- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου» του Ματίας Άντερσον είναι το νέο έργο που ανεβαίνει στο Θέατρο Επί Κολωνώ. Η σκηνοθέτιδα Ελένη Σκότη αναλύει στην A.V. την παράσταση…
«Η αποδομητική φόρμα του έργου φάνηκε πολύ προκλητική για την ομάδα μας και μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Επειδή η λέξη αποδόμηση τρομάζει λίγο, θα πρέπει να σημειώσω πως πρόκειται για κωμωδία, κι αυτός ήταν ένας επιπλέον λόγος για να το επιλέξουμε. Οι κώδικές του χρησιμοποιούνται για ένα κοινωνικό σχολιασμό του τι συμβαίνει σήμερα. Όμως, αφού έχεις γελάσει, η επίγευση στο τέλος είναι πικρή.
Βάση του έργου είναι “Το έγκλημα και τιμωρία” του Ντοστογέφσκι – αποτελεί το έναυσμα για τη συγγραφή ενός καινούργιου έργου από έναν επίδοξο αλλά άπειρο συγγραφέα που προσπαθεί, ενώπιον του κοινού, να το ολοκληρώσει. Στην πορεία, οι ήρωες του έργου του αυτονομούνται, απαιτώντας από αυτόν να ξεφύγει από την επιφάνεια και να δει την αληθινή ζωή τους. Στη θέση του συγγραφέα μπορεί κανείς να σκεφτεί τον καθένα από εμάς. Παίρνουμε θέση για τα κοινωνικά θέματα, το ρατσισμό, το μεταναστευτικό, την οικονομική κατάσταση, πόσοι, όμως, μπορούν να εισχωρήσουν κάτω από την επιφάνεια; Κατά τη διάρκεια των προβών ανακάλυψα πως θα είχε ενδιαφέρον ο ηθοποιός που παίζει το συγγραφέα (Γιάννης Λεάκος) να παίξει και τον αδελφό του – με αυτόν τον τρόπο θεωρώ πως αναδεικνύεται καλύτερα η συμπληρωματικότητα των δύο αυτών χαρακτήρων, αφού ο ένας είναι το alter ego του άλλου, ενώ γίνεται πιο σαφής και η αντίθεση των κοσμοθεωριών τους. Το επιπλέον στοίχημα για μένα ως σκηνοθέτιδα ήταν να καταφέρω να δημιουργήσω τις γέφυρες με το ελληνικό κοινό. Ο Άντερσον, ο συγγραφέας του έργου, είναι Σουηδός και η σουηδική κοινωνία απέχει πολύ από την ελληνική. Είχα όμως μια γερή βάση –θα το ανακαλύψει και ο θεατής βλέποντας την παράσταση–, αφού οι προβληματισμοί του έχουν παγκόσμιο αντίκτυπο. Είναι ένα έργο επίκαιρο, που χρησιμοποιώντας ανατρεπτικό χιούμορ μάς ανοίγει το βλέμμα, δίνοντάς μας (και) μια άλλη διέξοδο για το πώς να προσεγγίζουμε τη ζοφερή πραγματικότητα».
Από 28/2, θέατρο Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, 210 5138.067
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.