Θεατρο - Οπερα

Οι παραστάσεις που θέλουμε να δούμε το 2023

Μήδεια και Στρέλλα στην ΕΛΣ, ο Τζον Μάλκοβιτς και o Λούκας Ταρκόβσκι στη Στέγη, Χουβαρδάς, Μιλιβόγεβιτς και Καστελούτσι στην Ελευσίνα, Ντοστογιέφσκι από τον Βασίλη Μπισμπίκη κ.ά.

Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 854
13’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πρεμιέρες 2023: Θέατρο, όπερα, χορός. Οι παραστάσεις που θα δούμε.

Μήδεια
Μετά τη Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης και πριν ανέβει στην Όπερα του Καναδά και τη Λυρική Όπερα του Σικάγου, η πρώτη μεγάλη συμπαραγωγή της ΕΛΣ με τα τρία σπουδαία αμερικανικάλυρικά θέατρα έρχεται στο ΚΠΙΣΝ. Λησμονημένο για δεκαετίες, το εμβληματικό έργο του Κερουμπίνι έλαμψε ξανά χάρη στις ερμηνείες της Μαρίας Κάλλας – από το Φεστιβάλ του Φλωρεντινού Μαΐου ως την ιστορική παραγωγή της ΕΛΣ στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή και σκηνικά-κοστούμια Γιάννη Τσαρούχη. Θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία και σκηνικά του σερ Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ, με την καταξιωμένη υψίφωνο Άννα Πιρότσι στο ντεμπούτο της στον απαιτητικό ομώνυμο ρόλο.
Εθνική Λυρική Σκηνή, 25 Απριλίου - 14 Μαΐου

Καμάρες
Τα στοιχεία της μεταμόρφωσης και της ψευδαίσθησης, χαρακτηριστικά της καλλιτεχνικής γλώσσας του Ευριπίδη Λασκαρίδη, θα αποτελέσουν τον βασικό άξονα και της δράσης του στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης - Μυστήρια Μετάβασης. Δρώντας σταθερά στο μεταίχμιο θεάτρου, χορού και εικαστικών τεχνών, ο περφόρμερ με τη διεθνή παρουσία και η ομάδα του Osmosis μετατρέπουν σε πεδίο καλλιτεχνικής έρευνας έναν γνώριμο πολιτιστικό χώρο της Ελευσίνας.
Πολιτιστικό Κέντρο Λεωνίδας Κανελλόπουλος, 20-22 Ιανουαρίου & 5 Φεβρουαρίου

Ελευθερία στη Βρέμη
Η πραγματική ιστορία μιας θεοσεβούς και έντιμης αστής η οποία σκότωσε δεκαπέντε ανθρώπους υπήρξε η αφετηρία για το έργο του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ που καταφθάνει στο υπόγειο της Πεσμαζόγλου από το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης. Αλληγορία για τον ρόλο της εξουσίας στις διαπροσωπικές σχέσεις και παράλληλα ύμνος για την ελευθερία που κατακτάται με κάθε τίμημα, ανεβαίνει σε διασκευή, σκηνοθεσία, σκηνικά-κοστούμια και μουσική επιμέλεια του Νίκου Μαστοράκη. Με τους Άγη Εμμανουήλ, Διαμαντή Καραναστάση, Μαρία Κεχαγιόγλου, Καίτη Μανωλιδάκη, Γιωργή Τσαμπουράκη.
Θέατρο Τέχνης Υπόγειο, 25 Ιανουαρίου - 9 Απριλίου

"Ελευθερία στη Βρέμη", το έργο του Ρ. Β. Φασμπίντερ στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη © Γιώργος Αναστασάκης

Ανεμοδαρμένα ύψη
Πέντε χρόνια μετά την παράσταση του ΚΘΒΕ, ο Γιάννης Καλαβριανός σκύβει ξανά στο κλασικό μυθιστόρημα της Έμιλυ Μπροντέ, «ένα πρωτόγονο, ζωικό, δυνατό έργο, που συνορεύει μάλλον με την τραγωδία και όχι με το ρομαντικό δράμα», με ζευγάρια που αναζητώντας την ευτυχία δεν διστάζουν να φτάσουν στα άκρα. Ο Γιώργος Γλάστρας συναντά ξανά τον Χιθ Κλιφ, την Κάθριν ενσαρκώνει η Ιωάννα Κολλιοπούλου ενώ κεντρική αφηγήτρια παραμένει η οικονόμος Νέλυ (Αγγελική Λεμονή), η οποία ζωντανεύει τρεις δεκαετίες κοινής πορείας των δύο οικογενειών.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 25 Ιανουαρίου - 2 Απριλίου

Τα "Ανεμοδαρμένα ύψη" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού © Ελίνα Γιουνανλή

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Με τη μακάβρια φάρσα του Μπέρτολτ Μπρεχτ για την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, μέσα από τη ματιά του Άρη Μπινιάρη, ανεβαίνει η αυλαία στο νέο θέατρο της οδού Δροσοπούλου στην Κυψέλη. Βάζοντας στο στόχαστρό του τους μηχανισμούς που στηρίζουν τον φασισμό, ο Γερμανός μεγάλος δραματουργός μεταφέρει τη δράση στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του Μεσοπολέμου. Τον αποτρόπαιο χαρακτήρα του τίτλου, που δομήθηκε από τον συγγραφέα πάνω στο πρότυπο του σαιξπηρικού Ριχάρδου Γ΄, ερμηνεύειο o Γιώργος Χρυσοστόμου.
Θέατρο ARK, από 25 Ιανουαρίου

"Η άνοδος του Αρτούρο Ούι" σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στο νέο θέατρο ARK © Πάτροκλος Σκαφίδας

Στρέλλα
Όταν ο, άρτι αποφυλακισμένος, Γιώργος συναντά μια νεαρή τρανς πόρνη που λατρεύει τη Μαρία Κάλλας σε ένα κακόφημο ξενοδοχείο της Ομόνοιας, το μέλλον φαντάζει ανοιχτό. Όμως, οι λογαριασμοί με το παρελθόν δεν έχουν ακόμα κλείσει… Δεκατρία χρόνια μετά την έφοδό της στην μεγάλη οθόνη, η πολυβραβευμένη ταινία του Πάνου Κούτρα γίνεται όπερα δωματίου από τον Μιχάλη Παρασκάκη, σε λιμπρέτο της Αλεξάνδρας Κ*. Ο Γιώργος Κουτλής αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία ενώ, στον ρόλο της Στρέλλας, πρωταγωνιστεί η διεμφυλική καλλιτέχνιδα Λέττα Κάππα.
Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, 28 Ιανουαρίου  - 12 Φεβρουαρίου

Στη "Στρέλλα" της ΕΛΣ πρωταγωνιστεί η διεμφυλική καλλιτέχνις Λέττα Κάππα © Ανδρέας Σιμόπουλος

Η παρεξήγηση
Με ένα ελάχιστα παιγμένο στην Ελλάδα κείμενο του Αλμπέρ Καμύ επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης ο Γιάννης Χουβαρδάς: ένα έργο-μελέτη για τη σύγκρουση του ανθρώπου με το μοιραίο, την αποξένωση και το παράλογο της ύπαρξης. Στο επίκεντρό του ένας άνδρας που επιστρέφει στην πατρίδα του μετά από χρόνια αυτοεξορίας στην Αφρική. Η επιλογή να μην αποκαλύψει εξαρχής την ταυτότητά του στη μητέρα και την αδερφή του θα αποδειχθεί καταστροφική. Παίζουν: Μαριάννα Κάλμπαρη, Φλομαρία Παπαδάκη, Πηνελόπη Τσιλίκα, Αναστάσης Ροϊλός, Blaine L. Reininger.
Θέατρο Τέχνης Φρυνίχου, 3 Φεβρουαρίου - 9 Απριλίου

Ο Γιάννης Χουβαρδάς στην πρόβα για την "Παρεξήγηση" στο Θέατρο Τέχνης © Ελευθερία Νικολαΐδου

Άκρα ταπείνωση
Το βραβευμένο μυθιστόρημα της Ρέας Γαλανάκη εμπνέει τη νέα σκηνική πρόταση του Παντελή Φλατσούση. Ποια είναι σήμερα η σχέση μας με τα χρόνια της κρίσης; Στο μεταίχμιο μυθοπλασίας και πραγματικότητας και εστιάζοντας στα γεγονότα της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης, η παράσταση θα επιχειρήσει να αναψηλαφήσει τη μνήμη των πρώτων ετών της περασμένης δεκαετίας και συνολικότερα την ελληνική κοινωνία κατά τα μεταπολιτευτικά χρόνια. Συμμετέχουν: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Βαγγέλης Αμπατζής, Λάμπρος Γραμματικός, Μαριάμ Ρουχάτζε.
Θησείον, Ένα θέατρο για τις τέχνες, 8 Φεβρουαρίου - 9 Απριλίου

Η "Άκρα ταπείνωση" της Ρέας Γαλανάκη ανεβαίνει στη σκηνή από τον Παντελή Φλατσούση © Karol Jarek

Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι
Στην πλέον ηχηρή μετάκληση του φετινού χειμώνα, ο Τζον Μάλκοβιτς (ο αξεπέραστος Βαλμόν των οσκαρικών «Επικίνδυνων Σχέσεων» και από τους πρωτεργάτες της πειραματικής θεατρικής ομάδας Steppenwolf του Σικάγου) καταδύεται στον μυστηριώδη κόσμο του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές ερμηνεύοντας τον ρόλο ενός σκοτεινού πελάτη. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν και κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Ελλάδα, πίσω από τις λέξεις αποκαλύπτεται σταδιακά μια παλιά υπόθεση παιδοφιλίας. Μαζί του στη σκηνή η Λιθουανή ηθοποιός Ingeborga Dapkunaite.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 9-12 Φεβρουαρίου

"Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι" στη Στέγη: ο Τζον Μάλκοβιτς πρωταγωνιστεί στο έργο του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές

Butterflies in my stomach: GEN-L
Έξι ηθοποιοί σε ένα κέντρο αποτοξίνωσης ορκίζονται ότι δεν θα ενδώσουν ξανά στη μεθυστική ουσία που τους οδηγεί από την έκσταση στη συναισθηματική παραλυσία. Θα τα καταφέρουν; Μια παράσταση για τον έρωτα και τα όνειρα που στοίχειωσαν τη GenX, τους Millenials και τη GenZ από τον Κωνσταντίνο Ρήγο. Ένα devised pop θέαμα με μουσική, θέατρο και χορό, αποσπάσματα από θεωρητικά κείμενα και εξομολογήσεις των πρωταγωνιστών. Παίζουν: Κλέλια Ανδριολάτου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Ίντρα Κέιν, Δωροθέα Μερκούρη, Κωνσταντίνος Μπιμπής.
Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 10 Φεβρουαρίου

Μια νύχτα στην Επίδαυρο
Τι είναι κωμωδία και τι τραγωδία; Πού συναντά το θέατρο τη ζωή; Μετά το τέλος μιας παράστασης στο αργολικό αρχαίο θέατρο, οι καλλιτέχνες μπαίνουν λιμασμένοι σε μια ταβέρνα και, μεταξύ μπριζόλας και ψεύδους, βρίσκονται στον… Κάτω Κόσμο. Ο χαρισματικός «παραμυθάς» Νίκος Καραθάνος καθοδηγεί έναν πολυσυλλεκτικό θίασο γνωστών πρωταγωνιστών (Χάρις Αλεξίου, Θανάσης Αλευράς, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Χρήστος Λούλης, Ζέτα Μακρυπούλια, Κώστας Μπερικόπουλος, Έλλη Πασπαλά, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη κ.ά.) σε μια φάρσα, που συνυπογράφει με τους Γιάννη Αστερή και Λένα Κιτσοπούλου, βγαλμένη από τα καλοκαίρια των ανθρώπων του θεάτρου.
Θέατρο Rex, από 16 Φεβρουαρίου 2023 

Η αφιέρωση
Τη διαχείριση του πόνου της ερωτικής απώλειας και την πνευματικότητα της κεντρικής Ευρώπης του προηγούμενου αιώνα επιχειρεί να προσεγγίσει με τη νέα του δουλειά ο Χάρης Φραγκούλης. Αφετηρία το μυθιστόρημα του Μπότο Στράους με ήρωα έναν τριαντάχρονο Βερολινέζο βιβλιοπώλη που, όταν τον εγκαταλείπει η σύντροφός του, αποσύρεται σαν ερημίτης στο διαμέρισμά του και γράφει μανιωδώς. Με τους Μαρία Αρζόγλου, Μάρω Γκόρτσου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέα Κοντόπουλο, Ανδρέα Κωνσταντίνου, Κορνήλιο Σελαμσή, Μιχάλη Τιτόπουλο.
Θέατρο Σφενδόνη, από 16 Φεβρουαρίου

Ο παγοπώλης έρχεται
Καλοκαίρι του 1912, σ’ ένα μπαρ σε μια λαϊκή συνοικία της Νέας Υόρκης όπου συχνάζουν απόμαχοι αναρχικοί και αξιωματικοί, παλιοί επαναστάτες δημοσιογράφοι, αιώνιοι φοιτητές, τζογαδόροι. Όλοι περιμένουν τον πλασιέ Χίκυ, ο οποίος κάθε χρόνο τέτοια μέρα πυροδοτεί την απόλυτη κραιπάλη. Όμως αυτή τη φορά έρχεται μεταμορφωμένος… Ο Ακύλλας Καραζήσης σκηνοθετεί το κλασικό έργο του Ευγένιου Ο’ Νηλ, γραμμένο σε μια εποχή που η θύελλα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου διαγραφόταν στον ορίζοντα.
Θέατρο Προσκήνιο, από 22 Φεβρουαρίου

Θάνατος στη Βενετία
H διάσημη νουβέλα του Τόμας Μαν, που έγινε ταινία από τον Λουκίνο Βισκόντι, ανεβαίνει στη σκηνή της οδού Τρικόρφων σε διασκευή του Στρατή Πασχάλη και με τη σκηνοθετική υπογραφή του Γιώργου Παπαγεωργίου. Γραμμένη το 1912, με επιρροές από τον Πλάτωνα, τον Γκαίτε, τον Φρόιντ και τον Νίτσε, παρακολουθεί τον πενηντάρη πετυχημένο συγγραφέα Άσενμπαχ στις διακοπές του στην ιταλική πόλη, όπου συναντά και έλκεται από έναν νεαρό παραθεριστή σε μια φιλοσοφική αναζήτηση του κάλλους. Πρωταγωνιστεί ο Νίκος Χατζόπουλος.
Θέατρο Πορεία, από 28 Φεβρουαρίου

"Θάνατος στη Βενετία" στο Θέατρο Πορεία, με τον Νίκο Χατζόπουλο © Πάνος Γιαννακόπουλος

Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα
Με μια πανελλήνια πρώτη κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στο Εθνικό Θέατρο κατά τη θητεία του ως καλλιτεχνικός διευθυντής ο Γιάννης Μόσχος. Το έργο του Τόνυ Κούσνερ (ευρύτερα γνωστού από το «Άγγελοι στην Αμερική») παρακολουθεί την άνοδο και εγκαθίδρυση του ναζισμού στη Γερμανία, από την Πρωτοχρονιά του 1932 έως τον Ιούλιο του 1933, μέσα από τις ζωές, τις επιλογές και τα διλήμματα μιας παρέας αριστερών καλλιτεχνών. Στη διανομή βρίσκουμε τους: Αγορίτσα Οικονόμου, Θέμη Πάνου, Δημοσθένη Παπαδόπουλος, Σοφία Σεϊρλή, Μαρία Τσιμά κ.ά.
Εθνικό Θέατρο, από 1 Μαρτίου

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το "Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα" στο Εθνικό Θέατρο

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς βλέπει τον Ρωμαίο ως έναν μικρότερο αδερφό του Άμλετ, που θέλει επιτακτικά να αλλάξει τον κόσμο – έστω και μέσα από τον θάνατό του. Σε μια κοινωνία βυθισμένη στη σήψη, όπου όλοι γλεντάνε και αλληλοεξοντώνονται, το διασημότερο ζευγάρι που γέννησε η πένα του Σαίξπηρ αντιστέκεται και αντιτάσσει την αγάπη, την επαφή με τη φύση και την πνευματικότητα. Στη σκηνή, μια ομάδα ηθοποιών της παλιότερης και της νεώτερης γενιάς, ανάμεσά τους οι: Ρένη Πιττακή, Γιάννης Νταλιάνης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Άρης Μπαλής, Ηρώ Μπέζου, Έκτορας Λιάτσος, κ.ά.
Εθνικό Θέατρο, από 4 Μαρτίου 2023

Έγκλημα & Τιμωρία
Στην Αθήνα του 2023 μεταφέρει ο Βασίλης Μπισμπίκης το εμβληματικό μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι επιχειρώντας να διερευνήσει, με την ομάδα Cartel, ηθικά, κοινωνιολογικά και φιλοσοφικά ερωτήματα. Τι σημαίνει σήμερα η αυτοδικία που διαπράττει ο νεαρός φοιτητής της Νομικής Ρασκόλνικοβ (Θοδωρής Σκυφτούλης) όταν δολοφονεί μια γριά τοκογλύφο και την αδελφή της; Ο Μπισμπίκης κρατά, επιπλέον, τον ρόλο του ανακριτή Πορφύρη ενώ ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις θα υποδυθεί τον αλκοολικό Μαρμελάντοφ.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 18 Μαρτίου - 9 Απριλίου

Καμπάνες τα μεσάνυχτα -Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν
Με τον ποιητικό λόγο του Σαίξπηρ αναμετριέται για πρώτη φορά η ομάδα RMS MATAROA, σε συνεργασία με τον Ακύλλα Καραζήση. Με όχημα τις εμφανίσεις ενός δημοφιλούς χαρακτήρα του βάρδου, του ευχάριστου και απεχθή, ρήτορα και φαφλατά, κακότροπου και ευσυγκίνητου Φάλσταφ, μέσα από τα έργα ÇΟι Εύθυμες Κυράδες του ΟυίνδσορÈ, ÇΕρρίκος ΙVÈ και ÇΕρρίκος VÈ, θα επιχειρήσουν να μας οδηγήσουν στον λαβύρινθο της αγγλικής ιστορίας, αναδεικνύοντας ζητήματα όπως, ο ζόφος της Ιστορίας, η πάλη για εξουσία, η προδοσία, η εκδίκηση και η γυναικεία χειραφέτηση.
Θέατρο Τέχνης Φρυνίχου, από τις 4 Μαϊου

Rohtko
O Λούκας Ταρκόβσκι συστήνεται στο αθηναϊκό κοινό με μια παράσταση στα όρια θεάτρου, σινεμά και video art. Με αφετηρία μια αληθινή ιστορία πλαστής τέχνης, έναν πίνακα που πωλήθηκε για εκατομμύρια δολάρια ως έργο του πρωτοπόρου του αφηρημένου εξπρεσιονισμού Μαρκ Ρόθκο (χωρίς όμως να είναι), ο Πολωνός ανερχόμενος σκηνοθέτης σχολιάζει τη σύγχρονη πραγματικότητα στον κόσμο της τέχνης: τη σημασία του αυθεντικού, το παιχνίδι των αξιών, την ελευθερία του καλλιτέχνη.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 25-28 Μαϊου

"Rohtko" στη Στέγη από τον ανερχόμενο Πολωνό σκηνοθέτη Λούκας Ταρκόβσκι © Arturs Pavlovs

Ο οίκος της ταραχής
Έξι χρόνια μετά το Cementary, η  χορογράφος Πατρίσια Απέργη επιστρέφει στη Στέγη με μια παράσταση που εστιάζει στον άνθρωπο και στις επιλογές του, στη διαφορετικότητα και στον αυτοπροσδιορισμό. Η ποιητική του κλάμπινγκ συναντά τον σύγχρονο χορό σε μια περφόρμανς που αντλεί έμπνευση από τους χορούς του δρόμου που αναπτύχθηκαν την περίοδο 1980-2000 ως χειρονομίες αντίστασης και κοινωνικοπολιτικής αντίδρασης απέναντι σε περιστατικά βίας και εξευτελισμών.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μάιος 2023

Don’t look back
Στο νέο πρότζεκτ του Γιάννη Χουβαρδά (σε σκηνογραφία Εύας Μανιδάκη και μουσική Θοδωρή Οικονόμου), το Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας μεταμορφώνεται σε εγκαταλελειμένο ξενοδοχείο όπου τα φαντάσματα του Ορφέα και της Ευρυδίκης ζωντανεύουν τις μοιραίες στιγμές του τραγικού έρωτά τους. Ακροβατώντας ανάμεσα στο θρίλερ, στην επιστημονική φαντασία και σε μια μεταφυσική περφόρμανς, το εγχείρημα ξεκινά ως μια πορεία «καθόδου» προς τον Άδη για να καταλήξει σε ένα σύγχρονο γλέντι, όπου σημερινοί άνθρωποι καθρεφτίζουν παραμορφωμένα τα είδωλα των μυθικών μορφών.
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, Μάιος 2023

Salamis will bring death to womens sons
Βασισμένη στους Πέρσες του Αισχύλου η περφόρμανς που θα ξεδιπλώσει ο Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγεβιτς στην Ελευσίνα. Ξημέρωμα, πάνω σε ένα πλοίο για τη Σαλαμίνα, το κοινό θα πλέει παράλληλα με τον Ξέρξη, μετά την περίφημη ναυμαχία. Κρατώντας τον ρόλο του χορού, οι θεατές θα γίνουν μάρτυρες στο δράμα του ηττημένου βασιλιά των Περσών, σε ένα ταξίδι στο παρελθόν κατά το οποίο συναντά τα φαντάσματα των νεκρών στρατιωτών και των γονιών του.
Εν πλω, Ιούλιος 2023

Μικρά και μεγάλα πλοία
Σε ένα περιβάλλον αποσυρμένων καραβιών, ένας αφηγητής σε λυρικό τόνο και με σαρκαστικό χιούμορ μοιράζεται μια αλληγορική ιστορία με πρωταγωνιστές τους ανθρώπους και την πληγωμένη σχέση τους με τον υπόλοιπο κόσμο, με τον τόπο της Ελευσίνας, τα πλοία και τη θάλασσα. Μια σκηνική πρόταση στα όρια θεάτρου και μουσικής, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου και μουσική του The Boy (Αλέξανδρου Βούλγαρη). Στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Νεκροταφείο πλοίων - Βλύχα, Ελευσίνα. Αύγουστος 2023

Ma
Ένας μητροκτόνος, ο οποίος, επίσης, δεν είναι Έλληνας (οπότε θα αποκλειόταν από τα αρχαία Ελευσίνια Μυστήρια) πρωταγωνιστεί στη νέα περφόρμανς του διάσημου σκηνοθέτη Ρομέο Καστελούτσι. Σχεδιασμένη για τον αρχαιολογικό χώρο της πόλης που συνδέθηκε με τον μύθο της Δήμητρας και της Κόρης, προτείνει μια σύγχρονη τελετουργία κατά την οποία ο ήρωας επιδιώκει να επανενεργοποιήσει τον δεσμό του με τη μητέρα του σ’ ένα περιβάλλον γεμάτο τραγούδια. Στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας, 1-13 Σεπτεμβρίου

Ο Ρομέο Καστελούτσι στην 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης με μια περφόρμανς σχεδιασμένη για τον αρχαιολογικό χώρο της πόλης