- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο Άρης Σερβετάλης γίνεται ο Ριχάρδος Β΄
Η Έφη Μπίρμπα προσπαθεί να ανακαλύψει τα ψυχικά τοπία στον Σέξπιρ, δίνοντας για μια ακόμα φορά μια ιδιοσυγκρασιακή, ενδιαφέρουσα παράσταση
«Είχα να συναντηθώ με τον Σαίξπηρ από πολύ μικρή, και δύο χρόνια τώρα παιδεύομαι μαζί του. Ανέκαθεν ένιωθα πως στις αναγνώσεις του Σέξπιρ υπάρχει πάντοτε κάτι που μας διαφεύγει. Αυτά το σημείο διαφυγής ήθελα να ανακαλύψω, όπως και ποιο είναι το σημείο συγκέντρωσης.
Ο Ριχάρδος Β’ έχει κατά την γνώμη μου τις λιγότερες θεατρικές καμπύλες, λιγότερες αφηγήσεις γεγονότων, λιγότερες περιγραφές προσώπων. Το έργο είναι ένας καθαρός δανεισμός του κήπου των Ελαιών. Εκεί όπου ο Θεάνθρωπος, σ’ ένα περιβάλλον απόλυτης μοναξιάς κοιτάζει αυτό που έρχεται, το Πάθος. Στον Ριχάρδο Β’ δεν έχουμε παρελθόν με κατεύθυνση μέλλοντος αλλά το παρόν ενός βασιλιά λίγο πριν την πτώση του. Εδώ δεν υπάρχουν τα καρυκεύματα που κάνουν ένα κείμενο πιο εύπεπτο. Δεν υπάρχει πλήθος προσώπων ούτε εναλλαγές πολλών σκηνών. Ο Σαίξπηρ δεν στέκεται σε αφηγήσεις γεγονότων αλλά συνθηκών, πίσω απ’ το πρόσωπο περιγράφει την κατάσταση, το ψυχικό τοπίο. Με ενδιαφέρει αυτή η ψυχική τοπιογραφία του ανθρώπου την στιγμή που απεκδίεται τον τίτλο και την ιδιότητα του, έχοντας πλήρη επίγνωση αυτού που έρχεται, ασχέτως της οξυμένης έκφρασης του θυμικού που αγωνίζεται να μη δεχθεί το τέλος. Είναι ένας άνθρωπος βαθιάς και ουσιαστικής εξομολόγησης. Ο Ριχάρδος κινείται από το κέλυφος προς τα μέσα, από τον τίτλο στον εαυτό, από την θολότητα της όρασης στην διαύγεια της τύφλωσης, λίγο πριν το τέλος.
Στο έργο ο Σέξπιρ ασχολείται όμως και με τα εσωτερικά τοπία και των υπόλοιπων ηρώων. Τα διανύσματα δεν πηγαίνουν μόνο στον Ριχάρδο, αλλά και προς τους άλλους. Στην παράσταση ακούμε ουσιαστικά τα όσα διακυβεύονται εσωτερικά, όσα κινδυνεύουν να καταρριφτούν, σαν ν' ακούμε όσα σκέφτονται.
Το κάτω, η σφαίρα και ο κόσμος είναι συνυφασμένα. Όλοι φτιαγμένοι από χώμα. Κι ο βασιλιάς είναι φτιαγμένος από αυτή την ύλη. Αυτή του η ενδοκειμενική παραδοχή με οδήγησε στο σκηνογραφικό σύμπαν της παράστασης. Υπάρχουν έντονες ονειρικές αναφορές, η αποτύπωση ενός ψυχικού τοπίου αν αυτό είναι εφικτό».
Info: Πρωταγωνιστούν: Νίκος Καμόντος, Ερμής Μαλκότσης, Άρης Σερβετάλης, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αχιλλέας Χαρίσκος. Από 25/11, Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Γκάζι, 2103474312
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.