- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Ο σκηνοθέτης Τζαν Κάρλο ντελ Μόνακο και ο σκηνογράφος Νίκος Σ. Πετρόπουλος της όπερας Μανόν Λεσκό δίνουν το στίγμα της παράστασης.
«Τόπος: Ένα κινηματογραφικό στούντιο στις ΗΠΑ την δεκαετία 1950-60.
Τι διαδραματίζεται: Γύρισμα μίας ταινίας με θέμα τη Μανόν Λεσκό, μεταφερμένη στην περίοδο αυτή. Μια μεταφορά ξεκάθαρη για τους θεατές, χωρίς τα τάχα βαθυστόχαστα νοήματα, μηνύματα, τις ψευδοφιλολογικές πομφόλυγες και άλλα ακατανόητα, τα οποία μπερδεύουν αντί να βοηθούν.
Η Μανόν Λεσκό έχει, όπως όλες οι όπερες τού Πουτσίνι, μία δική της δυναμική. Αυτή η δυναμική μεταφέρεται επί σκηνής σε όλο της το μέγεθος και με όλο το πάθος της, πολύ πιο κοντά στον θεατή του 21ου αιώνα».
Η Μανόν Λεσκώ ήταν η τρίτη προσπάθεια του Πουτσίνι στον χώρο του μελοδράματος αλλά η πρώτη με την οποία έδειξε την πραγματική του αξία, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα το έδαφος για τα άλλα σπουδαία έργα που θα ακολουθούσαν στη συνέχεια. Η Μανόν Λεσκώ, παρά τον έντονα ρομαντικό χαρακτήρα της, σηματοδοτεί επίσης το πρώτο δείγμα γραφής του Πουτσίνι στη σχολή του βερισμού. Μία ερωτική ιστορία γεμάτη πάθος, η πρώτη όπερα στην οποία διαφαίνεται ξεκάθαρα η ξεχωριστή μουσική γλώσσα του Πουτσίνι. Βασισμένη στο άλλοτε δημοφιλέστατο ηθικοπλαστικό μυθιστόρημα του αβά Πρεβό, η ιστορία του ιππότη Ντε Γκριέ και της Μανόν Λεσκώ έχει μελοποιηθεί από αρκετούς συνθέτες. Η όπερα του Πουτσίνι ξεχωρίζει για την ένταση με την οποία εκφράζει τα συναισθήματα αλλά και τον ορχηστρικό πλούτο της μουσικής.
Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ένας από τους πιο περιζήτητους σκηνοθέτες της όπερας παγκοσμίως, ο Τζαν Κάρλο ντελ Μόνακο, γιός του διάσημου ιταλού τενόρου Μάριο Ντελ Μόνακο, θρυλικού συμπρωταγωνιστή της Μαρίας Κάλλας την δεκαετία του ’50, στις ιστορικές παραγωγές της Σκάλας του Μιλάνου. Τα σκηνικά της μεγάλης αυτής παραγωγής έχει αναλάβει ο κορυφαίος έλληνας σκηνογράφος Νίκος Πετρόπουλος, ο οποίος τοποθετεί τη δράση του έργου σε ένα κινηματογραφικό στούντιο, την δεκαετία του ’60, όπου γυρίζεται μια ταινία με θέμα την Μανόν Λεσκώ. Η «ελευθερίων ηθών» έφηβη Μανόν Λεσκώ ζει μια ζωή στα άκρα, εκμεταλλευόμενη την ομορφιά και τη νιότη της.
Η Μανόν Λεσκώ με μια ματιά
Το ποιητικό κείμενο για το τετράπρακτο λυρικό δράμα του Πουτσίνι, ανήκει στα πλέον περιπετειώδη του είδους, καθώς στη συγγραφή του συνέβαλλαν ταυτόχρονα ή σε διαδοχικά στάδια επτά άνθρωποι, μεταξύ των οποίων ο ίδιος ο συνθέτης αλλά και ο εκδότης του, Τζούλιο Ρικόρντι. Βασίζεται στο μυθιστόρημα του αβά Αντουάν-Φρανσουά Πρεβό Η ιστορία του ιππότη ντε Γκριέ και της Μανόν Λεσκώ, το οποίο λόγω του ηθικοπλαστικού του χαρακτήρα ανήκε στα διασημότερα της εποχής. Εστιάζει στην κλασική σύγκρουση ανάμεσα στη λογική και στα πάθη, στην αρετή και στην αμαρτία. Ο συγγραφέας, που είχε εγκαταλείψει το σχήμα δύο φορές, αντλούσε από την εμπειρία του. Η υπόθεση αφορά τον έρωτα του νεαρού ιππότη Ντε Γκριέ για την όμορφη έφηβη Μανόν Λεσκώ. Εκείνη προτιμά την πολυτελή ζωή, που βρίσκει κοντά σε ώριμους, εύπορους προστάτες. Συλλαμβάνεται για κλοπή και για πορνεία και εξορίζεται στην Αμερική, όπου πεθαίνει από εξάντληση. Στο πλευρό της, καταστρέφοντας και τη δική του ζωή, μένει μέχρι το τέλος ο Ντε Γκριέ.
21, 24, 26, 28/10, 7, 9, 11, 14, 18/11, 20.00. Εθνική Λυρική Σκηνή (Θέατρο Ολύμπια), 210 3612.461, 210 3643. 725. €20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 15 (Παιδικό/ φοιτητικό). Στην παράσταση της Τετάρτης 14/11, όλες οι κατηγορίες των εισιτήριων διατίθενται με έκπτωση 15%, στο πλαίσιο της κοινωνικής τιμολογιακής πολιτικής της ΕΛΣ.


ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.