- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ο Δημήτρης Καραντζάς ψάχνει ασφαλή τρόπο επιστροφής στην τέχνη
12 καλλιτέχνες από τους συμμετέχοντες του πρότζεκτ «Enter» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, γράφουν στην A.V. για την εμπειρία τους.
O Δημήτρης Καραντζάς συμμετέχει στο «Enter» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με το έργο του «Φυτά εσωτερικού χώρου»
Το ψηφιακό κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ζητά από τους καλλιτέχνες να δώσουν φωνή στο σήμερα. Ζητήσαμε από τον Δημήτρη Καραντζά να μας περιγράψει το έργο του «Φυτά Εσωτερικού χώρου».
Παράγοντας τέχνη μέσα από το σπίτι: «Ήταν διέξοδος. Μιας και ήρθε στη μέση μιας πολύ βίαιης και σοκαριστικής διαδικασίας (aka καραντίνα). Με το φίλο και συνεργάτη μου Αινεία Τσαμάτη παίξαμε εντελώς με την πραγματικότητα. Μ αυτά που είχαμε στο σπίτι. Αλλά προσπαθώντας να τα μετατρέψουμε. Σαν μια αντίσταση. Σαν να ήταν μια αγωνιώδης ανάγκη να κρατήσουμε ζωντανή την φαντασία μας και την ανάγκη μας για τους άλλους ανθρώπους. Και έτσι αυτή η ιστορία που δείχνει τις πιο καθημερινές δράσεις ενός ανθρώπου γίνεται μια δεξαμενή φαντασίας στην οποία μένει ενεργή η λαχτάρα του ανθρώπου για ζωή, για συνύπαρξη, για επαφή με τη φύση +, με το άλλο σώμα , με όλα αυτά που στερηθήκαμε».
«Enter» στο έργο του «Φυτά Εσωτερικού»: Η καθημερινότητα ενός άνδρα κλεισμένου στο σπίτι αποκτά φαντασιακές προεκτάσεις. Σε μια εποχή απομόνωσης και στέρησης, τα άλματα του μυαλού του ταξιδεύουν στο άπιαστο, ενώ παραμένει στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού του.
Θα είναι αυτό το επόμενο βήμα στη δημιουργία Πολιτισμού; «Είναι επικίνδυνο να βιαζόμαστε να μιλήσουμε για νέες κατευθύνσεις . Δεν ξέρουμε καν που βαδίζουμε , είμαστε όλοι σε μετατραυματικό σοκ . Ας αποφύγουμε τις εικασίες / προφητείες/ ευχές ( όπως : τίποτα δε θα είναι πια το ίδιο, νέοι τρόποι έκφρασης και ούτω καθεξής) . Είναι χρήσιμο που βρέθηκε τρόπος να δημιουργηθούν υβρίδια τέχνης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ζωντανή αναπαράσταση. Επίσης η διάσταση του ότι με ένα κλικ βλέπω/χαζεύω έτσι ψυχρά την ώρα που τρώω τα χθεσινά μακαρόνια το έργο του άλλου έχει κάτι βίαιο.
Ακυρώνει την πρόθεση του να πάω να δω κάτι, να αποφασίσω να διαθέσω το χρόνο και το πνεύμα μου στη σκέψη κάποιων ανθρώπων που εργάστηκαν. Και η εργασία τους έχει έναν κόπο, ένα βάσανο, μια ολόκληρη ιστορία από πίσω η οποία δεν μπορεί με τίποτα να εισπραχθεί μέσα από ένα κλικ και στην πόρτα σας - λες και παραγγέλνεις σουβλάκια. Θα βρούμε βήμα - βήμα τον ρυθμό μας για να γυρίσουμε στο θέατρο, στο σινεμά, στη γκαλερί, στο κονσέρτο, στην όπερα, στην αίθουσα χορού. Φτάνει ο εγκλεισμός και η κατανάλωση τέχνης με τη σέσουλα. Οπότε δεν ψάχνω νέα μέσα. Ψάχνω να βρω τον πιο ασφαλή τρόπο να ξαναέρθουμε όλοι σε επαφή με την τέχνη . Που ζητάει ζώντες μάρτυρες και όχι ψυχρούς καταναλωτές».
Ποιος είναι ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή «Εμπρός» και Επικοινωνία & Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο 68ο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στο Gulbenkian Foundation της Λισαβόνας, στο OsloIbsen Festival 2016 και στο Le Lieu Unique στη Νάντη, ενώ συμμετείχε επίσης στο Residence & Reflection Project του Kunsten festival des arts, στις Βρυξέλλες το 2015. Ήταν υποψήφιος για το 14ο Ευρωπαϊκό Βραβείο «Νέες Θεατρικές Πραγματικότητες». Παραστάσεις του έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικές σκηνές της χώρας και στο εξωτερικό.
Δείτε το βίντεο:
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.