- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Μαρία Κάλλας: Η τελευταία εμφάνισή της στις 5 Ιουλίου 1965
Όταν η Ντίβα αποχαιρέτησε το κοινό της όπερας


Μαρία Κάλλας: Ήταν 5 Ιουλίου 1965 όταν τραγούδησε για τελευταία φορά πλήρη όπερα επί σκηνής
Στις 5 Ιουλίου 1965 στη Βασιλική Όπερα, στο Covent Garden του Λονδίνου, η Μαρία Κάλλας ερμήνευσε την «Tόσκα» του Πουτσίνι, μια παραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι. Η παράσταση χαρακτηρίστηκε ως δραματικά πολύ φορτισμένη, καθώς η προσωπική κατάσταση της Κάλλας και ειδικότερα της φωνής της ήταν πλέον κάπως ευάλωτη. Ήταν η τελευταία φορά που η Μαρία Κάλλας τραγούδησε πλήρη όπερα επί σκηνής. Αυτή η παράσταση ήταν μέρος μιας σύντομης επιστροφής της στο λυρικό θέατρο το 1964-65 μετά από δύο χρόνια απουσίας από τη σκηνή εξαιτίας φωνητικής κόπωσης. Είχε τραγουδήσει την «Τόσκα» στην ίδια σκηνή το 1964, κάνοντας το ντεμπούτο της στο Covent Garden με αυτόν τον ρόλο, και επανήλθε το 1965 με την ίδια σκηνοθεσία. Μαζί της ήταν ο Τίτο Ντελ Μπιάνκο και ο Τίτο Γκόμπι. Την «Τόσκα» είχε ερμηνεύσει και τον Μάρτιο του 1965 στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, όπου, αν και το κοινό την αποθέωσε, η ίδια δήλωσε πως βρισκόταν «σε αποδρομή». Το αποκορύφωμα της τέχνης της στην «Τόσκα» παραμένει η παράσταση στη Σκάλα του Μιλάνου στις 7 Ιανουαρίου 1953.
Τον Ιούλιο του 1965, αν και φωνή της είχε χάσει μεγάλο μέρος της έκτασης, του όγκου και της στιλπνότητας των προηγούμενων χρόνων, η ερμηνεία της ήταν υποβλητική, θεατρικά καθηλωτική και συγκινητική. Στην άρια "Vissi d’arte” (Έζησα με την τέχνη) φαινόταν να αποχαιρετά τη σκηνή για πάντα. Πράγματι, η φωνή της Κάλλας άντεξε λίγα χρόνια λιγότερο από εκείνη της σχεδόν σύγχρονής της Αυτραλέζας Τζόαν Σάδερλαντ (1926-2010).
Μετά από αυτό, ακολούθησε ο περίφημος κύκλος συναυλιών με τον Τζουζέπε ντι Στέφανο (1973-74), χωρίς όμως θεατρικό ρόλο: η Κάλλας τραγουδούσε άριες ή άλλα κομμάτια από τις όπερες του ρεπερτορίου. Στο μεταξύ, είχε προηγηθεί μια περίοδος σιωπής (1966-1969) κατά την οποία ζούσε μεταξύ Παρισιού και Μιλάνου αποφεύγοντας δημόσιες εμφανίσεις, ενώ το 1971-1972 δίδασκε στη σχολή Juilliard.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής γίνεται σκηνή για έρωτες χωρίς φίλτρο
Το «Πριν ανοίξουμε φτερά» του Φλοριάν Ζελέρ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Από τον Οκτώβριο το Nomsferatu θα παίζεται στο θέατρο 104 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Ένα meta-πανηγύρι, ένα θεατρικό στον Θόλο και προβολές στο Ξέφωτο
Ο σκηνοθέτης μετέφερε στη σκηνή τρεις ραψωδίες από την Οδύσσεια, τη στιγμή που ο ήρωας βρίσκεται στο νησί των Φαιάκων
Ενώ η Αθήνα ταραζόταν από τα «Ιουλιανά», η Λυρική Σκηνή βρισκόταν στις δόξες της
Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου κλείνει 70 χρόνια φέτος με ένα επετειακό πρόγραμμα
Μιλήσαμε με τη γνωστή ηθοποιό με αφορμή τον ρόλο της στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη
Το έργο του Γιώργου Διαλεγμένου έρχεται αυτό το καλοκαίρι στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Όσα είπε η σπουδαία ηθοποιός στο podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια της Athens Voice
Μια συζήτηση για τη ζωή της στη Γαλλία, τη θεσμική μνήμη, το θέατρο ως πράξη ευθύνης, για τον ρόλο του ηθοποιού στην κοινωνία αλλά και για τον Θεόδωρο Τερζόπουλο και την «Ορέστεια»
Το έργο «Τίμιες Πόρνες» της Λένας Τερκεσίδου ανεβαίνει τον Οκτώβριο στο Θέατρο της Ημέρας
Τη διασκευή και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου
Ο γνωστός σκηνοθέτης επισκέπτεται τρεις ραψωδίες της «Οδύσσειας» του Ομήρου
Η παράσταση συνεχίζει με μία ευρεία περιοδεία σε όλη την Ελλάδα
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στις ρίζες σκηνοθετώντας το ομηρικό έπος
Όταν η Ντίβα αποχαιρέτησε το κοινό της όπερας
Ο σκηνοθέτης της παράστασης «ζ- η- θ, ο Ξένος» μάς μίλησε για την «Οδύσσεια», την έννοια του «ξένου», αλλά και το δικό του ταξίδι στο θέατρο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.