- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Οικογενειακές σχέσεις καίγονται τον «Αύγουστο»
Τι είναι τελικά ο «Αύγουστος» εκτός από μια παράσταση που όλοι περιμέναμε;
Η μάνα (Θέμις Μπαζάκα) και η πρωτότοκη κόρη (Μαρία Πρωτόπαπα) μιλούν για το ρόλο τους και το έργο.
Η Θέμις Μπαζάκα για τη Βάιολετ
Κάνω τη μητέρα μιας αμερικάνικης οικογένειας με τρεις κόρες, που την πετυχαίνουμε σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής της, αφού έχει καρκίνο στο στόμα και είναι εθισμένη στα χάπια. Είναι σκληρή ως άνθρωπος, καθώς έρχεται από μια γενιά που υπέφερε πολύ λόγω φτώχειας, αλλά και από μια πολύ βίαιη οικογένεια, κάτι που δεν μπορεί να το ξεχάσει, γιατί ποιος μπορεί να γλιτώσει από τα βιώματά του;
Είναι Αύγουστος με πολλή ζέστη, μόνο που αυτή κρυώνει απίστευτα οπότε θέλει να είναι κλειστά τα πάντα αδιαφορώντας για το πώς νιώθουν οι υπόλοιποι. Ο σύζυγός της έχει εξαφανιστεί μέχρι που ανακαλύπτουν πως αυτοκτόνησε και αυτό γίνεται η αιτία να “πεταχτεί το καπάκι της κατσαρόλας” και να ειπωθούν τα πράγματα με το όνομά τους.
Το έργο μιλάει για την αγάπη μέσα στην οικογένεια, την αγάπη μιας μητέρας προς τα παιδιά της, η οποία πολλές φορές εκφράζεται και με τελείως λανθασμένο τρόπο. Επιπλέον, πρέπει να υπολογίσουμε πως, ως μητέρα, έχει το θέμα που έχουν πολλοί γονείς: χρεώνει στα παιδιά της τα όνειρά της γιατί τα θεωρεί προέκταση του εαυτού της, και τα φορτώνει με ενοχές για το τι έγιναν και τι όχι. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν τα αγαπάει. Το αν η έκφραση της αγάπης της βγαίνει με διαστρεβλωμένο τρόπο είναι άλλο θέμα.
Η κινηματογραφική απόδοση του έργου ήταν πολύ δραματική. Όμως το έργο από γραφής έχει τρομερό χιούμορ και είναι γραμμένο με μια ελαφράδα, που ο Κωνσταντίνος (σ.σ. Μαρκουλάκης, σκηνοθέτης) τη χρωματίζει.
Κατά τη γνώμη μου έτσι έπρεπε να γίνει. Η τραγικότητα αποκαλύπτεται πιο καλά μέσα από τη χρήση του χιούμορ.
Η Μαρία Πρωτόπαππα για την Μπάρμπαρα
Οκλαχόμα. Μια επίπεδη γη που βράζει, λόγω ζέστης. Η γενιά των γονιών είναι μια γενιά που μεγάλωσε σε μεγάλη φτώχεια, την εποχή της αμερικάνικης κρίσης. Αυτή έπλασε τραχείς χαρακτήρες και καθόρισε και τον τρόπο που μεγάλωσαν τα παιδιά τους. Εγώ είμαι μια από τις τρεις κόρες μιας οικογένειας με γονείς που έρχονται από αυτή τη γενιά. Αν και στερημένοι, οι γονείς μας έκαναν τα πάντα προκειμένου να προοδεύσουμε· τελικά, όμως, δεν καταφέραμε κάτι το φοβερό. Εκεί αρχίζει η σύγκρουση και η ερώτηση τι κάνεις με την κληρονομιά που σου δίνεται προσπαθεί να λάβει την απάντηση.
Το ότι η σύγκρουση στο έργο είναι μεταξύ εμού και της μητέρας είναι γιατί έχουμε την ίδια ιδιοσυγκρασία. Είμαι εριστική, κυνική και σκληρή, οπότε μπορούμε να μαλώσουμε ως ίσος προς ίσον. Μπορείς να με δεις και ως την πιο πιστή αντανάκλασή της. Γι’ αυτό και σε εμένα χρεώνει τα περισσότερα απωθημένα της. Απωθημένα που αφορούν τη γενιά της.
Είναι απίστευτο πως ενώ το έργο δεν δείχνει να εισχωρεί σε βάθος καθώς έχει τη δομή μιας δραματικής κομεντί, τη στιγμή των ομολογιών κάτι συμβαίνει και αποκαλύπτεται σε όλο το μέγεθος η αποσύνθεση των σχέσεων. Είναι ένα (θεατρικό) κόλπο που κάνει αυτό το έργο ξεχωριστό και πραγματικά ενδιαφέρον. Με το τέλος του νιώθω πως κάτι έχει συμβεί, ειδικά όταν πρέπει να απαντήσεις στην ερώτηση “παραμένεις δίπλα σε έναν άνθρωπο που σου κάνει τη ζωή σου μαρτύριο ή τον εγκαταλείπεις;”. Πρέπει να αφήσεις πίσω σου ένα (δηλητηριασμένο) περιβάλλον και να προχωρήσεις μπροστά, αδιαφορώντας για τους ανθρώπους που σε μεγάλωσαν; Να το μεγάλο ερώτημα και είναι κάτι που με απασχολεί και σε προσωπικό επίπεδο.
Info: «Αύγουστος» του Τρέισι Λετς. Σκην.: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Πρωταγωνιστούν (επίσης): Β. Βολιώτη, Μ. Ασλάνογλου, Αλ. Μυλωνάς, Μ. Κατσιαδάκη, Ν. Αλεξίου, Μ. Βακούσης, Θ. Κούκιος. Θέατρο Δημήτρης Χορν, Αμερικής 10, Κολωνάκι, 2103612500
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.