Κυριακή 8/11, Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Κεφαλληνίας, γενική πρόβα του έργου του Άρλοντ Γουέσκερ «Γράμμα στην κόρη μου» με πρωταγωνίστρια τη Μάνια Παπαδημητρίου και σκηνοθέτη τον Βασίλη Κυρίτση.
Στις θέσεις κάθονται γύρω στους 10 θεατές. Πριν αρχίσει η πρόβα ρίχνω κλεφτές ματιές στις σημειώσεις ενός ψηλού γκριζομάλλη κύριου: «Πρώτο Μέρος - Βρίσκουμε τη Μέλανι να κάνει πρόβα την τελευταία στροφή από ένα τραγούδι που έχει γράψει». Στη σελίδα έχει σημειώσει “Q1”, “Q2”, “Q3” και κάποια κλάσματα. Σημειώσεις φυσικής και μαθηματικών δίπλα στα λόγια του έργου; Είναι γνωστό πως υπάρχει ένα είδος συνθηματικής γλώσσας μεταξύ των συντελεστών μιας παράστασης, αλλά τι σύμβολα είναι αυτά; (Οι σημειώσεις ήταν τελικά του φωτιστή Αλέκου Αναστασίου και τα σύμβολα αντιπροσώπευαν τους προβολείς φωτισμού.)
Πιο πριν άκουσα τη Λαλούλα Χρυσικοπούλου (σκηνογράφο) να λέει στο σκηνοθέτη ότι θα προστεθούν κάποιες λεπτομέρειες που θα δείχνουν πως η Μέλανι δεν είναι μια τυχαία τραγουδίστρια, αλλά μια ντίβα.
Η Μάνια Παπαδημητρίου τακτοποιεί πράγματα στη σκηνή – μάλλον θα το κάνει όσο μπαίνουν οι θεατές. Αρχίζει το χειμαρρώδη μονόλογο-υπαγόρευση ενός γράμματος στην εντεκάχρονη κόρη της Μύριαμ. Για παραπάνω από μία ώρα κάθε «παράγραφος του γράμματος» δίνει αφορμές στην πρωταγωνίστρια να περνάει από όλη την γκάμα ψυχολογικών καταστάσεων (ξέρει/δεν ξέρει τι να συμβουλέψει, κλαίει/γελάει, θυμώνει/ημερεύει, είναι αυστηρή/είναι τρυφερή…). Το χείμαρρό της διακόπτει ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή από το σύζυγο/πατέρα, που έντεκα χρόνια εξαφανισμένος θέλει να ξαναδεί την κόρη του, και μουσικά ιντερλούδια (μουσική Πλάτων Ανδριτσάκης) με την Παπαδημητρίου να τραγουδάει παίζοντας πιάνο τραγούδια-σχόλια, τα οποία και σηματοδοτούν την αλλαγή των «παραγράφων». Ωραίες στιγμές όταν μάνα και κόρη ταυτίζονται, με το γράμμα να καταλήγει σ’ ένα εξομολογητικό κρεσέντο, και όταν η Μέλανι καταγράφει τα κατά και τα υπέρ της επανεμφάνισης του άνδρα.
Η παράσταση τελειώνει, ακούγονται «μπράβο», μια θεατής θέλει να επιβεβαιώσει, ρωτώντας το σκηνοθέτη, αν όντως ο συγγραφέας είναι άνδρας, αφού το έργο είναι ένα γνήσιο γυναικείο ψυχογράφημα. Ο Κυρίτσης το επιβεβαιώνει, επισημαίνοντας πως «o Άρλοντ Γουέσκερ, με τον Πίντερ και τον Όσμπορν τη δεκαετία του ’50, αρχές ’60, άλλαξαν το αγγλικό θέατρο, εισάγοντας κοινωνικά θέματα και πολιτικά ζητήματα». Ένα ηλικιωμένο ζευγάρι δίνει συγχαρητήρια στην πρωταγωνίστρια, επισημαίνοντας πως έχει αδυνατίσει. «Σε σχέση με πότε;» ρωτάει η Παπαδημητρίου. «Από την προηγούμενη φορά που σας είχαμε δει» απαντούν.
Έξω από το θέατρο ακολουθώ το ζευγάρι. Η γυναίκα σχολιάζει: «Μα μια φορά να μην τη δούμε κακή; Θυμάσαι όταν την είδαμε σ’ εκείνο το θέατρο που έπαιζε και πιάνο και πιο πριν στο Εθνικό ή σ’ εκείνο το έργο με τους τρομοκράτες στο Τέχνης; Πάντα εξαιρετική!». Και ο άνδρας: «Δίκιο έχεις, αλλά δεν θυμάμαι τον τίτλο κανενός έργου». «Ούτε εγώ» ήρθε η απάντησή της.
Ένας διάλογος- πιστοποίηση πως η Μάνια Παπαδημητρίου έχει πιστό/φανατικό κοινό που, αδιαφορώντας για το έργο, τρέχει σε κάθε παράστασή της.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.