Η Κική Μαυρίδου μας συστήνει τη «Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή»
Ένας μονόλογος για τη μάνα του συγγραφέα Κώστα Ταχτσή


Η θεατρική συγγραφέας Κική Μαυρίδου μιλάει για την παράσταση «Η Μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή», τον μονόλογο στο Vault με τη Ράνια Σχίζα.
«Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» είναι μία από τις τρεις παραστάσεις με τις οποίες επανήλθε τη φετινή σεζόν στον Πολυχώρο Vault το Θεατρικό Φεστιβάλ Μονολόγων «Ο γιος μου... » με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά. Για τις ανάγκες του φεστιβάλ γίνεται ανάθεση σε θεατρικούς συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και άλλους καλλιτέχνες, οι οποίοι καλούνται να δημιουργήσουν ένα θεατρικό project με πρωταγωνίστρια τη μάνα ενός σημαντικού, για την ιστορία της Ελλάδας, άνδρα. Μονόλογοι που ξεδιπλώνουν την ζωή αυτών των σπουδαίων ανθρώπων και αποτελούν φόρο τιμής στις γυναίκες που τους ανέθρεψαν. Της Κικής Μαυρίδου της «έλαχε» η μάνα του Κώστα Ταχτσή.
«Εγώ τον Ταχτσή αγαπώ», μου είπε, «αλλά μου “έλαχε” η μάνα του… Έλα όμως, που λατρεύω τις μάνες… Κατάλοιπο της αγάπης που είχα στη μάνα μου, ίσως. Σκέψου τώρα συνδυασμό. Η μάνα του Κώστα και η μάνα του Ταχτσή. Η μάνα ενός συγγραφέα αλλά και η μάνα ενός παρενδυτικού. Εκρηκτική σχέση. Δύο κόσμοι που παλεύουν με την πληγή της εγκατάλειψης και του ανικανοποίητου. Δύο ελεύθερες ψυχές, ανυπόταχτες, που προσπαθούν να επιβληθούν στη ζωή τους και να υπερασπιστούν τα θέλω τους. Ή αλλιώς, δύο άνθρωποι που ήξεραν πως δεν αγαπήθηκαν, όπως η αγάπη ορίζεται από τα “λεξικά” και από την ανάγκη που έχει το εγώ να χαθεί με το μαζί στην ανιδιοτέλεια και στην απεραντοσύνη…»

Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βαγγέλη Λάσκαρη, ξεδιπλώνεται συγκλονιστικά επί σκηνής από τη Ράνια Σχίζα που μεταμορφώνεται σε Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μια ανυπόταχτη γυναίκα που το μόνο που ήθελε ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί, αλλά ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν.
«Η μάνα αυτουνού». Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. «Ο γιος αυτηνής», ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως «δολοφονείται» σ’ αυτόν τον κόσμο ό,τι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.

«Η μάνα αυτουνού». Το λιγότερο φωτισμένο πρόσωπο στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του, το «Τρίτο Στεφάνι», που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή, κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Εάν όμως το «Τρίτο Στεφάνι» ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλοκαιρινή θεατρική σεζόν 2025-26 έχει ξεκινήσει με παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025 και όχι μονο
Η γνωστή ηθοποιός μας μίλησε για τον ρόλο της στην «Αντιγόνη» του Ούλριχ Ράσε αλλά και για τις στιγμές της στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στα 70 χρόνια του Φεστιβάλ
Ο πρώτος σκηνοθέτης που γίνεται τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών τιμήθηκε για το έργο και τη συμβολή του στο ελληνικό και διεθνές θέατρο
Τη σεζόν 2025-2026 αλλάζει θεατρική στέγη και μεταφέρεται στο Αργώ
Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο
Οι αριθμοί πίσω από τις παραστάσεις, τους θεατές και τις στιγμές που άφησαν αποτύπωμα
Τα θεατρικά έργα που παίζονται σε ταράτσες, πλατείες και υπαίθρια θέατρα
Η μουσική και η ψυχή του Γιώργου Ζαμπέτα στο θέατρο Άλσος
6 σκηνοθεσίες μέσα σε 6 χρόνια στο Μανχάταν
Η ιδιάζουσα κινησιολογική γλώσσα της Ομάδας Πλεύσις βρίσκει πάλι νέους εκφραστικούς τρόπους, διατηρώντας πάντοτε την υψηλή, κυριολεκτικά χειροποίητη, αισθητική της
Η μοναδική προσωπικότητα του μεγάλου Έλληνα «μάγκα» καλλιτέχνη ζωντανεύει στη σκηνή του ΔΕΗ Θεάτρου Άλσους
Αντιγόνη vs Κρέοντα: Οι άγραφοι νόμοι απέναντι στο γράμμα του νόμου. Το Εθνικό Θέατρο ενώνει τις δυνάμεις του με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε μια μεγάλη συμπαραγωγή - Παγκόσμια πρεμιέρα 27, 28 και 29 Ιουνίου
Οι ομάδες που συμμετέχουν στο πρώτο φεστιβάλ νέων δημιουργών στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής μίλησαν αποκλειστικά στην Αthens Voice
Τρεις παραστάσεις του φεστιβάλ που ξεχωρίσαμε
Ο θίασος Μικρός Αριστοφάνης παρουσιάζει την καλοκαιρινή διαδραστική κωμωδία για παιδιά από 3 έως 10 ετών
Ο γνωστός σκηνοθέτης μιλάει για την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή που θα δούμε στις 4 & 5 Ιουλίου
«Με τη Γιοχάνα ξαναδουλέψαμε μαζί, δημιουργώντας ένα νέο "εικαστικό σενάριο" πάνω στις φωτογραφίες της»
«Έμποροι της Βενετίας» σε μια σύγχρονη εκδοχή με τον Βασίλη Μπισμπίκη και «Ψέμα» του Φλοριάν Ζέλερ στην ανανεωμένη ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη
Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση του έργου του Βιτράκ στο Θέατρο Σταθμός
Ο μύθος αντανακλάται στο σήμερα. Δύο εκπρόσωποι της παλαιάς γενιάς, ο καθένας µε τον τρόπο του, προσπαθεί να πάρει µε το μέρος του έναν εκπρόσωπο της νεότερης γενιάς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.