, δεν το καταλαβαίνω. Υπάρχει ένα παράδοξο, για να το πω λίγο υπερβολικά. Από τη μία η ποίηση δεν έχει μεγάλο κοινό, και από την άλλη την επικαλείται και ο πιο απλός άνθρωπος, περισσότερο κι από την πεζογραφία, όταν αναφέρεται στην τέχνη του λόγου. Κι υπάρχουν επίσης κοινότητες ποιητών και θύλακες ενεργοί, γύρω μας, ανάμεσά μας, που συναντιούνται, διαβάζουν μεγαλόφωνα, αλληλοεπηρεάζονται, νέοι και μεγαλύτεροι ποιητές, που πειραματίζονται, που μας δίνουν πολύ καλά βιβλία, που συνομιλούν με το παρελθόν με καινοφανείς τρόπους, που δημοσιεύουν σε περιοδικά ποίησης, που εκδίδουν συλλογές που βρίσκουν τον δρόμο για τα κεντρικά, και όχι μόνο, βιβλιοπωλεία, χάρη και στην δημοκρατική και πλουραλιστική φυσιογνωμία της ελληνικής αγοράς του βιβλίου. Ας της δώσουμε λίγο περισσότερο χώρο, αυτό χρειάζεται, νομίζω.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση

Σμαρώ Τζενανίδου,  «Η Βενετία αλλιώς»
15 συγγραφείς συνομιλούν με τον αγαπημένο τους πίνακα στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου

Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μην νικάει το καλό
Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μη νικάει το καλό

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για το νέο του μεταφραστικό έργο, τη συλλογή του Γεωργιανού συγγραφέα Έρλομ Αχβλεντιάνι «Ο άντρας που έχασε τα λογικά του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY