Μπείτε σε κατάσταση «Mute» χωρίς αναστολές
Είδαμε την παράσταση του Γιώργου Χρυσοστόμου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Η Κέλλη Κρητικού γράφει για την παράσταση «Mute» με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Η σιωπή είναι χρυσός. Στο θέατρο όμως; Μπορεί μια παράσταση χωρίς λόγια να κρατήσει το ενδιαφέρον των θεατών και να μιλήσει μέσα τους; Ριψοκίνδυνο. Και αδιαμφισβήτητα τεράστιο στοίχημα για έναν ηθοποιό. Όχι όμως για τον Γιώργο Χρυσοστόμου. Γιατί είναι προφανές από το πρώτο δευτερόλεπτο του «Mute» ότι αυτός είναι ο κόσμος του. Είναι ο χώρος που κινείται με απόλυτη ασφάλεια. Είναι η στιγμή που μπορεί να βγάλει στο φως τα σκοτάδια του, τις σκέψεις του, τις ανασφάλειες και τις φοβίες του, χωρίς μακιγιάζ, χωρίς υπεκφυγές, χωρίς παρεμβολές. Μόνος. Απέναντι στον εαυτό του και στο κοινό. Απόλυτα εκτεθειμένος και ταυτόχρονα απόλυτα προστατευμένος. Με συμμάχους τη μουσική, την εκφραστικότητά του, την πλαστικότητα των κινήσεών του και τις σωματικές του δυνάμεις – που πραγματικά αγγίζουν το σημείο μηδέν των αντοχών του.
Mute. Τα φώτα σβήνουν και ένας άντρας βγαίνει στη σκηνή. Ψάχνει να βρει στα ερτζιανά την κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Λαϊκό, ποπ, ροκ, Εκκλησία της Ελλάδος. Ξαφνικά οι συχνότητες χάνονται, η κεραία δεν βρίσκει καλό σήμα και εκείνος αρχίζει το δικό του ταξίδι στις σκαλωσιές. Στα οκτώ δωμάτια της Μαγδαληνής Αυγερινού. Στα οκτώ διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας που ανάμεσα στους τοίχους τους κρύβουν οκτώ διαφορετικούς χαρακτήρες. Χαρακτήρες της διπλανής πόρτας. Οικείες φυσιογνωμίες. Τις ξέρεις, τις έχεις συναντήσει. Ή μπορεί να είσαι εσύ.
Και στο κέντρο: ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Ένας άνθρωπος με πολλά προσωπεία. Που μεταμορφώνεται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου και παίζει με το μυαλό, το δικό του και το δικό σου. Πηγαινοέρχεται από το ένα δωμάτιο στο άλλο αποκωδικοποιώντας συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Χρησιμοποιώντας απλά αντικείμενα δίνει πνοή στους ήρωες και σκιαγραφεί έντονα τα χαρακτηριστικά τους. Μια τραγιάσκα, ένα κινητό τηλέφωνο, ένα σκαμπό, μια φουσκωτή κούκλα, παιδικά παιχνίδια. Και ένα σταθερό τηλέφωνο που χτυπά μα η κλήση μένει πάντα αναπάντητη. Ένα συνονθύλευμα σύγχρονων εικόνων κατακλύζει τη σκηνή −και αξίζουν συγχαρητήρια στον ίδιο και τη Σοφία Πάσχου− και η καθημερινότητά σου παίρνει σάρκα και οστά. Φόβοι, αγωνίες, τρέλα, παράνοια, μοναξιά, πόνος, απογοήτευση, φιλοδοξίες, και η χαμένη αθωότητα των παιδικών χρόνων, γίνονται ένα κράμα που σε διαλύει και την ίδια στιγμή σε κάνει να γελάς.
Με τη μουσική −που επιμελείται η Φωτεινή Γαλάνη− να έχει ρόλο συμπρωταγωνιστή, ο Γιώργος Χρυσοστόμου ξεδιπλώνει το ταλέντο του χωρίς ανάσα. Χωρίς φωνή. Ακολουθεί το τέμπο, βρίσκει τον ρυθμό και απογειώνεται. Μία ώρα, non-stop, ανεβοκατεβαίνει με απίστευτη ταχύτητα τις σκαλωσιές, σαν αίλουρος περνά από το ένα δωμάτιο στο άλλο και ταυτόχρονα από τη μία ιδιοσυγκρασία στην άλλη. Καθηλωτικός. Ιδρώνει αλλά δεν παραδίνεται στη σωματική κούραση. Υπερτερεί η ανάγκη του να βγάλει στην επιφάνεια όλα όσα στροβιλίζονται στο μυαλό του. Και το καταφέρνει. Με κάθε παύση, με κάθε έκφραση, με κάθε βλέμμα, με κάθε στάση του σώματος, με κάθε αναπνοή.
Διαπερνά τον χώρο και τον χρόνο με τη σιωπηλή ερμηνεία του, με τον φρενήρη ρυθμό που αλλάζει μάσκες, με την τεράστια γκάμα των εκφράσεων που διαγράφονται στο πρόσωπό του με ασύλληπτη φυσικότητα. Οι κινήσεις του είναι χαρτογραφημένες μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τίποτα δεν γίνεται τυχαίο, όλα έχουν έναν προορισμό. Με μέτρο, συνέπεια και φυσικά ένα καυστικό χιούμορ, σε προκαλεί να αφεθείς στις σκέψεις που σε κατακλύζουν, να συναισθανθείς τους ήρωες που βλέπεις απέναντί του και να αναστοχαστείς.
Μια αστεία και μελαγχολική παράσταση που σε βγάζει από την κατάσταση «Mute» της καθημερινότητας.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.