Πήγαμε στον «Μισάνθρωπο» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και γίναμε μισάνθρωποι
Ή «πώς να βάλεις το κινητό σου στο αθόρυβο»
Η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια θεατρικής παράστασης: Τι έγινε στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Ένα καλό με τις παραστάσεις στις οποίες πρωταγωνιστούν μεγάλα ονόματα είναι ότι προσελκύουν το ευρύτερο κοινό στον μαγικό κόσμο του θεάτρου. Το κακό είναι ότι προσελκύουν το ευρύτερο κοινό στο μαγικό κόσμο του θεάτρου. Κι αυτό διότι, ως γνωστόν, το ευρύτερο κοινό δεν θέλει να βάλει το κινητό του στο αθόρυβο. Έτσι, τουλάχιστον, μου έλεγαν κάποιοι φίλοι παθιασμένοι θεατρόφιλοι.
Το απόγευμα που έφτασα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για να δω το «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου, δεν ήξερα ακόμα για ποιο πράγμα μιλούσαν. Στα πρώτα δεκαπέντε λεπτά της παράστασης κατέφθασαν και οι μπροστινοί μας. Τους είχαμε πάρει τις θέσεις –σε ένα θεωρείο– γιατί πιστέψαμε ότι δεν θα έρθουν ποτέ. Μας ενημέρωσαν ότι είχαν δυσκολίες με το πάρκινγκ και επιστρέψαμε στις κανονικές μας θέσεις. Εμείς οι τυχεροί, είχαμε πάρει μετρό. Στα δεξιά μας, οι του διπλανού θεωρείου είχαν αναδιοργανώσει τις καρέκλες, ώστε να κάθονται πιο άνετοι και αγκαλιαστοί.
Τις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών καταφέραμε να τις απολαύσουμε, πάντως, όταν κινούνταν στο αριστερό ήμισυ της σκηνής. Τα δρώμενα που έλαβαν χώρα στο δεξί ήμισυ, τα είδαμε όμως σε χαμηλή ανάλυση και εκτυφλωτική φωτεινότητα, μέσα από την οθόνη του κινητού ενός διπλανού, ο οποίος επιχείρησε ξανά και ξανά να απαθανατίσει τον κύριο Χαραλαμπόπουλο, μέχρι που του έπεσε το κινητό στο πάτωμα.
Μόλις είχε αρχίσει να σβήνει ο απόηχος του γδούπου, ξεκίνησε να χτυπάει το κινητό μιας ηλικιωμένης κυρίας. Θα χτυπούσε άλλες δύο φορές μέχρι το τέλος της παράστασης. Κάθε φορά παρατηρούσαμε την εν λόγω κυρία να πανικοβάλλεται σαν να μη γνωρίζει ότι δεν το έβαλε στο αθόρυβο, φαινομενικά αυξάνοντας την ένταση στην προσπάθειά της να το κάνει.
Στη μία ώρα, περίπου, είχαν σταματήσει τα πολλά κινητά. Σε μια φωτεινή οθόνη, δύο-τρεις θέσεις αριστερά μας, κάποιος περιποιούνταν ένα Instagram story που μόλις τράβηξε. Το story αναρτήθηκε και το κινητό αποσύρθηκε, ώσπου λίγα λεπτά αργότερα άρχισε ξανά να φέγγει στο σκοτάδι. Ποιοι είδαν, τελικά, αυτό το story; Ποιος έπαιζε παράσταση και ποιος την έβλεπε; Όλα αυτά τα φιλοσοφικά ερωτήματα ρίχτηκαν βίαια στο συνειδησιακό background, καθώς το μουσικό θέμα του Indiana Jones άρχισε να παίζει στη διαπασών.
«Παμ παραμ παααμ, παμ παραααμ… Παμ παραμ πααααμ, παμ παραμ παμ παμ». Το ξέρετε. Ο indioκτήτης… συγγνώμη, ο ιδιοκτήτης του κινητού σηκώθηκε αμέσως και βγήκε βιαστικά από το θεωρείο. Πίσω από την κλειστή πόρτα, απάντησε συνοπτικά και έκλεισε το κινητό. Δεν πέρασαν 20 δευτερόλεπτα από την ώρα που επέστρεψε στη θέση του, ώσπου άρχισε να ψιθυρίζει με το διπλανό του.
«Ποιος ήταν;»
«Τι;»
«Ποιος ήταν, λέω.»
«Ο αδερφός σου.»
«Τι ήθελε;»
«Δεν ξέρω.»
«Κάτσε, να τον πάρω.»
Η παράσταση πλησίαζε προς το τέλος της. Ο κύριος με το Indiana Jones ringtone βγήκε να μιλήσει στον αδερφό του. Μια κυρία στο πλάι μας αναστέναξε: «Γιατί έρχονται»; Έλα μου, ντε.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.