Έλληνες Ηθοποιοί: Στο καράβι δεν κολλάει, στο θέατρο κολλάει;
Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Σωματείου
Άμεση ήταν η αντίδραση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών στην ακύρωση εκδηλώσεων με ανακοίνωση που εξέδωσαν απευθυνόμενοι στο υπουργείο Υγείας.
Την δυσαρέσκειά τους για την ακύρωση των εκδηλώσεων εξέφρασαν οι Έλληνες ηθοποιοί με ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
Στην ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρος του Σωματείου, Σπύρος Μπιμπίλας, εκφράζεται η απορία των ηθοποιών αναφορικά με τη διάκριση που γίνεται αναφορικά με τον συγχρωτισμό του κόσμου ανάμεσα στα πλοία και τα θέατρα.
Μάλιστα, αναφέρονται και οι συνέπειες της απόφασης αυτής, που θα οδηγήσει «στην ανεργία και την ανέχεια ακόμα και τους ελάχιστους συναδέλφους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στις Τέχνες που εργάζονταν αυτό το διάστημα, χωρίς, μάλιστα, καμία πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους».
Η ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών αναφέρει τα εξής:
«Ενώ αρμόδιοι για την εισήγηση και εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊου ειναι το Υπουργείο Υγείας, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και κυρίως ο ΕΟΔΥ και ενώ, μάλιστα, από τα έκτακτα μέτρα που ανακοινώθηκαν και τέθηκαν σε ισχύ, σήμερα, Δευτέρα 17/8, ρητά εξαιρέθηκαν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Όπως αποφασίστηκε:
-Όριο 50 ατόμων στις κοινωνικές εκδηλώσεις σε επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, ως τις 24 Αυγούστου. Εξαιρούνται εστιατόρια, θέατρα, σινεμά όπου λαμβάνονται ήδη ειδικά μέτρα."), η Περιφέρεια Αττικής αλλοπρόσαλλα και καταπατώντας κάθε έννοια συνέχειας της Διοίκησης, αποφάσισε αυτόνομα την ματαίωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στις οποίες ήταν παραγωγός.
Η απόφαση αυτή πέρα από άδικη και αναίτια, καθώς ειδικά στα θέατρα η τήρηση των μέτρων είναι απόλυτη και άμεσα ελεγχόμενη (μάσκες, αντισηπτικό, αποστάσεις και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ στοιχεία πελάτη, άρα άμεση ιχνηλάτηση), δημιουργεί τεράστια αναστάτωση και στο κοινό και σε λοιπούς παραγωγούς. Εύλογα η εμπιστοσύνη του κοινού κλονίζεται, επηρεάζοντας την προσέλευση στις υπόλοιπες παραγωγές, αλλά και λοιποί μικρότεροι παραγωγοί θα υπαναχωρήσουν, όταν ένας κρατικός φορέας ευθαρσώς δηλώνει ότι δεν εγγυάται την ασφάλεια των παραγωγών.
Κυρίως όμως, η απόφαση αυτή οδηγεί στην ανεργία και την ανέχεια ακόμα και τους ελάχιστους συναδέλφους καλλιτέχνες και εργαζόμενους στις Τέχνες που εργάζονταν αυτό το διάστημα, χωρίς, μάλιστα, καμία πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους.
Σε μια εποχή που πανθομολογουμενα οι καλλιτέχνες εξαιρέθηκαν ως επί το πλείστον από τα όποια μέσα στήριξης, τέτοιες αποφάσεις, που παρακάμπτουν, μάλιστα, προϋπάρχουσες εγκυκλίους του ίδιου του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι ανεπίτρεπτες και βαθιά αντικοινωνικές, αφού προσβάλλουν το δικαίωμα στην εργασία, την πρόσβαση στον πολιτισμό, αλλά και την διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αφού προκαλούν πανικό με αβέβαια κιόλας αποτελέσματα.
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση αυτής της απόφασης και την κανονική διεξαγωγή των εκδηλώσεων, με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών μέτρων και βαθύ αίσθημα ευθύνης, που άλλωστε από την αρχή επιδείχθηκε.Ζητούμε από το Υπουργείο Πολιτισμού να μην συνηγορήσει στην υλοποίηση αυτής της απόφασης και να περιφρουρήσει τον Πολιτισμό.
Ως ΣΕΗ, είμαστε επίσης κάθετα αντίθετοι στην πρόταση αντικατάστασης της διεξαγωγής των εκδηλώσεων με live streaming, καθώς κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει την μη μαγνητοσκόπηση και συνεπώς περαιτέρω εκμετάλλευση του καλλιτεχνικού έργου. Δεδομένου ότι ο νόμος για εξασφάλιση πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων είναι ελλιπής και δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναλογικά στο ταχέως εξελισσόμενο τεχνολογικό πλαίσιο, κάθε τετοια πρόταση είναι κενή περιεχομένου και ως εκ τούτου απορριπτέα.
Καλούμε την πολιτεία να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Την στιγμή που τα αεροπλάνα λειτουργούν με πληρότητα 100%, τα πλοία με 85%, στα εστιατόρια δεν ειναι απαραίτητη η χρήση μάσκας, ενω ο κανόνας των 6 ατόμων καταργήθηκε για την εστίαση, αναρωτιόμαστε γιατί οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις είναι και πάλι στο στόχαστρο.
Εν τέλει, στο καράβι δεν κολλάει, αλλά στο θέατρο κολλάει;
Ας μας απαντήσει ο ΕΟΔΥ σε συνεννόηση πρώτα με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Οι εργαζόμενοι δεν οφείλουν να βρίσκονται ανάμεσα στην επίδειξη δύναμης των εκάστοτε αρμοδίων.
Ο Πρόεδρος Σπύρος Μπιμπιλας
Ο Γενικός Γραμματέας Άρης Λασκος»
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.